MORGENFUGL VS. NATTERAVN

er du morgenfugl eller natteravn?

• morgenfugl

Stemmer: 0 0.0%
  • natteravn

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    0

SveinS

Medlem
Ble medlem
23.10.2008
Antall liker
0
Jeg er og har alltid vert en natteravn (nattdyr). Har nå en jobb der jeg tidligst begynner kl 09 ofte kl 10 og av og til kl 11 så nå er det fint å vere natteravn. Var verre før med lang vei til jobb, begynnte på jobb kl 07 og måtte opp kl 05 huff og atter huff.

Ø

ØivindJ

Gjest
De sene timer er tid for kreativitet.

Streberne kan stå opp tidlig.

;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Jeg er ekstremt B menneske, det skyldes sikkert til en hviss grad at jeg har jobbet kveld og natt i mange år.
Å stå opp tidlig er rett og slett fysisk smertefullt!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Helt klart natteravn.
Kreativt yrke og jobbing til alle døgnets tider. For de neste 2 år kun kvelds/nattvakter.
Merker også økt arbeidslyst på kvelden.

Konserter og uteliv funker også best om kvelden/natta. ;D

Klarer likevel å karre meg opp for tidlige jakt og fisketurer, men det er hardt :p

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Den som sover synder ikke..............!

Så hold meg våken ! ;D ;D ;D ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
liker meg best mellom 11 og 0200, Må dessverre stå opp kl 0700 :(

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
den som synder sover ikke.

jeg hater å legge meg.

bare en ting jeg hater enda mer: å stå opp.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
43.078
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Trives best i musikk hulen mellom 22-01 ;) Men klokka ringer 06.30 :mad:
Men så kommer helga da..... ;D ;D

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Hmm... er oppe kl 05 storstett hver hverdag. I helgen får jeg sovet "lenge" da vakner junior på 13 mnd mellom 06 og 07, det betyr bare good tid til morgenkaffe og DJ-Friendly på anlegget. God morgenstund for min del. Når det er sagt så er det særdeles vanskelig å få lagt seg om kveldene også... hverken morgenfugl eller natteravn men døgnflue?? ;D

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.910
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Døgnflue. Takk skal du ha, Terka. Sist i seng/først opp-folka er de tøffe.

S

slowmotion

Gjest
Ja, døgnflue er kanskje dekkende? ;D

En sunn sjel i et sundt legeme.
Tidlig opp og sent i seng... ;D

;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Sent i seng og tidlig opp er en fin kombo. Et par timer med trynet i puten på ettermiddagen og det funker helt fint.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Min Teori:
Det fins A- og B-mennesker. Dette fordi mennesker, selv om de er rovdyr også har vært byttedyr. Og flokkdyr. Byttedyr i flokk trenger å verne seg mot fienden, også om natten. Derfor finnes det natteravner blant oss som er opplagte om natten og kan se faren som truer og varsle flokken.

For såvidt er det andre ting som kan være nyttig om natten: fyrbøting, nattejakt osv.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
wotg skrev:
Jeg er ekstremt B menneske, det skyldes sikkert til en hviss grad at jeg har jobbet kveld og natt i mange år.
Å stå opp tidlig er rett og slett fysisk smertefullt!
Visst faen er det fysisk smertefullt. Steike. Når omstendighetene er slik elsker jeg å være natteravn. "Resten av tiden" misunner jeg morgenfuglene... (I hvertfall av og til. De må ha det jævlig enkelt på mange måter)

G

Gjestemedlem

Gjest
Verden er en fin plass før alle andre er stått opp.

Å gå en spasertur i byens gater før butikker er åpne eller å sitte på en fjelltopp å se solen stige om morgenen.. ja det er verdt å få med seg!

Om man får det med seg fordi man har vert våken hele natten eller fordi man står tidlig opp er hipp som happ.

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
Jeg er natteravn og legger meg derfor som regel veldig tidlig.
På morran...........
Som rotekroken jobber også jeg helkontinuerlig 6.skift, med 3 uker jobb og 3 uker fri. Hver 6.uke er et sant helv... når klokka ringer 04.45, 7 dager på rad! :mad:

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
565
Sted
Stockholm
Komponenten skrev:
Var en gang en natteravn, men etter det kom en liten kar inn i familien har endret seg gitt. :)
Tror ikke man blir morgenfugl sånn helt uten videre.
Er man trøtt om morgenen så er man ingen morgenfugl, at noen vekker deg eller du må tidlig på jobb endrer vel ikke på det.
Noen er A- og noen er B -mennesker. Det er tydeligvis ett A-menneske som kom på den glupe ide'en at arbeidsdagen skal starte klokken 7...

Tips: Lag plakater med teksten: TA NATTEN TILBAKE og gå ut og demonstrer... ;D
Signeres ! ::)

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.725
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
B menneske. Passer meg bra.

Men har ingen problemer med å stå opp tidlig. Det er herlig å stå opp klokka 0800 en lørdag og vite at man har hele dagen.

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.908
Sted
Hus
Det å bo 7 mil unna jobben og være natteravn er noe dritt :mad: Litt utpreget lakenskrekk i tillegg også. Sitter oppe til klokka blir 1.00 eller 1.30 før en presser seg i seng for å sove til klokka blir 5.00. Holdt på slik i 15 år inntil jeg traff en dame som bor i byen. Nå kan jeg ennå være natteravn, og i tillegg få litt mere søvn :D. Eneste som er noe dritt er at hun har ikke noe anstendig stereoanlegg :( Ikke noe er som å sitte oppe om natten med god musikk, levende lys og en god rødvin ;D

Topp Bunn