Musikalske AHA!-opplevelser

B

Back_Door

Gjest
Fikk lyst til å starte en tråd om musikalske aha-opplevelser. De fleste opplever vel av og til å oppdage en ny gruppe, artist eller sjanger som de tidligere ikke har hørt om eller hatt noe forhold til? Opplevelser som gjør at man utvider sin musikalske horisont.
Jeg oppfordrer alle til å dele slike opplevelser med andre lesere på dette forum!

Starter med min egen tilsvarende fra i går kveld:

På Horten-messa hørte jeg et kutt fra "Infected Mushroom". Dette tirret min interesse for en gruppe jeg på forhånd trodde representerte noe jeg ikke likte innen musikk. Kjøpte derfor den siste cd-en "Vicious Delicious".
Dette resulterte i en stund foran anlegget av høy klasse i går kveld! Dette var virkelig morro! Et sinnsykt trøkk, stor variasjon i effekter og en musikk jeg oppfatter som langt mer intelligent enn jeg tidligere har trodd. Denne plata får en 6-er fra meg, og har åpnet døren til en annen musikalsk virkelighet. ( og jeg som trodde jeg var for gammel til slik musikk.. ::))

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.196
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Første gang jeg fikk høre Patricia Barber, er min største aha- opplevelse hittil.
Vet ikke hva det er, men denne dama treffer en nerve i meg hver gang jeg slipper henne til ( og det er ganske ofte)

mvh

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.742
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
For en god del år siden sendte NRK en konsert fra Tyskland (RockPalast?). På scenen sto en raring og sang en slags pseudo-reggae type rock. Fyren viste seg å hete David Lindley, og jeg skaffet meg etterhvert bortimot alle albumene hans. Det beste er nok det første, som heter "El Rayo-X" (som forøvrig også var navnet på bandet hans). Jeg blir i godt humør av å lytte til musikken hans. Lindley var/er en en nærmest legendarisk studiomusiker i USA.

Vedlegg

Tand

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.12.2002
Antall liker
1.725
The Infadels sitt debutalbum er storslagen musikk innen elektrosjangeren. Verdt å høre på!

Topp Bunn