Monitor Audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    For å si det sånn. På en sang (Birdy-Skinny Love) så kunne jeg ikke høre de rare bakgrunnslydene på Scorpio 2. På P100 la jeg merke til det, men mest mot slutten.
    På ADAM hører man det utrolig godt flere ganger.
    Det blir så gjennomsiktig, åpent og detaljert at det blir litt gøy å høre musikken på nytt.

    Hadde sønnen min her i går, så kunne ikke spille høyt. Men 804 Dia fyren hørte ADAM på 2 sanger i 2x2 min. Han reiste seg opp og sjekket selv, for han nektet på at jeg snakket sant når jeg sa senteren ikke var på. Truffet greit på lydbildet og åpenhet da, skulle man tro :)
    Og han flirte lett henrykt og sa "herregud så detaljert".
    Veldig spent å se hva han synes når han får hørt mer+ Scorpio 2 fyren er planlagt en demo.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Test denne også. Infected Mushroom-Avratz.
    Skikkelig tøff bass og mange rare lyder.
    Ved 1:52 kommer det noen skrapelyder som kan minne om en forsterker som har skraping i potmeteret.
    Ikke hørbart, lett hørbart eller veldig hørbart?
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Fikk denne melding fra Monitor Audio i dag.Hi Odd Alf
    I can categorically say that the PL300 crossover has never changed through its entire life span.

    A bigger Platinum floorstanding speaker is something that has been mentioned a few times over the years, and has always been lurking in the background, but unfortunately, I do not believe it will be out in this generation of Platinum. The Platinum series is due for a revamp, but again, this wont be released for at least another year (sometime in 2015). When it is released, there may be another, larger floor stander, but I cannot say for certain at this stage.

    I hope this helps?

    Best Regards




    Dan Rogers
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Så uansett ikke noe før tidligst neste år igjen. Det var noe dritt:)
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Fikk denne melding fra Monitor Audio i dag.Hi Odd Alf
    I can categorically say that the PL300 crossover has never changed through its entire life span.

    A bigger Platinum floorstanding speaker is something that has been mentioned a few times over the years, and has always been lurking in the background, but unfortunately, I do not believe it will be out in this generation of Platinum. The Platinum series is due for a revamp, but again, this wont be released for at least another year (sometime in 2015). When it is released, there may be another, larger floor stander, but I cannot say for certain at this stage.

    I hope this helps?

    Best Regards




    Dan Rogers

    Fikk telefon fra Andre i dag, som forteller meg att den besjeden jeg har fått fra Monitor Audio ikke stemmer angående PL500. Så vi får vente og se hvem som sitter på fakta.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Monitor Audio selv bør vel "sitte på fakta" skulle en tro - spørsmålet er jo om dem vil ut med det ???
    Eller hva mente Andre - Holdt MA det hemmelig med vilje , eller "visste de ikke bedre" ?
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Monitor Audio selv bør vel "sitte på fakta" skulle en tro - spørsmålet er jo om dem vil ut med det ???
    Eller hva mente Andre - Holdt MA det hemmelig med vilje , eller "visste de ikke bedre" ?
    Ja, du har selvfølgelig rett. Beklager ordlyden.
     

    bimmernorge

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.09.2012
    Innlegg
    70
    Antall liker
    11
    Sted
    Hedmark
    Torget vurderinger
    2
    Hei menigheten! Jeg har i dag et anlegg plassert i stua som skal fungere som både stereo og surround-anlegg. Foran har jeg et par MA pl200, i senter en MA GXC350, og bak et par Focal SR800V. Fronter og senter drives i dag av en Emotiva XPA-3, mens bak er det recieveren, Marantz SR7007, som gir effekt. Sub er en SVS PC12 av litt eldre årgang, men som funker bra. Jeg er litt i tvil om effektforsterkeren til MA-høyttalerene er det "rette". Er det noen her som har meninger og/eller anbefalinger om dette?
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Hei menigheten! Jeg har i dag et anlegg plassert i stua som skal fungere som både stereo og surround-anlegg. Foran har jeg et par MA pl200, i senter en MA GXC350, og bak et par Focal SR800V. Fronter og senter drives i dag av en Emotiva XPA-3, mens bak er det recieveren, Marantz SR7007, som gir effekt. Sub er en SVS PC12 av litt eldre årgang, men som funker bra. Jeg er litt i tvil om effektforsterkeren til MA-høyttalerene er det "rette". Er det noen her som har meninger og/eller anbefalinger om dette?
    Emotiva sin mørke klangsignatur og også Marantz sin mørke klangsignatur skal i utgangspunktet være en god match. Men for å si det så pent som mulig, så holder det kanskje ikke helt mål til høyttalerene dine. Sånn uten å være sikker og skyter litt fra hofta, så ville jeg tippet i favør av at du ville hatt mest å hente på å oppgradere dac/forforsterkeren.
    Da kan jeg ikke få anbefalt Parasound sin P5 nok. Var et utrolig løft i anlegget kontra Onkyo som dac/pre. 10.000 virker mye å gi "bare" for en dac/forforsterker, men det er utrolig hva disse pengene kan gi deg tilbake.
    Angående effektforsterker så kan du ta det på sikt og da er det utrolig mye snacks på markedet i alle slags prisklasser. Prøv med en annen dac og ren stereo pre først du :)
    Eller har jeg misforstått og du er misfornøyd til film også?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Selger suben min(GXW-15) på torget hvis noen skulle ha noen interesse:)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Selger PL200 (ebony+soundcarespikes), PLC350 (ebony), PL 100 (sort piano med originale stativer). Gunstige priser.
    Ikke fått laget annonse pga dårlig internett på en båt i Afrika, så vanskelig med bilder. Men MA folket bør få muligheten først.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Norcane. I utgangspunktet ca 25.000.
    Til dere som lurer på evt en ny PL-serie osv.
    Jeg anbefaler dere å spør etter Jørgen på denne butikken. Han burde vite dette og har alltid vært hyggelig. Husk landskoden for Sverige er +46

    Ultimate.se
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Hvis noen har hvite og vil bytte til svarte PL200 så si ifra. Har hvit PLC350 så har fått beldig lyst på hvite fronter også:)
     

    bimmernorge

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.09.2012
    Innlegg
    70
    Antall liker
    11
    Sted
    Hedmark
    Torget vurderinger
    2
    Emotiva sin mørke klangsignatur og også Marantz sin mørke klangsignatur skal i utgangspunktet være en god match. Men for å si det så pent som mulig, så holder det kanskje ikke helt mål til høyttalerene dine. Sånn uten å være sikker og skyter litt fra hofta, så ville jeg tippet i favør av at du ville hatt mest å hente på å oppgradere dac/forforsterkeren.
    Da kan jeg ikke få anbefalt Parasound sin P5 nok. Var et utrolig løft i anlegget kontra Onkyo som dac/pre. 10.000 virker mye å gi "bare" for en dac/forforsterker, men det er utrolig hva disse pengene kan gi deg tilbake.
    Angående effektforsterker så kan du ta det på sikt og da er det utrolig mye snacks på markedet i alle slags prisklasser. Prøv med en annen dac og ren stereo pre først du :)
    Eller har jeg misforstått og du er misfornøyd til film også?
    Takk for tips Focalius! Du mener altså at jeg bør prioritere en ekstern DAC fremfor oppgradering av effektforsterker. Jeg hadde håpt at den innebygde DAC'en i recieveren var av OK kvalitet, men jeg har aldri prøvd noe annet... Før jeg handlet Emotiva'en siklet jeg på Parasound, men jeg fant ikke noe som passet prismessig den gangen. Jeg vet heller ikke hvordan Parasound låter på mine høyttalere. Drømmen nå er vel egentlig en Parasound A31.... Men, kan en Parasound Zdac være en brukbar oppgradering?
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Emotiva sin mørke klangsignatur og også Marantz sin mørke klangsignatur skal i utgangspunktet være en god match. Men for å si det så pent som mulig, så holder det kanskje ikke helt mål til høyttalerene dine. Sånn uten å være sikker og skyter litt fra hofta, så ville jeg tippet i favør av at du ville hatt mest å hente på å oppgradere dac/forforsterkeren.
    Da kan jeg ikke få anbefalt Parasound sin P5 nok. Var et utrolig løft i anlegget kontra Onkyo som dac/pre. 10.000 virker mye å gi "bare" for en dac/forforsterker, men det er utrolig hva disse pengene kan gi deg tilbake.
    Angående effektforsterker så kan du ta det på sikt og da er det utrolig mye snacks på markedet i alle slags prisklasser. Prøv med en annen dac og ren stereo pre først du :)
    Eller har jeg misforstått og du er misfornøyd til film også?
    Takk for tips Focalius! Du mener altså at jeg bør prioritere en ekstern DAC fremfor oppgradering av effektforsterker. Jeg hadde håpt at den innebygde DAC'en i recieveren var av OK kvalitet, men jeg har aldri prøvd noe annet... Før jeg handlet Emotiva'en siklet jeg på Parasound, men jeg fant ikke noe som passet prismessig den gangen. Jeg vet heller ikke hvordan Parasound låter på mine høyttalere. Drømmen nå er vel egentlig en Parasound A31.... Men, kan en Parasound Zdac være en brukbar oppgradering?
    Nei. Mener egentlig ikke at det er DAC-en alene som bør oppgraderes, men både DAC og pre. Da har man f.eks Parasound P5 som har både DAC og pre med HT input, subdeling osv.
    Arcam irdac (også på tilbud nå) skal visst være veeeldig god og er et enda bedre valg enn Parasound Zdac hvis du bare vil bytte DAC.
    Hvis du bruker romkorreksjonen aktivert på musikk, så vil en ekstra DAC nesten være helt bortkastet.
    Bruker du Pure Direct vil en Parasound P5 fullstendig overkjøre din Marantz som DAC/pre.

    Norcane har vel testet flere forsterkere enn meg og han var ikke så fan av Parasound A21.
    Jeg likte godt min Parasound A51 i bi-amp.
    En kamerat tester på mine PL200 nå, A51 mot McIntosh MC402, og MC402 låter mørkere og mer behagelig, har mer pondus i dypet. A51 er strammere og mer punchy (slam) oppover i midbassen. Så den perfekte matchen vil jo ta en stund å finne siden alle har styrker og svakheter. Og så går det jo litt på smak.

    Norcane får heller svare her enn meg :)
     
    Sist redigert:

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Bimmernorge: litt usikker på om du har tenkt og oppgradere eller bare vil høre om det du har yter rettferdighet for dine PL200.. Sikker på at det fungerer bra på film men i stereo har du nok endel og gå på. Litt som focalius sier så blir det litt fra hofta da jeg ikke har hørt emotiva og Marantz men har selv brukt mye tid på og få til noe som fungerer både på musikk og film.
    Mitt stalltips er Yamaha Z11 hvis du får tak i en. Sykt bra og sykt billig med tanke på hva du får selv om den er noen år! Hadde det en periode til jeg var så dum og skulle begynne å oppgradere:)

    Skal du ha PL200 til og spille skikkelig i stereo så er du avhengig av en god forforsterker og en lur effektforsterker. Electrocompaniet er svært bra match men kommer litt ann på hva du liker. Masse bra på brukten.

    Tror nok Parasound P5 er ett røverkjøp og da har du HT bypass som gjør at du kan route den til en surroundreciever samt DAC. Har du råd ville jeg også vurdert Yamaha sin nye prosessor.
    Effekt er det et hav av der ute som vil fungere bra men selv ville jeg vurdert Electrocompaniet, Abrahamsen eller Primare(A32).

    Skulle jeg brukt penger på noe som jeg er rimelig sikker på og ha gitt messt uttelling ville det blitt en Parasound P5. Er du litt på kan du kanskje få lånt deg en med hjem før ett eventuellt kjøp også:)
     
    Sist redigert:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Heisann :)
    Er det noen som har fått lyttet til den nye silver-serien til MA ennå eller?
    Den nye silver 10 med 8 tommere virker jo litt spennedene :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Du har helt rett:) Var sikker på at den største var emd 10`
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Jo det var jo litt misvisende betegnelser i grunn , så det er fort gjort å tro det ja :)

    Har tro på at dette kan være en artig og engasjerende egentlig .
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Har så vidt hørt på 10, å de imponerte stort, rett å slett. For et herlig fundament i de, å behagelig disk/mellomtone.

    Til å med de stativ høyt spilte utrolig dypt, hadde ikke trudd at så små høyt kunne gjøre slikt.

    Vist dette er veien ma går for fremover, så blir det utrolig moro med en ny platinum, vist det kommer. Så nye silver er en høyttaler jeg ført kan kjøpe å ha i stua ja, å anbefaler de til kompiser som lurer på nye høyt. For 18k er det meget bra kjøp, etter mine ører.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Har så vidt hørt på 10, å de imponerte stort, rett å slett. For et herlig fundament i de, å behagelig disk/mellomtone.

    Til å med de stativ høyt spilte utrolig dypt, hadde ikke trudd at så små høyt kunne gjøre slikt.

    Vist dette er veien ma går for fremover, så blir det utrolig moro med en ny platinum, vist det kommer. Så nye silver er en høyttaler jeg ført kan kjøpe å ha i stua ja, å anbefaler de til kompiser som lurer på nye høyt. For 18k er det meget bra kjøp, etter mine ører.
    Artig å høre at de falt i smak :)
    Så det er 18 k som er veil pris på Silver 10 ?
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Det gjorde de så absolutt ja :).
    Å mener det var Veil 18 for de silver 10 ja. Å må kanskje si sorry til de som skal selge sine gamle f eks gs60 nå å vil ha 15-16 for de, når disse da koster 18. Lykke til sier jeg da.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Lite action her for tida.
    Ser at Alfalfa har forlatt oss med nytt merke i front. Fy skam deg :)
    Har dessverre solgt hele PL 5.0 settet selv.
    Men heldigvis så har jeg tatt mine gamle GS60 og GS LCR som en del av byttehandelen for frontsettet mitt. GS60 skal jeg bruke bak til jeg får solgt de. Blir gøy å høre de igjen i front også.
    Blir spennende å se hva de klarer nå ettersom jeg har bedre elektronikk enn jeg hadde den gangen.
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Lite action her for tida.
    Ser at Alfalfa har forlatt oss med nytt merke i front. Fy skam deg :)
    Har dessverre solgt hele PL 5.0 settet selv.
    Men heldigvis så har jeg tatt mine gamle GS60 og GS LCR som en del av byttehandelen for frontsettet mitt. GS60 skal jeg bruke bak til jeg får solgt de. Blir gøy å høre de igjen i front også.
    Blir spennende å se hva de klarer nå ettersom jeg har bedre elektronikk enn jeg hadde den gangen.
    Ja, har vært i tenkeboksen lenge på grunn av litt hissig diskant i Platiniumen. Aerial Lr5 ordna opp i det og er faktisk enda mere potent i mellom bass området enn Platinium. Tror kansje jeg blir eneste eier av Lr5 i Norge da jeg har kjøpt demo parret til importør. Så dette blir eksklusivt. Tror han kommer til og satse mer på Aerial 7T & 6T Som er høytalere som i utseende kan ligne på Pl 200 & Pl 300. Men med en bedre(roligere) Diskant og ett litt mørkere lydbilde som passer meg bra. Og Focalius, vist du kommer over noen som trenger en Pl350 så får du tipse dem om min.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Selge seg fri for Monitor Audio..? -dere er ikke friske. ;)
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Noen som har hørt noe nytt ang pl500?? Kommer de med noe nytt snart?
    Noen som veit når hifihuset får inn noe PL serie igjen?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke snakket med André på en stund så jeg aner ikke.
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Han Jan som sa det da eller? Er vel han å dattera som har styrt butikken i det siste tru? Så spørs om det kommer i August da. Har jo hørt om de en stund nå, selv om MA sjøl nekter/eller kan ikke si noe om det.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Lite action her for tida.
    Ser at Alfalfa har forlatt oss med nytt merke i front. Fy skam deg :)
    Har dessverre solgt hele PL 5.0 settet selv.
    Men heldigvis så har jeg tatt mine gamle GS60 og GS LCR som en del av byttehandelen for frontsettet mitt. GS60 skal jeg bruke bak til jeg får solgt de. Blir gøy å høre de igjen i front også.
    Blir spennende å se hva de klarer nå ettersom jeg har bedre elektronikk enn jeg hadde den gangen.
    Ja, har vært i tenkeboksen lenge på grunn av litt hissig diskant i Platiniumen. Aerial Lr5 ordna opp i det og er faktisk enda mere potent i mellom bass området enn Platinium. Tror kansje jeg blir eneste eier av Lr5 i Norge da jeg har kjøpt demo parret til importør. Så dette blir eksklusivt. Tror han kommer til og satse mer på Aerial 7T & 6T Som er høytalere som i utseende kan ligne på Pl 200 & Pl 300. Men med en bedre(roligere) Diskant og ett litt mørkere lydbilde som passer meg bra. Og Focalius, vist du kommer over noen som trenger en Pl350 så får du tipse dem om min.
    Hissig diskant i Platinum? Rareste jeg har hørt. Min erfaring er at disse er veldig luftige og oppløste i toppen, men viser selvsagt hva som er oppstrøms.
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Lite action her for tida.
    Ser at Alfalfa har forlatt oss med nytt merke i front. Fy skam deg :)
    Har dessverre solgt hele PL 5.0 settet selv.
    Men heldigvis så har jeg tatt mine gamle GS60 og GS LCR som en del av byttehandelen for frontsettet mitt. GS60 skal jeg bruke bak til jeg får solgt de. Blir gøy å høre de igjen i front også.
    Blir spennende å se hva de klarer nå ettersom jeg har bedre elektronikk enn jeg hadde den gangen.
    Ja, har vært i tenkeboksen lenge på grunn av litt hissig diskant i Platiniumen. Aerial Lr5 ordna opp i det og er faktisk enda mere potent i mellom bass området enn Platinium. Tror kansje jeg blir eneste eier av Lr5 i Norge da jeg har kjøpt demo parret til importør. Så dette blir eksklusivt. Tror han kommer til og satse mer på Aerial 7T & 6T Som er høytalere som i utseende kan ligne på Pl 200 & Pl 300. Men med en bedre(roligere) Diskant og ett litt mørkere lydbilde som passer meg bra. Og Focalius, vist du kommer over noen som trenger en Pl350 så får du tipse dem om min.
    Hissig diskant i Platinum? Rareste jeg har hørt. Min erfaring er at disse er veldig luftige og oppløste i toppen, men viser selvsagt hva som er oppstrøms.
    Mulig det er rart, men slik virket det i min stue i hvertfall. Mulig en mismatch i resten av annlegget er synderen. Har hatt en del folk hjemme som har hørt dem og faktisk det eneste det har komentert som negativt er i diskant område. Har vel ingenting med oppløsning og gjøre, men med nivå. Andre på HiFi Huset mener att diskanten ble forandret på PL -300-350 når PL-200 ble tilgjengelig. Har og info fra en som sier han har fått innrømmelse fra Monitor Audio att PL-300-350 har blitt forandret i sitt livsløp. Har dog ikke lest denne mail selv. Har uansett løst det problemet jeg hadde og lever godt videre med mine nye høytalere. Er på god talefot med Andre så det er godt mulig att PL 500 kan komme i betraktning hved en senere annledning.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Håper det blir noe av denne PL 500 snart , slik at det kommer noen PL300 på brukten :)
    Får ikke fred i sjelen før jeg får prøvd disse hjemme :)
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Håper på det sjøl, så pl500 kommer i hus, å pl300 ut. Men må vel smøre seg med litt tolmodighet vel.
     

    thomassannes

    Medlem
    Ble medlem
    08.08.2014
    Innlegg
    19
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Heisann! jeg kjøpte et par Monitor Audio R852/MD på finn her om dagen, finner veldig lite info om disse på google annet enn at de er designet av Robin Marshall.
    Noen som vet noe om disse? hva kostet de nye? Jeg bealte 800kr for dem, lyden er veldig bra men krever mye fra forsterkeren merker jeg. Kjører de på en Marantz Melody.

    725133-monitor_audio_r852_two_way_speakers.jpg
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Hei!
    R852MD ble solgt av Audioscan i 1987 for 6800 for paret. God høytaler med en åpen og luftig mellomtone, litt slank i bassen. Fantastisk på stemmemateriale/store kor etc, nesten som gode elektrostater. En god og kjapp sub, så har du ett godt fullrange-anlegg.

    Mvh Jarl
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn