Music Reference sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Perrin

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    1
    21F991F2-88F9-4A04-8101-8C1D5465F64F.jpg

På tide å puste litt liv i denne tråden igjen, har spilt på denne i noen uker nå og er strålende fornøyd så langt. Ser frem til å prøve litt forskjellige rør med tiden

Sist redigert:

Lars DK

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2007
    Antall liker
    143
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    12
    Vis vedlegget 546696

På tide å puste litt liv i denne tråden igjen, har spilt på denne i noen uker nå og er strålende fornøyd så langt. Ser frem til å prøve litt forskjellige rør med tiden
    Fantastisk forstærker. Spiller bedst med KT120. Alternativt JJ KT88, de holder også en smule længere. Men KT120 holder rigeligt længe, til at det ikke er noget at bekymre sig om :)

Perrin

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    1
    Synes den låter meget bra, spiser alt av musikktyper fra klassisk til svart metall, gode innspillinger låter magisk samtidig som den er tilgivende på dårlige innspillinger.

Dette er så vidt jeg forstår det din gamle forsterker Lars? Men nå med JJ blue glas KT-88. Når du sier KT-120 er det da Tung-Sol som gjelder?

Sist redigert:

Lazarus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Antall liker
    245
    Gratulerer med flott forsterker Perrin! Har hatt tilsvarende forsterker selv tidligere, rastløshet og utforskertrang gjorde at jeg dessverre solgte min. Skulle jeg ikke gjort. Kos deg med forsterkeren, spill musikk og stress ned med rørbytter. Mitt råd :rolleyes:
    Kun tungsol som produserer KT120 meg bekjent.

Perrin

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med flott forsterker Perrin! Har hatt tilsvarende forsterker selv tidligere, rastløshet og utforskertrang gjorde at jeg dessverre solgte min. Skulle jeg ikke gjort. Kos deg med forsterkeren, spill musikk og stress ned med rørbytter. Mitt råd :rolleyes:
    Kun tungsol som produserer KT120 meg bekjent.
    A6545FD7-960A-45EB-8A8B-1BCA4012D980.jpg

Takk for det Lazarus! Har hatt huset for meg selv i dag, kjekt å gjenoppdage CD-samlingen med ny forsterker :)

Lars DK

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2007
    Antall liker
    143
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    12
    Synes den låter meget bra, spiser alt av musikktyper fra klassisk til svart metall, gode innspillinger låter magisk samtidig som den er tilgivende på dårlige innspillinger.

Dette er så vidt jeg forstår det din gamle forsterker Lars? Men nå med JJ blue glas KT-88. Når du sier KT-120 er det da Tung-Sol som gjelder?
    Det ser det ud til, ja. Tung-sol er vist de eneste der laver KT120. Jeg har kun brugt dem.

Perrin

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    1
    Husker du hvilke bias mA du stilte kt-120 rørene til? Har prøvd forskjellige preamper i helgen samt byttet rør i den ene preampen og lydforskjellene er store, veldig overrasket over hvor «gjennomsiktig» RM-200 er :)

Lars DK

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2007
    Antall liker
    143
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    12
    Husker du hvilke bias mA du stilte kt-120 rørene til? Har prøvd forskjellige preamper i helgen samt byttet rør i den ene preampen og lydforskjellene er store, veldig overrasket over hvor «gjennomsiktig» RM-200 er :)
    Det samme som med KT88. 40 mA mener jeg. Ingen grund til at køre med mere eller mindre. Just cirka 40 mA :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn