T
theStig
Gjest
Driver og tester en slik nå, modell 2340. Er det noen andre her som har erfaringer med Mundorf AMT'ene?
|
Ja enig, men ofte følger god lyd og gode data hverandre. Jeg har aldri hørt noe som låter bra, men som måler dårlig.bambadoo skrev:Alltid lyden som teller.
Det er det samme som skjer der også, så eventuell vinkling av høyttaleren har ingen positiv effekt sånn sett. Rent konkret er det snakk om en avrulling fra 4-5 kHz ned mot 2 kHz, faktisk hele 6 dB. Så er det et "trappetrinn" veldig brått ned 4 dB over 10 kHz. Det siste vil være et stort problem med passive delefiltre. Med digital EQ som jeg har, så er det selvsagt lett å overkomme dette.Snickers-is skrev:Har du forsøkt å måle svakt off axis og se om avvikene jevnes ut?
Det skjer egentlig ikke noe spesielt. Både impulsrespons og waterfall ser veldig rent og pent ut.Snickers-is skrev:Har du sjekket hva som skjer i tidsdomenet ved disse frekvensene?
I hvor stor grad Patos sin AMT er basert på Eton ER4 tør jeg ikke svare på, men de sier jo også: "Løsningen ble derfor å utvikle et eget element med jevnere frekvensgang og høyere følsomhet."theStig skrev:Patos sin er vel "bare" en Eton ER4 i nye klær?
"Under prototyp arbeidet hadde vi endt opp med en kraftig modifisert AMT diskant fra Eton i Tyskland (Eton ER4)."