Morphine, late night musikk!

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Ah! Dette er bra!
Moody og fett med bass (DYYYP) og saxofon (rasp og klang og dybde!!) trommer og stemmer...

Sangen "top floor, bottom buzzer" er bare oooh! ;D
Dette svinger fett!!!

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Denne har vært blant mine favoritter lenge, hyggelig at andre oppdager denne flotte skiva!

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Forresten - kom på at låtskriver, vokalist og bassist Mark Sandman falt død om på scenen rett før denne skiva, The Night, ble gitt ut.

O

om.s

Gjest
Endelig!!!!!!!.....noen som har skjønt det ;).......

mvh

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg hadde helt glemt denne skiva! Nå spilles den derimot ;D
Groovy så det holder.

O.

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Noen tar sjansen på sammenligne «The night» med «Good»? Jeg har hørt endel på sistnevnte og synes den er skikkelig røff og fresk. De var et bra liveband også forøvrig. Synd med Mark!

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

oppdaget Morphine rundt '93 med førsteplata.kun vokal,trommer,sax og 2 strengs bass.som en uttalte : bør inntas i store doser, fortrinnsvis gjennom øregangene :)

mvh. s,

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.693
Torget vurderinger
4
Er glad jeg så dem da de spilte på Rockefeller i -97.....Mark Sandman på hjemmesnekret 2-strengs slidebass (sic), Dana Colley på både bariton og tenor sax...sogar begge samtidig iblant...og det var vel Billy Conway som trommet dengang mens Jerome Deupree var syk. Et sinnsykt groove den mildt sagt uortodokse lineup'en var i stand til å gi. "Good" og "Cure For Pain" er nok mine favoritter.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Forresten - kom på at låtskriver, vokalist og bassist Mark Sandman falt død om på scenen rett før denne skiva, The Night, ble gitt ut.
En kompis digger denne gruppa veldig.
Han ble litt fra seg da dette skjedde ja.

På scena gitt, i Italia var det... makan!

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.958
Torget vurderinger
4
"Good" og "Cure For Pain" er nok mine favoritter.
Disse er også mine favoritter.
Hvis jeg ikke hadde hørt Morphine før ville jeg sjekket ut "Good" aller først. Men bevares, alle utgivelsene deres er bra!
Jeg har også cd'en som de resterende bandmedlemmene ga ut etter at Sandman døde (er ikke helt sikker på om alle var med på den, eller bare noen/èn...::)) under bandnavnet "Twineman". Den er helt grei, men holder ikke samme nivået som tidligere utgivelser.

Medeski

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Antall liker
108
Morphine er strålende, og min personlige favoritt er uten tvil YES :D

...don't let your feet dangle in the water...

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.748
Torget vurderinger
4
Ikke glem cure for pain som også er en knallplate!

O

om.s

Gjest
Noen som vil/kan kort beskrive "like swimming" for meg? tok opp en bestilling på den og "good" til 99,-/stk, på cdon...

mvh

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Har bare Yes og The Night av bandet. Disse oppfatter jeg som veldig forskjellige. Yes er mer en festplate, og passer på vorspiels. The Night er langt mer melankolsk, og passer kanskje best på...surprise...nachspiels!

O

om.s

Gjest
Har bare Yes og The Night av bandet. Disse oppfatter jeg som veldig forskjellige. Yes er mer en festplate, og passer på vorspiels. The Night er langt mer melankolsk, og passer kanskje best på...surprise...nachspiels!
The night har surret rundt her heimem noen år, og det er en meget god skive, "yes" derimot var ikke bestillt denne gangen men kommer kanskje ved en senere bestilling.....

mvh

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.726
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Låta "you look like rain" på plata Good, er bare en riktig høydare ;D ;D
Må bare spilles så høyt man er i stand til, uten at det vrenger.
Sinnsykt sax spill på dette sporet.
Låter ikke dette bra på anlegget ditt, skift det ;)

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
540
Torget vurderinger
15
Hey

Etter mykje lesning om Morphine her og der har eg gått til innkjøp av "Yes". Fy f...n for ei TØFF plate. :eek: Her må det handles meir Morphine. Tips/forslag? Alt kansje? Blir ofte sånn at eg handler det meste.

I samme slengen så vil eg spørre om dykk veit om fleire artister i samme "sjanger"?

Mvh
T A F

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
1.807
Torget vurderinger
5
The Night er den som skiller seg mest ut ved å ta det helt ned både stemnings- og tempomessig. Personlig liker jeg bedre de andre utgivelsene, med Cure for pain som favoritt. Rakk heldigvis å se dem live - en ekstatisk klubbkonsert på Quartfestivalen :)

Topp Bunn