Muscle Shoals

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.305
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Kanskje av interesse. Muscle Shoals, et tjuvhol i Alabama med max 5000 innbyggere og to studioer, Fame Studios og Muscle Shoals Studios, tiltrakk seg Aretha Franklin, Wilson Pickett, Paul Simon, Bob Dylan, Dusty Springfield, Percy Sledge, Rolling Stones, Etta James, and on and on and on and on........:

mvh

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Antall liker
8.580
Sted
Pt. Høvik
Herre min hatt!

Her kan det skrives mye og flott om Barry Beckett (keys) og David Hood (bass) som grunnla studioet i 1969 og alle innspillingene som fulgte. Egentlig burde man lese Wiki e.l. Jeg kjøper nesten konsekvent skiver som er innspilt der. Da er det kvalitet. Stones var en av de første som benyttet stedet og spilte inn bl.a. Brown Sugar og Wild Horses der. Mye bra Country/Americana kommer derfra.

Som sagt, kjøp skiver innspilt der og gjerne produsert av Beckett.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.305
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Herre min hatt!

Her kan det skrives mye og flott om Barry Beckett (keys) og David Hood (bass) som grunnla studioet i 1969 og alle innspillingene som fulgte. Egentlig burde man lese Wiki e.l. Jeg kjøper nesten konsekvent skiver som er innspilt der. Da er det kvalitet. Stones var en av de første som benyttet stedet og spilte inn bl.a. Brown Sugar og Wild Horses der. Mye bra Country/Americana kommer derfra.

Som sagt, kjøp skiver innspilt der og gjerne produsert av Beckett.

Hørte nylig David Hood som innleid musiker med The Waterboys i Grieghallen. En helt makeløs bassist! Han er en av grunnene til at jeg la ut disse videoene. Begynte a gå litt dypere i materien Muscle Shoals.

mvh

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Så den for et par år siden, på tide med en ny titt.
På YouTube er det mange 'i studioet til...' -videoer og der dukker det ofte opp konsoller med mye historie. Artig.

Fjellreven

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.09.2013
Antall liker
3.212
Sted
Heme
Torget vurderinger
2
Fant den der på DVD helt tilfeldig for et års tid siden. Meget interessant dokumentar, takk for påminnelsen!

ogla

Prepare to be baffeled!
Ble medlem
18.08.2010
Antall liker
742
Sted
Sola
Torget vurderinger
18
Dokumentaren finner man også på netflix

Topp Bunn