Monitor Audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.610
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Vad jeg hørte tidl sist høst, så var det vel meningen att de skulle va med på årets CES?
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Vad jeg hørte tidl sist høst, så var det vel meningen att de skulle va med på årets CES?
    Ja men det har de sagt i 3 år nå. Ser ut til at de sliter med og toppe Platinium.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Det eneste jeg tror jeg vet/har hørt er at den skal bestykkes med 2x12" i bassen.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Har lagt ut et par GS60 til salgs på torget... Til info.
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Hei Monitor Audio-venner ;)
    Har GS20 i eik. Hva bruker man helst for å gi dem TLC? Bivoks? Kom med tips....
     

    IS

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2012
    Innlegg
    24
    Antall liker
    2
    Sted
    Skien
    Hei!
    Jeg har vært innom tråden tidligere ang. anlegget mitt, hvor jeg har bedt om råd ift. oppgradering. Jeg har et par MA RS 6, cambridge azur 840A (forsterker), og Inntil nylig en Denon DVD 3910. Jeg har nå fått en Cambridge ID 100 (docking for Ipod) og en Hegel HD 20 (dac). Jeg har vært veldig i tvil om den nye signalkilden kan forsvare bruken av pengene. Resultatet er nesten ikke til å tro. Anlegget er TOTALT forandret. Jeg var redd for at forsterker og høyttalere ville sette en stor begrensning på hva som kan oppnås, men det var ingen grunn til det. Lyden ble ekstremt mer oppløst og nesten "gjennomsiktig". Utrolig hva en god lydkilde kan gjøre... Jeg måtte bare si litt om dette.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    En del av dem i alle fall.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    715
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hva me MA GX serien, er de laget i kina av mindreårige?
     

    FredrikH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    58
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    3
    Om de lages av mindreårige kan jeg ikke svare på, men GX serien produseres i Kina. Tror alt fra Monitor Audio produseres der..
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    715
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Fikk en demo hos Andre på Hifi huset. Uinnspilte rett fra esken. Det spilte så øra flagra iallefall. Masse gøy og moro i bassen. Romperister manglet bare.
     

    Simon40

    Medlem
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    47
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Hei.jeg vurderer og selge ett par strøkne monitor audio gs20 i sort pianolakk. noen som vet hva jeg kan få for de?
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei.jeg vurderer og selge ett par strøkne monitor audio gs20 i sort pianolakk. noen som vet hva jeg kan få for de?
    Er de strøkne uten merker av betydning burde 7-8000,- være en riktig pris.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Høres fornuftig ut det ja - gode høyttalere dette !
     
    Sist redigert:

    Simon40

    Medlem
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    47
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    håpet på 10 000, vurderer og selge pga har fått bra pris på PL 200. Noen der ute som er intr i mine GS 20?
     

    Simon40

    Medlem
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    47
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har ett par gs 20 som jeg vurderer og selge, sort pianolakk.strøkne, holder til i Oslo
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    715
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Passer bryston med monitor audio gx 200 for eksempel?
     

    Fisken_Bob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2006
    Innlegg
    147
    Antall liker
    0
    Jeg har et par Monotor 7 fra omkring 1990. Fantastiske små høyttalere som har forårsaket mange hakeslepp i sin tid. Etter noen få år oppgraderte jeg høyttalerne ved å bytte diskantene, muligens av aluminium, med noen såkalte "gulldiskanter". Dette ble vesentlig bedre ved at diskanten ble litt mindre masete og at de dypere frekvensene trådte bedre fram. Men etter å ha oppgradert alle andre komponenter over noen år, synes jeg også disse gulldiskantene blir litt uryddige og skranglete, spesielt når man drar på litt. (Er vant til Dynaudio Confidence som er fra en helt annen prisklasse, og er kanskje litt bortskjemt.) Likevel synes jeg det er noe magisk med disse 7-erne fra Monitor Audio, og jeg skulle gjerne ha oppgradert dem igjen hvis det lar seg gjøre.

    Er det noen diskanter fra Monitor Audio man med hell kunne satt inn i stedet for disse gulldiskantene fra omkring 1997?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bygg heller et lite reserveanlegg, basert på Rega halvbreddeserie for bruk med sjuerne! Brio R/Apollo R/DAC holder i massevis! Monitor Audio 7 Gold er en av Mo Iqbals virkelige klassikere, og skal være som de er..vintagemarkedet går bananas etter dem! Så la dem være..
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Jeg eksperimenterte mye med plasseringer med PL300. Vinkelrett ga best resultat med tanke på lydbildets bredde, dybde og oppløsning. Her var jeg den gang man solgte slikt klinke klar på dette til kunder som prøvde seg fram -og det fungerer best for de fleste, særlig hvis man har godt med plass til bakveggen avhengig av hva man har mulighet for.
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Vurderer Monitor Audio GS20 et et lite rom på 12 kvm. Portene bak kan vel tettes, slik at de kan plasseres nærmere bakvegg?
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Vurderer Monitor Audio GS20 et et lite rom på 12 kvm. Portene bak kan vel tettes, slik at de kan plasseres nærmere bakvegg?
    Bassportene kan tettes med anbefaler det ikke. Som med de aller fleste gulvhøytalere låter det best med litt luft bak.
    Jeg testet mine tidligere GS 20 med medfølgende propper og det blir for lite bass rett og slett. Det ble til slutt plassering ca 50 cm fra bakvegg med åpen bassport. Det låt definitivt best.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Vurderer Monitor Audio GS20 et et lite rom på 12 kvm. Portene bak kan vel tettes, slik at de kan plasseres nærmere bakvegg?
    Bassportene kan tettes med anbefaler det ikke. Som med de aller fleste gulvhøytalere låter det best med litt luft bak.
    Jeg testet mine tidligere GS 20 med medfølgende propper og det blir for lite bass rett og slett. Det ble til slutt plassering ca 50 cm fra bakvegg med åpen bassport. Det låt definitivt best.
    Enig med sistnevnte. Forsøk heller med god demping langs bakveggen, og særlig i hjørnet.
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    842
    Antall liker
    627
    Sted
    Oslo
    Min GSW12 har vært i ulage i det siste og tok kvelden.
    Var på hifihuset idag og de byttet ut en modul, og alt virker som det skal igjen. Tok vel ca 20minutter. Jeg er glad jeg valgte gs20+gsw12 når jeg ser servicen i etterkant :) (og at gs20+gsw12 er en ypperlig kombo for både film og musikk her hos meg)
     

    slettix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    241
    Antall liker
    212
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg parret mine kjære GS20 med ny elektronikk! Valget falt på en snerten Creek Evolution 50A som jeg ble nysgjerrig på. Frsteinntrykket er veldig bra. Blir spennende å se hvor dette bærer...har mulighet til å bytte den inn med en større Creek Destiny 2 om jeg ønsker det, men begynner med denne :)
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Etter å ha hatt diverse Klipsch, B&W, Dali og nå sist System Audio Mantra 60 i stua her var det litt rart og bære inn de minste høyttalerne jeg har hatt i hus til nå, tok en råsjangs å kjøpte disse uhørt, nemlig Monitor Audio GS20.

    Litt pusslete står de frampå der ved siden av 60 tommern, hva forventer jeg, vertfall ikke det første jeg hørte: Dypbass!

    Denne lille saken utklasser alle andre høyttalere jeg har hatt i hus når det kommer til dypbass, hjelp det blir nesten for meget til tider.
    GS20 går vertfall en halv oktav dypere enn B&W 703, og Mantra 60 kan vel strengt tatt ikke nevnes i samme setning som dypbass.

    Var egentlig veldig fornøyd med Mantra 60 men dette lover også veldig bra.

    Sitter fortsatt og danner meg litt intrykk her, mellomtonen synes jeg også er veldig god, åpen og fin.

    Denne kan fort bli en "keeper".
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    For meg ble den en keeper..! :cool:
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg solgte nylig mine GS20, men angrer nesten litt på det........ riktignok ble de bare brukt som reserve høytalere her i huset, men du verden hvordan disse småtassene spilte forspent dyr elektronik. I begynnelsen spillte de så sånn halvbra plassert forholdshvis nærme en bakvegg sammen med hva jeg kaller medium rimelig elektronik, men plassert omtrent nøyaktig der de store Proac'ene stod 1/3 ut i rommet med svak vinkling inn mot lytteposisjon og forspent relativ dyr elektronik så vartet de opp med lyd som LANGT overgår prisen på de....... hadde vært morsomt og prøvd et hakk større av samme serie.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Bruker NAD 375 og Hegel HD11 som kilde, men hva er egentlig anbefalt av elektronikk sammen med GS20?
    Sånn umiddelbart så synes jeg spiller ganske så friskt med denne komboen, men over tid tenker jeg at disse kunne ha godt av å temmet toppen litt?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Bruker NAD 375 og Hegel HD11 som kilde, men hva er egentlig anbefalt av elektronikk sammen med GS20?
    Sånn umiddelbart så synes jeg spiller ganske så friskt med denne komboen, men over tid tenker jeg at disse kunne ha godt av å temmet toppen litt?


    Det er ikke høytalerne som må temmes i toppen, diskanten i GS20 er utstrakt, lett og luftig og ikke minst i fullstendig samspill med resten av høytaleren.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Funker Hegel til GS20?
    Tenker da først og fremst på H80/100?
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Funker Hegel til GS20?
    Tenker da først og fremst på H80/100?
    Har ikke prøvd noen av de nevnte, men har hatt både Hegel H1 mkII og -mk IV + H300 på mine.
    Har fungert bra det, men for min del var Naim SuperUniti en enda bedre match.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Da er det ny Silverserie fra Monitor Audio på gang :) Silver | Products | Monitor Audio

    Silver 10 med 8 tommere kan jo bli en "friskus" - kunne godt tenkt med at GX serien om med en tilsvarende variant :)
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.247
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Bruker NAD 375 og Hegel HD11 som kilde, men hva er egentlig anbefalt av elektronikk sammen med GS20?
    Sånn umiddelbart så synes jeg spiller ganske så friskt med denne komboen, men over tid tenker jeg at disse kunne ha godt av å temmet toppen litt?


    Det er ikke høytalerne som må temmes i toppen, diskanten i GS20 er utstrakt, lett og luftig og ikke minst i fullstendig samspill med resten av høytaleren.
    Svaret er vel opplagt; med NAD's lett irriterende og "syntetiske" topp koblet med Hegels fokus på øvre mellomtone og diskant så blir dette for mye for dine kjære MA..

    M
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Heisann !
    Er det noen her inne som har prøvd McIntosh på MA PL 200/300 ?
    Har kjøpt en MC 352 , og jeg vurderer også så smått å bevege meg opp til PL serien etter hvert.

    Har en stue på ca 25 m2 , så spørsmålet er jo om det er stort nok for 300?

    Slik jeg har GX300 nå , så står dem ganske nære sidevegg , men har ca 1m fra frontbaffel til bakvegg .

    Synspunkter ??
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Heisann !
    Er det noen her inne som har prøvd McIntosh på MA PL 200/300 ?
    Har kjøpt en MC 352 , og jeg vurderer også så smått å bevege meg opp til PL serien etter hvert.

    Har en stue på ca 25 m2 , så spørsmålet er jo om det er stort nok for 300?

    Slik jeg har GX300 nå , så står dem ganske nære sidevegg , men har ca 1m fra frontbaffel til bakvegg .

    Synspunkter ??
    Ingenting som er og prøve ut selv trorolan , og gratulerer med mcintosh mc 352 , blir sikkert ein bra matsh med pl serien lykke til.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Funker Hegel til GS20?
    Tenker da først og fremst på H80/100?
    Hegel og Monitor Audio er som fiskeboller i brun saus. Med andre ord, en elendig match.
    Hadde Hegel H200 og HD10dac på GS60 og forsterkeren låt bassfattig, klinisk, lyst or lyttetrettheten kommer fort.
    Parasound synes jeg er en glimrende match innenfor fornuftig prisklasse.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn