Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• yngvejos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    1.297
    Hva med disse kondensatorene da? Fire stykk i hver blokk som skal levere rundt 250w klasse ab
    Hvis rail spenningen er 63V (her bør det være litt margin for å forlenge levetid på kondensatorene) blir regnestykket:
    63v*0.707=44.54 V RMS

44,54*44,54/8= 248W RMS i 8 ohm. Reelt vil man få noe lavere output enn rail spenning.

I den verden jeg lever i hvor forsterkeren er koblet til høyttalere og brukes til å spille musikk, er RMS effekt (egentlig ett tullebegrep) lite interessant. Det hadde vært nyttigere om forsterkerprodusentene fortalte hvor høy spenning de klipper på. Med 63V rails er man tett opp under 500W (peak) når den begynner å klippe.

Alek264

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2017
    Antall liker
    503
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hvis rail spenningen er 63V (her bør det være litt margin for å forlenge levetid på kondensatorene) blir regnestykket:
    63v*0.707=44.54 V RMS

44,54*44,54/8= 248W RMS i 8 ohm. Reelt vil man få noe lavere output enn rail spenning.

I den verden jeg lever i hvor forsterkeren er koblet til høyttalere og brukes til å spille musikk, er RMS effekt (egentlig ett tullebegrep) lite interessant. Det hadde vært nyttigere om forsterkerprodusentene fortalte hvor høy spenning de klipper på. Med 63V rails er man tett opp under 500W (peak) når den begynner å klippe.
    Takk for ett godt svar :) Der lærte jeg noe nytt :)

Prodigy

Medlem
    Ble medlem
    12.01.2019
    Antall liker
    8
    63v*0.707=44.54 V RMS

Det blir vel rett regnestykket, viss den ikke er fullbalansert...da blir det vel dobbelt så mye effekt

Alek264

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2017
    Antall liker
    503
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    joda, mine bli balanserte etter hva jeg skjønner :) Så da blir vel regnestykket litt anderledes?

Puscifer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Antall liker
    71
    Torget vurderinger
    4
    Helt knall å nå kunne justere bias via vippe bryter bak på mine Baby MI17 balanserte monoblokker,
    IMG_20200621_154925.jpg
    nå som sommeren virkelig har kommet for fult.

High bias kl A ligger nå på 55°+ Low bias ca 33°
    Rød lysdiode high, gul lysdiode low.
    Normalt så kommer denne justeringen med tre posisjoner, men her er det kun valgt to, høy og lav.

Så nå kan det nytes TV lyd, radio og bakgrundsmusikk uten å varme opp stuen ytligere på en varm sommerdag.

Gleder meg over mulighetene og kreasjonene som man kan få med MI fra Roar Malmin.
    Tusen takk Roar for god service og fantastisk god lyd!

P.s Litt morsomt når fruen kommenterte" hvor har det blitt av den gode lyden?"ved en kort periode et annet forsterker sett var koblet opp. :)

Ønsker dere alle en riktig god sommer.

Mvh Knut :)

IMG_20200621_160027.jpg

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    880
    Helt knall å nå kunne justere bias via vippe bryter bak på mine Baby MI17 balanserte monoblokker, Vis vedlegget 646966 nå som sommeren virkelig har kommet for fult.

High bias kl A ligger nå på 55°+ Low bias ca 33°
    Rød lysdiode high, gul lysdiode low.
    Normalt så kommer denne justeringen med tre posisjoner, men her er det kun valgt to, høy og lav.

Så nå kan det nytes TV lyd, radio og bakgrundsmusikk uten å varme opp stuen ytligere på en varm sommerdag.

Gleder meg over mulighetene og kreasjonene som man kan få med MI fra Roar Malmin.
    Tusen takk Roar for god service og fantastisk god lyd!

P.s Litt morsomt når fruen kommenterte" hvor har det blitt av den gode lyden?"ved en kort periode et annet forsterker sett var koblet opp. :)

Ønsker dere alle en riktig god sommer.

Mvh Knut :)

Vis vedlegget 646965
    hei

Merker du noen forskjell på lyden på disse 2 innstillingene?

Puscifer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Antall liker
    71
    Torget vurderinger
    4
    Hvis det er noe interesse for flere bilder av baby MI17 Balanced Monoblock så kommer det her ;)
    Det fantes fire stk kabinetter som endte opp i to par monoblokker.
    Dette er ikke standard kabinetter, og er ikke lenger tilgjengelig konfig.

Har etter bygg, blitt montert bryter for bias high/low
    IMG_20200621_154859.jpg
    IMG_20200621_154831.jpg
    IMG_20200621_160027.jpg

Sist redigert:

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    880
    Hei alle venner

Vet dere er bortskjemt med fine bilder av rom med MI anlegg 😊

Noe man aldri kan få nok av. Jeg har ryddet opp i stereobenken. Har flyttet all surround bort. Fått fjernet 273 kabler vekk fra MI 😂.
    Jeg vet at mitt rom fortsatt ser rotete ut. Jeg sliter litt med plass. Og at rommet suger bass. Så ting står der det er plass nå.
    Har etterhvert tenkt å bygge om stereobenken og subber slik at alt kan stå bak høyttalere. Altså mindre dybde på subber. Da kan jeg få plassert flere apparater i bredden. Og få tv litt ned og lavere subber.
    Men er foreløpig fornøyd.
    Venter fortsatt på Beistet , om noen lurer.

Oppsett er i viktigste rekkefølge.

MI23.5 Preamp med stor psu og skilletrafo.
    MI17B monoblokker (på lån fra herren selv)
    MI18B til Center
    Focal Alto Utopia
    B.M.C dac1
    B.M.C transport
    Diy subber med 12" fra Infinity og Boschman bak sofa.
    Panasonic 60"
    Panasonic bd500
    Yamaha 2070
    2 stk Behringer 6000D
    Focal Electra cc 901center
    Focal something I taket til Atmos x 4
    Audiovector c1 bakhøyttalere
    Viasat decoder

Diverse akustikk plater fra lydogakustikk i tak og førsterefleksjon. Noen diy paneler.
    Div kabler og strømregning og gummiføtter.
    Resten får være glemt.
    IMG_20200630_212612686.jpg

Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    1.926
    Torget vurderinger
    8
    Stille her?
    Ja, folk spiller vel musikk.
    Blitt spilt en del om kveldene.

Altfor lett at det blir natt før en kjem seg i seng. Og når en skal opp 6 blir det litt snaut ofte.
    Hvorfor?
    Jo, fordi at MI spiller så fordømt bra på mine Usher :)

Har jo lagt de ut for salg, de høyttalerne pga byttesyken. Men usikker på om det er smart.

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    880
    Ja, de fleste er vel opptatt med sitt. Og sitter og hører på musikk eller er ute.
    Noen venter også kanskje spent på noe nytt. Selv er jeg sjeldent innom her. Da jeg ikke får det til å funke på Tapatalk.
    Glemmer rett og slett å sjekke stova her. Har aktivert push varsler.
    Men ikke alltid det funker så godt heller. Må jo være aktivitet for å få det. Muligens gjør jeg noe feil. Men samme det.

Henke0203

Fersking
    Ble medlem
    25.07.2020
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Hei!

Dette er ikke ment som reklamasjon eller annen form for gratis-eksponering.
    Min far vil gjerne selge sin Musical Innovation MI6, og har etterlatt oppgaven til meg. Han vet ekstremt lite om forsterkeren og jeg sliter med å finne god kunnskap selv. Kunne noen smarte Hifi-kjennere opplyst meg med det en kan? Hadde blitt satt stor pris på. Og apropos det, om ikke det blir for materielt, hva kan jeg forvente å få for den? Har ingen anelse om hva nypris var.

På forhånd, Takk

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn