Mobiltelefon som kilde

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Jeg gikk nylig over fra å bruke en streamer til å bruke min mobil sammen med USB HUB og USB DAC som kilde. Håper noen kan svare på noe jeg lurer på her.
Skiftet nylig til ny mobil. La merke til at det kunne virke som en noe dårligere lydkvalitet med denne i forhold til min gamle mobil når jeg koblet opp til anlegget. Etter nærmere sjekk fant jeg ut at det nok kun skyldtes svakere utgangseffekt på full lydstyrke i den nye mobilen i forhold til min gamle mobil. Skal man sammenligne må man dermed justere for dette på volumet til forsterkeren.

Skulle gjerne fått bekreftet fra noen som har peiling om min form for avspilling via mobil har noen kvalitetsmessige baksider? Er det ikke slik at når man bruker en OTG overgang fra mobil og så kobler via en USB HUB med egen strømforsyning og deretter i en USB DAC, så er det USB DAC som avgjør kvaliteten på gjengivelsen? I et slikt tilfelle skal ikke mobiltelefonen degenerere lydkvaliteten? Slik jeg har forstått dette, så er det Android versjonen som avgjør om en mobil kan avspille hirez filer som f.eks. Master fra Tidal. Står det da Master på mobilen ved avspilling, så er det faktisk Master som spilles. Til sammenligning var det slik at når jeg tidligere overførte trådløst fra mobil via Chromecast, så skiftet teksten i mobilen automatisk fra Master til HiFi og viste på den måten at det ikke var mulig å caste Master filer fra Tidal.
 
M

MarkusH

Gjest
USB-DACen blir kilden altså? Så du bruker nettet som kilde til materialet? Hvis jeg skjønner deg riktig da ....

Uansett, jeg har selv brukt en Argon Stream 2M, Parasound ZDAC V1 og 2x RCA til 3,5mm rett i telefon, hos meg spiller dette "nærmest" likt, samme om jeg bruker Tidal eller Spotify. Argonen er en streamer, Parasound en DAC som ble koblet til PC via USB, jeg kobler for så vidt 2x RCA rett i hodetelefonutgangen på PCen også. Personlig hører jeg ingen forskjell på noen av disse fire forskjellige måtene å koble på, men jeg hører ikke en døyt forskjell på "såkalt" Tidal Master eller Spotify heller. Same shit, same color, same smell. :poop::giggle:(y)
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Jeg spiller stort sett fra Tidal. Grunnen til dette oppsettet var for å få tilgang til Master kvalitet samtidig som jeg fikk bruke Tidal sitt grensesnitt på mobilen. Da var ikke å caste et alternativ. Jeg bruker nå Henry Audio USB DAC 128 MK3. Synes dette låter flott, men vil gjerne ha andre sine synspunkter på et slikt opplegg.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Er litt overrasket over laber respons på denne tråden. Trodde nesten det ville være som å banne i kjerka å forslå moblitelefon som kilde til et relativt kostbart anlegg.
Dersom mobiltelefon kan brukes slik opp mot et godt anlegg, der kun DAC-en blir avgjørende for kvaliteten fra kilden, så er det egentlig ganske unikt. For meg har det løst et problem med å få avspilt Master fra Tidal og gir meg stor brukervennlighet.
Jeg bruker til info Audio Research DSi2oo forsterker og Tannoy Arden høyttalere.
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Du har Mqa (master) kapabel mobil regner jeg med? Det må hvertfall til her selv om din dac kan spille Mqa. Selv har jeg LG V30 som spiller Mqa og som jeg kobler rett i diverse anlegg store og små til tider.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Du har Mqa (master) kapabel mobil regner jeg med? Det må hvertfall til her selv om din dac kan spille Mqa. Selv har jeg LG V30 som spiller Mqa og som jeg kobler rett i diverse anlegg store og små til tider.
Jeg regner med at mobilen takler disse Master filene fordi når jeg klikker på en Masterinnspilling på Tidal, så kommer den opp i et nytt vindu når avspilling starter der det fortsatt står Master. Når jeg tidligere castet via Cromecast, så skiftet dette vinduet automatisk over til HiFi.
Er det ikke også slik at tidligere var det få mobiler, f.eks. LG som kunne avspille slike filer, men at dette nå er endret til de fleste merker etter som nyere versjoner av Android støtter dette formatet?
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.132
Antall liker
9.285
Torget vurderinger
2
Mobiltelefonen din er vel ikke kilden..... den gir bare data til USB DACer slik jeg forstår deg.
Om det er mobil eller streamer som senter datapakker bryr ikke dacen seg noe om. ..
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Det er fortsatt kun LG mobiler som kan spille eller avsende Mqa filer som jeg vet om. Rimelig sikker her at om ikke mobilen har Mqa sertifisert dac så spilles bare av lavere eller standard kvalitet selv om det viser Master i appen. Skal sjekke når det kommer en vanlig ikke Mqa mobil innom her uansett. Finnes nok mye info om dette på det større internettet.
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Sluttet Tidal selv for ett år siden mest pga. av jukset de drev med og de stadige anbefalingene av eierens artister. Bruker bare Spotify hjemme.

Men alternativt i stedet for å kjøpe ny mobil eller annet kan du prøve Deezer eller Qobuz så får du streamet topp FLAC kvalitet som du har det nå. Det kan vel kanskje være enda litt bedre enn Mqa.
 
M

MarkusH

Gjest
En bluesound node 2i f.eks er jo det soleklare valget mtp streamer, denne takler vel hva man måtte ønske og når man har hostet opp nok til både arc og tannoy arden skulle de 5k som en bluesound koster bare være lommerusk. :)
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Mulig jeg ikke har fulgt med på utviklingen noen år her. Ser det endres på muligheter i Android Tidal app uten at jeg finner sporenstreks streaming av Mqa hvis ikke mobil modellen er sertifisert for det. En brukt Node 2i til 3000 finnes også som nevnes over her så blir det hele i alle formater styrt trådløst av mobilen din.

 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Beklager det går visst ifølge denne instruksjons videoen, mulig du har gjort det så er du ikke fornøyd med lyden er det noe annet😊:

 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Spilte lenge med både android og apple-telefon med Tidal HiFi gjennom USB-dac på kontoret. Det låter helt flott, det. :)
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Mulig jeg ikke har fulgt med på utviklingen noen år her. Ser det endres på muligheter i Android Tidal app uten at jeg finner sporenstreks streaming av Mqa hvis ikke mobil modellen er sertifisert for det. En brukt Node 2i til 3000 finnes også som nevnes over her så blir det hele i alle formater styrt trådløst av mobilen din.

Det har nok skjedd ting ja:

Til info er jeg svært fornøyd med lydkvaliteten nå. Problemet er at det nesten er for godt til å være sant at en slik rimelig løsning kan gi så god kvalitet. Derfor ville jeg gjerne få synspunkter fra "ekspertene" her inne.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
En bluesound node 2i f.eks er jo det soleklare valget mtp streamer, denne takler vel hva man måtte ønske og når man har hostet opp nok til både arc og tannoy arden skulle de 5k som en bluesound koster bare være lommerusk. :)
Jeg har gått over fra streamer til denne løsningen for å kunne avspille Tidal master og samtidig få bruke Tidal sitt eget grensesnitt. Det hele er forklart i denne tråden:
 
M

MarkusH

Gjest
Jeg har gått over fra streamer til denne løsningen for å kunne avspille Tidal master og samtidig få bruke Tidal sitt eget grensesnitt. Det hele er forklart i denne tråden:
Ut i fra det jeg leste i den andre tråden så forstår jeg fortsatt ikke problemet .... Slik jeg forstår deg så bruker jeg min dac på akkurat samme måte som du beskriver, det gjelder forøvrig både tidal og Spotify, bortsett fra at tidal er mye vanskeligere å ha med å gjøre og ikke på langt nær har samme brukergrensesnitt som Spotify, men det er nå det samme.
Jeg har i tillegg en streamer som er koblet direkte til forforsterker, denne fungerer på samme måte som du beskriver din streamer. Man sitter med mobilen og streamer er koblet på nettet, ingen problemer, jeg bruker da mobil som styringsenhet (jeg bruker Spotify). Jeg har begge løsningene, men bruker mest dac fordi det gir meg ørlitt bedre lyd, men jeg ser fortsatt ikke problemet. Uansett så er master/hifi vs Spotify like dårlig i mine ører uansett, så hvilke app jeg bruker er likegyldig.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Jeg gikk nylig over fra å bruke en streamer til å bruke min mobil sammen med USB HUB og USB DAC som kilde. Håper noen kan svare på noe jeg lurer på her.
Skiftet nylig til ny mobil. La merke til at det kunne virke som en noe dårligere lydkvalitet med denne i forhold til min gamle mobil når jeg koblet opp til anlegget. Etter nærmere sjekk fant jeg ut at det nok kun skyldtes svakere utgangseffekt på full lydstyrke i den nye mobilen i forhold til min gamle mobil. Skal man sammenligne må man dermed justere for dette på volumet til forsterkeren.

Skulle gjerne fått bekreftet fra noen som har peiling om min form for avspilling via mobil har noen kvalitetsmessige baksider? Er det ikke slik at når man bruker en OTG overgang fra mobil og så kobler via en USB HUB med egen strømforsyning og deretter i en USB DAC, så er det USB DAC som avgjør kvaliteten på gjengivelsen? I et slikt tilfelle skal ikke mobiltelefonen degenerere lydkvaliteten? Slik jeg har forstått dette, så er det Android versjonen som avgjør om en mobil kan avspille hirez filer som f.eks. Master fra Tidal. Står det da Master på mobilen ved avspilling, så er det faktisk Master som spilles. Til sammenligning var det slik at når jeg tidligere overførte trådløst fra mobil via Chromecast, så skiftet teksten i mobilen automatisk fra Master til HiFi og viste på den måten at det ikke var mulig å caste Master filer fra Tidal.
Litt usikker på hva du mener.
Bruker du mobilen som signalkilde?
Eller f. Eks som jeg, pc til Dac, og mobil som fjernkontroll?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Til info er jeg svært fornøyd med lydkvaliteten nå. Problemet er at det nesten er for godt til å være sant at en slik rimelig løsning kan gi så god kvalitet. Derfor ville jeg gjerne få synspunkter fra "ekspertene" her inne.
Det er mange av oss som mener at "drivverket" er ganske likegyldig, gitt at DAC-en blir matet med en og samme bitstream. Om DAC-en får dataene sine fra en mobiltelefon, en PC, en CD-spiller eller en streamer til 100.000 er likegyldig, så lenge streamen er bitperfect og identisk.
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Ok nå har jeg lest Mqa tråden på Head-Fi og det er klart at Tidal appen ikke automatisk overstyrer usb output limits fra Android/Ios. Temaet er nøye diskutert der fra Tidal oppdaterte sin app men da kom mobilers begrensninger inn i bildet (inkludert nyere Android). Det meste av mobiler resampler alt til output 48khz. For å kunne utnytte dette fullt ut sier de man må bruke UAPP appen som har egne drivere for å sende ut det fulle signalet. Fra UAPP app beskrivelse (jeg får meg den selv så har jeg noe å putle med):

"Note that the official Tidal app resamples audio back to 44.1/48kHz on many Android devices or upsamples to 96/192kHz when using a USB DAC and cannot deliver a bit-perfect signal for MQA rendering!"
 
Sist redigert:

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Om mobilen din har hodetelefonutgang hadde jeg testet hvor bra det blir uten ekstern dac og bare koble mobil til anlegg. Du får da kun første dekoding av Mqa. Man kan laste ned Mqa album til offline, skru av wifi/data, påslått airplane mode og ha batteridrevet kilde. Blir ganske så bra det😊
 
Sist redigert:

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Ut i fra det jeg leste i den andre tråden så forstår jeg fortsatt ikke problemet .... Slik jeg forstår deg så bruker jeg min dac på akkurat samme måte som du beskriver, det gjelder forøvrig både tidal og Spotify, bortsett fra at tidal er mye vanskeligere å ha med å gjøre og ikke på langt nær har samme brukergrensesnitt som Spotify, men det er nå det samme.
Jeg har i tillegg en streamer som er koblet direkte til forforsterker, denne fungerer på samme måte som du beskriver din streamer. Man sitter med mobilen og streamer er koblet på nettet, ingen problemer, jeg bruker da mobil som styringsenhet (jeg bruker Spotify). Jeg har begge løsningene, men bruker mest dac fordi det gir meg ørlitt bedre lyd, men jeg ser fortsatt ikke problemet. Uansett så er master/hifi vs Spotify like dårlig i mine ører uansett, så hvilke app jeg bruker er likegyldig.
Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal kunne forklare bedre enn det jeg har gjort. Å streame trådløst fra mobil til min forrige streamer var ikke mulig dersom jeg ville få tilgang til Master. Å streame med kabel fra mobil til streamer var ikke mulig å koble i den aktuelle steamer. Den USB koblingen den hadde var kun for ekstern harddisk. Jeg ønsker å bruke Tidal sitt grensesnitt på mobilen for å få best brukervennlig oversikt over det jeg spiller. Å bruke det knøttlille vindu i streamer var uaktuelt. På avstand ser man jo da ingen ting.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Litt usikker på hva du mener.
Bruker du mobilen som signalkilde?
Eller f. Eks som jeg, pc til Dac, og mobil som fjernkontroll?
Jeg kaller mobilen som kilde. Det er vel kanskje mer riktig å kalle den for drivverk i denne sammenheng.
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
UAPP appen er helt nydelig. Vil være glimrende for deg, jeg som ikke har ekstern usb dac blir helt giret her.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Ja derfor bør du ha denne appen. Som nå begrenser mobilen din lydkvaliteten nedover.
Ikke så lett for en gammel mann dette her..

Dersom jeg laster ned denne appen på min mobil, vil da Tidal appen automatisk spille via den og så ut til min eksterne USB DAC?
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Mqa og alt dette rundt er ikke lett for noen som helst vil jeg tro👍

Ja appen vil ordne alt for deg pluss mer. Har equalizer, bit perfect mode og er meget brukervennlig på alle måter om man bare vil spille enkelt nok og ikke leke med funksjoner. Den ordnet bibliotek på ett blunk av all musikk på telefon. Viser lydkvalitet nøyaktig, har masse radiostasjoner og mye mer. Har du Tidal Hifi trenger du ikke kjøpe Mqa delen dems i tillegg (den er for nedlastet Mqa utenom Tidal). Bruk av Tidal vil oppleves som du er vant til.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Mqa og alt dette rundt er ikke lett for noen som helst vil jeg tro👍

Ja appen vil ordne alt for deg pluss mer. Har equalizer, bit perfect mode og er meget brukervennlig på alle måter om man bare vil spille enkelt nok og ikke leke med funksjoner. Den ordnet bibliotek på ett blunk av all musikk på telefon. Viser lydkvalitet nøyaktig, har masse radiostasjoner og mye mer. Har du Tidal Hifi trenger du ikke kjøpe Mqa delen dems i tillegg (den er for nedlastet Mqa utenom Tidal). Bruk av Tidal vil oppleves som du er vant til.
Takker for gode tips! Da er appen lastet ned. Ser den scanner mobilen for nedlastede filer. Men da trenger jeg ikke gjøre noe for at den skal koble seg mot Tidal appen når jeg streamer?
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Bra! Jeg koser meg med den nå som sagt uten usb dac som den er laget for😊. I appen første gang må du trykke Tidal og gjør login som en engangsak. Den skal og finne din Dac av seg selv hvis den er koblet til. Antar du etterpå også bare kan åpne Tidal app som vanlig og velge lydkilde der. Men uansett blir bruk av Tidal via UAPP appen helt ok.

Som nevnt tidligere, hvis det er enklest mulig Mqa Tidal avspilling du søker er en bortgjemt Node 2i veien å gå. Da slipper du kabel fra mobil og bruker vesentlig mindre av mobilbatteriet. Da trenger du heller ikke Henry dacen.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Bra! Jeg koser meg med den nå som sagt uten usb dac som den er laget for😊. I appen første gang må du trykke Tidal og gjør login som en engangsak. Den skal og finne din Dac av seg selv hvis den er koblet til. Antar du etterpå også bare kan åpne Tidal app som vanlig og velge lydkilde der. Men uansett blir bruk av Tidal via UAPP appen helt ok.

Som nevnt tidligere, hvis det er enklest mulig Mqa Tidal avspilling du søker er en bortgjemt Node 2i veien å gå. Da slipper du kabel fra mobil og bruker vesentlig mindre av mobilbatteriet. Da trenger du heller ikke Henry dacen.
Setter stor pris på dine råd!

Men om jeg i dette tilfellet skulle bruke Node2i uten kabel, måtte man ikke da overføre ved å caste med cromecast? Da er man i tilfelle tilbake til at Cromecast ikke kan overføre Master filer.
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Node 2i kobler du bare til anlegget ditt, tv og etc. andre bokser som en hub for all lyd og den er så liten at du kan gjemme den bakom. Deretter trenger du ikke røre den igjen. Nei den bruker ikke Chromecast eller noe slikt. Det er en streamer og dac med full Mqa som er det mest brukervennlige på markedet mener jeg. Den styres bare med din mobil eller tablet/pc som du vil som fjernkontroll, ingen casting eller ekstra bruk av batteri.

Den har mange andre funksjoner om man vil utforske. Toveis blåtann er moro f.eks ved bruk av headset til film og musikk, som jeg bor i leilighet og ikke kan bombardere naboer med lyd hele tiden. Jeg har hatt flere fine eksterne dacer koblet til den men fant ut at den innebygde dacen er mer enn god nok for meg.
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Se i tilfellet på en brukt en like greit. Det er bra kvalitet på disse og så er jeg spent på om de kommer med ny modell 3i? etterhvert og hva forbedringer den vil gi. Bluesound imponerer veldig på alle måter. Det er en del som sverger til ekstern dac men hos meg ble det omvendt. Bor ikke i katedral med anlegg til millioner😊
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Du har jo en ypperlig sjanse til å sammenligne dens innebygde dac kontra din Henry Dac eventuelt. Ved nytt kjøp tror jeg du får prøvelåne før kjøp av Hifi Klubben.
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Node 2i kobler du bare til anlegget ditt, tv og etc. andre bokser som en hub for all lyd og den er så liten at du kan gjemme den bakom. Deretter trenger du ikke røre den igjen. Nei den bruker ikke Chromecast eller noe slikt. Det er en streamer og dac med full Mqa som er det mest brukervennlige på markedet mener jeg. Den styres bare med din mobil eller tablet/pc som du vil som fjernkontroll, ingen casting eller ekstra bruk av batteri.

Den har mange andre funksjoner om man vil utforske. Toveis blåtann er moro f.eks ved bruk av headset til film og musikk, som jeg bor i leilighet og ikke kan bombardere naboer med lyd hele tiden. Jeg har hatt flere fine eksterne dacer koblet til den men fant ut at den innebygde dacen er mer enn god nok for meg.
Da overføres lyden via husets WiFi ?

I et slikt tilfelle brukes kanskje ikke UAPP appen? I stedet lastes vel Bluesound sin egen app ned for styyring? Men får jeg da bruke Tidal sitt eget grensesnitt? Det var jo dette som var problemet med min forrige streamer. Når jeg brukte dens egen app på Tidal, ble brukergrensesnittet ubrukelig for oversikt over hva jeg spilte.
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Leste på din Henry dac nå og kan ikke finne at den er Mqa sertifisert. Hvis det stemmer så har du ikke full Mqa per nå, mobil og UAPP app klarer bare del 1 av 2 selv om du nå gjør full mulig output fra usb utgang telefon. En ekstern Mqa dac vil gjøre del 2. Derav vil du få enda litt mer med en Node 2i som gjør alt i ett og evt. salg av Henry dac. Jommen ikke lett nei dette, derfor ble jeg veldig happy med Node 2i selv. Nå har ikke Node 2i usb utgang så siden Henry dac kun har usb inngang.

Prøv med det du har nå og se om det er levelig. Evt. test en Node 2i og selg Henry dac.
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Da overføres lyden via husets WiFi ?

I et slikt tilfelle brukes kanskje ikke UAPP appen? I stedet lastes vel Bluesound sin egen app ned for styyring? Men får jeg da bruke Tidal sitt eget grensesnitt? Det var jo dette som var problemet med min forrige streamer. Når jeg brukte dens egen app på Tidal, ble brukergrensesnittet ubrukelig for oversikt over hva jeg spilte.
Ja det er wifi brukt da. Frem til nå må Tidal brukes via Bluesound appen. Det er mange som etterspør å kunne bruke Tidal appen direkte. Jeg ser det er noe bedre men jeg opplevde ikke å måtte bruke det via Bluesound som noe problem i det hele tatt, spillelister etc er der og søk fungerer fint. Er ett år siden jeg sluttet med Tidal så mulig husken min er dårlig.

Bluesound sier de jobber med det men at det er opp til Tidal å få det til. De har et nokså ivrig brukerforum med kommunikasjon for å pushe alle slags forbedringer:

https://support1.bluesound.com/hc/en-us/community/posts/360038324993-Tidal-Direct-Connect
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Leste på din Henry dac nå og kan ikke finne at den er Mqa sertifisert. Hvis det stemmer så har du ikke full Mqa per nå, mobil og UAPP app klarer bare del 1 av 2 selv om du nå gjør full mulig output fra usb utgang telefon. En ekstern Mqa dac vil gjøre del 2. Derav vil du få enda litt mer med en Node 2i som gjør alt i ett og evt. salg av Henry dac. Jommen ikke lett nei dette, derfor ble jeg veldig happy med Node 2i selv. Nå har ikke Node 2i usb utgang så siden Henry dac kun har usb inngang.

Prøv med det du har nå og se om det er levelig. Evt. test en Node 2i og selg Henry dac.
Jeg skal sjekke dette med Børge Strand-Bergesen som er konstruktøren bak Henry.
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
👍 Alt dette gjorde at jeg gikk helt tilbake til kun å bruke Spotify Premium/nettradio og ser heller hvor bra jeg kan få det til. Selv uten å bruke Tidal master er Node 2i ypperlig. Har lastet ned noe høyoppløselig i Flac og Mqa både til mobil og en usb minnebrikke som plugges i bak på Node2i. Mye bedre brukeropplevelse og mindre duppeditt behov.
 

Emmashifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2020
Innlegg
66
Antall liker
29
Sted
Oslo
Det går visst an med din dac, men kun fra windows laptop som jeg kan se:

 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Det går visst an med din dac:

Det var da bra at min DAC likevel makter oppgaven! ;-)
Da har jeg et oppsett inkl. UAPP app som gir meg meget god lydkvalitet. Det er selvsagt et lite minus at jeg låser opp min mobil med en kabel når jeg lytter til musikk, men med min dedikerte form for lytting til bestemte tider, så fungerer dette flott. Å gå over til Bluesound og igjen miste Tidal sitt brukergrensesnitt er neppe aktuelt. Henry sin DAC virker dessuten å ha en fabelaktig kvalitet i forhold til pris!
 
Topp Bunn