Mundorf Trafo Coil

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Mundorf Trafo Coil

Mundorf er tåber ! :eek:
De konstruerer en virkeligt god spole med kraftig kærne og 4 kvadrat flat tråd. De laver en spalte i kærnen for at nedsætte tendensen for mætning ved høje strømme. Derefter kortslutter de med en monteringsbøjle henover.

Hvordan skal det gå for menneskeheden ???

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
210
Torget vurderinger
1
Mundorf Trafo Coil

"Hvordan skal det gå for menneskeheden?"

Vel, etter at menneskeheten har overlevd Sabeltanntigre, Istider, Verdenskriger, Merverdiavgift og etter 1947 elektriske signaler forsterket av transistorer skal vi vel komme over denne krisen også. BJ.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Mundorf Trafo Coil

BerntJ skrev:
"Hvordan skal det gå for menneskeheden?"

Vel, etter at menneskeheten har overlevd Sabeltanntigre, Istider, Verdenskriger, Merverdiavgift og etter 1947 elektriske signaler forsterket av transistorer skal vi vel komme over denne krisen også. BJ.
Tvivler ! ;D Nej jeg ville gerne høre om nogen ved om det virkeligt får betydning med den kortslutning. Duelund mente det og en anmelder fra High fidelity mener det modsatte.

U

utgatt19288

Gjest
Mundorf Trafo Coil

Diy Duke skrev:
Nej jeg ville gerne høre om nogen ved om det virkeligt får betydning med den kortslutning. Duelund mente det og en anmelder fra High fidelity mener det modsatte.
Egentlig så er du bare en tviler, men du åpnet jo med at de var tåber. Merkelig.....

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Mundorf Trafo Coil

Mere mærkeligt at ingen har en mening på hele sentralen. I Danmark fik jeg bare et svar. ???

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
210
Torget vurderinger
1
Mundorf Trafo Coil

Min erfaring med Mundorf's produkter er god, og jeg skulle tro de måler chokene for feil. Sist jeg monterte en choke brukte jeg strips av plast gjennom kjernen og layout fra Troels Gravesen. High Fidelity? Siste nummer var vel 7/09?
http://www.troelsgravesen.dk/coils.htm VH. BJ.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Mundorf Trafo Coil

BerntJ skrev:
Min erfaring med Mundorf's produkter er god, og jeg skulle tro de måler chokene for feil. Sist jeg monterte en choke brukte jeg strips av plast gjennom kjernen og layout fra Troels Gravesen. High Fidelity? Siste nummer var vel 7/09?
http://www.troelsgravesen.dk/coils.htm VH. BJ.
Pænt af dig at skrive men du har ikke forstået problemet.

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
210
Torget vurderinger
1
Mundorf Trafo Coil

"Pænt af dig at skrive men du har ikke forstået problemet."

Nei, det er nok sikkert riktig. Kjenner ikke permeabiliteten i Feron og hvilket gap de trenger før overstyring ved en viss strøm. Har sett dette på SET trafoer der gap blir justert til strøm. Finner ikke beskrivelse av materialet i monteringsbøylen, men den KAN være magnetisk ledende. Holder meg til Mundorf Cap's, connectors and Cables der jeg håper å forstå mer. VH. BJ.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Mundorf Trafo Coil

Monteringsbøjlen er jern. Som jeg ser det udgør den en delvis kortslutning af gabet. Nu har jeg monteret spolerne med bøjlerne på. Det bliver nok en forbedring under alle omstændigheder.

Topp Bunn