Mobiltelefon og vann er ikke venner :(

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Jeg glemte at telefonen min var i lomma,og jeg havnet i sjøen noen sekunder... :-[
Mitt store problem er at jeg ikke har komplett backup av telefonlista.. Telefonen lar seg ikke slå på..jeg har demontert den og renset den med elektrorens,den var ikke gjennomvåt..men det gikk desverre litt tid før jeg fikk renset den.. Finnes det noe håp for tapping av lista? ???

Vedlegg

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Det kan være håp hvis det er en kopi av lista på sim-kortet. Du kan prøve sim-kortet i en annen telefon når du har fått tørka det. Hvis ikke tror jeg det blir vanskelig... (Ikke at jeg er noen ekspert på den type ting.)

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.720
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Første bud er å plukke den i fra hverandre og rense den med ferskvann, for å skylle bort salt. Detetter tørkes den med hårføner, før en så bruker elektrorens. La telefonen likke demontert over natta før du monterer den sammen.

Vil ikke gi noen garantier for at dette virker - mobiltelefoner er liker fukt veldig dårlig.

Johan-Kr

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg mistet en nokia i ferskvann noen øyeblikk en gang. Og jeg la den i en pose med swell gel (noe greier som suger til seg all fuktighet som blades i blomsterjord for å holde på vann). Fikk den til å virke igjen siden, men den nektet å lade strøm og wifien var gåen. Men med et ekstra batteri og ekstern lader så funker den fremdels. Faktisk mye bedre med 2 batterier enn å måtte legge telefonen til lading fordi jeg alltid setter på det tomme til lading når jeg skifter.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Jevnlig backup av telefonliste fikk jeg smertelig erfare nødvendigheten av, etter fjorårets telefon's blide møte med en skvett rom (billig Spiced Rum) i fylla. :p ::)

S

Slubbert

Gjest
Du er så tøff som er på fylla hele tiden og skriver så mye om det. Enhver fjortenåring kan bli knefallen i beundring av mindre...

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Slubbert skrev:
Du er så tøff som er på fylla hele tiden og skriver så mye om det. Enhver fjortenåring kan bli knefallen i beundring av mindre...
Ja huff. Noen har det i kjeften du.
Livet går i mot??

Du får kalle meg drikke-onanist da, når du først er igang.
Eller kanskje enda bedre, "Skrytpeis", som vi kaller det i Trøndelag, hvis det får deg i bedre humør.

T

Thomas1

Gjest
Slubbert skrev:
Impulskontroll er noe dritt! Glemt å ta medisinene dine i dag? Enkelte her oppfører seg som fitter av og til!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Thomas1 skrev:
Slubbert skrev:
Impulskontroll er noe dritt! Glemt å ta medisinene dine i dag? Enkelte her oppfører seg som fitter av og til!
Hva vil det si i praksis??

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Ok, slutt på fylleskrytet.
Tror dessverre det gjelder de fleste av oss en eller annen gang. Som så mye annet med såkalt "data", så er vi vel stort sett bevistløse på å sikre oss. Noen dyrekjøpte erfaringer får oss muligens på bedre tanker, eller enda bedre, gode rutiner,om noe for sent.
Sim-kortet er vel ganske tjanseløst, de færreste lagrer på den lavkapasitets-enheten det er. Det meste kan vel reddes, men da koster det $$$ hos de riktige tjenestetilbyderne. :(

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Sakligheten rundt dette temaet når nye høyder, ser jeg. ::)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Slubbert skrev:
Thomas1 skrev:
Glemt å ta medisinene dine i dag?
Internett kan være befriende terapeutisk en gang i blant, du bør prøve!
Langt bedre med musikk-terapeui. Du får følge med på den her.

http://cgi.ebay.com/ULTRA-RARE-GARA...goryZ306QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

"Girl, I want you, yes I want you, cause' Im the man that makes the deals." "I'm the man that makes the deals." " I wan't you, I wan't you, I wan't you!!!"

Nå snakker vi terapi. Eller? :)

You dig? Flesk til med $500+++++ da vel..........

Topp Bunn