Monk audio riaa, Erfaringer ?

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Innlegg
387
Antall liker
78
Torget vurderinger
7
Hei !
Er seriøst i tankeboksen for et nytt Riaa-trinn, men jeg er nyskjerrig på alt for mye. har tidligere tenkt på Monk-trinnet fordi det ser spennende ut med alle innstillingsmulighetene, og har en overkommelig pris. Endte opp med et brukt Whest Ps.30.RDT den gangen, og er svært fornøyd med det, men jeg liker tanken på en boks med tilkoblingsmuligheter for flere spillere, enkle justeringsmuligheter etc siden jeg har mange spillere å velge mellom.

Spørsmålet jeg sitter med er om Monks trinn låter bra, eller om alle fasilitetene går på bekostning av prestasjon ? Er det like greit å spare til en Steelhead ? Eller skal man "safe", og kjøpe enda en Whest fordi man liker den og vet hva man får ?

Er nyskjerrig på denne Monk-saken... Og det er lite skrevet om den...

mvh.
Stian
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.893
Antall liker
26.725
Sted
Oslo/Grebbestad
Vi har både lyttet og sammenlignet Monk riaat da Grumpy hade det til låns, samt att det blev skrevet noen ord om det her også tidl. Når julen er over kanske Grumpy kan si noe om det igen!
Att det er ett knakende godt riaa råder ingen tvil om!!!

God Jul
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Bare å kjøpe. Veldig fra platespillerforsterker! Regner med du har lest hva som finnes av innstillingsmuligheter.
Tror jeg har hatt min i to år nå. Ikke helt sikker, tiden går så jævlig fort...
Låter helt supert, dynamisk, bra oppløsning, flott bass, og helt tyst.
Min blir stående.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Når man ser tilpassningsmulighetene så er det ikke vanskelig å se at den er produsert av noen med kunnskap om hvor avgjørende det er med riktig last av P.U.
Hadde det ikke vært for et trangt budsjett i 2014 så hadde jeg bestillt en selv.
 

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Innlegg
387
Antall liker
78
Torget vurderinger
7
Tok kontakt mtp. Bestilling, men dikk beskjed om at det ikke var i lager, men at det kunne bestilles. Til en høyere pris enn annonsert...

Via googling ser det ut til at Monk har utfordringer med å levere pga. Høy etterspørsel.

Synd :)))
 

Hifi Stasjonen

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
293
Antall liker
59
Tok kontakt mtp. Bestilling, men dikk beskjed om at det ikke var i lager, men at det kunne bestilles. Til en høyere pris enn annonsert...

Via googling ser det ut til at Monk har utfordringer med å levere pga. Høy etterspørsel.

Synd :)))
Dersom vi er blitt kontaktet, har vi nok ikke gitt beskjed at vi kan ta imot bestilling.
Når det er såpass vanskelig med å få levering, får man kun kjøpt når produktene er på lager.

Priser : tja, vi har hatt de samme prisene siden 2012 og av og til skjer det prishopp, særskilt når det er snakk om en videreutviklet modell.
Har du tatt kontakt med Hifi Stasjonen så har jeg nok gått utifra at man ønsket den beste preamplifier som har fått forandringer og tilleggsfunksjoner.
Men det vil også være en preamplifier med litt færre opsjoner enn dagens modell som vil koste omtrent det samme som nå.

Det blir uansett veldig vanskelig for Hifi Stasjonen å vite hva slags modell man er på utkikk etter, når det er en generell forespørsel uten et vedlagt budsjett.
Om ikke jeg tar helt feil, så ihvertfall på siste forespørsel om Monk Audio generelt, gav jeg flere forslag på phonotrinn som både det nye VTL TL 2.5 som vil være litt dyrere enn dyreste Monk Preamplifier modell samt Transrotor Phono som er rimeligere enn Monk Le Petit og også helt ned til Micromega MyGroov som koster under kr. 2000,-
Dette fordi når man får en generell forespørsel uten budsjett eller info om platespiller, tonearm eller pickup som skal brukes så bør kunden få valgmuligheter. Ønsker man hjelp fra Hifi Stasjonen, må vi ha informasjon.

Jeg synes samtidig det er leit når du fremstiller Hifi Stasjonen på den måte at priser blir økt i hytt og pine.
Særskilt når våre kunder sparer faktisk ganske mange penger ved å kjøpe Monk Audio gjennom norsk forhandler istedetfor privatimport.

Det er likevel korrekt at de priser som ble oppgitt i en forespørsel ikke er lik prisen som står på www.hifistasjonen.no
Vi holder på med å få våre nye websider på plass samtidig som våre lokaler pusses opp samt alt av gammel innredning skal ut og nytt skal inn.
De nye websidene fungerer slik de skal og er egentlig klare, men alle produkter er ikke på plass. Når ca 80% av produktene er på plass blir de nye sidene byttet ut med de gamle. De nye sidene ligger på Hifistasjonen, For folk flest! for de som ønsker å kikke og evt registrere seg.
Nettbutikken fungerer slik den skal, men vi har kun lagt inn et fåtall produkter som JR Trans Rotor, VTL, Goldring, Bluelectric, samt noe analogt tilbehør, noe høyttalere osv.
De nye websidene er selvsagt adaptive mht stasjonær pc og stor skjerm, laptop, tablet og mobiltlf.
Samtidig med dette skal man ordne med import og eksport samt sende avgårde produkter til kunder som bestiller.

Det vil uansett ikke bli fokusert på våre gamle websider fremover, da de nye skal på plass raskest mulig.
De aller aller fleste priser på .no domenet er oppdatert. Monk Audio er ikke oppdatert fordi jeg kun har fått en generell prisoppdatering fra Monk men ingen offisiell prisliste enda og kan derfor ikke endre prisene før jeg får prislisten.

Nå er det også slik at vi har phonotrinn på lager fra VTL, Transrotor og Micromega. Men ikke fra Monk Audio pga leveringsproblemer.
Flere trinn fra VTL, Transrotor, STST samt et par overraskelser dukker opp i tiden fremover.
Vi utvider til stadighet vårt sortiment for analoge produkter.

Mvh
Hifi Stasjonen
 

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Innlegg
387
Antall liker
78
Torget vurderinger
7
Hei !
Overhodet ikke meningen å henge dere ut på noen måte. Jeg ser imidlertid at mitt innlegg kan leses slik. Det beklager jeg.

Jeg var vel kommet dit hen at jeg hadde bestemt meg for å prøve Monk, og ville bestille. At det ikke var tilgjengelig var i for seg skuffende til en viss grad, og jeg stusset nok litt over at dere ikke tilbød dere å levere til annonsert pris. Utover det setter jeg pris på at dere anbefaler alternativer, men for min del begynner prosessen på skratsj igjen.

Hva er utviklingen av trinnet ? Er nye spesifikasjoner tilgjengelig ? Hva vil prisøkningen være, omtrent, og er dere blitt forespeilet forventet leveringstid ?

Jeg ønsker å eksperimentere med variablene, og har har mange ulike spillere og pickups. Slik sett er trinnet antakelig midt i blinken, så lenge det er støyfritt og ellers bra. Når det lover å henge med trinn til tre ganger prisen regner jeg med jeg vil bli fornøyd.

jeg har ikke gitt opp Monk. I den grad jeg har gitt opp handler det vel om at hele anskaffelsen er lagt på is fordi trinnet jeg hadde bestemt meg for å prøve ikke var tilgjengelig. Jeg håper alternativet vil være enda mer attraktivt, og at det vil være tilgjengelig før årstiden er over....

mvh.
Stian S.
Kristiansand
 
Topp Bunn