MonoPulse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hei alle sammen, etter å ha byttet ut rør med Sony MosFet så ble Focalene litt for skarpe i diskanten, har ved en tilfeldighet fått tak i Castle Severn 2 som en erstatning. (Gave, de kostet meg ingenting;)) Og de låter bra, behagelig diskant, god oppløsning, men kanskje litt lite bass, de har 150mm bass/mellomtone element. Har noen noen synspunkter på hvordan Monopulse vil fungere? Stua er ca.. 5x3 og høyttalerne står på kortveggen.

    Edit, A blir litt for høy, så skal det bli Monopulse så må det bli model S.
     
    Sist redigert:

    rockelye

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.03.2016
    Innlegg
    51
    Antall liker
    35
    Sted
    Stavanger

    Blir nok ikke lytting i stereo denne helgen i alle fall... :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    rockelye

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.03.2016
    Innlegg
    51
    Antall liker
    35
    Sted
    Stavanger
    Bilder - Model S - 2018 modell

    Tok noen bilder av den høyttaleren jeg har fått.
    Jeg satte på noen M8 Soundcare Superspikes for å skåne gulvet. Jeg får samme høyde som med originalspikesene, og har mulighet for å få dem høyere også hvis det skulle bli nødvending. Bassrefleksporten sitter jo under her.
    Prøvde å få fanget elementene på bilde og, men det var ikke så lett. LF er gult, og HF ser nesten ut som det er støpt fast. Det ser også ut som HF er trukket noen centimeter lenger bak enn LF.

    Jeg håper virkelig UPS klarer å spore opp den andre snart, for nå vil jeg koble dem opp! :mad:

    Helfigur:
    MonoPulse Model S_full.jpg


    LF:
    MonoPulse Model S_LF.jpg


    HF:
    MonoPulse Model S_HF.jpg
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    En gang sa Allan:
    Jeg sender alltid på mandager. Da er sendingen framme før helgen.
    Det er i helgene det stjeles.
    Men hvem stjeler EN høyttaler?
    Tipper den har blitt stående et sted.
    Men hvor og hvordan finne den igjen.
    Nå skannes alt. Men har noe havnet utenfor er det ingen skanner som finner det bortkomne.
    Ikke før noen rydder og lyser med lommelykt.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Forbanna irriterende, dette her! Har sett fram til lytterapportene i ukevis nå. Når det kommer til bassrefleksen i bunn så lurer jeg litt på om det har hatt noen innvirkning at det er teppe under mine? Har faktisk aldri prøvd dem på parkett eller annet glatt gulv. Kanskje Audiomix kan fortelle litt om det har noen betydning?
     

    rockelye

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.03.2016
    Innlegg
    51
    Antall liker
    35
    Sted
    Stavanger
    Jeg kan etter en halvtimes lytting si at dette var kjekt!

    Førsteinntrykk:
    Utrolig åpent og presist lydbilde. Diskanten er avslørende og detaljert, men blir ikke for kvass og hissig på høyt volum. Mellomtonen er åpen fin. Bassen trykker veldig bra, er kjapp og dyp, uten å bli svulmende og sidrompa. Det blir nesten for mye bass her de står nå. Stereobildet og dybden er fantastisk! Og dynamikken...

    De står nå på et lite rom med langt fra optimale lytteforhold, siden stuen de skal stå i ser ut som en byggeplass. ( Fordi det er en byggeplass...)
    Jeg kommer nok ikke til å tweake og flytte rundt på høyttalerene for å prøve å få optimal lyd i dette rommet, men jeg kan heller komme tilbake med en litt mer inngående rapport når de har fått sin faste plass i sitt rette rom. Jeg er knakende fornøyd, og takker for overtalelsen! :D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Se der, enda en har sett lyset. ;) Det er fint at du ble såpass fornøyd, men jeg var ganske sikker på at det kom til å skje. Har selv lyst til å høre seneste generasjon etterhvert, mine har jo vært med siden 2010 i alle fall. Jeg er faktisk så fornøyd at hvis jeg begynner å gruble på nye høyttalere vil Model A stå høyest på listen, hvis jeg ikke har vunnet anseelige summer i et pengespill innen den tid.
     

    rockelye

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.03.2016
    Innlegg
    51
    Antall liker
    35
    Sted
    Stavanger
    Jeg ender vel opp med Model A til slutt jeg også. Men ikke før om noen år. Og da må det heslige grafitthuset på toppen enten lakkeres, eller være i et annet materiale. Grafitt er godkjent i bil, båt og fiskestenger... :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mine 82A er ikke direkte truet av utskifting heller, det er endel på elektronikksiden jeg gjerne vil gjennomføre først. Og så vil jeg nok vurdere å legge mer penger i høyttalerne i transistoranlegget også før jeg gjør noe med Monopulse.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    MPA.jpg

    Jeg har fått spørsmål om det er interesse for et "review" av Monopulse i et norsk HiFi tidskrift.
    Vedkommende som har spurt er interessert i å finne ut hvordan denne eller disse høyttalerne som det er så mye blest om egentlig presterer.
    Allen Hendry er positiv.
    Men..................
    Det må dukke opp et review objekt.
    En mulighet jeg ser:
    Høyttalersettet legges ut for salg før det egentlig foreligger.
    Vedkommende som er interessert i å kjøpe kan få bestemme hvordan han vil ha sine Monopulse høyttalere.
    Dette kan vedkommende selvfølgelig gjøre uansett.
    I dette tilfellet slipper vedkommende å gjøre annet enn å bestemme farge og en del variable detaljer.
    Og så får han et høyttalersett med historie:)
    Allan sier han kan levere Model A for EUR 995,-.
    I tillegg kommer et lite gebyr til befrakter og importør (et par 100-lapper) og norsk mva.
    MonoPulse Hi Fi Loudspeakers. Ultimate realism and sound-stage.
    Legg merke til at prisen er EUR 2295,-.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Et godt tilbud for en som ønsker seg A men har tid til å vente litt lenger enn vanlig på å få dem i stuen. ;D
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Nå er det stort sett enighet mellom Allan og ny kunde.

    Thank you for your decision.
    We will be very pleased to provide you with a pair of MonoPulse Model A speakers to your requirements.

    They will be with Black cloth, Gloss Black HF housing, and extending spike holders.
    We will also provide an extra pair of HF covers in metallic light gray, plus a set of LF plugs. There will be no extra cost.
    What badge colour would you like? Black or Metallic Dark Silver would be a usual choice.

    As extras we could supply upgraded terminals – see Speaker Terminals | Michell Engineering
    Also, we could add up-rated capacitors. The cost will not be great.

    Because all our speakers are custom made, we ask for 50% (E495) with order and the balance - including some extra for the above – prior to shipment. This would be by bank transfer.

    I will discuss a possible review with Hans. You need to be happy with any arrangements.

    Best regards, Allan
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Nå er det stort sett enighet mellom Allan og ny kunde.

    Thank you for your decision.
    We will be very pleased to provide you with a pair of MonoPulse Model A speakers to your requirements.

    They will be with Black cloth, Gloss Black HF housing, and extending spike holders.
    We will also provide an extra pair of HF covers in metallic light gray, plus a set of LF plugs. There will be no extra cost.
    What badge colour would you like? Black or Metallic Dark Silver would be a usual choice.

    As extras we could supply upgraded terminals – see Speaker Terminals | Michell Engineering
    Also, we could add up-rated capacitors. The cost will not be great.

    Because all our speakers are custom made, we ask for 50% (E495) with order and the balance - including some extra for the above – prior to shipment. This would be by bank transfer.

    I will discuss a possible review with Hans. You need to be happy with any arrangements.

    Best regards, Allan
    Kan vel avsløre at enigheten er absolutt, for å bruke et bastant uttrykk ;) Jeg overførte første delbetaling nettopp, så nå er det bare å smøre seg med tålamod og glede seg :)

    Dette er jo et helt "uhørt" kjøp for min del, men utfra det jeg leser i denne tråden er det ikke så mange bekymringer knyttet til akkurat det. I tillegg kan det vel hende at de ankommer meg bortimot ferdig innspilt, noe jeg anser som en bonus.. :)
     

    Sveimo2

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    43
    Sted
    Skjervøy, Norge
    Torget vurderinger
    5
    Hello Sveinung,
    Thank you for your decision. Much appreciated.

    I will give you progress reports each week.

    Best regards, Allan.

    Da er det vist en som grugleder seg...
     

    Sveimo2

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    43
    Sted
    Skjervøy, Norge
    Torget vurderinger
    5
    Takk for svar. Dette høres betryggende ut. Ja, jeg har lagt merke til at de er skjeldent og finne på brukten. Da var det kanskje bare å diskutere endelig design med kona :)
    Ta en prat med Allan Hendry også.
    Det skal jeg gjøre.
    Og gi oss tilbakemeldinger om endelig design til oss også. Gjerne med illustrasjoner, når den tid kommer. Det er lenge siden det var et nakenbilde av Monopulse i tråden, kan du ikke be Allan sende det underveis i prosessen slik at vi får se ut hvordan en 18-modell ser ut under kjolen. :rolleyes:
    Endelig design blir slate gray, oppgradert delefilter og singlewire terminaler. Terminalene blir også oppgradert til Michell. Har spurt om bilder under prosessen, men han var litt delt på dette, men skal komme tilbake med et svar på dette.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det stort sett enighet mellom Allan og ny kunde.

    Thank you for your decision.
    We will be very pleased to provide you with a pair of MonoPulse Model A speakers to your requirements.

    They will be with Black cloth, Gloss Black HF housing, and extending spike holders.
    We will also provide an extra pair of HF covers in metallic light gray, plus a set of LF plugs. There will be no extra cost.
    What badge colour would you like? Black or Metallic Dark Silver would be a usual choice.

    As extras we could supply upgraded terminals – see Speaker Terminals | Michell Engineering
    Also, we could add up-rated capacitors. The cost will not be great.

    Because all our speakers are custom made, we ask for 50% (E495) with order and the balance - including some extra for the above – prior to shipment. This would be by bank transfer.

    I will discuss a possible review with Hans. You need to be happy with any arrangements.

    Best regards, Allan
    Kan vel avsløre at enigheten er absolutt, for å bruke et bastant uttrykk ;) Jeg overførte første delbetaling nettopp, så nå er det bare å smøre seg med tålamod og glede seg :)

    Dette er jo et helt "uhørt" kjøp for min del, men utfra det jeg leser i denne tråden er det ikke så mange bekymringer knyttet til akkurat det. I tillegg kan det vel hende at de ankommer meg bortimot ferdig innspilt, noe jeg anser som en bonus.. :)
    Betyr den siste setningen det jeg tror? Fidelity...
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Det betyr det ja.
    MonoPulsene blir levert til Mr. Rognlien for review.
    Han har egen blogg og skriver for Fidelity.
    Blir spennende.
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Det betyr det ja.
    MonoPulsene blir levert til Mr. Rognlien for review.
    Han har egen blogg og skriver for Fidelity.
    Blir spennende.
    For ordens skyld så kan jeg nevne at de som skal testes (altså de jeg har bestilt) også har oppgraderte terminaler og delefilterkomponenter, om noen skulle lure, sånn sett ift testen. Hvilke forskjeller det går i kan kanskje Allan gjøre en uttalelse på. Jeg skal spørre neste gang jeg er i kontakt med ham.
     

    Sveimo2

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    43
    Sted
    Skjervøy, Norge
    Torget vurderinger
    5
    Det betyr det ja.
    MonoPulsene blir levert til Mr. Rognlien for review.
    Han har egen blogg og skriver for Fidelity.
    Blir spennende.
    For ordens skyld så kan jeg nevne at de som skal testes (altså de jeg har bestilt) også har oppgraderte terminaler og delefilterkomponenter, om noen skulle lure, sånn sett ift testen. Hvilke forskjeller det går i kan kanskje Allan gjøre en uttalelse på. Jeg skal spørre neste gang jeg er i kontakt med ham.
    Dette skrev Allan om terminalene når jeg spurte om terminalene:): However, if you would wish, we could (at some extra cost) provide the Michel Big Mother terminals - see Speaker Terminals | Michell Engineering
    We don’t believe there is a performance difference – but they do look bigger!
     

    Sveimo2

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    43
    Sted
    Skjervøy, Norge
    Torget vurderinger
    5
    Det betyr det ja.
    MonoPulsene blir levert til Mr. Rognlien for review.
    Han har egen blogg og skriver for Fidelity.
    Blir spennende.
    For ordens skyld så kan jeg nevne at de som skal testes (altså de jeg har bestilt) også har oppgraderte terminaler og delefilterkomponenter, om noen skulle lure, sånn sett ift testen. Hvilke forskjeller det går i kan kanskje Allan gjøre en uttalelse på. Jeg skal spørre neste gang jeg er i kontakt med ham.
    Dette skrev Allan om terminalene når jeg spurte om terminalene:): However, if you would wish, we could (at some extra cost) provide the Michel Big Mother terminals - see Speaker Terminals | Michell Engineering
    We don’t believe there is a performance difference – but they do look bigger!
    Og dette svarte Allan når jeg spurte om delefilterkomponentene: I have to be honest that we have never measured or heard and difference with the upgraded capacitors. But with the function they perform in the circuit we wouldn’t expect anything significant.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det betyr det ja.
    MonoPulsene blir levert til Mr. Rognlien for review.
    Han har egen blogg og skriver for Fidelity.
    Blir spennende.
    For ordens skyld så kan jeg nevne at de som skal testes (altså de jeg har bestilt) også har oppgraderte terminaler og delefilterkomponenter, om noen skulle lure, sånn sett ift testen. Hvilke forskjeller det går i kan kanskje Allan gjøre en uttalelse på. Jeg skal spørre neste gang jeg er i kontakt med ham.
    Dette skrev Allan om terminalene når jeg spurte om terminalene:): However, if you would wish, we could (at some extra cost) provide the Michel Big Mother terminals - see Speaker Terminals | Michell Engineering
    We don’t believe there is a performance difference – but they do look bigger!
    Og dette svarte Allan når jeg spurte om delefilterkomponentene: I have to be honest that we have never measured or heard and difference with the upgraded capacitors. But with the function they perform in the circuit we wouldn’t expect anything significant.
    He he, de blir i alle fall ikke dårligere. Og så henholdsvis ser de bedre ut og er bedre "i teorien", så det ødelegger neppe andrehåndsverdien på dem den dagen det skal oppgraderes til en enda nyere A-modell. ;)

    Fra spøk til revolver, dette blir spennende. Håper at også den godeste impulse kjenner sin besøkelsestid hos Rognlien når den tid kommer. Det er vel noen uker til levering, så vi får leve i spenning en god stund til. Hva er satt som leveringsdato?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Etter at dette med review kom opp er det allerede 2-3 som har bestilt.
    Spent på hva som skjer ved en positiv omtale.
    Kan bli hektisk for Allan Hendry.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke se bort fra det, Audiomix. For få har fått høre Monopulse, og vi vet jo hva det står for. :)
     

    Sveimo2

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    43
    Sted
    Skjervøy, Norge
    Torget vurderinger
    5
    Hello Sveinung,
    Thank you for your decision. Much appreciated.

    I will give you progress reports each week.

    Best regards, Allan.

    Da er det vist en som grugleder seg...
    Hello Sveinung,

    Thank you for that. Production has already started today.

    Something you might like to consider and choose is that we have now introduced extra finishes for the HF housing on the top. This can now be - as shown on the site, with fibres showing, or Hi Gloss Black, or Metallic Satin in any colour you choose. Metallic Black or Metallic Dark Silver seem to be early choices.

    Incidentally, we decided we would rather not do detailed photography. There are a few things in the sequence and techniques we would rather not show. But thanks for the thought.

    Best regards, Allan.

    Da har jeg gått for Metalilic Dark silver på toppen.
     

    Sveimo2

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    43
    Sted
    Skjervøy, Norge
    Torget vurderinger
    5
    Dette skrev Allan om terminalene når jeg spurte om terminalene:): However, if you would wish, we could (at some extra cost) provide the Michel Big Mother terminals - see Speaker Terminals | Michell Engineering
    We don’t believe there is a performance difference – but they do look bigger!
    Og dette svarte Allan når jeg spurte om delefilterkomponentene: I have to be honest that we have never measured or heard and difference with the upgraded capacitors. But with the function they perform in the circuit we wouldn’t expect anything significant.
    He he, de blir i alle fall ikke dårligere. Og så henholdsvis ser de bedre ut og er bedre "i teorien", så det ødelegger neppe andrehåndsverdien på dem den dagen det skal oppgraderes til en enda nyere A-modell. ;)

    Fra spøk til revolver, dette blir spennende. Håper at også den godeste impulse kjenner sin besøkelsestid hos Rognlien når den tid kommer. Det er vel noen uker til levering, så vi får leve i spenning en god stund til. Hva er satt som leveringsdato?
    Jeg har ikke fått noen leveringsdato for min del, men produksjonen startet i dag... i går blir det vel, når jeg ser på klokka.
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Jeg har heller ikke fått noen leveringsdato, men også blitt lovet statusoppdateringer underveis. Regner med de er på vei over oljepytten om et par-tre uker kanskje, men så skal mine innom Drammen på visitt først da. Ikke godt å si hvor mye tid de trenger der heller.
    Noen som har bestilt og fått sine kan vel si noe om hvor lenge de ventet mtp sending, så tenker jeg vi kan gjøre en noe mer begrunnet antakelse? :)
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.258
    Antall liker
    3.089
    Torget vurderinger
    3
    Solgte mine Monpulse S, fikk høre de på en 2x10w AN OTO SE hos kjøper, og det funket jaggu det og, virket som det var nok krefter til å drive de.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Solgte mine Monpulse S, fikk høre de på en 2x10w AN OTO SE hos kjøper, og det funket jaggu det og, virket som det var nok krefter til å drive de.
    Tviler ikke. Kanskje det er i det minste laget for Model A, men jeg tror sannelig en godt konstruert EL84-forsterker også vil klare å drive de til et visst nivå. Har en slik stående i reserve og skal teste når jeg etterhvert gir mine monoblokker en liten service og oppgradering.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Joda, men det er nok mer high end med tanke på trafo og slikt enn en enkel EL84-konstruksjon normalt er. Men min Nordic MingDa er såpass fylt opp med kvalitetskomponenter at jeg har stor tro på at den fikser biffen. :)
     

    Sveimo2

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    43
    Sted
    Skjervøy, Norge
    Torget vurderinger
    5
    Hello Sveinung,
    Thank you for your decision. Much appreciated.

    I will give you progress reports each week.

    Best regards, Allan.

    Da er det vist en som grugleder seg...
    Hello Sveinung,

    Thank you for that. Production has already started today.

    Something you might like to consider and choose is that we have now introduced extra finishes for the HF housing on the top. This can now be - as shown on the site, with fibres showing, or Hi Gloss Black, or Metallic Satin in any colour you choose. Metallic Black or Metallic Dark Silver seem to be early choices.

    Incidentally, we decided we would rather not do detailed photography. There are a few things in the sequence and techniques we would rather not show. But thanks for the thought.

    Best regards, Allan.

    Da har jeg gått for Metalilic Dark silver på toppen.
    Hello Sveinung,

    This is your weekly progress report.

    I hope all is well with you.
    There are no problems at this end with progress on your speakers. All the wood enclosure components are now machined.
    Assembly will be next week, together with drive-unit mounting and the start of the electronics.
    I will report at the end of the week, and would rather wait till then before I give you a first delivery indication.
    I hope that is OK.

    Best regards, Allan.
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Hello Sveinung,

    This is your weekly progress report.

    I hope all is well with you.
    There are no problems at this end with progress on your speakers. All the wood enclosure components are now machined.
    Assembly will be next week, together with drive-unit mounting and the start of the electronics.
    I will report at the end of the week, and would rather wait till then before I give you a first delivery indication.
    I hope that is OK.

    Best regards, Allan.
    Fikk nøyaktig samme mail tidligere i dag (med unntak av navn...) Da skjer det vel noe da :)
     

    Sveimo2

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    43
    Sted
    Skjervøy, Norge
    Torget vurderinger
    5
    Hello Sveinung,

    This is your weekly progress report.

    I hope all is well with you.
    There are no problems at this end with progress on your speakers. All the wood enclosure components are now machined.
    Assembly will be next week, together with drive-unit mounting and the start of the electronics.
    I will report at the end of the week, and would rather wait till then before I give you a first delivery indication.
    I hope that is OK.

    Best regards, Allan.
    Fikk nøyaktig samme mail tidligere i dag (med unntak av navn...) Da skjer det vel noe da :)
    Ja, veldig morro dette her, har vel egentlig aldri vært så spent angående noe jeg har kjøpt tidligere 8)
     

    jon guttorm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    86
    Antall liker
    124
    blir spennende å få lest testen :)
    og oppgraderte filtre til model a høres spennende ut :)
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Ha dette i bakhodet :
    I have to be honest that we have never measured or heard and difference with the upgraded capacitors. But with the function they perform in the circuit we wouldn’t expect anything significant.
     

    Sveimo2

    Medlem
    Ble medlem
    28.06.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    43
    Sted
    Skjervøy, Norge
    Torget vurderinger
    5
    Hello Sveinung,
    Thank you for your decision. Much appreciated.

    I will give you progress reports each week.

    Best regards, Allan.

    Da er det vist en som grugleder seg...
    Hello Sveinung,

    Thank you for that. Production has already started today.

    Something you might like to consider and choose is that we have now introduced extra finishes for the HF housing on the top. This can now be - as shown on the site, with fibres showing, or Hi Gloss Black, or Metallic Satin in any colour you choose. Metallic Black or Metallic Dark Silver seem to be early choices.

    Incidentally, we decided we would rather not do detailed photography. There are a few things in the sequence and techniques we would rather not show. But thanks for the thought.

    Best regards, Allan.

    Da har jeg gått for Metalilic Dark silver på toppen.
    Hello Sveinung,

    This is your weekly progress report.

    I hope all is well with you.
    There are no problems at this end with progress on your speakers. All the wood enclosure components are now machined.
    Assembly will be next week, together with drive-unit mounting and the start of the electronics.
    I will report at the end of the week, and would rather wait till then before I give you a first delivery indication.
    I hope that is OK.

    Best regards, Allan.
    Får vel fortsette å poste rapportene fra Allan når jeg først har startet:

    Hello Sveinung,

    A further progress report.
    The build is going well – although, I have to apologise, not as quickly as we would want. We have more orders in than we have ever had – and getting more enquiries – which happens at this time of year, but takes time.
    However - your enclosures are now complete.
    At this stage, we do an intermediate test, with just the drive units in the completed enclosures. This was successful yesterday.
    We will now start the electronics and finishing.
    I will report again next week.
    Best regards, Allan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn