Monitor Audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Nydelig, som hånd i hanske. Hvordan syns du de spiller?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hehe... Ebony eller hva den heter. :). Ser bra ut, men syns GOLD serien har litt finere design all over... men men :).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    For meg er dem nye, men kjøpt på finn.no ;). Altså brukt :p.

    Rakk ikke stort igår, men er en helt klar anna signatur enn hva Tannoy hadde. Mye mer pondus, men vil ikke si den er "slapp" i bassen, bare tunet litt annerledes.

    St.Anger albumet til Metallica låt relativt kjedelig på dem, det mangla gnist og pågang. Men på en haug anna virka dette bra :).

    Men, tidlig å si noe enda. Men virker veldig bra for min del.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Hehe... Ebony eller hva den heter. :). Ser bra ut, men syns GOLD serien har litt finere design all over... men men :).
    Eboney er fineste finishen det synes jeg :)
    Men jeg skal være såpass ærlig å si at jeg likte bedre designet på dem gamle , selv om dem jo er ganske like. Men nå er det lyden som er viktigst , og dem er jo langt fra stygge disse heller :)
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Hvilken forsterker kjører du dem på? Mulig det står lenger opp, men er på telefonen nå...

    Jeg liker bedre proporsjonene på PL200II, men er enig i at Ebony er den fineste finishen.

    Sent fra min G8141 via Tapatalk
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hehe... Ebony eller hva den heter. :). Ser bra ut, men syns GOLD serien har litt finere design all over... men men :).
    Eboney er fineste finishen det synes jeg :)
    Men jeg skal være såpass ærlig å si at jeg likte bedre designet på dem gamle , selv om dem jo er ganske like. Men nå er det lyden som er viktigst , og dem er jo langt fra stygge disse heller :)
    Aldri kjøpt høyttaler etter utseendet. Men kan si at dette er nok den styggeste jeg har hatt i hus ;).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hvilken forsterker kjører du dem på? Mulig det står lenger opp, men er på telefonen nå...

    Jeg liker bedre proporsjonene på PL200II, men er enig i at Ebony er den fineste finishen.

    Sent fra min G8141 via Tapatalk
    Accuphase elektronikk.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Hehe... Ebony eller hva den heter. :). Ser bra ut, men syns GOLD serien har litt finere design all over... men men :).
    Eboney er fineste finishen det synes jeg :)
    Men jeg skal være såpass ærlig å si at jeg likte bedre designet på dem gamle , selv om dem jo er ganske like. Men nå er det lyden som er viktigst , og dem er jo langt fra stygge disse heller :)
    Aldri kjøpt høyttaler etter utseendet. Men kan si at dette er nok den styggeste jeg har hatt i hus ;).
    Hehe , ja da har du hatt mye lekkert ;)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Syns også Ebony fargen er lekker og første gang jeg hører noen si PL300 er stygg.. hehe..

    Regner med det er nok bass i det rommet ditt ihvertfall.. Diskanten er vel det grommeste med denne høyttaleren. Ganske oppløst men allikevel ikke skarp eller hardt på noen som helst måte.. Det jeg husker best når jeg hadde de var det sylskarpe stereoperspektivet og den litt frempå presentasjonen(som jeg liker)
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Fikk nettopp bekreftet at mine PL200II er kommet på hovedlager hos Soundgarden, så nå nærmer det seg! [emoji3]

    Sent fra min G8141 via Tapatalk
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Syns dette spiller veldig bra altså. GRF90 var veldig "hard" i mellomtona, men det ga ingen negativ vinkling på lyden. PL300 II er mye mykere merker jeg. Jeg var veldig tvilende til den lille mellomtonen på 4" også, men dette fungerer som et skudd! Fortsatt, litt lite futt og fart på noe rock/metall musikk, men alikevel deilig, kanskje ikke rått deilig.. men behagelig deilig ?! :p. diskanten er helt fantastisk, og i mine ører langt bedre enn på GRF90.

    DSC03431.jpg
     

    Vedlegg

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Syns dette spiller veldig bra altså. GRF90 var veldig "hard" i mellomtona, men det ga ingen negativ vinkling på lyden. PL300 II er mye mykere merker jeg. Jeg var veldig tvilende til den lille mellomtonen på 4" også, men dette fungerer som et skudd! Fortsatt, litt lite futt og fart på noe rock/metall musikk, men alikevel deilig, kanskje ikke rått deilig.. men behagelig deilig ?! :p. diskanten er helt fantastisk, og i mine ører langt bedre enn på GRF90.

    Vis vedlegget 479618
    Dette høres bra ut det ja , meget lekkert oppsett i hvertfall :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Syns dette spiller veldig bra altså. GRF90 var veldig "hard" i mellomtona, men det ga ingen negativ vinkling på lyden. PL300 II er mye mykere merker jeg. Jeg var veldig tvilende til den lille mellomtonen på 4" også, men dette fungerer som et skudd! Fortsatt, litt lite futt og fart på noe rock/metall musikk, men alikevel deilig, kanskje ikke rått deilig.. men behagelig deilig ?! :p. diskanten er helt fantastisk, og i mine ører langt bedre enn på GRF90.

    Vis vedlegget 479618
    Dette høres bra ut det ja , meget lekkert oppsett i hvertfall :)
     

    HenrikGr

    Medlem
    Ble medlem
    12.05.2017
    Innlegg
    11
    Antall liker
    1
    Sted
    Fredrikstad
    Trenger tips: Stereoforsterker til nye MA Gold 200 - har prøvd meg på en Rega elicit R, men undres om det er litt forbedringspotensiale ved å gå opp i kraft. Har en strømsterk Yamaha A-S2100 også, men synes det blir litt "pent". Anbefalinger?
     

    Frxta

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2006
    Innlegg
    57
    Antall liker
    25
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Trenger tips: Stereoforsterker til nye MA Gold 200 - har prøvd meg på en Rega elicit R, men undres om det er litt forbedringspotensiale ved å gå opp i kraft. Har en strømsterk Yamaha A-S2100 også, men synes det blir litt "pent". Anbefalinger?
    Hei. Har ikke Hørt Gold 200, men har Gold 300. Kan sterkt anbefale Denon PMA2500NE. Har brukt denne først på Silver 8 deretter på Gold 300, veldig god match til MA. Har fra før prøvd nevnte Yamaha som blir litt for kjedelig/slapp, men ikke direkte dårlig match, bare litt off. Hegel H160 var heller ikke all verdens match til disse. Lite sjel i musikken med denne.

    Men med Denonen var alt på plass synes jeg. Bra med kraft og sjel med bra detaljer over hele linja. Anbefales sterkt. Kan nevnes at jeg også har en Elex-r, som jeg også liker lyden av, men denne mangler jo mye krefter i forhold til PMA2500NE, men låter fint ved normal lytting.
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    169
    Hei! Har Pl 300 er det noen med Pl 200 som er intressert i bytte med mellomlegg.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Trenger tips: Stereoforsterker til nye MA Gold 200 - har prøvd meg på en Rega elicit R, men undres om det er litt forbedringspotensiale ved å gå opp i kraft. Har en strømsterk Yamaha A-S2100 også, men synes det blir litt "pent". Anbefalinger?
    Hadde Hegel p20 + h20 og Devialet 120 på de høyttalerne. Devialet låt renere og penere, men opplevdes faktisk vel så kraftig som H20.
    Beste forsterker jeg hørte på Gold 200 var Mcintosh ma8000, men da begynner det å koste så mye penger at det blir tussete å ikke oppgradere andre ting isteden.

    Jeg angrer litt på at jeg aldri fikk prøvd de høyttalerne med en kraftig rørforsterker, så kanskje det kunne vært en tanke å teste?
     

    HenrikGr

    Medlem
    Ble medlem
    12.05.2017
    Innlegg
    11
    Antall liker
    1
    Sted
    Fredrikstad
    Trenger tips: Stereoforsterker til nye MA Gold 200 - har prøvd meg på en Rega elicit R, men undres om det er litt forbedringspotensiale ved å gå opp i kraft. Har en strømsterk Yamaha A-S2100 også, men synes det blir litt "pent". Anbefalinger?
    Hei. Har ikke Hørt Gold 200, men har Gold 300. Kan sterkt anbefale Denon PMA2500NE. Har brukt denne først på Silver 8 deretter på Gold 300, veldig god match til MA. Har fra før prøvd nevnte Yamaha som blir litt for kjedelig/slapp, men ikke direkte dårlig match, bare litt off. Hegel H160 var heller ikke all verdens match til disse. Lite sjel i musikken med denne.

    Men med Denonen var alt på plass synes jeg. Bra med kraft og sjel med bra detaljer over hele linja. Anbefales sterkt. Kan nevnes at jeg også har en Elex-r, som jeg også liker lyden av, men denne mangler jo mye krefter i forhold til PMA2500NE, men låter fint ved normal lytting.
    Hei, takk for input. Mener vel at Elicit R kanskje heller ikke takler så godt å spille lavt faktisk, selv om jeg vil tro den er et steg opp fra Elex R. Funker greit på mellomnivå, men bor i leilighet, så da er det greit med noe som ikke trenger å "blaste" hele tiden for å få grei lyd.

    PMA2500 er jo et fint tips. Funker godt all-around? Er det stort rom du har anlegget i? Jeg har en følelse at kanskje 200 er et knippe mer tungdrevne enn storebror 300, men det basere seg kun på intrykk jeg har fanget opp på nettet.
     
    Sist redigert:

    HenrikGr

    Medlem
    Ble medlem
    12.05.2017
    Innlegg
    11
    Antall liker
    1
    Sted
    Fredrikstad
    Trenger tips: Stereoforsterker til nye MA Gold 200 - har prøvd meg på en Rega elicit R, men undres om det er litt forbedringspotensiale ved å gå opp i kraft. Har en strømsterk Yamaha A-S2100 også, men synes det blir litt "pent". Anbefalinger?
    Hadde Hegel p20 + h20 og Devialet 120 på de høyttalerne. Devialet låt renere og penere, men opplevdes faktisk vel så kraftig som H20.
    Beste forsterker jeg hørte på Gold 200 var Mcintosh ma8000, men da begynner det å koste så mye penger at det blir tussete å ikke oppgradere andre ting isteden.

    Jeg angrer litt på at jeg aldri fikk prøvd de høyttalerne med en kraftig rørforsterker, så kanskje det kunne vært en tanke å teste?
    Ja, jeg har vel ikke peiling nok til å begynne å leke med Mcintosh - da bør jeg ha en klar formening om hva jeg driver med :) Hegel synes jeg kanskje ikke er så artig på generelt grunnlag, men har ikke hørt den modellen du nevner der. Rør vet jeg ikke - har en følelse at den må være en litt kostbar sak for å få liv i disse høyttalerne - men det er bare noe jeg tror.
     

    Frxta

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2006
    Innlegg
    57
    Antall liker
    25
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Trenger tips: Stereoforsterker til nye MA Gold 200 - har prøvd meg på en Rega elicit R, men undres om det er litt forbedringspotensiale ved å gå opp i kraft. Har en strømsterk Yamaha A-S2100 også, men synes det blir litt "pent". Anbefalinger?
    Hei. Har ikke Hørt Gold 200, men har Gold 300. Kan sterkt anbefale Denon PMA2500NE. Har brukt denne først på Silver 8 deretter på Gold 300, veldig god match til MA. Har fra før prøvd nevnte Yamaha som blir litt for kjedelig/slapp, men ikke direkte dårlig match, bare litt off. Hegel H160 var heller ikke all verdens match til disse. Lite sjel i musikken med denne.

    Men med Denonen var alt på plass synes jeg. Bra med kraft og sjel med bra detaljer over hele linja. Anbefales sterkt. Kan nevnes at jeg også har en Elex-r, som jeg også liker lyden av, men denne mangler jo mye krefter i forhold til PMA2500NE, men låter fint ved normal lytting.
    Hei, takk for input. Mener vel at Elicit R kanskje heller ikke takler så godt å spille lavt faktisk, selv om jeg vil tro den er et steg opp fra Elex R. Funker greit på mellomnivå, men bor i leilighet, så da er det greit med noe som ikke trenger å "blaste" hele tiden for å få grei lyd.

    PMA2500 er jo et fint tips. Funker godt all-around? Er det stort rom du har anlegget i? Jeg har en følelse at kanskje 200 er et knippe mer tungdrevne enn storebror 300, men det basere seg kun på intrykk jeg har fanget opp på nettet.
    Elex-r trykker ganske greit på lavt lydnivå. Spiller ganske stort, men Gold 300 er kanskje litt mer lettdrevne som du sier. Rommet er heller ikke så stort, kun 20 kvm.

    Denon er veldig allround på både musikksjanger og høyttalermerke vil jeg si. Bra på Dynaudio Focus160/X18, veldig bra på Buchardt S300mkII. Men den beste matchen jeg har hatt på MA. Den virker også veldig kraftig i forhold til oppgitte watt. Mye mer bunndrag og trykk på lavt volum enn nevnte H160.
     

    HenrikGr

    Medlem
    Ble medlem
    12.05.2017
    Innlegg
    11
    Antall liker
    1
    Sted
    Fredrikstad
    Trenger tips: Stereoforsterker til nye MA Gold 200 - har prøvd meg på en Rega elicit R, men undres om det er litt forbedringspotensiale ved å gå opp i kraft. Har en strømsterk Yamaha A-S2100 også, men synes det blir litt "pent". Anbefalinger?
    Hei. Har ikke Hørt Gold 200, men har Gold 300. Kan sterkt anbefale Denon PMA2500NE. Har brukt denne først på Silver 8 deretter på Gold 300, veldig god match til MA. Har fra før prøvd nevnte Yamaha som blir litt for kjedelig/slapp, men ikke direkte dårlig match, bare litt off. Hegel H160 var heller ikke all verdens match til disse. Lite sjel i musikken med denne.

    Men med Denonen var alt på plass synes jeg. Bra med kraft og sjel med bra detaljer over hele linja. Anbefales sterkt. Kan nevnes at jeg også har en Elex-r, som jeg også liker lyden av, men denne mangler jo mye krefter i forhold til PMA2500NE, men låter fint ved normal lytting.
    Hei, takk for input. Mener vel at Elicit R kanskje heller ikke takler så godt å spille lavt faktisk, selv om jeg vil tro den er et steg opp fra Elex R. Funker greit på mellomnivå, men bor i leilighet, så da er det greit med noe som ikke trenger å "blaste" hele tiden for å få grei lyd.

    PMA2500 er jo et fint tips. Funker godt all-around? Er det stort rom du har anlegget i? Jeg har en følelse at kanskje 200 er et knippe mer tungdrevne enn storebror 300, men det basere seg kun på intrykk jeg har fanget opp på nettet.
    Elex-r trykker ganske greit på lavt lydnivå. Spiller ganske stort, men Gold 300 er kanskje litt mer lettdrevne som du sier. Rommet er heller ikke så stort, kun 20 kvm.

    Denon er veldig allround på både musikksjanger og høyttalermerke vil jeg si. Bra på Dynaudio Focus160/X18, veldig bra på Buchardt S300mkII. Men den beste matchen jeg har hatt på MA. Den virker også veldig kraftig i forhold til oppgitte watt. Mye mer bunndrag og trykk på lavt volum enn nevnte H160.
    Ser vi bor i samme by. Kanskje det er mulig å stikke innom i 10 min en dag og ta en rask lyttings?
     

    Frxta

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2006
    Innlegg
    57
    Antall liker
    25
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Ser vi bor i samme by. Kanskje det er mulig å stikke innom i 10 min en dag og ta en rask lyttings?[/QUOTE]

    Det er jo en mulighet. Hadde vært morsomt hvis du for eksempel kunne tatt med Elicit-r kanskje, Så kunne vi sammenligne denne med Denonen? Du kjenner jo til hvordan denne spiller på dine Gold 200. Send meg eventuelt en PM så kan vi se hva vi får til.
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Basert på hvor dypt disse faktisk spiller så tror jeg de har gott med så mye kraft du klarer å få in.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Angående forsterker på MA Platinum så har jeg prøvd H300 og H360. Ingen av de synes jeg spilte spesielt bra og ble byttet ut etter kort tid. De ble spille på PL300 og PL300II med samme resultat.. Om de spiller endre på Gold vet jeg ikke:) Men det var selvfølgelig etter mine preferanser og sammenlignet med dedikert prosessor og effekt del.
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Basert på hvor dypt disse faktisk spiller så tror jeg de har gott med så mye kraft du klarer å få in.
    Noen tips til modeller å sjekke ut kanskje?
    Jeg har då kun bittelitt erfarenhet med Gold 300. Men basert på erfarenheten fra mitt hifi-liv så tenker jeg slik:

    * Hvor mye budsjett har jeg?
    * Er det noen utfordringer med plass som sier noe om størrelse på utstyr?

    Så tenker jeg videre att fortrinn står for lydkarakter og sluttrinn for kontroll på elemenetene. (IMHO)

    For meg var fortrinn enkelt da jeg har "kino" på samme sted som Hi-Fi. Jeg ville ha best mulig kontroll over instillinger og en bra videovexel. Ok till Hi-Fi og bra plasseringer i film. Valget her falt på den største Yahama jeg fant som "fortinn" 3060.

    Som sluttrinn hade jeg da ikke veldig mye plass så letet etter smale slike som hade minst 3 kanaler og da fant jeg parasound og primare. Valget falt på Primare A30.3 brukt da jeg fikk mest mulig hva jeg tror stram kontroll over elementene og havnet langt under budsjett.

    Du ligger sikkert en del over meg hva gjelder budsjett og jeg vet ikke om du skal ha stereo eller multikanal, men uansett ville jeg gått for 2-delt løsning da det er mer fleksibelt og det ligger en god del morsome sluttrinn på brukten og det plopper også opp en del fine tilbud på bla soundgarden. Etter min erfarenhet så får man ikke helt det man trenger på Rotel og slike sluttrinn uten man får en god del mer ut av musikken om man ser på f.eks Musical Fidelity og den ligaen der. For 2-kanal hade jeg personligen sett om Musical fidelity fortsatt lagde dual-mono trinn da de var veldig gode på dette førr.


    Kan du gi en pekepinn på om det er stereo og om du har noen andre utfordringer og kansje sånn sirka budsjett?

    //edit ser att det er stereo du skal, då trenger vi budsjett :)
     
    Sist redigert:

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Joda, dette kan duge! :)


    Sent fra min G8141 via Tapatalk
    Ser nesten ut som min gold w15 der. Eller er det platinum sub?
    Det er en Gold W15, ja. :)

    Forøvrig har høyttalerne fått spille ca 10 timer til nå, og har gradvis blitt verre og verre. Dette er nokså normalt, i en liten periode er de "grusomme" å høre på. Gleder meg til oppturen jeg VET kommer! :)
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Jeg kunne hente en god del mer med en minidsp. Med REW så visede det seg att LEO og alle eq gjorde alltsammen semre. Leo bara senka hela kurven og jeg mistet mye i bunn.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kunne hente en god del mer med en minidsp. Med REW så visede det seg att LEO og alle eq gjorde alltsammen semre. Leo bara senka hela kurven og jeg mistet mye i bunn.
    LEO er en vits ja :(
    Utrolig dårlig , og som du sier så senker den kun hele nivået. Hvertfall gjorde den det på min GX sub.
    Og generelt så synes jeg ikke MA sine suber gir særlig mye for pengene for å være ærlig.
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Det kan godt vare, men finn en annen 15" på 40x40x43 som er vit?

    Med minidsp spiller den kjempefint ned til 25 uten dist. Har hatt en del ulike og denne er den beste jeg hatt til film med den lille størrelsen.

    Skulle gjerne komplettere med en sub2 men de er for høye.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn