motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvilken modell var den marantz spilleren din? Liler de boksene der, solide og lyder bra :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.491
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det er fint å kunne sitte på en søndag og bestille litt nye kabler :) Litt RCA kabler og en ny digital kabel.
    Har handlet noen ganger før av Gjallarhorn og de yter meget god service :)

    mvh

    kappaSPDIF-bl_XL (1).png


    alphaRCA-bl_XL (1).png
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Alan på Gjallarhorn yter flott service og er en meget entusiastisk og hyggelig kar ^_^ vært i demo rommet der et par ganger helt kanon,
    Fortsatt fin søndag Motor`N 🤗☕ kos deg med Lorde men dropp heroinen er du snill 🤣
    Mvh Ivan
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.491
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Alan på Gjallarhorn yter flott service og er en meget entusiastisk og hyggelig kar ^_^ vært i demo rommet der et par ganger helt kanon,
    Fortsatt fin søndag Motor`N 🤗☕ kos deg med Lorde men dropp heroinen er du snill 🤣
    Mvh Ivan
    Ja han gjør det, er litt på kabel kjøret om dagen takket være korona og stengte uteplasser :(
    Droppe heroinen i dag Ivan ;)

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.491
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    God morgen folkens :) det øser ned ute og her sitter jeg med kaffen og har litt musikk i bakgrunnen
    Venter mye gøye pakker fremover så det er like spennende å gå i postkassen hver dag :)
    Ha en fin påske til dere som er innom.

    mvh



    thumbnail_IMG_0068.jpg


    Anne%20Grete%20Preus-Mosaikk.jpg
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    6.844
    Gudd mauning! Er det ikke godt at vi fremdeles finner det spennende å vente på pakker? Blir moro å se hva hva som etter hvert dukker opp hos deg :)
    Selv forventer jeg at det ankommer et par splitter nye høyttalere i løpet av de neste dagene. Må innrømme at det ikke er fritt for at jeg gleder meg en smule. Er jo ikke hver dag man får nye høyttalere :p
    Håper det blir en riktig fin dag for både deg og alle andre her inne, med mye god musikk og kaffe. Vel, ikke altfor mye kaffe da :D
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Gudd mauning! Er det ikke godt at vi fremdeles finner det spennende å vente på pakker? Blir moro å se hva hva som etter hvert dukker opp hos deg :)
    Selv forventer jeg at det ankommer et par splitter nye høyttalere i løpet av de neste dagene. Må innrømme at det ikke er fritt for at jeg gleder meg en smule. Er jo ikke hver dag man får nye høyttalere :p
    Håper det blir en riktig fin dag for både deg og alle andre her inne, med mye god musikk og kaffe. Vel, ikke altfor mye kaffe da :D
    Man bør passe på dagsinntaket av kaffe ja, og spesielt hvilken type kaffe man drikker.

    Er du glad i en kopp kaffe for å starte dagen? Så kanskje tre, fire eller fem kopper for å komme deg gjennom arbeidsdagen? Kanskje enda mer?
    Da kan hvilken kaffe du velger, spille en svært viktig rolle for kolesterolnivået i blodet ditt.
    Og la det være sagt først som sist: Det er ikke slik at du bør slutte å drikke kaffe, men det kan være lurt å se på hva slags kaffe du drikker, eller i antall kopper.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det er det,tåka ligger tykk utenfor vinduet her🤬skulle så gjerne vært i båten å jobbet i dag men det klarner kanskje etter vært🤔😁
    Ha en fin dag du også Frank👍
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.491
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gudd mauning! Er det ikke godt at vi fremdeles finner det spennende å vente på pakker? Blir moro å se hva hva som etter hvert dukker opp hos deg :)
    Selv forventer jeg at det ankommer et par splitter nye høyttalere i løpet av de neste dagene. Må innrømme at det ikke er fritt for at jeg gleder meg en smule. Er jo ikke hver dag man får nye høyttalere :p
    Håper det blir en riktig fin dag for både deg og alle andre her inne, med mye god musikk og kaffe. Vel, ikke altfor mye kaffe da :D
    Jo det er i grunnen det :) alltid moro med pakker selv om en vet hva som er i den, bare en del kabler og litt annet snack som ventes inn :)
    Nye talere du venter på? blir spennende å se hva du drar i hus

    mvh
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Verstingene er først og fremst de kaffetypene som ikke prepareres gjennom et papirfilter:

    Kokekaffe er aller verst, deretter presskannekaffe, tett etterfulgt av kaffemaskiner man ofte finner på arbeidsplasser og kaffekapsler.

    På arbeidsplassen er det en kjent sak at det kan bli en del kaffekopper. Både kaffemaskiner som kverner med kaffebønnene rett før kaffen tilberedes og de maskinene som benytter kapsler, gir oftest betydelige mengder kaffefett, advarer professoren.

    – Kapsler inneholder stort sett nokså mye kaffefett, men det har med geometrien på kapslene å gjøre. Er kaffekapselen veldig flat går det meste av kaffefettstoffene tvers gjennom og rett i kaffen din, men er den avlang så sitter mer av fettstoffene igjen i kapselen, sier han og legger til:

    – Men hvis du er opptatt av helse når det kommer til kaffe, så er det to ting som gjelder, pulver eller filter.
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    6.844
    Jeg er ikke den store kaffedrikkeren, men mekker meg saktens en espresso i ny og ne. Synes det både smaker godt og gir et lite kick til kroppen :oops: Men for å være helt ærlig så renner det til vanlig mer te enn kaffe ned dette gapet:giggle:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.283
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat når det gjelder kaffe, gir jeg faen i hva som er sunt/usunt. Drikker ikke kaffe for helsas skyld. Kaffen skal være god, men man trenger ikke drikke litervis eller hele dagen. Akkurat som med øl og polvarer. 😊

    Har prøvd mye kaffe, men vender tilbake til Zoega Skåneråst. Mørkbrent og solid. Kverner hele bønner og brygger på vanlig Mokkamaster. Enkelt og god kaffe. 😊
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.491
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Akkurat når det gjelder kaffe, gir jeg faen i hva som er sunt/usunt. Drikker ikke kaffe for helsa skyld. Kaffen skal være god, men man trenger ikke drikke litervis eller hele dagen. Akkurat som med øl og polvarer. 😊
    Har prøvd mye kaffe, men vender tilbake til Zoega skåneråst. Mørkbrent og solid. Kverner hele bønner og brygger på vanlig mokkamaster. Enkelt og god kaffe. 😊
    I grunnen det samme her Blusern :) drikker bare nå jeg står opp resten av dagen går det i Cola

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.283
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke Cola heller er noe en skal drikke for å holde seg frisk. 🙈🤭
    Det er vel egentlig rent vann som gjelder.

    Du som er litt glad i damer på plate med god lyd , Motoren. - har du denne ?
    R-13164372-1570324056-8981.jpeg

    Coveret samsvarer ikke helt med innholdet, ettersom som det er en blanding av både gammelt og litt nyere. Det er en samling med spesielt gode opptak av gode kvinnestemmer. Koster noen kroner men ingen "hyllevarmer".
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.491
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Drikker minst 2 liter Cola hver dag og har gjort det de siste 30 årene, vet det ikke er så bra men er helt på Cola kjøret :)
    Nei den platen har jeg ikke Blusern, skal sjekkes ut :)
    Ha en fin påske

    mvh
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Akkurat når det gjelder kaffe, gir jeg faen i hva som er sunt/usunt. Drikker ikke kaffe for helsas skyld. Kaffen skal være god, men man trenger ikke drikke litervis eller hele dagen. Akkurat som med øl og polvarer. 😊

    Har prøvd mye kaffe, men vender tilbake til Zoega Skåneråst. Mørkbrent og solid. Kverner hele bønner og brygger på vanlig Mokkamaster. Enkelt og god kaffe. 😊
    Det Blues sa. Bortsett fra siste avsnitt :) Her går det i håndbrygg. Kun håndbrygg. Livet er for kort for dårlig lyd og dårlig kaffe. Ha en god dag, @motoren!
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Drikker minst 2 liter Cola hver dag og har gjort det de siste 30 årene, vet det ikke er så bra men er helt på Cola kjøret :)
    Nei den platen har jeg ikke Blusern, skal sjekkes ut :)
    Ha en fin påske

    mvh
    Imponerende! Jeg elsker iskald Coca-Cola men drikker det sjelden, har annlegg for og bygge kropp, men på heilt feil steder om jeg læsker meg for mye med slikt.
    Kos deg videre F :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Varme tanker er sendt :) Takker så mye karmana

    mvh
    Ikke send kun varme tanker, men pakk de gjerne inn i kalde pengesedler! 😋

    Veldig godt trinn du solgte. Hadde prøvd det ut (igjen) her om vi hadde bodd nærmere hverandre.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.491
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ikke send kun varme tanker, men pakk de gjerne inn i kalde pengesedler! 😋

    Veldig godt trinn du solgte. Hadde prøvd det ut (igjen) her om vi hadde bodd nærmere hverandre.
    Vært på polet i dag og handlet kabler i går så det er snart ikke mer å sende til deg Gunner :giggle:

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.491
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Sitter her og ler litt av meg selv, på hyllene ligger det masse kabler og mer på vei fra Bayen men det er litt moro å handle litt og plukke de fra hverandre, teste litt og så er det greit når noen kompiser plutselig trenger noe :) Jeg bruker ingen ting av dette i eget oppsett :unsure: 😂 men har jo noe nytt på vei der også, kabler kan være gøy :giggle:

    Litt musikk en mandags kveld

    mvh

    thumbnail_IMG_0164.jpg


    382.jpg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmm, manuell jobbing og kaffe.. Det er for mye på en gang for enkle meg.. Her jobber en sveitser for at kaffegleden opprettholdes.. Men best kaffe får jeg i Vietnam.. :)

    Vis vedlegget 709386
    Det er vel lettere med litt manuell jobbing for god kaffe enn å måtte surre seg helt bort til Vietnam hver gang man skal ha seg noe skikkelig kaffe i koppen 🤪
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er vel lettere med litt manuell jobbing for god kaffe enn å måtte surre seg helt bort til Vietnam hver gang man skal ha seg noe skikkelig kaffe i koppen 🤪
    Skjønner at det kan virke skremmende for en aom tror Bregen er verdens navle ja.. :LOL:.. Og, kaffen er helt grei her hjemme. Men best kaffe som jeg har smakt er i Hua Hin. Rare greier, Vietnam er en av verdens største produsenter, det hadde jeg ikke trodd før jeg kom dit :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Skjønner at det kan virke skremmende for en aom tror Bregen er verdens navle ja.. :LOL:.. Og, kaffen er helt grei her hjemme. Men best kaffe som jeg har smakt er i Hua Hin. Rare greier, Vietnam er en av verdens største produsenter, det hadde jeg ikke trodd før jeg kom dit :)
    du har sikkert prøvd trung nguyen sine greiur også du da 😊 fikk noen tilsendt når jeg hadde ei jeg hadde kontakt med i Vietnam, har i seinere tid kjøpt dem på asiamat i byen ,men det var filterkaffe,
    rart hva enn vender seg til og hvilken vaner og krav enn kan få på kaffe og, bruker mest filterkaffe selv, får liksom ikke rotet meg til håndkværn og bønner 😇
    men jeg merker jeg har blitt sær når det kommer til selve filterne der jeg har brukt ublekede naturfilter med bambus melitta som dem har på elkjøp til å bli tvingt over på hvite ali filter på kolonialen nå som alt ble stengt, og syns både kaffen blir sur og besk med blekede filter 🤣 merker man blir avhengig av solid aroma over tid hehe
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    mulig man bare har blitt en særpeis som motstrider sin egen sunne fornuft 🤣 man blir jo litt småsnål av de tidene vi alle er inne i og,vet liksom ikke helt hva enn skal kjenne etter på lengre,så da er det jo liksom best å kjenne etter på alt hehe
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.491
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Bra jeg er en enkel fyr når det kommer til kaffe :) Traktekaffe når jeg står opp og kapsler resten av dagen.
    Men den må være mørkbrent og kapslene jeg bruker er espresso :)
    vi har alle våre særegenheter i den daglige

    mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    bare bra at vi har våre menneskelige nykker og napper og står ved de :D man skal ha lov til å være litt sær uten at folk må steile 😇 jeg også må ha kaffen mørkbrent, tåler ikke så mange kopper lengre og har da blitt desto viktigere å få 1 til 2 gode kopper om dagen, heller 2 gode enn 10 dårlige 😇
    Mvh Ivan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn