Moralkompasset

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Er din aversjon mot alt som forbindes med moral så stor at du ikke klarer å forholde deg til realiteten i innholdet i det Stipilo skriver??
Om jeg klarer det eller ei har faktisk ingen relevans til det vi her diskuterer, vet du. Sprøsmålene er er om hver enkelt av oss er moralsk fordømmende eller ei. Stipilo går ut rimelig høyt på banen med sin særdeles åpne holdning til andres gjøren og laden, jeg kommenterer det med relasjon til hans angrep på de som klager. Mye mulig Stipilo har et poeng, bevares, men velger man et absolutt moralrelativistisk utgangspunkt slik han gjør, har han samtidig stilt seg i en situasjon der andres tanker og handlinger stort sett bør få opptre uten hans angrep.

Honkey

S

Stipilo

Gjest
Mye mulig Stipilo har et poeng, bevares, men velger man et absolutt moralrelativistisk utgangspunkt slik han gjør, har han samtidig stilt seg i en situasjon der andres tanker og handlinger stort sett bør få opptre uten hans angrep.
Uten angrep javisst, men også uten sympati. Hvorfor er det så vanskelig å se denne distinksjonen?

B

Back_Door

Gjest
Om jeg klarer det eller ei har faktisk ingen relevans til det vi her diskuterer, vet du. Sprøsmålene er er om hver enkelt av oss er moralsk fordømmende eller ei. Stipilo går ut rimelig høyt på banen med sin særdeles åpne holdning til andres gjøren og laden, jeg kommenterer det med relasjon til hans angrep på de som klager. Mye mulig Stipilo har et poeng, bevares, men velger man et absolutt moralrelativistisk utgangspunkt slik han gjør, har han samtidig stilt seg i en situasjon der andres tanker og handlinger stort sett bør få opptre uten hans angrep.

Honkey
Ok, jeg skjønner ditt utgangspunkt ;)
(jeg syntes bare at han hadde noen gode poenger)

G

Gjestemedlem

Gjest
3

322_911

Gjest
Er det ikke en flott verdensorden, og så flotte mennesker som forfekter den. Blir reint rørt.

K

knutinh

Gjest
Taboo has been played 32791 times.

Your Moralising Quotient of 0.04 compares to an average Moralising Quotient of 0.27. This means that as far as the events depicted in the scenarios featured in this activity are concerned you are more permissive than average.

3

322_911

Gjest
og hvor gammel er du?
Ut i fra konteksten gikk jeg ut i fra at alle oppfattet at det var en spøk, men evnen minker kanskje med alder?

Jeg har alltid lurt på hvor gamle folk som spør andre hvor gamle de er er; hvor gammel er du?

Mvh

3

322_911

Gjest
Eg er snart 50, og då skal eg kjøpe meg briller. Brukar du briller? Og kor høg var alderen, sa du?
50 tydeligvis, og det var nå du som sa det. Farlig den alderen.

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Results

Your Moralising Quotient is: 0.00.

Your Interference Factor is: 0.00.

Your Universalising Factor is: -1.

Såfremt man ikke skader noen andre på sin vei her i livet,så blir vel alle disse spørsmålene i testen irrelevant.

Mvh

Topp Bunn