Motor til Thorens TD 126 MkIII

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.428
Torget vurderinger
10
Noen som vet hvor man kan få kjøpt gode motorer til TD 126 III, bortsett fra på ebay da? Eventuelt om det kan finnes noen som selger overhalte motorer, f.eks med nytt øvre lager som slites med årene og kan gi ulyder.

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.400
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Spiser du sånne motorer;) ?
Googler for å sjekke ut litt og får treff på at du stilte akkurat samme spm på HFS i 2010:)

Det kan nok by på utfordring å få tak i en ny motor. Likeledes en "overhalt".
En potensiell løsning kan være motor kit fra Original Live, men da får du en ekstern motorstyring.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.428
Torget vurderinger
10
Jo, jeg hadde en vag anelse om at jeg hadde prøvd meg tidligere, men var usikker, så jeg tenkte det uansett ikke kunne skade med et nytt forsøk. Åtte år er lang tid, så kanskje ikke så rart dette er gått i glemmeboken. Jeg har etter hvert anskaffet flere slike motorer, men felles for dem alle er at de er hentet fra brukte Thorens og derfor sannsynligvis mer eller mindre slitte. Skulle derfor gjerne hatt en "fabrikkny" eller NOS, eller i det minste en proff overhalt, men innser etter hvert at dette trolig ikke lenger er å oppdrive.

Jeg ønsker fortrinnsvis å beholde Thorens i sin originale form, så motor kit vil i så fall være en nødløsning. Ikke sikkert det blir enkelt å montere heller.

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.400
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Fabrikkny og NOS = det samme;).
Høyst trolig er nok samtlige "lager" av slike motorer allerede omsatt, men at det kan dukke opp en og annen slenger skal man ikke se bort fra.

Usikker på om disse motorene i det hele tatt er overhalbare. I svar på din forrige tråd var det vel snakk om et rep.kit (fra Joel) i form av polering av aksel og bytte av lager (m/underdim?).

Kun kan jo sende en forespørsel til Thomas på Elektronisk Bureau og høre om han kan hjelpe/har et forslag.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.428
Torget vurderinger
10
Takk for tipset. Skal prøve, kanskje de kan hjelpe.

Topp Bunn