musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jazzer igang uka med en favoritt...også på kaffefronten har det smygit inn sig en ny slags favoritt :cool:

    8551297.jpg


    Ett mellanrostat kaffe med en mjuk och frisk eftersmak som får dig att längta till västkustens saltstänkta stränder och klippiga övärld. Häll upp en kopp riktigt gott kaffe och njut av stunden



    71uWrdenMZL._AC_SL500_.jpg


    mvh
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    91
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    31
    Nei, men det ser ikke alltid så imponerende ut.
    Precis! men det leverer iht klassen, det er jo så man undrer hvorfor man tidligere brent av rett så mye på (oppskrytt?) utstyr...når det er sagt så savner jeg til tider mine Audionet og WB oppsett :cool:

    mvh
    Om du savner din gamle Audionet SAM kan jeg røpe at jeg nå vurderer å selge min Audionet SAM G2 (siste utgave m/ sølv frontplate, blått displaylys). Det er bare å gi en lyd om lengselen og abstinensene blir for harde og påtrengende....;-)

    VHV - vennlig hilsen Vidar :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Nei, men det ser ikke alltid så imponerende ut.
    Precis! men det leverer iht klassen, det er jo så man undrer hvorfor man tidligere brent av rett så mye på (oppskrytt?) utstyr...når det er sagt så savner jeg til tider mine Audionet og WB oppsett :cool:

    mvh
    Om du savner din gamle Audionet SAM kan jeg røpe at jeg nå vurderer å selge min Audionet SAM G2 (siste utgave m/ sølv frontplate, blått displaylys). Det er bare å gi en lyd om lengselen og abstinensene blir for harde og påtrengende....;-)

    VHV - vennlig hilsen Vidar :)
    Hei igjen der!

    Abstinensen er jo der til en viss grad, tror han SAM G2 hadde gjort en formidabel jobb med de nye Spendor A4éne, skal derimot holde hifi-basillen under kontroll en stund til....var planen...men takker så meget for tipset :)

    mvh
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    91
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    31
    Nei, men det ser ikke alltid så imponerende ut.
    Precis! men det leverer iht klassen, det er jo så man undrer hvorfor man tidligere brent av rett så mye på (oppskrytt?) utstyr...når det er sagt så savner jeg til tider mine Audionet og WB oppsett :cool:

    mvh
    Om du savner din gamle Audionet SAM kan jeg røpe at jeg nå vurderer å selge min Audionet SAM G2 (siste utgave m/ sølv frontplate, blått displaylys). Det er bare å gi en lyd om lengselen og abstinensene blir for harde og påtrengende....;-)

    VHV - vennlig hilsen Vidar :)
    Hei igjen der!

    Abstinensen er jo der til en viss grad, tror han SAM G2 hadde gjort en formidabel jobb med de nye Spendor A4éne, skal derimot holde hifi-basillen under kontroll en stund til....var planen...men takker så meget for tipset :)

    mvh
    Å "holde hifi-basillen under kontroll en stund til...." kan du bare glemme! I lengden.....;-)
    Den har vi hørt før. Jeg har selv hatt den der som indre mantra - i stutte perioder, he-he....

    Det er bare å gi etter først som sist sier nå jeg - så lenge det er innenfor sunne og ansvarlige økonomiske rammer, selvsagt...
    Muligens biter RoDa på her - som gammel SAM-fan - før deg?!?

    Audiofil hilsen fra Gamle Hansa Bryggerier, Kalfaret, Bergen,
    Vidar W. :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Om du savner din gamle Audionet SAM kan jeg røpe at jeg nå vurderer å selge min Audionet SAM G2 (siste utgave m/ sølv frontplate, blått displaylys). Det er bare å gi en lyd om lengselen og abstinensene blir for harde og påtrengende....;-)

    VHV - vennlig hilsen Vidar :)
    Hei igjen der!

    Abstinensen er jo der til en viss grad, tror han SAM G2 hadde gjort en formidabel jobb med de nye Spendor A4éne, skal derimot holde hifi-basillen under kontroll en stund til....var planen...men takker så meget for tipset :)

    mvh
    Å "holde hifi-basillen under kontroll en stund til...." kan du bare glemme! I lengden.....;-)
    Den har vi hørt før. Jeg har selv hatt den der som indre mantra - i stutte perioder, he-he....

    Det er bare å gi etter først som sist sier nå jeg - så lenge det er innenfor sunne og ansvarlige økonomiske rammer, selvsagt...
    Muligens biter RoDa på her - som gammel SAM-fan - før deg?!?

    Audiofil hilsen fra Gamle Hansa Bryggerier, Kalfaret, Bergen,
    Vidar W. :)
    Hehehe du har nok rett, har jo allerede begynt å rør på meg litt, det lå jo en oppgradering av høyttalerene som kom tidligere enn beregnet, men du vet..når man får ett tilbud man ikke kan si nei til!! :D men skal skynde meg langsomt videre herfra...

    mvh
     

    Cuckoo61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.08.2005
    Innlegg
    91
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    31
    Om du savner din gamle Audionet SAM kan jeg røpe at jeg nå vurderer å selge min Audionet SAM G2 (siste utgave m/ sølv frontplate, blått displaylys). Det er bare å gi en lyd om lengselen og abstinensene blir for harde og påtrengende....;-)

    VHV - vennlig hilsen Vidar :)
    Hei igjen der!

    Abstinensen er jo der til en viss grad, tror han SAM G2 hadde gjort en formidabel jobb med de nye Spendor A4éne, skal derimot holde hifi-basillen under kontroll en stund til....var planen...men takker så meget for tipset :)

    mvh
    Å "holde hifi-basillen under kontroll en stund til...." kan du bare glemme! I lengden.....;-)
    Den har vi hørt før. Jeg har selv hatt den der som indre mantra - i stutte perioder, he-he....

    Det er bare å gi etter først som sist sier nå jeg - så lenge det er innenfor sunne og ansvarlige økonomiske rammer, selvsagt...
    Muligens biter RoDa på her - som gammel SAM-fan - før deg?!?

    Audiofil hilsen fra Gamle Hansa Bryggerier, Kalfaret, Bergen,
    Vidar W. :)
    Hehehe du har nok rett, har jo allerede begynt å rør på meg litt, det lå jo en oppgradering av høyttalerene som kom tidligere enn beregnet, men du vet..når man får ett tilbud man ikke kan si nei til!! :D men skal skynde meg langsomt videre herfra...

    mvh
    Apropos "ett tilbud man ikke kan si nei til" (sitat) - her kommer en umiddelbar karaktertest eller
    prøve på din grad av standhaftighet: Jeg kan selge deg min SAM G2 til deg for kr. 20 tusen + frakt (levere pris er dog uaktuelt - til det er den rett og slett for god - det vet du selv utmerket bedre enn alle andre....;-)
    Helt strøken og flott er den. Fjernkontroll Audionet RC-1 medfølger - kjøpt som tilbehør for 2.5 K. Massiv, tung og flott totenschläger av beste tyske kaliber.

    Du kan tenke på det fram til helgen - om ikke noen andre som leser tråden tar meg på ordet før den tid...
    Hva sier herren?

    Mvh Gjøken :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Hehehe...ja du kan friste iaf!! men....må nok holde meg til det planlagte tross en meget god pris, takker for den!! SAM og spesielt G2 er en riktig god og undervurdert amp av mange, jeg er sikker på att du finner en god kjøper til den, iaf burde noen kjenne sin besøkelsestid :D

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    En av de bedre PF skivene uten Rogern, imo! Bra eftermiddagsmusikk en regntung höstdag!!

    Pink Floyd ”Division Bell” 25th Anniversary Blue Vinyl Edt.

    61IJFBZBh9L._AC_SL500_.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    I påvente av slippet av hans siste, spilles denne live skiva, på vinyl....

    51yxAdojFaL._AC_.jpg


    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Om du savner din gamle Audionet SAM kan jeg røpe at jeg nå vurderer å selge min Audionet SAM G2 (siste utgave m/ sølv frontplate, blått displaylys). Det er bare å gi en lyd om lengselen og abstinensene blir for harde og påtrengende....;-)

    VHV - vennlig hilsen Vidar :)
    Hei igjen der!

    Abstinensen er jo der til en viss grad, tror han SAM G2 hadde gjort en formidabel jobb med de nye Spendor A4éne, skal derimot holde hifi-basillen under kontroll en stund til....var planen...men takker så meget for tipset :)

    mvh
    Å "holde hifi-basillen under kontroll en stund til...." kan du bare glemme! I lengden.....;-)
    Den har vi hørt før. Jeg har selv hatt den der som indre mantra - i stutte perioder, he-he....

    Det er bare å gi etter først som sist sier nå jeg - så lenge det er innenfor sunne og ansvarlige økonomiske rammer, selvsagt...
    Muligens biter RoDa på her - som gammel SAM-fan - før deg?!?

    Audiofil hilsen fra Gamle Hansa Bryggerier, Kalfaret, Bergen,
    Vidar W. :)
    Har hatt SAM siden 2007, og når ikke SAMen min ville starte i annet hus så får den stå her.
    Skal den ut så står musicus på lista for å få tilbudet først, da selvsagt hjemlevert må vite 8)
    Veldig god match med Spendor her i heimen, strammeSAM og stutt-tjukke S8e trives godt i lag ;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Tester litt nye smaker på morgonen, nydelig mörkrostat av Zoega, igjen :D



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Folk får si og mene hva de vil, selv tar jeg hensyn de erfaringene jeg gjør meg underveis på eget utstyr i eget rom.....igjen er det dette med spikes...eller retter sagt spikesko...har brukt denne kombon av alu/messing tidligere. I mangel på mange nok, testet jeg med andre av helstål i påvente av av disse, det var en klang jeg ikke var fortrolig med og likte....jeg mener meg absolutt oppleve ett mer organisk og roligere (ikke Svenske betydelsen av ordet) lydbilde med Spendoréne på disse...ikke det dyreste..men ikke gratis heller!!

    To lånte bilder fra webben....

