musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• musicus

ad hoc
    Ble medlem
    10.05.2025
    Antall liker
    1.363
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    0
    Noen ganger trår man feil, så til de grader...gikk inn i vinyl verden igjen med forutsetninger att det skulle värt en sekunder kilde, men får vel innrömme og gledes over att det seiler opp som en primer om ikke annet så den kuleste. Har for tiden 4 pu´s liggende, dragningen per nu er att ikeda 9ts blir den mest brukte.
    Ikeda Sai har noe så storslått og flott over seg att mitt AD-60 riaa kort ikke strekker til, så hva gjer man? ikke vil jeg ha fler store komponenter i hyllene (riaa) så jeg tar en annen vei, SUT!

Denne skal snart värt på vei hjem for test Ikeda IST-201 MC Step Up

Liten smekker sak som sikkert vil yte Sai mer rettferdighet!

Så får man se hva framtiden gir, ikke minst kan det bli spennende å höre hva 9ts presterer i denne konfigurasjonen...

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.585
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Var egentlig samme for meg men var heldig og få låne den først🙂 Cayin riaa'n min er absolutt god som stand alone👍 men det drar uansett med sig litt støy i Ht er min erfaring, med Allnic er det omtrent helt tyst med enda mere gain og bedre dynamikk/oppløsning.

musicus

ad hoc
    Ble medlem
    10.05.2025
    Antall liker
    1.363
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    0
    Var egentlig samme for meg men var heldig og få låne den først🙂 Cayin riaa'n min er absolutt god som stand alone👍 men det drar uansett med sig litt støy i Ht er min erfaring, med Allnic er det omtrent helt tyst med enda mere gain og bedre dynamikk/oppløsning.
    Får lang tids lån først jeg også, så det blir å teste 😄

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.585
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Ditt rasedyr av pu😲 Ikeda SAI har nok godt av en tilpasset SUT med dens lave intern impedanse som 9DS omtrent men høyere gain struktur👍

musicus

ad hoc
    Ble medlem
    10.05.2025
    Antall liker
    1.363
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    0
    Ditt rasedyr av pu😲 Ikeda SAI har nok godt av en tilpasset SUT med dens lave intern impedanse som 9DS omtrent men høyere gain struktur👍
    Jo det er holder jag med om, det kanske blir så att jag behåller den framför å låta den gå vidare som tänkt, fick också erbjudanden att testa KAI :oops: den vill jag inte testa med det första, men vem vet va som rir en senare 🤭 😏

musicus

ad hoc
    Ble medlem
    10.05.2025
    Antall liker
    1.363
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    0
    Hösten er farlig! Och jag har fått mer sansen for Japansk HiFi (og alle deres tradisjoner og perfeksjonisme) enn annens.
    Jeg er ingen hodetelefon entusiast, faktisk foredrar jeg å ikke ha noe over eller i örene når jeg lytter, går, löper eller annet jeg finner for godt. Men, det finns kvelder der det hadde värt verdt å ha det! Så...

Denon AH-D9200

musicus

ad hoc
    Ble medlem
    10.05.2025
    Antall liker
    1.363
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    0
    Ettersom det er en SUT på inngang til lang test behövs det en kabel til, så vinyl kretslöpet mitt blir opprettholdt som består hovedsaklig av denne grå fra Luna Cables...

Luna Cable Gris (ja det går i Fransk her)

For noen er jo kabler for dyre uansett, men denne er virkelig verdt hvert öre...

mvh

musicus

ad hoc
    Ble medlem
    10.05.2025
    Antall liker
    1.363
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    0
    Spennende å teste SUT først på 9ts, klart hørbare forskjeller, skal la det stå og spille litt før man konkluderer..og bytter pu!

IMG_0681.jpeg

Men! man setter ikke en slik SUT direkte på gulvet! Kunne selvsagt slengt under noen myke puter/føtter, men hvorfor skal ikke den få samme behandling som høyttalere og rack!? Inn å lete litt og der kom det fram en pakke med noe kvalifisert som man fikk med i en handel for en tid tilbake, visste disse små ville komme til användning en dag :cool:

Harmonix Hyotan RFS-65m

IMG_0682.jpeg

musicus

ad hoc
    Ble medlem
    10.05.2025
    Antall liker
    1.363
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    0