motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.141
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Enig med deg karmana men i ikke for store doser så er det et nydelig album :)

    mvh
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.004
    Antall liker
    51.669
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Litt i kjedligste laget synns jeg men :) Dro til med litt Tears For Fears i stedenfor ;)

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.004
    Antall liker
    51.669
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Knall bra :)
    Har hadt fri i dag så har gått igjenom mange album med div artister for å prøve å utvide min horisont. Plukket opp mye i tråden her, gismo og TT sin tråd bla siste dagene,tatt bilder av de for så og spille de her,mye bra musikk må jeg si. Noe får ikke spilletid her men mye gjør det :)

    O
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.141
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Sitter også å spiller igjennom masse i dag, det begynner å komme seg litt synes jeg.
    I nuet er det Dire Straits som snurrer,deilig :)

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.141
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Nå har jeg sitter å snurret sølvskiver i hele dag og kommet med en foreløpig konklusjon,joda det er kanskje ikke så galt som jeg vil ha det til men det er veldig
    annerledes sammenlignet med før pre bytte.
    Spiller ikke like bra på lavt volum,på langt nær men når jeg skrur opp noen hakk da begynner det å våkne. Kan spille mye høyere uten at det blir slitsomt og bassen er utrolig tilstede kan man si :)

    En ting som er veldig positivt er at det er mer tilgivelig på dårlig innspillinger :)
    Men er ikke ferdig med rør rulering, det er helt sikkert. Bare bite i det sure eplet å få tak i skikkelige Nos rør.

    Regner med at en ikke blir fornøyd med rør bytte i riaaen men det for bli en annen historie.

    Nå spilles Dire Straits, brother in arms :)

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gode poeng. Det har vært en diskusjon her inne om et godt anlegg gjengir alt like bra. Min opplevelse er at dessto større gjennomsiktig fremførelse jeg oppnår dess mer avkles opptaket. Så spørs det hva slags musikk en spiller mest. Går det mest i akustisk rolig musikk slipper en unna med det meste. Spiller en metall på obskure nivåer tror jeg ikke oppløsning ala stjernestøv er det en bør søke. Heller da et anlegg som maskerer litt, men har trøkk der det gjelder.. Men det er ingen fasit på dette. Hadde arc ls 17 som ikke fungerte noe særlig. Tynt og kjedelig, synes jeg selv. Sp26 var vesentlig bedre. Skal ikke være enkelt..
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.141
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Grunnen til jeg kjøpte LS3 var at jeg hadde LS7 for noen år siden som jeg var strålende fornøyd med men da hadde jeg Magnepan i hus :)
    Det skulle jeg gjerne hatt igjen men har dessverre ikke plass her i leiligheten.
    Har en forkjærlighet for høyttalere og utstyr som er helt med på lavt volum.

    Håper det går veien i alle fall :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.004
    Antall liker
    51.669
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    "Bare" 2000 små innlegg igjen så er du æresmedlem du også ;)

    O
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Æres den som æres bør.. Kunne fjernet hele innlegges teller og tittel for min del. Og når off topic teller like mye som alt annet er det ikke noe stort poeng med innlegg. Stjerne har jeg heller ikke, et bevisst valg inn til videre :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.141
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Æres den som æres bør.. Kunne fjernet hele innlegges teller og tittel for min del. Og når off topic teller like mye som alt annet er det ikke noe stort poeng med innlegg. Stjerne har jeg heller ikke, et bevisst valg inn til videre :)
    Joda ser den,men det viser jo å mye tid en bruker her inne,blir neste litt skremt.
    Visste ikke at off topic telte men jeg skjønner ikke at det finnes off topic her inne i det helt tatt? Detter er tross alt et HIFI forum

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.141
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Lar denne bli siste ut i kveld, blitt mye musikk i dag så nå er det på tide å la øra kvile litt :)
    Denne anbefaler jeg virkelig, nydelig album og flott lyd for den som liker den slags

    mvh

    510.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.141
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Et lite rør spørsmål, hvorfor lyder Nos rør så mye bedre? skulle jo tro at nye rør laget på samme oppskriften skulle låte likt?
    Tenker da gjerne på Mullard som nå blir nyprodusert i russland

    Satt bare å funderte litt i mitt stille sinn :)

    mvh
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.004
    Antall liker
    51.669
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Du får nye rør som låter like bra tenker jeg,har vel blitt litt hauset opp de gammle ;)

    O
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.141
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Du får nye rør som låter like bra tenker jeg,har vel blitt litt hauset opp de gammle ;)

    O
    Har ikke greie på rør i det hele tatt men har hatt en del rør utstyr opp gjennom men NOS rør låter alltid best og det synes jeg er litt rart med tanke på dagens teknologi.
    Det må da finnes gamle oppskrifter å følge? og gamle maskiner vil jeg tro?

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fasit ligger vel i det å høre selv. Russiske Mullard rør kan ikke sammenlignes med de klassiske gamle. Kan være at de brukte andre materialer, lengre tid og lagde ting mer forseggjorte før. At endel er hype er jeg enig i og enkelte typer har blitt avsindig dyre. Sånne som 6922.

    Fikk du tilslaget på Simens?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.471
    Antall liker
    64.023
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fasit ligger vel i det å høre selv. Russiske Mullard rør kan ikke sammenlignes med de klassiske gamle. Kan være at de brukte andre materialer, lengre tid og lagde ting mer forseggjorte før. At endel er hype er jeg enig i og enkelte typer har blitt avsindig dyre. Sånne som 6922.

    Fikk du tilslaget på Simens?
    Det er sikkert bare med kabler vi har forventningsbias :rolleyes: .....sa han som knapt har hørt en NOS rør ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fasit ligger vel i det å høre selv. Russiske Mullard rør kan ikke sammenlignes med de klassiske gamle. Kan være at de brukte andre materialer, lengre tid og lagde ting mer forseggjorte før. At endel er hype er jeg enig i og enkelte typer har blitt avsindig dyre. Sånne som 6922.

    Fikk du tilslaget på Simens?
    Det er sikkert bare med kabler vi har forventningsbias :rolleyes: .....sa han som knapt har hørt en NOS rør ;)
    Rør er bare en del. Kretsen og dens konstruksjon, trafo og type rør andre ting. Mange faktorer. Endel moderne rør forsterkere låter bortimot transistor. Dette mener jeg at er dumt da særpreg blir borte. ARC, VTL, er et par eksempler som gjør at det er vanskelig å skille. Isåmåte er det nesten mer gøy med en Kina amp basert på feks 45 røret. Hengekøye og lite lineært. Men på rett volum og rett musikk kan det være noe av det beste en har hørt.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.141
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Fasit ligger vel i det å høre selv. Russiske Mullard rør kan ikke sammenlignes med de klassiske gamle. Kan være at de brukte andre materialer, lengre tid og lagde ting mer forseggjorte før. At endel er hype er jeg enig i og enkelte typer har blitt avsindig dyre. Sånne som 6922.

    Fikk du tilslaget på Simens?
    Ikke bare 6922 som har gått rett til værs, ser også at 12ax7 nos har blitt avsindig dyre.
    Nei har ikke fått tilslaget enda i alle fall HCs, 3 dager igjen men jeg henger fortsatt med :) men har satt en grense på hvor høyt jeg vil gå så jeg får dem nok ikke.

    mvh
     
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har en kvintett nye Siemens ECC88 fra 60-70tallet liggende. Noen mener de går om hverandre med 6922 andre ikke. Har to 6922 også, men da må du tigge de to siste fra O som har maken par. Når det gjelder 12AX7 så har jeg noen Mullard ECC85 som er gode audiorør, men de har en annen benkofigurasjon enn ECC34 så da må det loddes... Så vet du det motoren. :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.141
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har en kvintett nye Siemens ECC88 fra 60-70tallet liggende. Noen mener de går om hverandre med 6922 andre ikke. Har to 6922 også, men da må du tigge de to siste fra O som har maken par. Når det gjelder 12AX7 så har jeg noen Mullard ECC85 som er gode audiorør, men de har en annen benkofigurasjon enn ECC34 så da må det loddes... Så vet du det motoren. :)
    Takk for tilbudet :) må se litt etter vert da jeg ikke har fått alt i hus enda og driver å byr på et sett på bayen.
    Vi holder kontakten :)

    mvh
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.004
    Antall liker
    51.669
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg har en kvintett nye Siemens ECC88 fra 60-70tallet liggende. Noen mener de går om hverandre med 6922 andre ikke. Har to 6922 også, men da må du tigge de to siste fra O som har maken par. Når det gjelder 12AX7 så har jeg noen Mullard ECC85 som er gode audiorør, men de har en annen benkofigurasjon enn ECC34 så da må det loddes... Så vet du det motoren. :)
    O har 12au7 og ikke 6922 i siemens ;)

    O
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.141
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har en kvintett nye Siemens ECC88 fra 60-70tallet liggende. Noen mener de går om hverandre med 6922 andre ikke. Har to 6922 også, men da må du tigge de to siste fra O som har maken par. Når det gjelder 12AX7 så har jeg noen Mullard ECC85 som er gode audiorør, men de har en annen benkofigurasjon enn ECC34 så da må det loddes... Så vet du det motoren. :)
    O har 12au7 og ikke 6922 i siemens ;)

    O
    Fort gjort å ta feil men det har jeg ikke bruk for :)

    mvh
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.004
    Antall liker
    51.669
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg har en kvintett nye Siemens ECC88 fra 60-70tallet liggende. Noen mener de går om hverandre med 6922 andre ikke. Har to 6922 også, men da må du tigge de to siste fra O som har maken par. Når det gjelder 12AX7 så har jeg noen Mullard ECC85 som er gode audiorør, men de har en annen benkofigurasjon enn ECC34 så da må det loddes... Så vet du det motoren. :)
    O har 12au7 og ikke 6922 i siemens ;)

    O
    Fort gjort å ta feil men det har jeg ikke bruk for :)

    mvh
    Neimen jeg har ;)

    O
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.141
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det har vært en helt fantastisk dag med full sommer ,terrasse vasket og ute møbler på plass :)
    Nå må bare sommeren komme for fullt
    Blir ikke mye musikk med sånn vær men det for gå :)

    mvh

    sol.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.141
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det ble dessverre ikke noe Siemens nos rør på meg da prisen overgikk grensen min men fant disse på bayen,noen som kjenner dem og hvilken lyd signatur de har?


    4 NOS NIB Matched Sylvania JHS 12AX7 Military Audio Tubes USA 1962
    mvh

    s-l1600nos.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.141
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Sliter litt her med litt ulyder på vinyl i følge av statisk el,funker disse ionepistolene?
    Hadde en i 10-12 års alderen men det var kun fordi det var kult :)

    mvh

    zerostat_zerostat_anti_static_gun_1034295.jpg
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Sliter litt her med litt ulyder på vinyl i følge av statisk el,funker disse ionepistolene?
    Hadde en i 10-12 års alderen men det var kun fordi det var kult
    Zerostat funker som fjell! Bare å huske å skvise avtrekkeren sakte og rolig inn og ikke fort (unngå å få klikkelyd).
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.141
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Høres bra ut TT,skal bestille en sammen med en ny protraktor fra Hifi stasjonen til uken :)

    mvh

    full_protractorbaerwald2-2943.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn