Musical Life Syphony

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Noen som har erfaringer med drivverket Musical Life Symphony, og gjerne kan komme med sammenligninger mot andre gode aktuelle drivverk??

Må innrømme at flere tyske drivverk i mine øyne ser veldig spennende ut mht pris/ytelse, og nevner merker som Acoustic Solid, Transrotor ZET-1/ZET-3, Amazon, TW Acoustic og nevnte Musical Life.....
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
495
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Jeg var ute i det ærend å skulle ha meg nytt drivverk for en tid tilbake, og da fikk sjekket jeg ut noen av de du nevner.

Jeg så og hørte MF Symphony med conductor armen og Lyra titan. Inntrykket mitt er at det var en ganske elegant løsning med den løse armbasen og motoren. Motoren gikk stille og vibrasjonsfritt. Pent og stilig var det hele og med den blaningen av skifer(?) og blankt metall. Kvaliteten så ut til å være gjennomført med fin finish. Jeg synes hele anlegget spilte fint, men jeg kan igrunnen ikke si noe spesifikt lydmessig om platespilleren siden hele anlegget var nytt for meg.

Jeg har hørt og sett Acoustic Solid Royal. Veldig middelmådig finish. Skjeve ben og knottene på motorkontrolleren stod til alle kanter. Motoren vibrerte så voldsomt at den måtte stå på eget stand, og man kan jo tenke seg til hva som blir overført til tallerkenen via remmen. Det kan jo være at leiet er godt laget, men når det hele ser så røklete ut, er det ikke noe jeg ville lagt penger i. Jeg vet at eieren kjøpte ny motor fra TW Acoustic som han ble godt fornøyd med.

Jeg endte opp med å kjøpe TW Acoustic Raven AC, som du kan se litt om her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,11658.0.html
For å si det enkelt så bøyer jeg meg i støvet for TW sin ekstreme kvalitetsidè og musikalske innsikt.

Lillebroren Raven One, er laget i samme kvalitet, og med veldig mye av de samme delene, så det må definitivt være et av de beste kjøp i den prisklassen.

Mvh Asbjørn
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Takk for nyttig og god tilbakemelding, som i det minste førte til at en SOLID tysker som kanskje er litt mindre solid enn antatt ble strøket fra shortlist. MF Symphony og den lille ravnen fra TW koster omtrent det samme, og jeg lurer derfor på hva dine lytteinntrykk (selv om basert på lytting på andre anlegg enn ditt eget) sier om hvilke av disse du tror kommer nær det stille, kontrollerte og homogene lydbildet som jeg ser alle nevner kommer fra den massive og tunge Raven AC??! Hvilket anlegg var det du hørte MF Symphony/Conductor på? Har du noengang hørt Transrotor Zet-1 eller Zet-3??
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
495
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Jeg hørte Symphony hos Artsound i Viborg, DK. Det ble spilt på Avantgarde horn, Ayon single ended, EAR phono/pre.

Nå vet jeg ikke hvor mye du legger vekt på utseende, og hva du liker, men MF ser jo ganske så snerten ut.

De som har hørt både Raven One og AC mener visst stort sett at man får mye av det samme, men med litt mer raffinement, ro og flyt hos storebror. Det er jo også samme motor og ganske mye av de samme materialer som er brukt.

Så det blir jo smak og behag, og jeg kan ikke si nok om lyden i MF verket til å felle en dom, men etter å ha hørt hva AC kan, hadde jeg gått for Raven.
Kanskje Hans hos Artsound kan utvide perspektivet ditt på de to drivverk :)

Asbjørn
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Har vært i kontakt med Hans hos ArtSound, og han mener at både ML Symphony og TW Raven One er supre drivverk som begge er blant det absolutt bedre i dette prissegmentet. Han hadde hørt Transrotor Zet-1 i fremmed oppsett og ville derfor (og sikkert også fordi han ikke selv fører dette merket!) si noe spesielt om sammenligning med de to andre nevnte tyskerne her. Det som for øyeblikket er de mest aktuelle kandidatene av de jeg startet opp denne linken med er nå TW Raven One og Transrotor Zet-1. Musical Life er etter ryktene ikke det mest likvide og økonomisk sterke selskapet slik situasjonen ser ut akkurat nå, noe som selvsagt betyr endel for risiko mht fremtidig service, reservedeler etc.

Tar stadig mot erfaringer fra de som har hørt Transrotor Zet-1 i kjente oppsett (egne eller andres).
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Jeg vurderte seriøst, og var like ved å kjøpe Transrotor ZET 1. En fantastisk nydelig konstruksjon. Det som imidlertid skjedde, var at Transrotor skrudde opp eksportprisene med mange mange prosent. Drivverket kostet ca 18000 kr, da den norske importøren var i forhandlinger med Transrotor. Jeg la inn bestilling, og ventet på bekreftelse av leveringsdato. Da fikk jeg plutselig melding om at tyskerne hadde skrudd opp eksportprisene ganske heftig. Husker ikke nå eksakt hva den nye prisen var, men det vet vel trådstarter noe om. Husker bare at det var nokt til å påføre meg en heftig budsjettsprekk som jeg ikke tok kjangsen på. Prisøkningen medførte også at Zet 1 rykket opp i et selskap, der konkurransen nok er i hardeste laget. Zet 1 er tross alt den minste utgaven av Zet spillerne. Hadde sett på tysklandspriser hvis jeg var deg, og vurdert en kjøretur nedover dit for evt. å kjøpe Zet1 drivverket der! Fikk desverre aldri anledning til å høre på dette nydelige drivverket som enda får fram en viss vemodsfølelse når jeg tenker på at jeg jo egentlig skulle hatt dette drivverket :p For å få en pekepinn på hvor Zet1 ligger ifht Acoustic Raven, ville jeg sett på tyske priser og sammenliknet! Når det er sagt, virker nok Raven spilleren i en annen klasse ut i fra det jeg har sett og lest om den!
 

Hifi Stasjonen

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
293
Antall liker
59
gut_man skrev:
Jeg vurderte seriøst, og var like ved å kjøpe Transrotor ZET 1. En fantastisk nydelig konstruksjon. Det som imidlertid skjedde, var at Transrotor skrudde opp eksportprisene med mange mange prosent. Drivverket kostet ca 18000 kr
Vil gjerne komme med en korrigering ang Trans Rotor's eksportpriser. Trans Rotor's eksportpriser har ikke gått opp mange, mange prosent. Trans Rotor har foretatt mindre prisjusteringer basert på økte råvarekostnader.
Ang. Trans Rotor ZET 1 så er prisen som rent drivverk veil. kr 17995,- basert på prisliste fra Trans Rotor 01.05.07.

Mvh
Hifi Stasjonen
 
Topp Bunn