    Spike-svart-4-1000px.jpg


    retina_654058c705466d5c110cbd614316f70e.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Overføringsverdien mellom teoretisk/praktisk erfaring...til hifi...ligger jo der til en viss grad.. :cool:

    191010_pon_5494.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ett album som har fått for lite spilletid iht hva det fortjener...

    Lambchop ”This is what i wanted to tell you”....

    61OeitdqoAL._AC_SL500_.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    det ene tar det andre, albumet...Lambchops nest siste


    Lambchop ”FLOTUS” (For Love Often Turns Us Still (in short FLOTUS … yes FLOTUS)...

    91vWlQo5xpL._AC_SL500_.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Midnight Choir er av de aller störste for undertegnede....her gjør bassisten en usedvanlig bra jazz skive (2001) skiva står her hjemme i cd formaett, men ønskes på vinyl :cool:


    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Midnight Choir er av de aller störste for undertegnede....her gjør bassisten en usedvanlig bra jazz skive (2001) skiva står her hjemme i cd formaett, men ønskes på vinyl :cool:


    mvh
    Da tror jeg du må være veeeldig tålmodig :D

    Hadde ikke hørt om dette soloalbumet, men som Midnight Choir fan må den jo forsøkes :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Midnight Choir er av de aller störste for undertegnede....her gjør bassisten en usedvanlig bra jazz skive (2001) skiva står her hjemme i cd formaett, men ønskes på vinyl :cool:


    mvh
    Da tror jeg du må være veeeldig tålmodig :D

    Hadde ikke hørt om dette soloalbumet, men som Midnight Choir fan må den jo forsøkes :)
    Forvent deg bare noe annet,enn MC mener jeg...denne er bra på sin måte, har hatt den noen år (2001) , men....kjäre den modnes!! :D

    76EAE218-60B8-437E-87D8-0BFF41A9A597.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ett par vinyler plukket opp på vei til puben kveld, har de vel på cd fra tidligere, men noen ganger.....

    Portishead 3 (Ltd Edt 45 rpm)



    Nick Cave and the bad seeds ”No more shall we parts”

    517gFSkW9cL.jpg


    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøss tre plater på rad som jeg har/ har hatt i mitt eie. Å gå på pub er neimen ikke oppskrytt :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jøss tre plater på rad som jeg har/ har hatt i mitt eie. Å gå på pub er neimen ikke oppskrytt :)
    Kan ikke bli mer enig! selv om de har stått i hylla som cd noen år...men med noen av byens beste vinylsjapper mellom meg og favoritten, er det fort gjort å deviere :D

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Vdr vinylhandling er lite som slår en tur innom Bengans på en lørdag, kjøpe seg en øl etter handlingen, sette seg ned og bare være en del mylderet av folk som steamer fram og tilbake...så også idag :cool:

    disse ble hjem.....


    Blackfield (Steven Wilson-Aviv Geffen)

    61wiZQ632LL._SL500_.jpg


    Lambchop ”This (is what i wanted to tell you). Ltd Edt 180 gr white vinyl.

    61cO873TOiL._SL500_.jpg


    mvh
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Vdr vinylhandling er lite som slår en tur innom Bengans på en lørdag, kjøpe seg en øl etter handlingen, sette seg ned og bare være en del mylderet av folk som steamer fram og tilbake...så også idag :cool:

    disse ble hjem.....


    Blackfield (Steven Wilson-Aviv Geffen)

    Vis vedlegget 557275

    Lambchop ”This (is what i wanted to tell you). Ltd Edt 180 gr white vinyl.

    Vis vedlegget 557276

    mvh
    ...litt avforskjellen mellom Andselv og Gøteborg; skulle gjerne tatt meg en tur innom en vinylsjappe før jeg satt meg på en hærlig brun pub med en Old Spreckle Hen og tittet ut på verden. En hvilken som helst lørdags ettermiddag.

    Vel, vel. Det får bli en annen gang. Nesten bedre å nyte en fantastisk, blek oktobersol og spille Bill Evans og «You Must Believe in Spring», alternativt «Autumn Leaves» hjemme i stua. Du vet hva du får:cool:
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    En liten botanisering blandt vinylen, fikk fram denne igjen...en stund siden den har snurret! sjekkes om den står seg like bra som da den kom i hus, på clear vinyl:cool:

    Timber Timbre ”Sincerely, future pollution” seigt, mørkt og helt i linje med årstiden forøvrig!




    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Bare å hanke inn når det slippes! mannens 6 album på 4 år...leste jeg ett sted :)

    3679227.jpg



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ennå en av de store som slipper nytt, dette virker jo mer lovende enn mye av det andre han har holdt på med de siste årene....slippes vel denne uka...


    Neil Young with crazy horse..

    3669241.jpg



    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Begge gubbene over gir ut litt vel mange album på kort tid synes jeg.
    Jeg synes ikke alt har vært like bra de siste åra, og mye lyder veldig likt for meg, sjøl om jeg i utgangspunktet liker begge to.
    Begge er født i 1945, og med så mange år i bransjen er det vel ikke rart at det begynner å bli litt tørke.
    Jeg synes vel Van Morrison var på høyden på 70 tallet, sånn ca her:


    ;)
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn