Forsterkere Modwright KWI-200

kenken

Medlem
Ble medlem
02.01.2011
Innlegg
25
Antall liker
0
Hej!

Finns det någon som hört på förstärkaren Modwright KWI 200, och som kan säga någonying om hur den låter.
 

Gea

Fersking
Ble medlem
02.01.2011
Innlegg
4
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Har hatt min nå i noen uker og jeg tror den begynner å bli spillt inn. Fra før av hadde jeg en Hegel H100 som jeg var veldig fornøyd med. Savnet imidlertid litt mer varme og bass. KWI 200 er ikke direkte varm, men den har en åpen og litt røraktig mellomtone som jeg synes er magisk. Bassen er fantastisk stram og dyp. I tillegg er dynamikken utrolig bra. I mine øre er det også flere detaljer å høre i forhold til Hegel, selv om den kanskje ikke er så gjennomsiktig som for eks. Hegel H300. Men det gjør meg absolutt ingenting. Det viktigste er at den har sjel og driv og musikalitet til tusen. Hadde tenkt å gå for H300, men fant denne sjelløs til sammenligning.

Mvh

Geir Amundsen
 
S

SAH

Gjest
Har hatt min nå i noen uker og jeg tror den begynner å bli spillt inn. Fra før av hadde jeg en Hegel H100 som jeg var veldig fornøyd med. Savnet imidlertid litt mer varme og bass. KWI 200 er ikke direkte varm, men den har en åpen og litt røraktig mellomtone som jeg synes er magisk. Bassen er fantastisk stram og dyp. I tillegg er dynamikken utrolig bra. I mine øre er det også flere detaljer å høre i forhold til Hegel, selv om den kanskje ikke er så gjennomsiktig som for eks. Hegel H300. Men det gjør meg absolutt ingenting. Det viktigste er at den har sjel og driv og musikalitet til tusen. Hadde tenkt å gå for H300, men fant denne sjelløs til sammenligning.

Mvh

Geir Amundsen
Mener å huske at jeg leste en test av denne (i ett eller annet magasin) der det fremkom at denne forsterkeren hadde mye trafostøy? Stemmer dette?
 

Gea

Fersking
Ble medlem
02.01.2011
Innlegg
4
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Har også lest det. Har litt lyd, men aldri sett på det som et problem.
 

Gea

Fersking
Ble medlem
02.01.2011
Innlegg
4
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Hegelen var helt tyst, men denne har litt trafolyd. Ble oppmerksom på det da jeg satte den opp første gangen, så var det glemt. Må åpne skapet der den står for å høre den.
 
S

SAH

Gjest
Har hatt min nå i noen uker og jeg tror den begynner å bli spillt inn. Fra før av hadde jeg en Hegel H100 som jeg var veldig fornøyd med. Savnet imidlertid litt mer varme og bass. KWI 200 er ikke direkte varm, men den har en åpen og litt røraktig mellomtone som jeg synes er magisk. Bassen er fantastisk stram og dyp. I tillegg er dynamikken utrolig bra. I mine øre er det også flere detaljer å høre i forhold til Hegel, selv om den kanskje ikke er så gjennomsiktig som for eks. Hegel H300. Men det gjør meg absolutt ingenting. Det viktigste er at den har sjel og driv og musikalitet til tusen. Hadde tenkt å gå for H300, men fant denne sjelløs til sammenligning.

Mvh

Geir Amundsen
Mener å huske at jeg leste en test av denne (i ett eller annet magasin) der det fremkom at denne forsterkeren hadde mye trafostøy? Stemmer dette?
Fant testen i Watt 4/2012. Bortsett fra trafostøyen og en noe dårlig fjernkontroll, så fikk den jo fin omtale. Med en trafo på 1500 VA, så kan man vel forvente at det er litt støy.
 

Gea

Fersking
Ble medlem
02.01.2011
Innlegg
4
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Vil ikke kalle det støy. Har som sagt ingen problemer med det og tror heller ingen andre vil ha det. Er Kun hørbart om en legger øret inntil.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Norcane: Bør bli morsomt nok, det--grattis! MEN har du kommet noen vei med platespilleren din?
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Har den fortsatt men står fortsatt på samme sted:) Blir nok stående en god stund til før jeg eventuellt gjør noe. Kommer ikke til og beholde den selv da jeg heller ikke har mulighet for og spille på den.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Si fra før du legger ut...
 

dotn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.02.2011
Innlegg
84
Antall liker
134
Torget vurderinger
1
Hei!

Kanskje dere kan hjelpe meg litt:) Jeg har kjøpt et ModWright KWI 200 forsterker av Kenol herfra hifisentralen. Når jeg slår av forsterkeren, høyttalerne mine mottar en punch. Hm.......det er litt rar tror jeg. Har du noen gang opplevd dette? Jeg er red litt fordi,dette er egentlig ikke bra for høyttalerne. :((((((

Jeg håper noen har noen gode forslag:)))

Godt nytt år til alle sammen!
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Hei!

Kanskje dere kan hjelpe meg litt:) Jeg har kjøpt et ModWright KWI 200 forsterker av Kenol herfra hifisentralen. Når jeg slår av forsterkeren, høyttalerne mine mottar en punch. Hm.......det er litt rar tror jeg. Har du noen gang opplevd dette? Jeg er red litt fordi,dette er egentlig ikke bra for høyttalerne. :((((((

Jeg håper noen har noen gode forslag:)))

Godt nytt år til alle sammen!
Flere forsterkere som oppfører seg slik. Det er sjelden noen reell fare for høyttaleren. Dersom forsterkeren ikke jobber mye i klasse A (høyt forbruk på tomgang), er det bare å la den være påslått 24/7, så omgår du hele problemet. En spennende forsterker med litt annerledes tankegang, dette, det er viktig å ikke la slike bagateller du her beskriver overta fokuset for den gode musikkgjengivelsen! :)

Mvh
Håkon Rognlien
 

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
160
Antall liker
406
Sted
Danmark
Hei!

Kanskje dere kan hjelpe meg litt:) Jeg har kjøpt et ModWright KWI 200 forsterker av Kenol herfra hifisentralen. Når jeg slår av forsterkeren, høyttalerne mine mottar en punch. Hm.......det er litt rar tror jeg. Har du noen gang opplevd dette? Jeg er red litt fordi,dette er egentlig ikke bra for høyttalerne. :((((((

Jeg håper noen har noen gode forslag:)))

Godt nytt år til alle sammen!
Hei dotn242

Hmmmm… Har selv en KWI 200 som jeg er MEGET glad for. Har ikke det det punch i mine højttalere som du beskriver. Alt er tyst både ved tænd og sluk. Støj fra trafoen er der heller ikke noget af. Drift samt musikgengivelse på første klasse!

Kan desværre ikke give dig en forklaring - eller mulig løsning på det punch du nævner. Prøv evt. at skrive direkte til Dan Wright. Han er altid flink til at svare og han kender forstærkeren bedre end nogen anden :)

GODT NYTÅR og god fornøjelse med KWI 200.

PS. Til kenol - Hvilken forstærker har du fået ind i stedet for KWI 200?
 
Sist redigert:

dotn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.02.2011
Innlegg
84
Antall liker
134
Torget vurderinger
1
Takk for svar folken:)

Dette er ikke bare problem at høyttalerne mine mottar en lite punch når jeg slå av forsterker, har også en andre ting at når forsterkeren er koblet, da jeg høre gjennom diskanten et "sssssssssss" lyd hele tiden. Men det er ikke så høyt, men dessverre hører.

mvh
dotn242
 

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
160
Antall liker
406
Sted
Danmark
Takk for svar folken:)

Dette er ikke bare problem at høyttalerne mine mottar en lite punch når jeg slå av forsterker, har også en andre ting at når forsterkeren er koblet, da jeg høre gjennom diskanten et "sssssssssss" lyd hele tiden. Men det er ikke så høyt, men dessverre hører.

mvh
dotn242
Jeg syntes du skal skrive til Dan Wright hvis du ikke allerede har gjort det?… Jeg har overhovedet ingen af de ankepunkter som du nævner med min KWI 200. Måske problemet skal spores et andet sted i dit anlæg?

Hvilke oplevelser har den tidligere ejer haft med forstærkeren?
 
Sist redigert:

dotn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.02.2011
Innlegg
84
Antall liker
134
Torget vurderinger
1
jeg vet ikke, jeg spurte ikke han om opplevelser. Jeg tror jeg skal skirve til Dan Wright om mine problemer. Takk for tips:)))) jeg kommer tilbake etter at, hvis jeg har fått tilbake svar fra Dan Wright.
 

QWERT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.04.2012
Innlegg
323
Antall liker
136
Torget vurderinger
0
Jeg hadde det samme med min + during (trafo). Spør Høuim . Jeg tror det har med strømnettet hos enkelte.
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Har heller aldri hatt noen av de overnevnnte problemer. Snakk med Høium først. Mulig det gir raskere svar! Kjempe service der i gården:)

Har du ikke snakket med selger burde du gjøre det. Regner med at ikke han hadde disse problemene men veldig greit og fortelle om de allikevel!!
 
Sist redigert:

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Hei Dotn242.

"Kneppet" du hører ved avslag er ikke skadelig og ganske normalt meg bekjent. Har opplevd det på mange forsterkere.
Når musikken er avslått og forsterker satt på dac inngangen, kan en høre et lite sus. Men i lytteposisjon med lavt volum på er ikke dette merkbart.
Trafostøy er ikke et tilfelle med denne, dønn tyst som tidligere skrevet i denne tråden.

Jesper:
Jeg har kjøpt meg en Plinius SB-301, men har dessverre ikke forforsterkern ennå..
 

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
160
Antall liker
406
Sted
Danmark
Tillykke med den Kenol. Kan forestille mig at den har en anden sound end ModWright?… Hvad gjorde at du besluttede dig for netop valget af Plinius fremfor ModWright?
 

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
160
Antall liker
406
Sted
Danmark
Hva slags strømkabel bruker dere til KWI-200?
Black Noise "Goldwire"… Det er jeg godt tilfreds med via Vibex ONE 6 powerblock. :)

Spændende med Mapleshade Clearlink Plus kablet. Når jeg får ny DAC er det blandt kandidaterne. Hvad kan du berette om lyden?
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Hadde kun Kimber og Nordost blue heaven og sammenligne med men det første jeg la merke til ett ca 5 sek var ett enda større lydbilde. Ingen tvil om at denne er så bra som det sies! SKal det være noe minus er at den kan virke skjør pga dens konstruksjon men det er egentlig nada problem.
 

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
160
Antall liker
406
Sted
Danmark
Spændende Norcane og tak for info :) Bestiller selv et når jeg har fundet min nye DAC.

I øvrigt helt vildt hvor meget KWI 200 ændre sig ved laaaaaang tilspilningstid. Min ændre sig stadig i positiv retning. Hvilken soundstage, dynamik og bund 8) Personligt er jeg rigtig glad for denne forstærker!… Hvad med dig Norcane?
 

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
160
Antall liker
406
Sted
Danmark
Hvorfor må du slå den av?
Behøver man heller ikke. Det er op til hver enkelt om man vil lade den være tændt 24/7 eller om man vil slå den av når man ikke lytter.

Personligt lader jeg min KWI 200 stå tændt 24/7, i de perioder hvor jeg har mulighed for at lytte dagligt (ferie, weekend m.m.) Modsat er den slået av i de perioder, hvor jeg ikke har muligheden for at lytte så meget musik. Skal siges at KWI 200 ikke har et vildt højt strømforbrug i standby.
 
Sist redigert:

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Er svært fornøyd og har endelig slått meg til ro på forsterker siden:)


Spændende Norcane og tak for info :) Bestiller selv et når jeg har fundet min nye DAC.

I øvrigt helt vildt hvor meget KWI 200 ændre sig ved laaaaaang tilspilningstid. Min ændre sig stadig i positiv retning. Hvilken soundstage, dynamik og bund 8) Personligt er jeg rigtig glad for denne forstærker!… Hvad med dig Norcane?
 
Topp Bunn