Motron

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Antall liker
3
Jeg kan ikke komme med noen hyllest til mannen. Jeg har hørt mye bra om ham, men så lenge han ikke presenterer produktene sine eller tjenestene sine på en nettside gidder ikke jeg å ringe til ham for hver minste ting jeg lurer på knyttet til produkter jeg er interessert i. Da er det enklere å importere fra nettkremmere over dammen. Der er et par sider som er pålitelige og som presenterer produktene sine på en bra og oversiktlig måte. Det er veldig kjipt at norges store rørguru ikke gidder å i det minste legge ut en produktliste på nett, det er noe litt useriøst med det hele.

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.393
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
FatmanFlump skrev:
det er noe litt useriøst med det hele.
Kjære Fatman - å kalle Brynjar Kvanlid for useriøs er vel litt i drøyeste laget. Har du noensinne vært i kontakt med han ??? ???

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
489
Torget vurderinger
4
Useriøst fordi han ikke har website?? Når ble det et krav til seriøsitet å ha en hjemmeside??

Du får handle over eller under dammen eller med enhver nett-luring for meg, jeg velger Motron framfor alle disse uansett, nettopp på grunn av hans seriøsitet..........

T

tst

Gjest
FatmanFlump skrev:
Jeg kan ikke komme med noen hyllest til mannen. Jeg har hørt mye bra om ham, men så lenge han ikke presenterer produktene sine eller tjenestene sine på en nettside gidder ikke jeg å ringe til ham for hver minste ting jeg lurer på knyttet til produkter jeg er interessert i. Da er det enklere å importere fra nettkremmere over dammen. Der er et par sider som er pålitelige og som presenterer produktene sine på en bra og oversiktlig måte. Det er veldig kjipt at norges store rørguru ikke gidder å i det minste legge ut en produktliste på nett, det er noe litt useriøst med det hele.
Useriøst å ikke ha nettside som du kan sitte å "put in basket" system? Å det sier en som kaller seg Fatman Flump ::)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.543
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
Jeg bor så nær MOTRON at jeg er innom ganske ofte og vet en hel del om hva han har.
Det er ikke gjort for en mann å lage en oversikt (langt mindre en nettbutikk) med det enorme omfanget han har av rør og annet.
Det er sannsynligvis en uoverkommelig oppgave uansett.
Brynjar's hode inneholder det meste av det han har eller kan skaffe. For å få vite litt om innholdet må en enten ringe eller sende en mail.
For noen er det kanskje for vanskelig ???

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Handlet et par ganger hos Motron, topp service. Mitt førstevalg for fremtidige rørkjøp :)

break_in

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.07.2008
Antall liker
260
Har selv bare positive erfaringer med denne røreksperten, har kjøpt rør fra han til både riaa og forsterker og han traff mine preferanser "spot on".

ryttern

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.05.2003
Antall liker
13
Leverte forsterkeren min der sist tirsdag, torsdag ringte han og sa at den var klar med full gjennomgang, nye rør justert bias mv. Sjelden hatt så positive erfaringer med rep av hifiutstyr.

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
910
Torget vurderinger
35
Har handlet både komponenter og rør av Motron og har utelukkende positiv erfaring.
Fordelen med å løfte opp røret og ringe er at Brynjar kan anbefale rør/deler som passer akkurat til ditt behov & pengebok.

Er så heldig å bo et ”steinkast” fra Brynjar og ved kjøp så er jeg alltid å henter rør/deler der.
Å komme ditt er som å være guttunge og komme inn i en gedigen godtebutikk ;D – og Brynjar har alltid noe ekstra spennende å vise fram.

R

rico

Gjest
FatmanFlump skrev:
.....det er noe litt useriøst med det hele.
Vi kan sikkert diskutere hvor viktig det er med en nettside, selv setter jeg stor pris på og snakke med Brynjar, men å antyde at han driver useriøst må være noe av det mest useriøse som er skrevet her på lenge, ja faktisk på grensen til dumt.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
184
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
rico skrev:
FatmanFlump skrev:
.....det er noe litt useriøst med det hele.
Vi kan sikkert diskutere hvor viktig det er med en nettside, selv setter jeg stor pris på og snakke med Brynjar, men å antyde at han driver useriøst må være noe av det mest useriøse som er skrevet her på lenge, ja faktisk på grensen til dumt.
Helt enig! Det er vel "feitingen" som er useriøs nå....... ::)
Jeg vet Brynjar har vært inne på tanken mht å etablere nettside, men det har altsåikke blitt noe av, foreløbig.
Skal være enig i at det hadde vært flott å kunne bestille på den måten, men jeg tror faktisk mange likevel hadde slått av en prat med ham for å diskutere og høre hans anbefalinger.
Mvh

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.409
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Han burde ta noen oversiktsbilder av hyller opp og hyller ned med rør, legge disse ut på web med følgende tekst:

"Er du sikker på at du vet hva du vil ha? - Ring 32 75 21 50"

;D

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Jeg synes Motron (Brynjar) gjør en glimrende jobb. Det er ingen grunn for å regne han som useriøs siden han mangler en webside. Han nåes på telefon eller mail, men jeg vil anbefaler å ringe da det er en berikelse å prate med rørguruen :)

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Nå har jeg nettopp sittet i telefonen med Brynjar i 20 minutter. Det eneste "negative" jeg kan si om Motron er att det fort kan bli jævli dyre samtaler utav det. ;D. Skulle ha ett par smårør bare... ::)

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Antall liker
3
Jaerbu skrev:
Nå har jeg nettopp sittet i telefonen med Brynjar i 20 minutter. Det eneste "negative" jeg kan si om Motron er att det fort kan bli jævli dyre samtaler utav det. ;D. Skulle ha ett par smårør bare... ::)
Vel han er jo kremmer. Og det er slike samtaler jeg får grisebank av kona for.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Heisann. Hvordan kommer jeg i kontakt med denne mannen. Jeg har blitt bitt av rør syken og har skaffet meg en rør cd spiller fra Shanling cdt200c. I den står det orginale rør. Det må da vere mere å hente fra denne spilleren, selv om den nå spiller meget godt.

Jeg er helt novise på dette med rør, og vet ikke hva jeg skal ha ol. Ikke kan jeg å skifte rør heller.

Er det noen som vet hva rørene i denne spilleren heter/er for noe?

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Antall liker
27
Retep skrev:
Heisann. Hvordan kommer jeg i kontakt med denne mannen. Jeg har blitt bitt av rør syken og har skaffet meg en rør cd spiller fra Shanling cdt200c. I den står det orginale rør. Det må da vere mere å hente fra denne spilleren, selv om den nå spiller meget godt.

Jeg er helt novise på dette med rør, og vet ikke hva jeg skal ha ol. Ikke kan jeg å skifte rør heller.

Er det noen som vet hva rørene i denne spilleren heter/er for noe?
Du kan ringe ham på 32 75 21 50. Men akkurat nå er han i Trondheim, hadde en meget hyggelig prat med ham på messa. :)

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Etter å ha lest denne tråden kan det virke som om rørkjøp via Motron betyr telefonisk kontakt. Jeg har en McIntosh C220 preamp jeg vil bytte rør i. Går ut ifra at den omtalte Brynjar har noen gode forslag å komme med når det gjelder denne(?)

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Vel, vel. Vi hadde mailutveksling høsten 2008. Jeg trengte to rør av en bestemt type. Motron hadde et men skulle skaffe det andre. Han skulle ta kontakt. Nå er det våren 2010. Har ikke hørt et ord jeg. :(

Elektron

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
365
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Elektron skrev:
Vel, vel. Vi hadde mailutveksling høsten 2008. Jeg trengte to rør av en bestemt type. Motron hadde et men skulle skaffe det andre. Han skulle ta kontakt. Nå er det våren 2010. Har ikke hørt et ord jeg. :(

Elektron
;D Da må du være en sta jævel. Det går jo ann å sende mailen på nytt vel? ;)

Erlingen

Medlem
Ble medlem
30.05.2010
Antall liker
0
Skrevet av: Elektron
Sett inn sitat
Vel, vel. Vi hadde mailutveksling høsten 2008. Jeg trengte to rør av en bestemt type. Motron hadde et men skulle skaffe det andre. Han skulle ta kontakt. Nå er det våren 2010. Har ikke hørt et ord jeg.

Og du kunne ikke ringe eller maile han på nytt for å minne han på det,va glemte du da i ett og ett halvt År? ???

Erlingen

Medlem
Ble medlem
30.05.2010
Antall liker
0
Har handlet med Motron flere ganger selv og har ingen ting å klage på,har faktiskt fått ett nytt rør fra han enda til garantien var gått ut på det.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Tror jammen jeg har kjøpt av motron jeg og rett som det var.
Jeg husker jeg var oppsatt på å ha ett bestemt rør en gang, men fikk foreslått noe annet, og det viste seg å
være suksess. Så kunnskapen, den er på plass.

Ros og ris, alt er like viktig.
Og det er jo sånn, når huet er skikkelig fullt, da hender det muligens at ting faller ut.
Da sender man en mail til, eller ringer... kan da umulig være ett problem, egentlig.

Jeg kan ikke huske at jeg noensinne ikke har fått det jeg har bestillt fra noen aktør i norge, ikke sant, oppfører man seg og
er høflig, så er det intet problem! Det er min erfaring! Og selvsagt, det har vært "stuff" av og til, men det har alltid løst seg! Det er liksom opp til en selv da vøttø :D

mvh

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.860
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Bestilte 4 EL34 i mars i fjor, og har heller ikke fått noen pakke..
I mellomtiden har jeg fått tak i knall-rør ganske billig, og har ikke hatt behov for å klage :p

Han skulle reise bort et par dager senere, det kokte nok bort i kålen ;)

M

J

JIGSAW

Gjest
Det er flere hi-fi aktører her i landet som trenger kurs i etikk.

Norsk Audio Teknikk og Motron har jeg bare gode erfaringer med.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.251
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Siden de begge var nevnt...NAT skylder meg fremdeles oppgjør for et par ZapFiltere...fra 2-3 år tilbake...minst.
Og Motron skulle skaffe en liten transistor(mosfet) til en AR VT100...har mailet 5-6 ganger, og ringt 3-4 ganger,
men han er jo alltid ute og reiser? (og svarer aldri på mail?) Har ventet i 1/2 år nå...

Arne K

Erlingen

Medlem
Ble medlem
30.05.2010
Antall liker
0
sundkoien skrev:
I mellomtiden har jeg fått tak i knall-rør ganske billig, og har ikke hatt behov for å klage :p

M
Og du kunne tatt kontakt med han senere og minnet han på det,så det kokte bort i kålhodet ditt og.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.932
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Erlingen skrev:
sundkoien skrev:

M
Og du kunne tatt kontakt med han senere og minnet han på det,så det kokte bort i kålhodet ditt og.
Synes du det er en nødvendighet og minne selgere på at du har kjøpt noe du ennå ikke har motatt?

Motron har jeg selv bare gode erfaringer med når det er sagt :)

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
31
Har absolutt ingenting annet og si enn positivt om Motron. :)

De som har pratet med Brynjar vil fort merke at han er en hyggelig og hjelpsom mann som tar sitt yrke seriøst.Han er en meget kunnskapsrik mann.

Det er da lov å glemme,er det ikke?

Synes det i tillegg er en fin sjarm over måten han fører butikk mtp. at han ikke har noen nettside osv. .
Det blir nesten som vinylspilling sammenlignet med MP3,Yatzy og World of Warcraft eller kanskje rosiner og hasselnøtter i stedet for selvlysende blått godteri.

Liker det litt gode gamle preget her og har ikke noe imot om det kom flere slike. :)

Erlingen

Medlem
Ble medlem
30.05.2010
Antall liker
0
Vermin skrev:
Erlingen skrev:
sundkoien skrev:

M
Synes du det er en nødvendighet og minne selgere på at du har kjøpt noe du ennå ikke har motatt?

Motron har jeg selv bare gode erfaringer med når det er sagt :)
Det er ikke en nødvendighet,men skal man klage på att man ikke har fått ting man har bestillt så burde man og etterlyst det . Som sagt så går det an og glemme og Motron er en travel man med mange baller i luften, og visst eg ikke tar feil så er han pensjonist . Så vi som skal handle rør hos han får vel vere litt omgjenglige å godta av og til at ting går i glemme boken.Vi får vere glade for att han bruker pensjonist tilværelsen til å selge oss rør vi vil ha, og ved å minne han på ting så får vi det vi har bestillt . Være er det ikke.

Erlingen

Medlem
Ble medlem
30.05.2010
Antall liker
0
Cobra2 skrev:
Siden de begge var nevnt...NAT skylder meg fremdeles oppgjør for et par ZapFiltere...fra 2-3 år tilbake...minst.
Og Motron skulle skaffe en liten transistor(mosfet) til en AR VT100...har mailet 5-6 ganger, og ringt 3-4 ganger,
men han er jo alltid ute og reiser? (og svarer aldri på mail?) Har ventet i 1/2 år nå...

Arne K
Han er hjemme nå , så ring igjen.Så ordner det seg sikkert.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.543
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
Cobra2 skrev:

Arne K
Begge er vel ikke mer enn et ring unna?
Gjelder AR også vil jeg tro.

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.860
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Erlingen skrev:
sundkoien skrev:

M
Takk for den utmerkede beskrivelsen av mitt hode :D

Mitt kålhode tenker slik at hvis jeg får tak i noe bedre enn det jeg nettopp har bestilt, for en tredjedel av prisen, så trenger ikke kålhodet å purre på noe som helst!

M

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Antall liker
0
Hvordan kommer man i kontakt med "motron" ?
Hjemmesiden ser ikke ut til å virke (www.motron.no) , eller er jeg på feil side ?

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.409
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Motron har ikke hjemmeside.

Det går i epost eller telefon.

MOTRON
Fabrikkgata 39
Postboks 122
N-3321 Vestfossen
Norway
Telefon: +47 32 75 21 50
Telefax: +47 32 70 03 04
Mobiltelefon: +47 90 65 18 80
e-mail: bryn@motron.no

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.543
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
monosapiens skrev:
Siden spørsmålet er ganske ferskt..............
Jeg var innom Brynjar sist mandag. Da skulle han en liten runde:
Danmark, Tyskland, Nederland, England og retur.
Han svarer sikkert på mail.

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Aldri hatt problemer av noe slag der. Ytterst seriøs, og ikke minst trivelig rør-mann!!

jabbalabba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
240
BanjoArrne skrev:
Har absolutt ingenting annet og si enn positivt om Motron. :)

De som har pratet med Brynjar vil fort merke at han er en hyggelig og hjelpsom mann som tar sitt yrke seriøst.Han er en meget kunnskapsrik mann.

Det er da lov å glemme,er det ikke?

Synes det i tillegg er en fin sjarm over måten han fører butikk mtp. at han ikke har noen nettside osv. .
Det blir nesten som vinylspilling sammenlignet med MP3,Yatzy og World of Warcraft eller kanskje rosiner og hasselnøtter i stedet for selvlysende blått godteri.

Liker det litt gode gamle preget her og har ikke noe imot om det kom flere slike. :)
Helt enig,
Og måten han driver butikk på gjør jo hele handelen til noe spesielt og personlig.
Å bestille på nett noe som betyr noe for en, tar kanskje bort en av dimensjonene ved det å kjøpe den tingen?

Topp Bunn