Motor og lager til Thorens TD 126 Mk III

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
Noen som vet hvor en kan finne slike deler til Thorens? Har prøvd å søke på ebay, uten resultat.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.411
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Da kan du ha et problem.
Send en mail (han takler engelsk greit) til Mr. Boutreux j.boutreux@gmx.de
Han er Thorens ekspert og kan kanskje gi deg tips.
Han selger forøvring reimer, rensevæsker og smøreoljer til alle varianter av Thorens. Billig og rask.

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Joel er et sikkert tips, men om han har flere lagre er ikke fullt så sikkert. Jeg fikk et fra (fabrikksnytt) han for et par år siden. Jeg er for øvrig på jakt etter noen deler til lift-mekanismen og autostopp til samme type spiller. Jeg fikk en motor til liften fra han, men mangler et hjul. Og så mangler den optiske autostoppdelen. Joel kan Thorens - ihvertfall som ble produsert i Tyskland.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.411
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Trond Kjetil skrev:
Joel er et sikkert tips, men om han har flere lagre er ikke fullt så sikkert. Jeg fikk et fra (fabrikksnytt) han for et par år siden. Jeg er for øvrig på jakt etter noen deler til lift-mekanismen og autostopp til samme type spiller. Jeg fikk en motor til liften fra han, men mangler et hjul. Og så mangler den optiske autostoppdelen. Joel kan Thorens - ihvertfall som ble produsert i Tyskland.
Trodde det bare var meg som kjente han her oppe ;D

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
Takk for tips. Har nå vært i kontakt med Joel. Han har verken motor eller lager å selge, men jeg endte opp med å kjøpe et lagerreperasjonssett, bestående av poleringsmiddel, ny thrustplate og oljer både til hovedlageret og motorlageret. 35 Euro for hele greia, inklusive frakt. Det synes jeg er billig. Ellers virket Joel å være hjelpsomheta selv. Artig å treffe på slike.

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Audiomix skrev:
Trodde det bare var meg som kjente han her opp ;D
Neida du, har hatt mye å gjøre med Joel, jeg. For oss som liker gammel Thorens (og Lenco) er jo han selveste druiden i stammen ;D

Topp Bunn