Ønsker anbefaling Monitor Audio Gold 200 og audiovector qr5

Magnb

Medlem
Ble medlem
27.08.2018
Innlegg
33
Antall liker
13
Har lyttet til en stort antall høyttalere i 30 000 kroners klassen siste 2 ukene. Jeg heller mot audiovector qr5. Pmc Twenty5 serien frister også, men litt over budsjettet.
Er det verdt turen til hovedstaden å sjekke ut Monitor Audio Gold 200? Noen som har hørt denne og audiovector qr5 og som kan sammenligne?
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.776
Antall liker
717
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Jeg ville gått for qr5. Vet ikke om noe bedre i prisklassen. Låter bra der ingen skulle tru at noen kunne bu. Men bør stå relativt nærme bakvegg. Monitor audio kan sikkert stå litt lenger ut fra bakvegg fordi 2 bassrefleks rør peker bakover. Jeg tror g2 er litt mindre. MA er litt mer "engelsk", passer engelsk elektronikk, det gjør også qr5.
 

Magnb

Medlem
Ble medlem
27.08.2018
Innlegg
33
Antall liker
13
Jeg ville gått for qr5. Vet ikke om noe bedre i prisklassen. Låter bra der ingen skulle tru at noen kunne bu. Men bør stå relativt nærme bakvegg. Monitor audio kan sikkert stå litt lenger ut fra bakvegg fordi 2 bassrefleks rør peker bakover. Jeg tror g2 er litt mindre. MA er litt mer "engelsk", passer engelsk elektronikk, det gjør også qr5.
Takk for svar. Jeg tenker å bruke min hint 6 som et utgangspunkt. Så får vi se hvordan det låter. Testet også et primare effekttrinn, men fant lydbildet i hint til å passe min smak bedre. Det blir nok qr5 nå:)
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Stikke innom Stereofil og lytt til fyne 502. Om du har litt størrelse på rommet, er dette en kjempe bra kandidat, så si uansett musikk.
 

Magnb

Medlem
Ble medlem
27.08.2018
Innlegg
33
Antall liker
13
Stikke innom Stereofil og lytt til fyne 502. Om du har litt størrelse på rommet, er dette en kjempe bra kandidat, så si uansett musikk.
Ja. Har vært hos stereofil og lyttet til fyne 502. En flott høyttaler. Nydelig finish. Likte lyden i disse også godt, men fant spesielt mellomtonen mer tydelig og en mer presis bass i qr5.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Ah. Kan nok gjenkjenne den beskrivelsen litt ja. Tror du får mange fine stunder med audiovector .
 
Topp Bunn