Mobile Fidelity 2LP 45 rpm?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Sitter akkurat og hører på Nashville Skyline i ovennevnte format. Pussig sammentreff. Fantastisk plate med en lyd som ikke har blitt overgått her i huset i alle fall. Jeg tror ikke det blir bedre på vinyl enn nettopp dette.
    Må si meg enig angående Nashville Skyline 2LP 45rpm som jeg mottok i går. Denne LP'en har jeg hatt fra den kom og brukt opp et par eksemplar, så jeg kjenner den godt. MoFi 45rpm versjonen er bare så uendelig mye bedre. Alt kommer tydeligere fram og virker renere og mer ekte liksom. Det aller første inntrykket var også at det var kommet en sub i anlegget. Fikk Blonde On Blonde og Glass Houses med Billy Joel også og inntrykket er mye av det samme. I tillegg var samtlige plater totalt fri for overflatestøy, noe som nok også var medvirkende til den flotte lytteopplevelsen. Jeg kan derfor trygt anbefale disse 45rpm og ser ikke bort fra at det blir anskaffet noen flere, selv om de koster litt.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.601
    Antall liker
    58.059
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vi som driver seriøst med vinyl vil jo gjerne ha best mulig lyd. (?)
    Hvis så er tilfelle kommer man ikke utenom såkalte Audiofile pressinger.
    F.eks kom Ry Cooders "Paradise and Lunch på MoFi i sommer.
    Det er en versjon som låter betraktelig bedre enn andre pressinger jeg har hørt.
    Inkludert U.S. original. Ei SÅ BRA plate vil jeg gjerne ha den beste versjonen av.
    Da punger man ut, selv om man har to eks fra før i andre pressinger.;)

    Det skal sies at MoFi ikke alltid er verdt å kjøpe da enkelte utgivelser ikke svarer til forventningene.
    Det er derfor lurt å lese seg opp, før man gjør innkjøp.
    Likevel er de fleste titler bedre enn regulære pressinger.
    En ting med MoFi er at de kan være litt (for) basstunge i lyden, selv om jeg liker litt mye i bunnen.
    Sjølsagt et pluss i anlegg hvor det savnes.
    Et godt eksempel er Dire Straits "Brothers in Arms" som er adskillig tyngre og mer mht bass enn original LP.

    Jeg vil også si at andre selskap som Analogue Productions og ORG holder jevnt over bedre kvalitet enn MoFi, mens selskap som Friday er etter min erfaring best å styre unna, da de er livløse i toppen i fht originale utgivelser selv om de ofte står i "Audiofilhylla" i butikken. Speakers Corner ligger ofte opp til originalen i lydgjengivelse, men tystere vinyl og renere lyd.

    Noen plater har ikke bra lyd i utgangspunktet, og da er det som regel nytteløst, uansett selskap og pris.

    Når det gjeldet "NightFly" er dette som tidligere sagt en "One Step" pressing, og kan ikke sammenlignes med andre MoFi utgivelser.
    Teknologien bak gjør det dyrere å framstille slike. Dette kan man lese om på nettet.
    Jeg forsøkte å få tak i Santana "Abraxas" på MoFi One Step. Jeg lyktes ikke med det.
    Dette var noe av det beste Michael Fremer hadde hørt, og jeg tenkte den kunne være artig å ha.
    Denne kosta rundt 1000kr ny. Nå selges den for det flerdobbelte , og det er grenser for galskapen,-også for meg.:cool:

    Tråden handler egentlig om to spesifikke titler på 2x45 rpm.
    Jeg har ikke hørt noen av dem dessverre, men interessen for Dylanplata er vekket.

    Generelt kan jeg si at absolutt ALLE versjoner jeg har av plater som er 2x45 versjoner låter klarere og mer dynamisk enn 33 1/3.
    Jeg kan nevne flere, men som eksepsjonelt bra kan trekkes fra "Rickie Lee Jones" (debutalbum) på MoFi, og Meødy Gardot "One an Only Thrill" på ORG, som låter helt fantastisk i fht andre versjoner.
    Smaker det så koster det!
    rickie.jpg
    melody-gardot-my-one-and-only-thrill-2lp-45rpm-180g-vinyl-org-numbered-limited-edition-rti-2015-.jpg


    Håper noe avsporing fra opprinnelig tema kan tilgis ettersom dette ser ut til å ha interesse blant en del medlemmer.
     
    Sist redigert:

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.971
    Antall liker
    11.800
    Sted
    Hus
    Når det først har sporet litt av, så vil jeg si at Fleetwood Mac med Fleetwood Mac fra 1975 og Rumours fra 1977 lyder helt rått på 2 X 45 RPM i forhold til originaler. Har Fleetwood Mac fra 1975 på MoFi press, og den taper mye i forhold til 2 X 45 RPM pressen som kom for noen år siden. Når det kommer til Rumours, så fikk den mere bass i 2 X 45 RPM mastringen som også kom for noen år siden, så løp og kjøp hvis det er noe å få tak i. Ikke kostet de skjorta heller slik MFSL pressingene koster. :)
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Bare greit med litt avsporing fra opprinnelig trådtittel. Hovedsaken er å få fram hva vi mener om disse 45rpm-utgivelsene som virker å bli mer og mer utbredt, og da kommer man ikke utenom andre pressinger, f.eks AP. Selv har jeg som nevnt et litt ambivalent forhold til 45rpm, men at de spiller bra blir jeg bare mer og mer overbevist om. Jeg har i dag spilt platene i hovedanlegget i huset og synes fortsatt dette virker overbevisende. Dog på et område må jeg muligens korrigere meg selv en smule. Det virker ikke som det er den aller dypeste subbassen som kommer bedre fram, men at det kanskje heller er snakk om litt fetere, men også fastere mellombass. Ikke helt sikkert, men forskjell fra det tilvante mener jeg bestemt det er.

    Samtidig synes jeg kanskje det er på sin plass å nevne noe jeg finner mindre positivt med disse nyanskaffelsene. Har sjekket samtlige 7 plater under sterkt lys og ble litt overrasket over å se en del supertynne hairlines her og der på flere av disse helt nye forseglede platene. Det virker å ligne på slike som oppstår når plater har hatt noen turer ut av cover og tilbake igjen. Det er også antydning til noe grått belegg på flere av skivene. Dette belegget har jeg opplevd tidligere på MoFi og mener også å huske at det ikke lar seg vaske bort. Har sikkert ingen praktisk betydning, men ser ikke pent ut, syns jeg. En tredje ting er at det går an å ane at noen av platene er bitte litt usentrerte, slik at du kan se pickupen bevege seg litt ut og inn under avspilling. Dette er riktignok bagatellmessig, har sett mye verre, men likevel. Hadde kanskje trodd at plater med et slikt kvalitetsstempel var blottet for slikt.

    Vil dog avslutte med å si at totalinntrykket er godt. Det har heller aldri hendt meg at jeg har kunnet høre gjennom 7 LP-plater og oppleve kun to ørsmå klikk/knitter, og det på plater jeg ikke har rukket å vaske engang. Dette lover i alle fall bra.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Når det først har sporet litt av, så vil jeg si at Fleetwood Mac med Fleetwood Mac fra 1975 og Rumour fa 1977 lyder helt rått på 2 X 45 RPM i forhold til originaler. Har Fleetwood Mac fra 1975 på MoFi press, og den taper mye i forhold til 2 X 45 RPM pressen som kom for noen år siden. Når det kommer til Rumour, så fikk den mere bass i 2 X 45 RPM mastringen som også kom for noen år siden, så løp og kjøp hvis det er noe å få tak i. Ikke kostet de skjorta heller slik MFSL pressingene koster. :)
    Har begge nevnte Fleetwood Mac på 45rpm, men også på 33. Betjeningsmessig har jeg fram til nå i alle fall, foretrukket 33-utgavene. Valgte derfor ved flere anledninger å legge 45-utgavene for salg her inne, sammen med 2stk. 45-album av The Doors. Opplevde så godt som ingen respons og det overrasket. Trodde folk var mer opptatt av best mulige lydkilder, ikke bare avspillingsutstyret.
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Når det først har sporet litt av, så vil jeg si at Fleetwood Mac med Fleetwood Mac fra 1975 og Rumour fa 1977 lyder helt rått på 2 X 45 RPM i forhold til originaler. Har Fleetwood Mac fra 1975 på MoFi press, og den taper mye i forhold til 2 X 45 RPM pressen som kom for noen år siden. Når det kommer til Rumour, så fikk den mere bass i 2 X 45 RPM mastringen som også kom for noen år siden, så løp og kjøp hvis det er noe å få tak i. Ikke kostet de skjorta heller slik MFSL pressingene koster. :)
    Har begge nevnte Fleetwood Mac på 45rpm, men også på 33. Betjeningsmessig har jeg fram til nå i alle fall, foretrukket 33-utgavene. Valgte derfor ved flere anledninger å legge 45-utgavene for salg her inne, sammen med 2stk. 45-album av The Doors. Opplevde så godt som ingen respons og det overrasket. Trodde folk var mer opptatt av best mulige lydkilder, ikke bare avspillingsutstyret.
    Jeg har ikke sett de Fleetwood Mac'ene til salgs :) Har Rumours i gammel utgave (70/80-tallet) som låter ganske friskt, men skulle gjerne sjekket disse 45RPM pressingene altså...
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Jeg har for øvrig bestilt min første "audiofile" plate, Bacharach/Costello fra MoFi (fikk en kreditt etter å ha fått en skeiv plate og brukte den på denne).

    Ellers har en kamerat anbefalt å sjekke ut nypressingene av Judee Sill på 45RPM, så kan hende jeg tar en sjanse og bestiller Heart Food i julegave til meg selv:

    Intervention Records | Albums

    Den koster 949 kr i butikk her hjemme, så mulig det blir nettkjøp da...
     
    Sist redigert:

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Jeg tar 45 over 33 any day, må jeg si. Har flere MFSL-utgivelser med Miles, og de er jo rett vanedannende. The Band, selv det er Silver Label er fantAAAstisk. Og nå har jeg akkurat fått Deluxe-utgaven til nye Beck-skiva i hus, og den er 45, og er noe av det råeste lydmessig jeg har. Og ikke minst ei vannvittig bra plate, oppløftende eksentrisk genipop!
    Har du alle av the Band? Salg på Stage Fright på Elusive Disc nå og da kan den komme i hus til en faktisk helt ok pris!
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    455
    Antall liker
    409
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Vær obs på at det er to forskjellige pressinger av Rumours på 2x45 med dertil to forskjellige mastringer. Det er USA utgaven som har den beste lyden, og er mastret fra orginaltapene av Steve Hoffman og Kevin Gray.
    Europautgaven er mastret fra en digital kilde og lyder på langt nær like bra :)
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.971
    Antall liker
    11.800
    Sted
    Hus
    Jepp, Stemmer det når det kommer til Rumours. Fleetwood Mac fra 1975 er mastret av Chris Bellman hos Bernie Grundman Mastering og presset av Pallas :)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Når det først har sporet litt av, så vil jeg si at Fleetwood Mac med Fleetwood Mac fra 1975 og Rumours fra 1977 lyder helt rått på 2 X 45 RPM i forhold til originaler. Har Fleetwood Mac fra 1975 på MoFi press, og den taper mye i forhold til 2 X 45 RPM pressen som kom for noen år siden. Når det kommer til Rumours, så fikk den mere bass i 2 X 45 RPM mastringen som også kom for noen år siden, så løp og kjøp hvis det er noe å få tak i. Ikke kostet de skjorta heller slik MFSL pressingene koster. :)
    Tja? $45 + stipulert frakt $24 = $69 x 8,15 = kr.562,- x 1,25 = kr.702,-. MoFi kr.699,- hos Platekompaniet. Med tanke på all bryderi og ekstra kostnader ved eventuell reklamasjon, ville jeg aldri vurdert å kjøpe plater fra US som jeg kan finne her hjemme. Eller har jeg forregnet meg på noen måte, siden det likevel er så populært å handle fra utlandet?
     

    HSJ

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.01.2016
    Innlegg
    211
    Antall liker
    87
    Sted
    Ormåsen, Øvre Eiker
    Torget vurderinger
    5
    Jeg tar 45 over 33 any day, må jeg si. Har flere MFSL-utgivelser med Miles, og de er jo rett vanedannende. The Band, selv det er Silver Label er fantAAAstisk. Og nå har jeg akkurat fått Deluxe-utgaven til nye Beck-skiva i hus, og den er 45, og er noe av det råeste lydmessig jeg har. Og ikke minst ei vannvittig bra plate, oppløftende eksentrisk genipop!
    Har du alle av the Band? Salg på Stage Fright på Elusive Disc nå og da kan den komme i hus til en faktisk helt ok pris!
    Har Stage Fright, men ikke Rock of Ages og Last Waltz. Skulle ønske de andre studioskivene kom også. Stage Fright er konge, forøvrig : D
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Jeg tar 45 over 33 any day, må jeg si. Har flere MFSL-utgivelser med Miles, og de er jo rett vanedannende. The Band, selv det er Silver Label er fantAAAstisk. Og nå har jeg akkurat fått Deluxe-utgaven til nye Beck-skiva i hus, og den er 45, og er noe av det råeste lydmessig jeg har. Og ikke minst ei vannvittig bra plate, oppløftende eksentrisk genipop!
    Har du alle av the Band? Salg på Stage Fright på Elusive Disc nå og da kan den komme i hus til en faktisk helt ok pris!
    Har Stage Fright, men ikke Rock of Ages og Last Waltz. Skulle ønske de andre studioskivene kom også. Stage Fright er konge, forøvrig : D
    Tror jeg må slå til og få noe av dette i hus. Har The Big Pink repress fra ganske nylig (Capitol) og den er ganske fin.

    Når det gjelder The Big Pink og den selvtitulerte, så er Big Dipper din venn, de har dem fra MoFi, på 33 da, ikke 45 rpm:

    http://bigdipper.no/vinyl/pop_rock/lp/the-band-the-band-lp-vxlmf419-p0000014801

    http://bigdipper.no/vinyl/pop_rock/lp/the-band-music-from-big-pink-lp-mf346-p0000021898

    Det er litt dyrt, men det er halv skatt i desember, er det ikke :)
     
    Sist redigert:

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Når det gjeldet "NightFly" er dette som tidligere sagt en "One Step" pressing, og kan ikke sammenlignes med andre MoFi utgivelser.
    Teknologien bak gjør det dyrere å framstille slike. Dette kan man lese om på nettet.
    Jeg forsøkte å få tak i Santana "Abraxas" på MoFi One Step. Jeg lyktes ikke med det.

    Generelt kan jeg si at absolutt ALLE versjoner jeg har av plater som er 2x45 versjoner låter klarere og mer dynamisk enn 33 1/3.
    Jeg kan nevne flere, men som eksepsjonelt bra kan trekkes fra "Rickie Lee Jones" (debutalbum) på MoFi, og Meødy Gardot "One an Only Thrill" på ORG, som låter helt fantastisk i fht andre versjoner.
    Støtter deg at Rickie Lee Jones platen er super. Og Nightfly er det så absolutt. Melody Gardot må jeg prøve å finne. Abraxas glapp for meg også.
    92D092C6-B9D5-4A27-8A5B-58DF3BC2DEC7.jpg
    47593FAC-B416-4F17-A2B1-8BE7F552B6F9.jpg
     

    HSJ

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.01.2016
    Innlegg
    211
    Antall liker
    87
    Sted
    Ormåsen, Øvre Eiker
    Torget vurderinger
    5
    Jeg tar 45 over 33 any day, må jeg si. Har flere MFSL-utgivelser med Miles, og de er jo rett vanedannende. The Band, selv det er Silver Label er fantAAAstisk. Og nå har jeg akkurat fått Deluxe-utgaven til nye Beck-skiva i hus, og den er 45, og er noe av det råeste lydmessig jeg har. Og ikke minst ei vannvittig bra plate, oppløftende eksentrisk genipop!
    Har du alle av the Band? Salg på Stage Fright på Elusive Disc nå og da kan den komme i hus til en faktisk helt ok pris!
    Har Stage Fright, men ikke Rock of Ages og Last Waltz. Skulle ønske de andre studioskivene kom også. Stage Fright er konge, forøvrig : D
    Tror jeg må slå til og få noe av dette i hus. Har The Big Pink repress fra ganske nylig (Capitol) og den er ganske fin.

    Når det gjelder The Big Pink og den selvtitulerte, så er Big Dipper din venn, de har dem fra MoFi, på 33 da, ikke 45 rpm:

    http://bigdipper.no/vinyl/pop_rock/lp/the-band-the-band-lp-vxlmf419-p0000014801

    http://bigdipper.no/vinyl/pop_rock/lp/the-band-music-from-big-pink-lp-mf346-p0000021898

    Det er litt dyrt, men det er halv skatt i desember, er det ikke :)
    Jeg har dem allerede ... Den selvtitulerte er silver label, riktignok, siden master-tapen er søkk vekk, men det låter grymt som ikkeno annet. Utrolig spesielt lydbilde også, med den tørre tre-aktige lyden. "A woody, thuddy sound", som Robertson sa ... Kjøp dem, det kommer du ikke til å angre på, og de er ikke dyre i forhold til mye annet Mobile Fidelity ..
     

    HSJ

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.01.2016
    Innlegg
    211
    Antall liker
    87
    Sted
    Ormåsen, Øvre Eiker
    Torget vurderinger
    5
    Når det gjeldet "NightFly" er dette som tidligere sagt en "One Step" pressing, og kan ikke sammenlignes med andre MoFi utgivelser.
    Teknologien bak gjør det dyrere å framstille slike. Dette kan man lese om på nettet.
    Jeg forsøkte å få tak i Santana "Abraxas" på MoFi One Step. Jeg lyktes ikke med det.

    Generelt kan jeg si at absolutt ALLE versjoner jeg har av plater som er 2x45 versjoner låter klarere og mer dynamisk enn 33 1/3.
    Jeg kan nevne flere, men som eksepsjonelt bra kan trekkes fra "Rickie Lee Jones" (debutalbum) på MoFi, og Meødy Gardot "One an Only Thrill" på ORG, som låter helt fantastisk i fht andre versjoner.
    Støtter deg at Rickie Lee Jones platen er super. Og Nightfly er det så absolutt. Melody Gardot må jeg prøve å finne. Abraxas glapp for meg også. Vis vedlegget 466032 Vis vedlegget 466033
    Håper du ikke har rørforsterker i nærheten, hvis ikke bør du drikke all den vinen før den koker i hjel ;) Er den bra den nye Nightflyen, eller?
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Håper du ikke har rørforsterker i nærheten, hvis ikke bør du drikke all den vinen før den koker i hjel ;) Er den bra den nye Nightflyen, eller?
    Ingen rør her og forsterkeren er en etasje opp. Vinen ligger i gangen med mest mulig stabil temperatur. Synes japanpressen var bra, men MoFi varianten er litt mer. Ikke sikker på om det forsvarer den skyhøye prisen, men måtte teste det en gang
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Håvard S: burde jo skjønt at du hadde dem :) Får sjekke ut!
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Sitter her og lytter til Elvis Costello/Burt Bacharach fra Mobile Fidelity og måtte nesten ha meg et glass rødvin på tirsdagskvelden. For dette var virkelig utrolig bra saker og det er ikke 45 rpm en gang! Kan godt forstå at det koster litt ekstra med dette sluttresultatet av analog vellyd!

    Ojojoj, dette kan bli dyrt, det var jo den der Blonde on Blonde-boksen og, ja, Fleetwood Mac og... :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Litt underlig, har lite Mobile Fidelity i hyllene mens det er mengder av Analogue Production, Classic Records og Speakers Corner.

    Må kanskje hente frem noen av MF-skivene og gi de en spinn.

    6C5F2761-75F8-4ACD-BE69-9FFE2F55639B.jpg
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Litt underlig, har lite Mobile Fidelity i hyllene mens det er mengder av Analogue Production, Classic Records og Speakers Corner.

    Må kanskje hente frem noen av MF-skivene og gi de en spinn.

    Vis vedlegget 466628
    Du kunne fått mye bra tape hvis du hadde solgt de MoFi-skivene som likevel ikke blir spilt, ja, de andre også.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har ikke mange MoFi, jeg har mange Opus3, Analogue Production, Classic Records og Speakers Corner. Å selge vinyl for å kjøpe tape kommer ikke på tale da vinyl solgt brukt og privat gir mye jobb og lite penger inn. Tape må komme i tillegg, det blir uansett ikke aktuelt å kjøpe tusenvis av titler på nytt til 3-4000 kr/album. De platene jeg er spesielt opptatt av og som har potensiale for å låte svært godt vurderer jeg å kjøpe på tape, øvrige plater lever jeg mer enn godt med på vinyl. Tape er ikke noe egentlig substitutt for vinyl, men det kan være et substitutt for de mest kostbare vinylplatene (f.eks kjøper jeg ikke spesialutgaver av Fleetwood Mac - Rumours, den kommer på tape).
     

    tower-boy

    Medlem
    Ble medlem
    30.03.2009
    Innlegg
    42
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er en av de som ikke helt klarte å få ut den berømte fingeren når denne Fagen-boksen ble utgitt. Selv om den var dyr i begynnelsen, så har den jo blitt vesentlig dyrere å skaffe seg nå som den har utgått. Ser den ligger fra 2000,- og oppover.
    Vurderer fortsatt å sikre meg et ex, men før jeg eventuelt slår til kunne jeg godt tenke meg å høre hva dere synes om lyden/opplevelsen på denne utgaven, kontra andre utgaver. Det er jo flere av dere som har denne skiva i flere utgivelser. Selv har jeg den vanlige utgivelsen og en japse-utgivelse.
     

    Iby

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    274
    Antall liker
    266
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er en av de som ikke helt klarte å få ut den berømte fingeren når denne Fagen-boksen ble utgitt. Selv om den var dyr i begynnelsen, så har den jo blitt vesentlig dyrere å skaffe seg nå som den har utgått. Ser den ligger fra 2000,- og oppover.
    Vurderer fortsatt å sikre meg et ex, men før jeg eventuelt slår til kunne jeg godt tenke meg å høre hva dere synes om lyden/opplevelsen på denne utgaven, kontra andre utgaver. Det er jo flere av dere som har denne skiva i flere utgivelser. Selv har jeg den vanlige utgivelsen og en japse-utgivelse.
    Eg synes den låter veldig bra, men er litt inhabil da eg har en for salg.

    Her er M. Fremer sine betraktninger.

    https://www.analogplanet.com/conten...ity-does-digital-one-step#fpItURipe1KWWkpk.01



    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    nils valla

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2012
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    294
    Hvis ikke man ligefrem syntes sidste skæring på almindelige 33-plader, lyder dårligere,
    bliver der nok ikke den store forbedring (alt andet lige)og hente med 45-omd.:).
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Vurderer fortsatt å sikre meg et ex, men før jeg eventuelt slår til kunne jeg godt tenke meg å høre hva dere synes om lyden/opplevelsen på denne utgaven, kontra andre utgaver. Det er jo flere av dere som har denne skiva i flere utgivelser. Selv har jeg den vanlige utgivelsen og en japse-utgivelse.
    Tok en rask test av mine. Kun 5 min på hver. Det er forskjeller, men om det er verdt prisen må jo være opp til deg. Synes japanpressingen kommer godt ut, og den nye i samleboksen er heller ikke så verst. Kjøpte MoFi siden jeg var nysgjerrig på den nye Ultradisk one step produksjonen. Den er nok blant de bedre pressingene jeg har i hus, men tror ikke det er veldig lett å peke på store forskjeller fra andre 45rpm innspillinger jeg har fra MoFi og andre.
    061AC664-4F78-4C86-A676-20C6410D47F6.jpg
     

    tower-boy

    Medlem
    Ble medlem
    30.03.2009
    Innlegg
    42
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Vurderer fortsatt å sikre meg et ex, men før jeg eventuelt slår til kunne jeg godt tenke meg å høre hva dere synes om lyden/opplevelsen på denne utgaven, kontra andre utgaver. Det er jo flere av dere som har denne skiva i flere utgivelser. Selv har jeg den vanlige utgivelsen og en japse-utgivelse.
    Tok en rask test av mine. Kun 5 min på hver. Det er forskjeller, men om det er verdt prisen må jo være opp til deg. Synes japanpressingen kommer godt ut, og den nye i samleboksen er heller ikke så verst. Kjøpte MoFi siden jeg var nysgjerrig på den nye Ultradisk one step produksjonen. Den er nok blant de bedre pressingene jeg har i hus, men tror ikke det er veldig lett å peke på store forskjeller fra andre 45rpm innspillinger jeg har fra MoFi og andre.
    Vis vedlegget 475059
    Hei Jon
    Takk for at du tok deg tid til en liten test. Tror jeg velger å satse på de jeg har (glemte å nevne at jeg også har Cheap Xmas-boksen). Tror da heller at jeg leter etter en vanlig MOFI-kopi i stedet.
    Petter
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.513
    Antall liker
    4.270
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    The Nightfly på MoFi 2x45 låter bra og er den klart beste pressingen jeg har med denne innspillingen. Den låter mindre "digitalt" enn andre pressinger, men mangler litt i toppen. Hvis man liker musikken, er det absolutt å anbefale å skaffe seg denne hvis det er mulig til tross for en høy pris.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.513
    Antall liker
    4.270
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Noen som har erfaring med denne:

    2LP Box - Patricia Barber - Verse - MFSL, AUDIOPHILE 45rpm LIMITED NUMBERED
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Kjøpte Faganboksen fra MoFI, 2 x 45 omdreininger, osv. Jada vi hører det meste, oppløst i toppen, detaljrikdom osv. MEN det høres på mitt anlegg veldig godt at dette er en digital innspilling. Jeg bruker like gjerne den tyske pressingen av plata, det svinger bedre av den.
    Jeg tror nok at jeg i fremtiden skal forutsette analoge innspillinger når jeg skal betale så vidt mye for ei plate.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.838
    Antall liker
    10.640
    Torget vurderinger
    10
    Lagga, hvordan vil du beskrive forskjellen på Verse mot CD.
    Har samme boksen selv.
    Og kan det være forskjell på CD og Tidal versjonen?
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.513
    Antall liker
    4.270
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Det er svindyrt med Mofi-boksen. Sacd likeså.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn