Motorpsycho-The Tower

• Trådstarter Jim I Hendriksen 2nd Edt.
  • Startdato
J

Jim I Hendriksen 2nd Edt.

Gjest
Ny Motorpsycho neste mnd., kommer som dbl. LP. Man skal være tidlig ute hvis man skal ha gold vinylen, kun 300 ex.

Comes as a 180g black vinyl edition and limited (300) 180g gold vinyl edition.

Both vinyl editions come in a special 4 panel fold-out sleeve

The Tower was recorded at White Buffalo in Los Angeles and Rancho De La Luna in Joshua Tree, with some additional work done back home in Trondheim.
It was mixed by Noah Shain at White Buffalo and mastered Wim Bult at Inlinemastering.

mpcd101-motorpsycho-the-tower-2lp-2cd_19_2017-07-25-19-38-43.jpg

Sist redigert:

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Antall liker
1.183
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Gold vinyl bestilt 1 minutt etter åpning :)

Ser de fortsatt har de, gikk ikke så kjapt som jeg hadde trodd.

Det gledes!

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Småspent denne gangen, med bittelitt forhåpninger/forventninger - bestilt er den vaffal. Skal visstnok være ganske tung/hard mener eg å ha lest?

Skal sies eg har ramlet tungt av lasset de senere år (hmm, strengt tatt siden 2000), men har vel hanket det meste som har kommet, uten at eg har blitt virkelig begeistret. Likte Heavy Metal Fruit og den der black hole/blank canvas. Utover det syns eg det har vært sånn passe alt som har kommet etter Let them eat cake.

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Antall liker
1.183
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Jeg likte veldig godt Here be monsters etter en 2-3 gjennomlyttinger. Den vokste noe vannvittig på meg, og det minsket ikke akkurat inntrykket å få hørt nesten hele plata live i fjor.
Første konserten jeg har vært på der bassen fikk ølglassene til å riste av bordene :D

J

Gjest
Gold edt. kom her også i dag, har ikke pakket den ut enda. Kanskje den bare blir slik og så kjøper jeg en sort som jeg spiller på...? Får se...

hammershaug

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.04.2006
Antall liker
1.167
Sted
Gausdal
Torget vurderinger
3
Håper postmannen i Gausdal har velsignet meg med mitt eksemplar. Husker ikke om jeg bestilte gull eller svart.

Sent from my iPhone using Tapatalk

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Antall liker
1.183
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Da står gullversjonen på til første gjennomlytting. Lovende litt ut i låt to :)

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Antall liker
536
Torget vurderinger
23
1993: Kommer hjem fra Voices of Wonder med Demon Box og legger den på platespilleren. Hakeslepp!!!
2017: Fyrer opp en kaffe, setter seg i stolen, finner The Tower på Tidal. Hakeslepp!!!

Snakk om å eldes med stil. Dette er mitt Motorpsycho. Kanonskive.

skranglefant

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.11.2015
Antall liker
5.485
Sted
Bartistan
I kåken her finnes det nå både gull-vinyl og cd-utgave, men når jeg endelig får satt meg ned så er det Tidal det går i :rolleyes:

J

Gjest
Regner med at folket er klar over det men her en liten påminnelse...

Motorpsycho;

14.09 Svalbard (Kulturhuset), Norway
16.09 Trondheim (Verkstedhallen), Norway
20.09 Ålesund (Terminalen), Norway
22.09 Hamar (Gregers), Norway
23.09 Oslo (Konserthuset), Norway
26.09 Bergen (Landmark), Norway
27.09 Bergen (Landmark), Norway
28.09 Haugesund (Bakgården), Norway
29.09 Stavanger (Folken), Norway
30.09 Larvik (Bølgen Kulturhus), Norway
18.10 Stockholm (Strand), Sweden
19.10 Copenhagen (Loppen Christiania), Denmark
23.10 London (O2 Academy Islington), UK

hammershaug

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.04.2006
Antall liker
1.167
Sted
Gausdal
Torget vurderinger
3
Er svært skuffet over Posten, Rune Grammofon eller begge.
Postkassa gapte tomt mot meg i dag, og det fortsetter den med i 60 timer til[emoji35]

Sent from my iPhone using Tapatalk

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.398
Sted
Saksvik - Trøndelag
Helt grei plate som dessverre ikke får blodet mitt til å bruse. Mulig jeg hadde litt for høye forventninger etter høye terningkast blant anmeldere. Intet feil med plata, for all del, men savnet noen høydepunkt. Det ble litt mye space jam og unødvendige gitarsoloer for min del. Jeg skal gi den et par runder til før jeg gir endelig dom.

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Antall liker
882
Torget vurderinger
5
Sist jeg snakket med mine gamle kompiser fra oppveksten, Snah og Bent, snakket de om at de drev med trommisauditions.

Høres ut som de valgte riktig, på denne platen. ;)

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.398
Sted
Saksvik - Trøndelag
Ja Tomas er rett mann for jobben. Det er ingen jeg vet om i bartebyen som kunne gjort jobben bedre.

TerryGib

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2011
Antall liker
3.149
Sted
Bergen
Motorpsycho - The Tower (2017)

FullSizeRender.jpg

Samstemte anmeldelser - terningkast 6 over hele fjøla?
Same shit, new wrapping...?... duppet nok veldig av(eg sjøl) ca midtveis.
Nuvel - særdeles vellykket cover-løsning. Merkelig at dette ikkje har vært gjort før? Eller oftere?

Sist redigert:
J

Gjest
Det ble vel gjort noe lignende i de gode gamle 70 åra, Vertigo bl.a. ga vel ute noen titler med slike cover. Veldig flott!

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.398
Sted
Saksvik - Trøndelag
Regner med at folket er klar over det men her en liten påminnelse...

Motorpsycho;

14.09 Svalbard (Kulturhuset), Norway
16.09 Trondheim (Verkstedhallen), Norway
20.09 Ålesund (Terminalen), Norway
22.09 Hamar (Gregers), Norway
23.09 Oslo (Konserthuset), Norway
26.09 Bergen (Landmark), Norway
27.09 Bergen (Landmark), Norway
28.09 Haugesund (Bakgården), Norway
29.09 Stavanger (Folken), Norway
30.09 Larvik (Bølgen Kulturhus), Norway
18.10 Stockholm (Strand), Sweden
19.10 Copenhagen (Loppen Christiania), Denmark
23.10 London (O2 Academy Islington), UK
Helt grei plate som dessverre ikke får blodet mitt til å bruse. Mulig jeg hadde litt for høye forventninger etter høye terningkast blant anmeldere. Intet feil med plata, for all del, men savnet noen høydepunkt. Det ble litt mye space jam og unødvendige gitarsoloer for min del. Jeg skal gi den et par runder til før jeg gir endelig dom.
Jeg må modifisere utsagnet mitt over, og må medgi at jeg liker plata ganske godt.

Konserten på Verkstedhallen i går viser også at materialet fungerer godt live, selv om de denne gangen kun opptrer som powertrio. Tre timer lang konsert fordelt over to sett, betyr over to og en halv time med musikk. Det ble spilt låter både fra the Tower og forskjellig fra back katalogen ellers, blant annet et par låter fra "Black Hole/Blank Canvas". Tomas Järmyr har funnet sin plass i bandet, og det låt kanon. Lyden var høy og akkurat så grøtete som man kan forvente av en betonghall, men det var trøkk og de fleste detaljene kom frem. Litt ujevn vokal i starten, men ellers bra. Det er en prøvelse både for band og publikum med en så lang konsert, og for min del kun de godt ha kuttet ut en halvtime med jamming. Men på den andre siden er det disse lange dronete monotone partiene som får fram kontrastene til høydepunktene og refrengene. Dynamikken mellom øs-partiene og de rolige partiene klarer stort sett å holde interessen oppe gjennom hele konserten, også hjulpet av noen gamle hits innimellom. Gled dere, dere som skal på konsertene fremover!

Topp Bunn