Morrobygge III(Visaton dipol) ( Bilder)

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Antall liker
29
Sted
Lillestrøm
Handle på Elfa er helt OK, selv om du ikke får kundenummer.

Dersom du ikke kan hente i butikken, er det enklere og billigere å bestille her: http://www.thomann.de

ca EUR 91 pr. stk ex MVA. Frakt til Norge er EUR 30 uansett hva du bestiller. Skulle vel bli ca. 2200 inkl MVA for et par, plus evt. en 100-lapp i fortolingsgebyr.

SveinB

nex_86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
8
Sted
Kr.sand
Torget vurderinger
1
Vi kan handle hos Elfa som privatkunde fremdeles! Jippi

fant ut av det..!!

men vi kan ikke få kundenr, og den rabatten det gir ved store innkjøp...

RS og Farnell tar ikke i mot privat kunder uansett!!

Hipp Hipp hurra for ELfa..! (tror jeg er litt overtrøtt..)

Natta!

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Antall liker
29
Sted
Lillestrøm
Ett av 6bm8's bilder
Hei 6bm8 !, På bildet ser det ut som du har disse "kolossene" plassert i et forholdsvis lite rom, og ikke så veldig langt fra bakvegg. Hvordan funker det?

Jeg er litt fristet til å prøve et par B200 i OB selv, men de vil trolig ikke passe i storstua, så da blir det lille "roterommet" eneste alternativ.

Har lest at dipoler helst skal ha litt god plass ???

SveinB

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
654
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Hei

Det fungerer faktisk best i det lille rommet som er avbildet. Ca 1M fra bakvegg.
Har prøvd med forskjellige plasseringer i huset og uansett størrelse på rommet, så liker de seg klart best med ca en meter til bakvegg.

nex_86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
8
Sted
Kr.sand
Torget vurderinger
1
Hei

Det fungerer faktisk best i det lille rommet som er avbildet. Ca 1M fra bakvegg.
Har prøvd med forskjellige plasseringer i huset og uansett størrelse på rommet, så liker de seg klart best med ca en meter til bakvegg.
Kører du noe filterkorreksjon for å rette på B200?!

Hva er delefrekvensen, mot basser og hvor bratt er den?!

mvh Øystein

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
654
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
12db ved 250Hz. Kjører et eq filter som består av 1,5mH og 10 Ohm paralelt i serie på +. Skal prøve ut Scorpion sitt forslag med 1mH og 8 Ohm.

Så får vi se hva det blir til..

nex_86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
8
Sted
Kr.sand
Torget vurderinger
1
12db ved 250Hz. Kjører et eq filter  som består av 1,5mH og 10 Ohm paralelt i serie på +.  Skal prøve ut Scorpion sitt forslag med 1mH og 8 Ohm.

Så får vi se hva det blir til..
Hva er lytte inntrykkene / målingene med og uten dette eq filteret?!

mvh Øystein

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
0
noen som har noe å si om denne nye jamo`n

husker de produserte noen veldig dårlige bassreflex høyttalere før, vet de hva de driver med?
hva vil f.eks desse stengene bak gjøre

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
lurer på om jeg skal gå for Silver Iris faktisk. med en 15" så er jeg sikret iallefall litt bass.
fikk mail om fraktkostnader, ikke så gærnt faktisk:

"Hello,
Thank you for your interest in our work.
The Silver Iris Coaxial can be shipped to Norway. We use the US Postal
Service. It is much less expensive than the other methods.
A pair weighs 30# and the rates are as follows:
Global Express Mail     3 - 5 Days $124.35
Airmail Parcel  Post      4- 10 Days $107.75
Economy (Surface) Parcel Post   4 - 6 Weeks $44.55
Please add $4.85 additional for full insurance. (optional)"

når jeg mailet for et år siden virket han ikke intresert i å selge engang, for frakten var såå dyr. noe har tydeligvis skjedd med postalternativene :)

syns de er så billige at jeg nesten er litt skeptisk faktisk: 15", tweeter, ferdig koblet delefilter, alt for en tusenlapp?

det blir spennende iallefall :) får legge inn bestilling etter jeg har fått solgt ut litt annet stash her. hurra for dipol.

edit;forresten noen som har erfaringer med landbasert post som det billigeste alternativ der, er det risky? ::)
Har du lagt inn bestiiling nå? Det har jeg! :D
De er middlertidig utsolgt dog, men nye elementer kommer 20 januar og skulle sendes til meg dagen etterpå. 391$ for driverne, oppgradert delefilter, flyfrakt og forsikring. Ikkeno å si på prisen iallefall.
Har også handlet ett par AV basser m'audax 13"elementer og embla delefilter (fast deling på 135hz, litt høyt sammen med silverene kanskje?)
Uansett, gleder meg til å teste ut OB! 8)

Hvordan spiller dine nå når de har fått litt tid på seg, 6bm8?

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
0
jepp betalte i forgårs :D
kom på $390 med meg, kanskje jeg regna feil ;)
litt irriterende å vente så lenge, sist jeg mailet hadde de flere tilgjengelig. men jeg måtte se ann...
forsikret mine for $150, for å spare litt moms. håper det går bra.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
hehe, det du rundet ned, rundet jeg opp, så da har de iallefall fått det de skal ha fra norge. :)

Uff, blir en laang måned dette her.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Apropos tilgjengelighet på Visaton, er vel en kar i Larvik som kaller seg Utah HIFI som driver med Visaton. Har vel ikke butikk i vanlig forstand lenger men er en luring i DIY faget.

Utah Hi Fi & Elektronikk
Frøyhovv. 37, 3269 Larvik
33 11 72 90

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
654
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
De er middlertidig utsolgt dog, men nye elementer kommer 20 januar og skulle sendes til meg dagen etterpå. 391$ for driverne, oppgradert delefilter, flyfrakt og forsikring. Ikkeno å si på prisen iallefall.
Har også handlet ett par AV basser m'audax 13"elementer og embla delefilter (fast deling på 135hz, litt høyt sammen med silverene kanskje?)

Jeg er knall fornøyd jeg. Har ikke fått testet skikkelig med noen annen forsterker enn MingDa mc3008ab. Men det låter knall med 2x40 rørwatt. Satt en gjeng med Cerwin fans og hørte på favoritt bandet sitt Metallica her for en tre ukers tid siden og alle syntes dette var helt rått. Faktisk, det spillte knall bra på litt hardere musikk. 15" har blitt litt løsere nå og spiller bass med hurtighet og kontrol jeg aldri har hatt i hus før. Absolut fri for resonanser og rummlelyd. Nydelig ;D Jerngrep kan vi kalle det... ;)

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
6bm8 skrev:

Jeg er knall fornøyd jeg. Har ikke fått testet skikkelig med noen annen forsterker enn MingDa mc3008ab. Men det låter knall med 2x40 rørwatt. Satt en gjeng med Cerwin fans og hørte på favoritt bandet sitt Metallica her for en tre ukers tid siden og alle syntes dette var helt rått. Faktisk, det spillte knall bra på litt hardere musikk. 15" har blitt litt løsere nå og spiller bass med hurtighet og kontrol jeg aldri har hatt i hus før. Absolut fri for resonanser og rummlelyd. Nydelig ;D Jerngrep kan vi kalle det... ;)
Hei
Ja, hva endte denne historien egentlig opp med? ;D

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
654
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Jeg flytta og høyttalerne tok for stor plass i den nye leiligheten. Har stått i kleskapet i noen måneder før jeg solgte/byttet bort fulltonene. ;D Høyttalerne er knall bra de med riktig forsterker og plassering. Så vist noen er innteresert i bassene så ligger de her ::)

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
6bm8 skrev:
Jeg flytta og høyttalerne tok for stor plass i den nye leiligheten. Har stått i kleskapet i noen måneder før jeg solgte/byttet bort fulltonene. ;D Høyttalerne er knall bra de med riktig forsterker og plassering. Så vist noen er innteresert i bassene så ligger de her ::)
Hvilke basser er dette og pris? Er det så at det må heavy filtere til denne komboen? Er helt på jordet når det gjelder sånt ;)

Torsen

Topp Bunn