Modifisering av Abrahamsen v2.0 kabinett

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Innlegg
142
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Hei.

Jeg bruker en Abrahamsen v2.0 forsterker i "Hjemmekino" anlegget. Dvs at jeg bruker den når jeg ser på film, men også ganske mye til musikk fra squeezebox. Veldig fornøyd med lyden i denne, men jeg har noen praktiske problemer. Først og fremst størrelsen. Forsterkeren står i en hjemmesnekret bokhylle sammen med andre komponenter(xbox, cdspiller, squeezebox, trådløsrouter, riksTV boks, og snart en popcornhour). Noe av grunnen til at den ble kjøpt inn var den relativt beskjedene dybden, for jeg har montert IKEA kjøkkenskapsdører forran hyllene hvor anlegget står for å kunne skjule litt av AV-salaten og ikke minst kunne sette på barnesikring pga nysgjerrige barnefingre.

Men, jeg hadde ikke tatt høyde for at volum og inngangsvelger "puppene" ikke var endel av dybdemålene. Dette gjør at jeg ikke får igjen skapdøren, og dette skaper betydelig gnisninger på waf fronten. Til alt overmål er det slik at hvis man lukker inntil skapdøren trykkes inngangsvelgeren inn, og forsterkeren går inn i HT selector modus, med det resultat at lyden mutes og man må trykke inn inngangsvelgeren på nytt for kansellere modusen.

Derfor lurer jeg på om det vil være mulig å bytte ut disse volum og inngangsvelgerne med noen andre, og flatere typer?

Er det noen som har peiling på hvordan disse er festet til forsterkeren, evnt mål på de og ikke minst hvor kan jeg skaffe noen erstattere? Finnes det diy-sjapper på nettet som selger slikt, evnt kan ta en bestilling på en custom jobb som noen vet om?

Alle tips, råd og innspill blir satt stor pris på.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.863
Antall liker
21.866
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Har du mulighet for å skjære åpning bak på skapet slik at du får plass til å dytte forsterkeren lenger inn? (Ser at jeg kan ha misforstått, at du har elektronikken på veggfaste hyller.)
 

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Innlegg
142
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Har du mulighet for å skjære åpning bak på skapet slik at du får plass til å dytte forsterkeren lenger inn? (Ser at jeg kan ha misforstått, at du har elektronikken på veggfaste hyller.)
En nærmere beskrivelse: Dette er en bokhylle/seksjon som dekker hele veggen til taket. Den er laget av eik benkeplater og forsterkeren står på en hylle inne i dette. Hyllen er skrudd i bakvegg og en sidevegg. Bakveggen er i og for seg kledd med gipsplater så jeg har faktisk vurdert muligheten for å skjære et hull i bakveggen for å gjøre plass. Men, jeg har kommet fram til at jeg helst ikke vil gjøre det, og foretrekker å "skjære" litt i forsterkeren. Den er på en måte mindre permanent enn veggen :)
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.975
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Kjenner ikke Abrahamsen, men hvis alt er remote controlled kan du vel ta av knottene.
 
B

brand-x

Gjest
Hei Godmode !

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tlf. til T.Abrahamsen for å høre hvilke alternativer du har med hensyn til fjerning av hjul på fronten og ikke minst hvilke DIY du kan gjøre uten att du kommer i konflikt med garanti etc.... selv om disse er av kosmetiske årsaker..

mvh
Kjell P.. :)
 

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Innlegg
142
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
f skrev:
Hadde satt anlegget i et annet rack/hylle system!
Kanskje et annet hus også? Takk for nyttig respons.

brand-x: Høres ut som en god ide, Jeg fikk jo faktisk besøk hjemme av Thomas(?) Abrahamsen som fikset et problem med firmware på forsterkeren i høst. Hyggelig og hjelpsom support vil jeg si. Særlig siden jeg gikk og gruet meg til å måtte kontakte Elkjip(det slapp jeg heldigvis).
 
Topp Bunn