motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Den er ankommet terminalen Trondheim og videresendt derfra kl 0828 i morges! Blir nok ikke klar til utlevering før imorgen tidlig!😁 Jeg gleder meg til å prøve noe nytt!
    Tore
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Den er ankommet terminalen Trondheim og videresendt derfra kl 0828 i morges! Blir nok ikke klar til utlevering før imorgen tidlig!😁 Jeg gleder meg til å prøve noe nytt!
    Tore
    Hvilken dac skal du bruke? eller er det ikke et rent drev? :)

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Klassisk pen den ARC du har. Men jeg hater fortsatt de vippebryterne :). Men de var populære en gang. Bare ikke knekk de, ikke lett å få tak i. God helg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Klassisk pen den ARC du har. Men jeg hater fortsatt de vippebryterne :). Men de var populære en gang. Bare ikke knekk de, ikke lett å få tak i. God helg
    Ja den er det HC og den lyder fantastisk godt :) er veldig forsiktig ved bruk av bryterne så jeg er klar over problemet.
    Ellers hvordan går det med helsen?

    God helg ja :cool:

    mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Joda, motoren, det er et rent drev! Og dac'en er en Audiolab 8000! Har aldri hatt verken pre + power eller dac før, så med dette oppsettet er jeg fullstendig nybegynner! Men blir forhåpentligvis en trivelig opplevelse!😀
    Tore
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Joda, motoren, det er et rent drev! Og dac'en er en Audiolab 8000! Har aldri hatt verken pre + power eller dac før, så med dette oppsettet er jeg fullstendig nybegynner! Men blir forhåpentligvis en trivelig opplevelse!😀
    Tore
    Spennende Tore :) blir moro å høre om du blir fornøyd, du har jo en god coax å bruke mellom drev og dac ;)
    Nyt helgen

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja den er det HC og den lyder fantastisk godt :) er veldig forsiktig ved bruk av bryterne så jeg er klar over problemet.
    Ellers hvordan går det med helsen?

    God helg ja :cool:

    mvh
    Blødende operasjonssår og endel timer på akutt, alltid gøy.. Hehe. Men en lever da.. :)

    Nytt drev og dac fra Audiolab du har kjøpt @ToreP ? Har hattett eldre drev og dac, fantastisk gode saker. Det helt nyeste drevet fra Audiolab forkastet jeg pga slot mating, kan bli striper på plater etterhvert. Uansett, gratulerer :)
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Ja, våren er virkelig en herlig tid, motoren, ihvertfall når man begynner å bli litt opp i årene, og man kjenner frost og kulde som kroppssmerter!🤔
    Men herregud, hva har jeg å klage over? @HCS, jeg håper virkelig at du snart blir bedre - du har hatt nok plager nå!
    Det du nevnte om slot mating på 6000CDT har jeg også sett diskutert på nettet, der noen mente at det nærmest var "Nirvana", mens andre mente det var mer "Ragnarokk"! De mer nøytrale mente, som du nevner, slitasje på cd'ene over tid! Rett og slett spennende!
    Tore
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja, våren er virkelig en herlig tid, motoren, ihvertfall når man begynner å bli litt opp i årene, og man kjenner frost og kulde som kroppssmerter!🤔
    Men herregud, hva har jeg å klage over? @HCS, jeg håper virkelig at du snart blir bedre - du har hatt nok plager nå!
    Det du nevnte om slot mating på 6000CDT har jeg også sett diskutert på nettet, der noen mente at det nærmest var "Nirvana", mens andre mente det var mer "Ragnarokk"! De mer nøytrale mente, som du nevner, slitasje på cd'ene over tid! Rett og slett spennende!
    Tore
    Er også litt skeptisk til slot mating i utgangspunktet men har ikke testet, det går nok bra Tore.

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    I dag lar jeg sol og varme være og finner roen innendørs :) Noen dager nå uten liv i oppsettet så finner sofaen i dag og fyrer i gang noe vinyl tenker jeg.
    Vi har hatt noen virkelig flotte dager her i sør i det siste og det ser ut til bare å fortsette fremover en god stund til.
    Ellers er det ikke mye som skjer her hos meg bortsett fra litt fest og moro, men det må jo til :cool:
    Lar denne få starte dagen så må dere som er innom ha en fortsatt fin dag.

    mvh

    thumbnail_IMG_0264.jpg


    trm.png
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Ja, der var du, motoren!🙂 Flott å høre at været er bra og at du koser deg! Fint vårvær er balsam for både kropp og sjel!😀
    Her oppe forsvant det flotte været, men det kommer nok tilbake!
    Ha en fin dag!👍
    Tore
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.418
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    I dag snødde det faktisk litt her i Oslo - midt på dagen, så det er ikke helt t-skjorteføre ennå :(
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Nei, B&O er viktige saker, viktigere enn kona!🤣🤣🤣
    Nei, men nå skal du høre, motoren! Leste i en tråd om "dempeføtter", der du også hadde innlegg med bilde! Du bruker dempeføtter under de fleste(?) komponentene i anlegget!
    -En god ide, tenkte jeg! Bakgrunnen var ganske enkel: umulig å få en finger mellom Audiolab 8000P og 8000C - føttene var rett og slett for lave/korte! I tillegg ble det for varmt mellom dem, syntes jeg! Kort fortalt - fant Lydglede.no og bestilte 6pk a 4stk dempeføtter fra vår "felles venn" 'inakustik'! 24stk kom etter kort tid, og varme(utvikling) mellom P og C var "historie"! Ellers er de plassert under resten av anlegget og høyttalerne som står ved siden av, på samme benk! Ingen lydmessig forskjell, men litt temperaturreduksjon og enklere mulighet for støvfjerning er grunner nok synes jeg!😀
    Tore
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Og motoren - du får unnskylde "surrehuet"! Jeg har jo helt glemt å si hvorfor det var så enkelt å koble opp den nye 6000CDT med 8000DAC! Det er ene og alene pga at jeg har en kjenning på Sørlandet, og ja, i Flekkefjord som ordnet med coaxial overgang!🥰
    Tore
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Og motoren - du får unnskylde "surrehuet"! Jeg har jo helt glemt å si hvorfor det var så enkelt å koble opp den nye 6000CDT med 8000DAC! Det er ene og alene pga at jeg har en kjenning på Sørlandet, og ja, i Flekkefjord som ordnet med coaxial overgang!🥰
    Tore
    Hehe så bra Tore :) Var det disse dempeføttene du kjøpte?

    mvh

    dublett-dempefotter-4-stk-premium-in-akustik.jpg
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Spot on, motoren!😀 Og de funker helt flott! Et virkelig godt råd, da det ofte påpekes her inne på HFS at luftstrømming mellom komponenter og omgivelser er viktig! I tillegg kan små vibrasjoner etc "forstyrre" naboen som er plassert rett oppå eller klemt inntil på sidene! Her i stua står komponentene på hver sin vegghengte hylle og alle med minimum 10cm "toppklaring" og 15cm til veggen bak!
    Det er meget "lærerikt" å være her inne for den som ønsker tips om det meste innen stereo/hifi! Du ser jo at tilogmed "surrehuer" plukker opp ting etterhvert!🤣
    Tore
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har sitter en stund på tuben i dag med litt tilbake blikk i musikkens verden :) Whitesnake og Def Leppard har fått en gjennomgang.
    Ellers ikke mye som skjer om dagene, flott vær enda men kaldt.
    Det er fredag og tv tid med Voice i kveld :) nå kommer sikkert tosken å mobber litt men det får så være :ROFLMAO:
    Ha en fin helg til dere som er innom

    mvh

    thumbnail_IMG_0468.jpg
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Og det er det fine med HFS, motoren! Vi har alle forskjellige interesser/smak innen musikk, og mangfoldet, ja det "virker oppfriskende", i hvert fall på meg!😀
    Kos deg, motoren!👍
    Tore
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.690
    Antall liker
    9.996
    Sted
    London
    Har sitter en stund på tuben i dag med litt tilbake blikk i musikkens verden :) Whitesnake og Def Leppard har fått en gjennomgang.
    Ellers ikke mye som skjer om dagene, flott vær enda men kaldt.
    Det er fredag og tv tid med Voice i kveld :) nå kommer sikkert tosken å mobber litt men det får så være :ROFLMAO:
    Ha en fin helg til dere som er innom

    mvh

    Vis vedlegget 813262
    Jeg leste i Classic Rock at den nye Def Leppard Skiva er veldig bra. Må få lyttet til den i helga 😀
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Antar du ser på TV2 nå, og TV’n står på her også.
    Dette er labre greier :(
    Ja jeg gjør nok det :) jeg har i grunnen likt det meste frem til nå, må ikke glemme dette er amatører :)
    Men det finnes jo bedre ting der ute i verden men liker det jeg

    mvh
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.162
    Antall liker
    22.677
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Som Altibox kunde så har vi vel vært uten alle TV2 kanalene i en måned nå. TV2 og Altibox blir ikke enige om priser, så da er det svarte skjermer. Ingen informasjon fra noen av partene. Nå ser jeg ikke stort på tv lenger, men irriterende er det…:(
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.418
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    TV2 kjører jo «løpet» mot alle. I vinter var Telenor-kundene uten TV2 i 2 måneder. Det løste vi enkelt, da vi har RiksTV på hytta. Streamet da TV2 hjemme via RiksTV abo ;) .
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    16.005
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Som Altibox kunde så har vi vel vært uten alle TV2 kanalene i en måned nå. TV2 og Altibox blir ikke enige om priser, så da er det svarte skjermer. Ingen informasjon fra noen av partene. Nå ser jeg ikke stort på tv lenger, men irriterende er det…:(
    Jeg er også Altibox kunde, men har ikke merket noe forskjell 😅
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.600
    Antall liker
    6.837
    Synes det går forbausende greit uten TV2. Trodde det ville bli problematisk, men jeg har knapt savnet noen av kanalene deres.
    Er også glad for at Altibox ikke bare godtar ganske så urimelige krav.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.418
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Men det finnes jo bedre ting der ute i verden men liker det jeg
    Det som fremføres minner meg på en tekstlinje fra Magnus Uggla’s Jag mår illa:
    Den värsta skandalen är schlagerfinalen, där menlösa fån visas upp vartenda år, :cool:
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Synes det går forbausende greit uten TV2. Trodde det ville bli problematisk, men jeg har knapt savnet noen av kanalene deres.
    Er også glad for at Altibox ikke bare godtar ganske så urimelige krav.
    Jeg hadde slitt litt hvis jeg hadde mistet TV2 kanalene, TV slave som jeg er :)
    Glad jeg har parabol så jeg har sluppet unna de problemene det har vært den siste tiden.
    Ha en fin lørdag folkens.

    mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Snakk om "feelgood", avslappende og behagelig musikk, motoren!😇🥰
    Blir det en like rolig helg? I alle fall - ha en fin helg, og kos deg!😀
    Tore
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Snakk om "feelgood", avslappende og behagelig musikk, motoren!😇🥰
    Blir det en like rolig helg? I alle fall - ha en fin helg, og kos deg!😀
    Tore
    Ja Morcheeba er bare deilig å låne øret til :) Tja om det blir en rolig helg så håper jeg det men aldri godt å vite hva kompisene mine finner på så jeg har døren på gløtt :cool:
    Fine helg til deg Tore.

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn