Morsomt med Playstation

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Har en 5-6 PS1 av 1002-modellen nå. Dog i varierende tilstand. :)

Er på jakt et et egnet CD-chassis til å flytte PS1 over i.
Må også være plass til lineære strømforsyninger og evt. rør-buffer (evt. med noe forsterkning). Hadde også tenkt å få på plass brytere for PLAY, NEXT, STOP osv.
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
whistler skrev:
Har en 5-6 PS1 av 1002-modellen nå. Dog i varierende tilstand. :)

Er på jakt et et egnet CD-chassis til å flytte PS1 over i.
Må også være plass til lineære strømforsyninger og evt. rør-buffer (evt. med noe forsterkning). Hadde også tenkt å få på plass brytere for PLAY, NEXT, STOP osv.
Er i samme situasjon 8) - har vurdert å bygge opp noe på ei god gammel IKEA slakterblokk
Gi beskjed hvis du kommer over et chassis som passer!

Fikk en pakke med nye laserdrivverk (440BAM), fikk såvidt prøvd ett av disse igår - det var ikke "plug'n'play" :mad:
Mulig det må justeres noe på laser'n...
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Pilsern skrev:
whistler skrev:
Har en 5-6 PS1 av 1002-modellen nå. Dog i varierende tilstand. :)

Er på jakt et et egnet CD-chassis til å flytte PS1 over i.
Må også være plass til lineære strømforsyninger og evt. rør-buffer (evt. med noe forsterkning). Hadde også tenkt å få på plass brytere for PLAY, NEXT, STOP osv.
Fikk en pakke med nye laserdrivverk (440BAM), fikk såvidt prøvd ett av disse igår - det var ikke "plug'n'play" :mad:
Mulig det må justeres noe på laser'n...
Har du sjekket denne:
http://www.playfidelity.com/download/datenblaetter/common/pdf/umbau%20bam.pdf
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
whistler skrev:
Pilsern skrev:
whistler skrev:
Har en 5-6 PS1 av 1002-modellen nå. Dog i varierende tilstand. :)

Er på jakt et et egnet CD-chassis til å flytte PS1 over i.
Må også være plass til lineære strømforsyninger og evt. rør-buffer (evt. med noe forsterkning). Hadde også tenkt å få på plass brytere for PLAY, NEXT, STOP osv.
Fikk en pakke med nye laserdrivverk (440BAM), fikk såvidt prøvd ett av disse igår - det var ikke "plug'n'play" :mad:
Mulig det må justeres noe på laser'n...
Har du sjekket denne:
http://www.playfidelity.com/download/datenblaetter/common/pdf/umbau%20bam.pdf
Ja jeg har sett den.
Men den er vel kun relevant hvis enn ønsker å benytte PS1 chassiet....eller har jeg misforstått noe ???

Jeg prøvde laserdrivverket med topplokket på PS1'n av.
Den starter opp og "spinner" cd'n - for så å stoppe (som vanlig), men etter at den har gjort det er det ingen reaksjon via fjernkontroll eller kontroller.
Uten cd i går laseren også "opp og ned" og stiller seg nede i posisjon når lukeknappen "lukkes"

Jeg har et par 440BAM drivverk til som jeg kan prøve senere idag.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Pilsern skrev:
Men den er vel kun relevant hvis enn ønsker å benytte PS1 chassiet....eller har jeg misforstått noe ???

Jeg prøvde laserdrivverket med topplokket på PS1'n av.
Den starter opp og "spinner" cd'n - for så å stoppe (som vanlig), men etter at den har gjort det er det ingen reaksjon via fjernkontroll eller kontroller.
Uten cd i går laseren også "opp og ned" og stiller seg nede i posisjon når lukeknappen "lukkes"

Jeg har et par 440BAM drivverk til som jeg kan prøve senere idag.
Riktig som du sier, tror også at det med å bytte dekselet bare er aktuelt dersom man skal bruke samme kasse. Flere av de PS1 jeg har oppfører seg slik du beskriver, med originaldrevet!
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
Pilsern skrev:
whistler skrev:
Pilsern skrev:
whistler skrev:
Har en 5-6 PS1 av 1002-modellen nå. Dog i varierende tilstand. :)

Er på jakt et et egnet CD-chassis til å flytte PS1 over i.
Må også være plass til lineære strømforsyninger og evt. rør-buffer (evt. med noe forsterkning). Hadde også tenkt å få på plass brytere for PLAY, NEXT, STOP osv.
Fikk en pakke med nye laserdrivverk (440BAM), fikk såvidt prøvd ett av disse igår - det var ikke "plug'n'play" :mad:
Mulig det må justeres noe på laser'n...
Har du sjekket denne:
http://www.playfidelity.com/download/datenblaetter/common/pdf/umbau%20bam.pdf
Ja jeg har sett den.
Men den er vel kun relevant hvis enn ønsker å benytte PS1 chassiet....eller har jeg misforstått noe ???

Jeg prøvde laserdrivverket med topplokket på PS1'n av.
Den starter opp og "spinner" cd'n - for så å stoppe (som vanlig), men etter at den har gjort det er det ingen reaksjon via fjernkontroll eller kontroller.
Uten cd i går laseren også "opp og ned" og stiller seg nede i posisjon når lukeknappen "lukkes"

Jeg har et par 440BAM drivverk til som jeg kan prøve senere idag.
Det ser "heldigvis" ut til å være en kontaktfeil på hovedkortet som har skapt trøbbel for de nye laserene.
Fram med loddebolten! ;D
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Pilsern,
Kunne du være litt mer spesifikk vedr. hvor på kortet kontaktfeilen lå?
Kanskje det er det som er problemet med flere av de jeg har også siden de oppfører seg slik du beskriver?
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
whistler skrev:
Pilsern,
Kunne du være litt mer spesifikk vedr. hvor på kortet kontaktfeilen lå?
Kanskje det er det som er problemet med flere av de jeg har også siden de oppfører seg slik du beskriver?
Brudd i 4-pins kontakten på hovedkortet / strømmen til drivverket.
Denne kontakten har og løsnet helt på 2 hovedkort her.
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
Pilsern skrev:
whistler skrev:
Pilsern,
Kunne du være litt mer spesifikk vedr. hvor på kortet kontaktfeilen lå?
Kanskje det er det som er problemet med flere av de jeg har også siden de oppfører seg slik du beskriver?
Brudd i 4-pins kontakten på hovedkortet / strømmen til drivverket.
Denne kontakten har og løsnet helt på 2 hovedkort her.
denne
 

Vedlegg

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Så en PS1 på den lokale Røde kors forretninga...
Til 150 kr ;D
Tror jeg jaggu skal ta meg en tur i morgen:)
Lurer på om det er noen mulighet å bygge denne om til rent drivverk?
Kanskje ikke high-end, men morsomt å prøvd i det minste...
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
ansepe74 skrev:
Så en PS1 på den lokale Røde kors forretninga...
Til 150 kr ;D
Tror jeg jaggu skal ta meg en tur i morgen:)
Lurer på om det er noen mulighet å bygge denne om til rent drivverk?
Kanskje ikke high-end, men morsomt å prøvd i det minste...
I følge de som har testet alle modellene er det SCPH-1002 modellen som er den beste.
Modellnummeret står på undersiden av konsollen. Så vidt jeg vet er denne modellen den eneste som har RCA-kontakter på baksiden, så den er lett å kjenne igjen.

Det er ikke mulig å bygge om denne til et rent drivverk... så sant du ikke er en "jævel" på avansert digitalteknikk. ;) Ser heller ingen grunn til å gjøre det siden det trolig er synergien mellom MIPS prosessoren, drev og DAC som gjør den til det den er.
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Ja, er vel ikke å se bort ifra...
Bare jeg som tenkte litt høyt, bare ;D
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Pilsern skrev:
whistler skrev:
Pilsern,
Kunne du være litt mer spesifikk vedr. hvor på kortet kontaktfeilen lå?
Kanskje det er det som er problemet med flere av de jeg har også siden de oppfører seg slik du beskriver?
Brudd i 4-pins kontakten på hovedkortet / strømmen til drivverket.
Denne kontakten har og løsnet helt på 2 hovedkort her.
Det viste seg at det var problemet på to av mine også! Takk for tipset! :)
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
Testoppsett med 2 lineære strømforsyninger, pilottusj & cd-puck fra en Sony xa-5es ;D
 

Vedlegg

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
signalet tas rett fra dac via 10uF kondiser og 22K motstand
 

Vedlegg

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Vippet av den magnestiske spindeltoppen fra et CDM12.6 drev i helgen. Med litt modding ser det ut som om den passer akkurat på PS1 drevet slik at man dermed kan bruk en standard magnetpod. 8)
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
whistler skrev:
Vippet av den magnestiske spindeltoppen fra et CDM12.6 drev i helgen. Med litt modding ser det ut som om den passer akkurat på PS1 drevet slik at man dermed kan bruk en standard magnetpod. 8)
Tror det kan være en fornuftig løsning.

Det virker som CD-puck'en til en xa-5es blir for tung for det myke opphenget til PS1 drivverket - det blir litt "wobbly" og jeg synes ikke det har noen positiv effekt på lyden.
 

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Innlegg
346
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Tjohoi.
Etter å ha lest så mye om denne spilleren, var det endelig min tur til å få prøvd den. Mottatt i posten for en times tid siden.
Nå sitter jeg bare å gliser. Helt klart den beste cd spilleren jeg har fått prøve. Meget analog lyd, dette var morro!

Jeg ser dere har en form for fjernkontroll på dette? Uten denne lange ledningen og styret. Hvor skaffes slikt?
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
Legatia skrev:
Tjohoi.
Etter å ha lest så mye om denne spilleren, var det endelig min tur til å få prøvd den. Mottatt i posten for en times tid siden.
Nå sitter jeg bare å gliser. Helt klart den beste cd spilleren jeg har fått prøve. Meget analog lyd, dette var morro!

Jeg ser dere har en form for fjernkontroll på dette? Uten denne lange ledningen og styret. Hvor skaffes slikt?
;D

Spiller du med umoddet spiller nå?
Isåfall har du enda mer godlyd å hente 8)

Fjernkontroll får du kjøpt på ebay feks. Item number: 370143167749
 

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Innlegg
346
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Pilsern skrev:
Legatia skrev:
Tjohoi.
Etter å ha lest så mye om denne spilleren, var det endelig min tur til å få prøvd den. Mottatt i posten for en times tid siden.
Nå sitter jeg bare å gliser. Helt klart den beste cd spilleren jeg har fått prøve. Meget analog lyd, dette var morro!

Jeg ser dere har en form for fjernkontroll på dette? Uten denne lange ledningen og styret. Hvor skaffes slikt?
;D

Spiller du med umoddet spiller nå?
Isåfall har du enda mer godlyd å hente 8)

Fjernkontroll får du kjøpt på ebay feks. Item number: 370143167749
Den er umoddet ja! Så mer skal hentes :D

Takk for den, må skaffe en slik da.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Legatia skrev:
Tjohoi.

Nå sitter jeg bare å gliser. Helt klart den beste cd spilleren jeg har fått prøve. Meget analog lyd, dette var morro!
Nå er det bare å svinge loddebolten! :)
 

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Innlegg
346
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Da var "fjern"kontrollen ankommet.
Ubrukelig på mer enn 1 meters avstand, dessuten funker ikke L1 og R1 som neste og forrige spor, nei da må man lete seg frem med pilene, og bruke X. Trykker man ikke riktig kombinasjon med pilene, så stoppes cd'n, begynner å spole, pause eller noe annet fjas.

Er deres like elendige?
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
Legatia skrev:
Da var "fjern"kontrollen ankommet.
Ubrukelig på mer enn 1 meters avstand, dessuten funker ikke L1 og R1 som neste og forrige spor, nei da må man lete seg frem med pilene, og bruke X. Trykker man ikke riktig kombinasjon med pilene, så stoppes cd'n, begynner å spole, pause eller noe annet fjas.

Er deres like elendige?


Er det denne du har ?
Her er det bare "start", "select", L1, L2, R1 og R2 som virker på PS1

Min oppførte seg rart i begynnelsen, men er "stabil" nå - sålenge strømmen ikke brytes til PS1.
Hvis jeg bryter strømmen til PS1 så må jeg ta ut recieverenheten og sette den inn igjen.

Bytt til helt nye batteri, de som fulgte med er bare ræl.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Legatia skrev:
Da var "fjern"kontrollen ankommet.
Ubrukelig på mer enn 1 meters avstand, dessuten funker ikke L1 og R1 som neste og forrige spor, nei da må man lete seg frem med pilene, og bruke X. Trykker man ikke riktig kombinasjon med pilene, så stoppes cd'n, begynner å spole, pause eller noe annet fjas.

Er deres like elendige?

Jeg har kjøpt flere forskjellige på eBay og rekkevidden har vært upåklagelig. Knappefunksjonene derimot krever litt "tilvenning". Har tenkt å "mate" fjernkontrollen over i en litt finere universalfjernkontroll når jeg blir klar med moddingen og på denne måten få orden på knappene.
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
whistler skrev:
Legatia skrev:
Da var "fjern"kontrollen ankommet.
Ubrukelig på mer enn 1 meters avstand, dessuten funker ikke L1 og R1 som neste og forrige spor, nei da må man lete seg frem med pilene, og bruke X. Trykker man ikke riktig kombinasjon med pilene, så stoppes cd'n, begynner å spole, pause eller noe annet fjas.

Er deres like elendige?

Jeg har kjøpt flere forskjellige på eBay og rekkevidden har vært upåklagelig. Knappefunksjonene derimot krever litt "tilvenning". Har tenkt å "mate" fjernkontrollen over i en litt finere universalfjernkontroll når jeg blir klar med moddingen og på denne måten få orden på knappene.
Whistler, hvilken av de kontrollene du har kjøpt har vært mest brukervennlig og fungert best ?

mvh
 

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Innlegg
346
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Pilsern skrev:
Legatia skrev:
Da var "fjern"kontrollen ankommet.
Ubrukelig på mer enn 1 meters avstand, dessuten funker ikke L1 og R1 som neste og forrige spor, nei da må man lete seg frem med pilene, og bruke X. Trykker man ikke riktig kombinasjon med pilene, så stoppes cd'n, begynner å spole, pause eller noe annet fjas.

Er deres like elendige?


Er det denne du har ?
Her er det bare "start", "select", L1, L2, R1 og R2 som virker på PS1

Min oppførte seg rart i begynnelsen, men er "stabil" nå - sålenge strømmen ikke brytes til PS1.
Hvis jeg bryter strømmen til PS1 så må jeg ta ut recieverenheten og sette den inn igjen.

Bytt til helt nye batteri, de som fulgte med er bare ræl.
Jepp, den jeg har.
Batteriene har jeg også byttet, men fortsatt har jeg bedre rekkevidde med originalkontrollene med kabel på.

Dessuten funker den ikke som PS1 kontrollen, L1, L2, R1 og R2 er samme funksjon som X på denne nye. Så må bruke de piltastene på midten for å velge hva som skal skje når jeg trykker X.
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
Legatia skrev:
Pilsern skrev:
Legatia skrev:
Da var "fjern"kontrollen ankommet.
Ubrukelig på mer enn 1 meters avstand, dessuten funker ikke L1 og R1 som neste og forrige spor, nei da må man lete seg frem med pilene, og bruke X. Trykker man ikke riktig kombinasjon med pilene, så stoppes cd'n, begynner å spole, pause eller noe annet fjas.

Er deres like elendige?


Er det denne du har ?
Her er det bare "start", "select", L1, L2, R1 og R2 som virker på PS1

Min oppførte seg rart i begynnelsen, men er "stabil" nå - sålenge strømmen ikke brytes til PS1.
Hvis jeg bryter strømmen til PS1 så må jeg ta ut recieverenheten og sette den inn igjen.

Bytt til helt nye batteri, de som fulgte med er bare ræl.
Jepp, den jeg har.
Batteriene har jeg også byttet, men fortsatt har jeg bedre rekkevidde med originalkontrollene med kabel på.

Dessuten funker den ikke som PS1 kontrollen, L1, L2, R1 og R2 er samme funksjon som X på denne nye. Så må bruke de piltastene på midten for å velge hva som skal skje når jeg trykker X.
Har du kobla til skjerm så du ser hva som skjer?
 

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Innlegg
346
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Pilsern skrev:
Har du kobla til skjerm så du ser hva som skjer?
Jepp. Som jeg sa, L1, L2, R1 og R2 har samme funksjon som X. Må altså bruke piltaster for å komme til neste sang osv.

Men ser den midterste pinnen på de to venstre "utgangene" i IR mottakeren mangler, de er der på den vanlige spillkontrollen. Samme på deres?
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
Legatia skrev:
Pilsern skrev:
Har du kobla til skjerm så du ser hva som skjer?
Jepp. Som jeg sa, L1, L2, R1 og R2 har samme funksjon som X. Må altså bruke piltaster for å komme til neste sang osv.

Men ser den midterste pinnen på de to venstre "utgangene" i IR mottakeren mangler, de er der på den vanlige spillkontrollen. Samme på deres?
ok - Jeg har ikke koblet til skjerm på min så derfor bruker jeg ikke piltaster etc.
Jeg kjører konsekvent med bare "start", "select", L1, L2, R1 og R2 - som da i den rekkefølgen tilsvarer: "Start/pause" - "stop" - < -<< -> - >>

Jeg mener å huske at hvis jeg rota med andre knapper en disse ble det etterhvert bare surr og "ingenting" virka. - Da var det bare å restarte og plugge recieverenheten ut/inn igjen og så virket "start", "select", L1, L2, R1 og R2 igjen.

Ja pinnene mangler på min og.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Pilsern skrev:
whistler skrev:
Legatia skrev:
Da var "fjern"kontrollen ankommet.
Ubrukelig på mer enn 1 meters avstand, dessuten funker ikke L1 og R1 som neste og forrige spor, nei da må man lete seg frem med pilene, og bruke X. Trykker man ikke riktig kombinasjon med pilene, så stoppes cd'n, begynner å spole, pause eller noe annet fjas.

Er deres like elendige?

Jeg har kjøpt flere forskjellige på eBay og rekkevidden har vært upåklagelig. Knappefunksjonene derimot krever litt "tilvenning". Har tenkt å "mate" fjernkontrollen over i en litt finere universalfjernkontroll når jeg blir klar med moddingen og på denne måten få orden på knappene.
Whistler, hvilken av de kontrollene du har kjøpt har vært mest brukervennlig og fungert best ?

mvh

Jeg har denne som jeg liker best, siden den er til å skru fra hverandre: (Skal monteres inn i chassis sammen med spilleren.)

http://images.auctionworks.com/hi/71/71296/ps2amremotezz.jpg

Har også en som det står Venom på. Begge har fin rekkevidde, men knappene funker ikke helt logisk på noen av dem. Derfor skal jeg som tidligere nevnt, bruke en universal opplærbar fjernkontroll i stedet.
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
whistler skrev:
Pilsern skrev:
whistler skrev:
Legatia skrev:
Da var "fjern"kontrollen ankommet.
Ubrukelig på mer enn 1 meters avstand, dessuten funker ikke L1 og R1 som neste og forrige spor, nei da må man lete seg frem med pilene, og bruke X. Trykker man ikke riktig kombinasjon med pilene, så stoppes cd'n, begynner å spole, pause eller noe annet fjas.

Er deres like elendige?

Jeg har kjøpt flere forskjellige på eBay og rekkevidden har vært upåklagelig. Knappefunksjonene derimot krever litt "tilvenning". Har tenkt å "mate" fjernkontrollen over i en litt finere universalfjernkontroll når jeg blir klar med moddingen og på denne måten få orden på knappene.
Whistler, hvilken av de kontrollene du har kjøpt har vært mest brukervennlig og fungert best ?

mvh

Jeg har denne som jeg liker best, siden den er til å skru fra hverandre: (Skal monteres inn i chassis sammen med spilleren.)

http://images.auctionworks.com/hi/71/71296/ps2amremotezz.jpg

Har også en som det står Venom på. Begge har fin rekkevidde, men knappene funker ikke helt logisk på noen av dem. Derfor skal jeg som tidligere nevnt, bruke en universal opplærbar fjernkontroll i stedet.
ok - Du har ikke noe problem med at denne "låser" seg og du må plugge recieverenheten inn/ut igjen ? Vil helst ikke ha det problemet hvis man tar seg den jobben og bygger den inn i chassi.

Har du prøvd å "lære" en annen fjernkontroll funksjonene som funker på PS1 ?
Har slitt med å få Sony cd/PS1 til å funke fra universal-fjernkontroll.
 

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Innlegg
346
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Pilsern skrev:
Legatia skrev:
Pilsern skrev:
Har du kobla til skjerm så du ser hva som skjer?
Jepp. Som jeg sa, L1, L2, R1 og R2 har samme funksjon som X. Må altså bruke piltaster for å komme til neste sang osv.

Men ser den midterste pinnen på de to venstre "utgangene" i IR mottakeren mangler, de er der på den vanlige spillkontrollen. Samme på deres?
ok - Jeg har ikke koblet til skjerm på min så derfor bruker jeg ikke piltaster etc.
Jeg kjører konsekvent med bare "start", "select", L1, L2, R1 og R2 - som da i den rekkefølgen tilsvarer: "Start/pause" - "stop" - < -<< -> - >>

Jeg mener å huske at hvis jeg rota med andre knapper en disse ble det etterhvert bare surr og "ingenting" virka. - Da var det bare å restarte og plugge recieverenheten ut/inn igjen og så virket "start", "select", L1, L2, R1 og R2 igjen.

Ja pinnene mangler på min og.
Ja, L1 osv. funker på den spillkontrollen, men plagsomt nok ikke på fjernkontrollen :/
 
Topp Bunn