ModWright Instruments Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Er det flere der ute? ModWright Instruments | Home page
    Etter enighet med fruen skygget power/pre og dac veien for en alt i ett boks fra ModWright,
    nærmere bestemt deres foreløbig eneste integrerte KWI 200. Simplicity is everything!
    Det oser kvalitet av oppbyggingen og lyden er slik jeg liken den, varm, åpen og med utligning i bassen.
    Når den i tillegg kommer i sort og displayet kan dimmes helt av er det lite å klage på :)
    DSC_0513.jpg
    DSC_0514.jpg
    DSC_0553.jpg
    DSC_0552.jpg
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Saft suse! Lekker boks, men blå lys er litt..kremt. Må ærlig innrømme at det står ett par fristelser på børsen ( KWA150 ) som jeg godt tenkt meg å slått klørne i. Litt rørlyd uten rør ettersom jeg har forstått det riktig fra omtaler. Har hørt en LS100, men ikke i mitt eget system.
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Kan skrive under på "litt rørlyd uten rør"
    Vurderte selv KWA150, SE versjonene til 100 og 150 skal naturlignok være ennå vassere enn standard.
    Uansett fornøyd med å få "house sounden" deres i en boks med dac.

    Leste du ikke hva jeg skrev om displayet Griff? Blått på sort er godt leselig de 7sekundene tallene lyser, så er det black.
    Logoen i midten lyser dog svakt opp blått når ampen er på, men det er bare tøft.. ;)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg trodde det bare var logoen i midten som forsvant v dimming jeg. Vel, da lærte jeg noe nytt i dag også :)
    Modwright og S.F må jo låte absolutt fabelaktig!
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Med KWA-150 så blir det litt blått, enten man vil eller ikke; både gjennom bryter/logo på front og gjennom toppen:

    64501d1335554095-pa-besa-k-hos-burnt_island-img_3494.jpg


    og ett til, fra lytteposisjon (jeg spiller ikke på dette oppsettet lenger)

    72809d1335554459-pa-besa-k-hos-burnt_island-csc_1058_anleggrs.jpg


    Men lyden gjør at man bare godtar blålyset..
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    WOW, lekkert BurntIsland. Synes ikke lysene dine var sjenerene, men det er en smakssak.
    På min er det ikke lys i toppen og veldig lite i front, sees ikke på bildet mitt over kun svakt i mørket.
    Ser du skal selge(!), hva skal evt inn?
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Jeg leste mye Modwrigths beskrivelsr for noen år siden da jeg moddet digitale komponenter. Der var det mange gode tips. Med mindre Alzheimers har tatt overhånd så burde dette være bra saker...
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Hverken Dan Wright, (som startet selskapet) eller Alan Kimmel er noen dåsemikler. KWA-150 er et samarbeidsprosjekt mellom dem.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Snasen sak den KWI 200-ampen, Kenol.
    Og for noen flotte høyttalere da :cool:

    Smakfullt hele oppsettet og omgivelsene.
     

    todams

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    191
    Antall liker
    142
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    11
    Bruker en LS 100 sammen med en Chapter Couplet og synes kombinasjonen rørpre og solid state effekttrinn er helt kanon, rørlyd og masse krefter. Spiller på Monitor Audio Platinum PL 300 som kunne være litt kvass i diskanten tidligere, dette forsvant da LS 100 kom. Kommer til å prøve Modwright sine effektforsterkere da de skal ha en god synergieffekt med LS 100. Har vært hos Motron ( Brynjar Kvanlid ) og kjøpt nos rør som løftet de hele enda ett hakk. Kan anbefale LS 100 på det varmest.
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    DSC_0136.jpg

    Her kan dere se hva jeg har kosa meg med denne søndagen, har du tatt vår pussen Holmium? :D
     

    voillen

    Fersking
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Har ett par SF Venere 3.0 som jeg kjører på en Hegel H100. Vurderer en KWI 200 med dac som erstatter for Hegelen. Vil ha alt i en boks. Hva tror dere,blir det en god match?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Melder emg inn her jeg da. Får ny forsterker om ca 2 uker:) KWI 200 i sort.

    Noen som har bestillt med fjernkontroll i metal?
     
    Sist redigert:

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Stille her men kan uansett nevne at jeg fikk min KWI 200 idag. Kommer tilbake med inntrykk når jeg har fått testet litt. Men kan nevne at trafo støy/hum som tidligere har vært ett problem for noen er historie. Min er helt tyst!
    Utseende er helt rått!!
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Tillykke Norcane. Jeg får min KWI 200 i næste uge. Også sort udgave. Glæder mig som et lille barn :)

    Kunne du evt. tage et foto af herligheden?
     
    Sist redigert:

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Tenkte jeg skulle komme med mine erfaringer når den var innspillt. Har ett stykke igjen men selv om det hadde vært mer og hente hadde jeg vært fornøyd med det jeg har nå:) har også alt koblet opp på TV, ifølge Dan så har det ingen betydning om man bruker TV på normale lytte nivåer kontra musikk så lenge forsterkeren bruker strøm.

    Føler for første gang at min søken etter forsterker er over! For frontene vel og merke:) Vet jeg har sagt det før men vet at denne blir stående.

    Syns den spillte veldig bra fra første time men savnet noe av det viktigste jeg er ute etter. Holografien på AW250R er jo som kjent svært god så store sko og fylle på det område. Men etter ganske mange timer så løsnet det og holografien var minst like bra!. Tenker da på vokal spesiellt.

    Men det som utmerker seg aller mest er bassen. Mye bedre definisjon enn det jeg var vant med. Også på lave lyttenivåer.

    At den ikke blir glodvarm er også ett pluss! Heller mer lunken.

    Spurte Dan om føttene som står på og han sa at ved og bruke andre føtter kunne fort være enn bedre løsning. Er vel spor til M6 hvis jeg ikke husker feil eller bruke sort kone som jeg har gjort. Finnes jo ett hav av slike ben i alle varianter.

    Svarere gjerne på spørsmål men ikke forvent for mye av HIFI lingoen..Bildet kommer
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Jeg har haft min KWI 200 i 4 dage, hvor jeg har ladet den stå tændt 24/7. Utroligt som den ændre sig for hver dag der lyttes musik. Ja, den spillede da udemærket kold fra kassen. Heller ikke mere. Jeg har ejet Pass INT-30A der må betegnes som en af verdens bedste integrerede forstærkere. Men jeg kom desværre for ofte op, på MAX volumen med denne, sammen med EgglestonWorks Isabel Signature. Selv om INT-30A er MEGET strømstærk er 30 watt nu engang 30 watt.

    Efter at have læst de positive ord omkring ModWright tænkte jeg, at jeg kunne få opfyldt mine krav med KWI 200 = Med flere watt, hvor der stadig var strømstyrke. Frem for alt en forstærker med en musikalsk og naturlig klang, uden lyttetræthed. Netop som jeg var vant til med Pass INT-30A. Ikke nogen nem opgave for KWI 200!!

    Tilbage til mine indtryk af KWI 200. Jeg syntes som sagt at KWI 200 spillede udemærket, uden at være revet med ved indledende lyt. Efter flere år med denne hobby er jeg klar over, at tålmodighed ofte lønner sig. Men jeg følte (håbede) helt klart at der var mere i vente. Har læst at KWI 200 kræver i omegnen af 300-400 timer før end den er fuldt tilspillet. Kan allerede nu hører at den ændrer sig rigtig meget. Meget mere udtalt end INT-30A. Her på fjerde dag spiller den med klart bedre definition fra top til bund og jeg begynder for alvor, at fornemme hvad denne forstærker formår. Dejlig gengivelse med et meget lavt "noisefloor" og kontrol frem for alt. Det hele bliver leveret på en meget engageret, naturlig og musikalsk måde, der gør at man bliver draget ind i musikken. Ja, den ene optagelse tager den anden. Lyttetræthed er ikke et tema. Glæder mig til at få spillet mere musik, og nyder hvordan den hele tiden udvikler sig i positiv retning :)

    KWI 200 er ikke en bedre forstærker end INT-30A. Men jeg fornemmer at den er en værdig afløser :cool:
     
    Sist redigert:

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Godt og høre at du er fornøyd. Bare lurer på hva du likte ebdre på PAss?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Skal den spilles inn må den trekke strøm, fra en eller annen kilde. Ikke nok med at den bare står på hvis jeg skjønnte deg rett:) Flere som mener at man må borti 500timer + før den er spillt inn.. Før jeg selv hørte hvordan det forandret seg etter noen dager trodde jeg det bare var tøv. Men ikke nå lenger:)
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Hei Norcane

    Ja, den ændrer sig hele tiden i positiv retning. Udstyr kræver generelt mere eller mindre tilspilning. Jeg lader min KWI 200 stå tændt hele tiden, hvilket jeg også vil fortsætte med fremover. Hvis du muter svare det i øvrigt til, at den står i standby. Udover det lader jeg den spille om natten når familien sover og når jeg er på arbejde for at give den så meget spilletid som muligt.

    Mht. Pass er det for tidligt at sammenligne 100%, da KWI 200 langt fra er fuldt tilspillet. Udover det, er der mange faktorer der spiller ind. Her tænker jeg på synergi og match. Herunder de lydmæssige, men også tekniske specifikationer. Kan dog bekræfte at her er tale om to yderst kompetente forstærkere, som du selv oplever med KWI 200 :cool:

    Som tidligere nævnt, skyldes årsagen til udskiftning af INT-30A, udelukkende at jeg behøvede nogle flere watt. Eggleston anbefaler da også en forstærker på 80 watt eller mere, hvilket jeg kun kan være enig i. Her lader det til at jeg har gjort et godt køb med KWI 200 i forhold til mine højttalere. Havde jeg derimod haft et sæt højttalere med en følsomhed på 90dB eller mere, ville jeg helt sikkert havde beholdt Pass INT-30A. Men jeg kan godt lide noget niveau, derfor er ModWright KWI 200 et bedre match til mine højttalere. Fælles for begge forstærkere er at de ikke giver anledning til lyttetræthed. Her kan man sige at de har et fælles karaktertræk. Håber det giver mening?
     
    Sist redigert:

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Regner med du kan spille ubegrenset høyt med KWI 200:)

    Beklager dårlig bildekvalitet men man får en ide:) Har desverre frontplate i høytalerstoff foran hele TV bordet så herligheten syns desverre ikke ved daglig bruk...










     
    Sist redigert:

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.072
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    3
    Hvordan tror dere Modwright kwi 200 spiller kontra en skikkelig god singel ended klasse A forsterker med 845 -el34 -300B rør . Har lest veldig mye positivt om disse Modwright forsterkerne med musikalsk ,varm lyd med et meget stort lydbilde etc.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Ikke mye fart i tråden her desverre.. Men ikke den eneste det går tregt i:)

    Eneste tipset jeg har Hvalross er og send en email til Dan Wright direkte. Selv om han er noe inhabil tror jeg du vil få ett vettug svar ihvertfall:)
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Hei hvalross

    Nu taler vi om to forskellige konstruktioner. KWI 200 er en ren solid state klasse A/B. Hvorimod sammenligningen går op mod single ended klasse A forstærkere. Disse vil helt sikkert lyde og spille anderledes end KWI 200. Rørene tilfører også deres særlige magi og egenlyd, afhængigt af rør samt konstruktion. Udover det er der også forskel på gengivelsen fra klasse A og klasse A/B. I min verden er det som at sammenligne æbler og pærer. Som med æbler og pærer smager begge dele jo godt - bare anderledes. Sådan forholder det sig også med KWI 200 og single ended forstærkere - altså i lydmæssig forstand :rolleyes:

    KWI 200 er dejlig smooth med en lækker, letflydende varm sound. Samtidigt har den rigtig god kontrol og dynamik. Den er simpelthen så dejlig afslappende at lytte til. Der er nogle der kalder KWI 200 en venlig kæmpe, hvilket jeg syntes er en meget rammende karakteristik. Hvis Dan Wright på et tidpunkt laver denne konstruktion, med rør i liniedelen (hybrid) gætter jeg på, at den vil blive endnu mere smooth og organisk - men helt sikkert også koste noget mere. På den anden side spiller den fremragende, som den er nu. Af en integreret solid state klasse A/B forstærker, spiller den helt klart mest røragtigt, af det som jeg hørt til dato. Den er sin egen.

    Jeg kan ikke give et endegyldigt svar på dit spørgsmål. Alle forstærkere lyder forskelligt, uanset om det er solid state, klasse D, rørforstærkere, hybrid konstruktioner m.m.

    Tror du skal sammenligne. Gerne i dit eget system, hvis du får muligheden. Der vil være lydmæssig forskel. En smagssag. Men det vil i høj grad også være afhængigt af det øvrige udstyr. Hvis du har højttalere med høj følsomhed kan en single ended konstruktion være en særdeles positiv og indbringende oplevelse. Vil man derimod have en universal forstærker med røragtig sound, der trækker næsten alt derude. Så er KWI 200 svær at komme udenom. Blandt andet derfor jeg valgte denne vellydende forstærker :cool:
     
    Sist redigert:

    strand

    Fersking
    Ble medlem
    13.02.2012
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Det ser sgu godt ud Jesper. Hvad er det for nogle fødder du har under ModWright? Du skriver den stå tændt 24/7, hvad trækker den af strøm i tomgang?
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Hej Strand

    Jeg er dig svar skyldig mht. strømforbrug i standby?.... Tror jeg vil prøve at spørge Dan Wright. Jeg gætter på at det ikke er voldsomt meget. Kan i øvrigt oplyse at denne forstærker næsten ikke bliver varm selv om jeg har den tændt 24/7. Ret imponerende med så kraftig en strømforsyning. Udover det er den helt tyst. Ingen brum her. Vidner om en gennemført konstruktion.

    Fødderne er ISO-Cup + Supersonic Hard Ball fra Herbies Audio Lab
     
    Sist redigert:

    strand

    Fersking
    Ble medlem
    13.02.2012
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Hej Strand

    Jeg er dig svar skyldig mht. strømforbrug i standby?.... Tror jeg vil prøve at spørge Dan Wright. Jeg gætter på at det ikke er voldsomt meget. Kan i øvrigt oplyse at denne forstærker næsten ikke bliver varm selv om jeg har den tændt 24/7. Ret imponerende med så kraftig en strømforsyning. Udover det er den helt tyst. Ingen brum her. Vidner om en gennemført konstruktion.

    Fødderne er ISO-Cup + Supersonic Hard Ball fra Herbies Audio Lab
    Ok, det kunne jo godt være du havde haft et sparometer på, men fortæl gerne hvis Dan Wright svare.

    Kan forstå efter at havde læst på audiogon mener jeg det var, at en del oplever problemer med "protection" mode, at forstærkern lukker ned pga den er overfølsom og bias skulle efterjusteres, men åbenbart kun de første modeler der har haft det problem.
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Der er ingen problemer. Alt fungerer til UG!! Man er ikke i tvivl om, at her er tale, om udstyr af HØJ, HØJ kvalitet. Udover det, står Dan Wright 100% bag sine designs og svarer altid på mails omkring sine produkter. ModWright virker på mig som en af de mest oprigtige og seriøse high-end producenter i dag. En ærlighed og seriøsitet mange kunne lære noget af.

    Jeg har sendt en mail til Dan Wright og poster svaret senere.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Beklager dårlig bildekvalitet men man får en ide:) Har desverre frontplate i høytalerstoff foran hele TV bordet så herligheten syns desverre ikke ved daglig bruk...
    I alle mine år med forskjellige komponenter er jeg føler jeg meg ganske trygg på at å gjemme de bort (for min egen del) er det beste for meg. Greit det er fett med kremkomponenter men ofte er de bare ett forstyrrende element over tid. Hadde jeg hatt stort nok rom i kinoen min hadde jeg nok laget en ekstra vegg og skjult alle remediene bak.

    Uansett er Modwright ett merke jeg kunne tenkt meg å få hørt - virker som fornuftige prisete produkter ett ifht ytelse.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Noen som har kjøpt fjernkontrollen i metal og kan si noen ord?
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Hej Strand

    Har fået en tilbagemelding fra Dan Wright - Strøm i standby er i omegnen af 70 Watt.
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Noen som har kjøpt fjernkontrollen i metal og kan si noen ord?
    Hei Norcane

    Jeg har set den. Flottere og mere eksklusiv end den lille standard fjernkontrol - funktionsmæssigt kan de nøjagtigt det samme. Personligt kan jeg sagtens nøjes med den lille standard, da den gør hvad den er tiltænkt. Må være en smagssag, om man ønsker den ekstra fine, visuelle finish/fornemmelse, metal remoten giver.

    CT6A1627a.jpg
     
    Sist redigert:

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Takk for den JEsper.. Den burde jo vært standard men sånn ble det ikke..Lekker var den men jeg tror nok jeg nøyer meg med standarden jeg også gitt.


    Syns du det ble en forbedring med de føttene Jesper, og i tilfelle hva ble bedre? Bruker selv Nordost sort kone bronze og har aldri prøvd uten
     
    Sist redigert:

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Det var så lidt, Norcane. Jeg syntes også metal remoten burde være standard, til en forstærker af KWI 200 klasse. Til gengæld også det eneste jeg kan anmærke.

    Mht. fødderne har jeg ikke testet så frygteligt indgående endnu. Men jeg sporer en forskel med og uden. Jeg har i øvrigt forskellige kugler som jeg har testet med. Kan ikke forklarer hvorfor?... Men der er faktisk forskel afhængigt af kuglernes materiale. Skal som sagt have testet mere. Men jeg fornemmer klart at KWI 200 er hørbart modtagelig for afkobling.
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    YES... Spændende DAC. Tror heller ikke den bliver helt billig. Jeg skal have opgraderet min DAC ude i fremtiden, når der står lidt mere på kontoen. Når den tid kommer vil jeg helt afgjort holde øje med Elyse!
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn