MMORPG

G

Gjestemedlem

Gjest
Savner et bra spill for tiden, og vurderer å starte litt med MMORPG igjen. Har ikke spilt på et par år nå så jeg er ikke helt oppdatert på hva som er bra for tiden.- Spilte de fleste av de tidlige MMoene, fra EQ1 etc. og det siste jeg spilte var vel WOW tom. Lich King, men det bli litt mye av det gode med raiding 2-3 kvelder i uken, og det har jeg ikke hverken tid eller lyst til å gjenta. Det ble som en deltidsjobb.

Noen som spiller for tiden og har noen oppdaterte tips?

Kan jo prøve WOW igjen da, siden det har kommet en ny stor utvidelse til det som ser ut til å legge til rette for solo/gruppespill uten å involvere seg i seriøse raidgrupper og slikt igjen.

Men det er vel kanskje bedre alternativer?

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Age og Conan, er jo norsk... men er neppe rette prson til å gi råd da jeg ikke har peiling

noen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2008
Antall liker
34
Fallout 3 med brukergenerert innhold og alle tilegg ?

G

Gjestemedlem

Gjest
AoC har jeg prøvd meg på tidligere, og fikk aldri helt sansen for det. Det nye prosjektet til Funcom ser interessant ut, men der er jo ikke sluppet ennå.

Fallout 3 her jeg spilt, og begynte på New Vegas også, men var litt ferdig med det så jeg holdt ikke ut så lenge. Det er jo snakk om en Fallout MMO da, så når den kommer vil jeg sikkert prøve.

M

Morpheus

Gjest
Tja, spiller selv litt wow. Nye expansjonen er mindre casual vennlig en wotlk. Selv er jeg litt fra og til. Har hatt lange pauser. Har en tendens til å spille de samme spillene som RL-kompiser,så vi kan være litt "sosiale" når vi ikke orker å renne dørene ned til hverandre etter endt arbeidsdag. Jeg ble aldri like begeistret for Black Ops... BF gadd jeg bare spille noen timer dessverre. Har aldri vært opptatt av lore,så raiding har jeg nedprioritert, men er med i et ganske hardcore norsk raiding-guild så mulighetene ligger der. Jeg er helt sikker på at PC-spill hjelper på Koordinasjonsevne og reaksjonsevne noe som må holdes ved like når man har blitt 30++.

Husker du spillte lock. I arena spiller jeg shammy og kompisen min lock!

G

Gjestemedlem

Gjest
Har ikke vært borti DC. Kanskje det er moro. Spilte City of Heroes en stund dog, og mulig dette er noe av det samme. Det ble litt ensformig dog.

Så det var en 10d trial på Cataclysm ute, så jeg starte opp den. Men nissene har laget level cap på 80 så man får ikke spilt så mye videre uten å kjøpe og abonnere igjen. Må tenke litt på det.

Litt vemodig og at alt det flotte raidgearet som jeg jobber så hardt for nå er dårligere enn tilfeldige grønne drops på samme lvl. :-\

T

timc

Gjest
Selv spiller jeg litt Warhammer online for tiden. Har vært innom det meste av mmorpger til PC de siste årene, og Warhammer, og EQ1/2 utmerker seg positivt.

Sitter å venter på Star Wars KOTOR. Tror det blir bra.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Er det flere enn meg som falt av allerede ved første innlegg i denne tråden? Det tok litt tid før jeg i det hele tatt forstod hvilket språk dette var skrevet på, før det til slutt dukket opp noe som jeg kan huske har vært nevnt i spillsammenheng mellom guttungene i i huset. Er det jeg som begynner å bli alvorlig gammel nå?

Det siste spillet jeg spilte helg igjennom het Project I.G.I.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Takk, baluba. Jeg var nødt til å søke opp mmorpg. Og det enda jeg elsker south park episoden 'make love not warcraft.'

Jeg har ikke spilt noe siden Tony Hawk 3.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
Takk, baluba. Jeg var nødt til å søke opp mmorpg. Og det enda jeg elsker south park episoden 'make love not warcraft.'

Puh, jeg er ikke alene om å være akterutseilt altså. Hva er mmorpg?

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
baluba skrev:
Roberten skrev:

Rollespill hvor man spiller mot/med andre rundt om på verdsveven. Massively multiplayer online role-playing game kaller de det, folk lever seg inn i en fantasiverden hvor de er en flyvende boksehanske fra 1800-tallet.

Dersom du er på en nogenlunde linje kan du se south park episoden her

http://www.pp2g.tv/vZXB!Y3E_.aspx

hysterisk morsom.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
baluba skrev:
Er det flere enn meg som falt av allerede ved første innlegg i denne tråden? Det tok litt tid før jeg i det hele tatt forstod hvilket språk dette var skrevet på, før det til slutt dukket opp noe som jeg kan huske har vært nevnt i spillsammenheng mellom guttungene i i huset. Er det jeg som begynner å bli alvorlig gammel nå?

Det siste spillet jeg spilte helg igjennom het Project I.G.I.
IGI var noen år siden, ja ;D

@Gjestemedlem, hva med Lord of the Rings Online, har du sjekket ut det?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
baluba skrev:
Roberten skrev:

Rollespill hvor man spiller mot/med andre rundt om på verdsveven. Massively multiplayer online role-playing game kaller de det, folk lever seg inn i en fantasiverden hvor de er en flyvende boksehanske fra 1800-tallet.

Dersom du er på en nogenlunde linje kan du se south park episoden her

http://www.pp2g.tv/vZXB!Y3E_.aspx

hysterisk morsom.
Jeez, jeg visste vi var ganske nerdete her inne. Men tydeligvis er vi en klasse mer hardcore enn det jeg trodde. Det ser ut for at Sheldon Cooper har tatt bolig i enkelte av våre medlemmer. Kanskje den BBT-skjorten jeg nevner i tråden for T-skjorter kanskje passer bedre på noen andre enn meg (og sluket...).

G

Gjestemedlem

Gjest
timc skrev:
Selv spiller jeg litt Warhammer online for tiden. Har vært innom det meste av mmorpger til PC de siste årene, og Warhammer, og EQ1/2 utmerker seg positivt.

Sitter å venter på Star Wars KOTOR. Tror det blir bra.
Ikke prøvd Warhammer, men spilte lenge og vel i EQ1 og en god stund i EQ2 når den kom.

Kotor blir stort håper jeg, i alle fall hvis KOTOR 1 og 2 blir en målestokk, men likte ikke så godt Start Wars Online. Lotro spilte jeg også en stund. det var ok, man hadde liten staying power for min del.

G

Gjestemedlem

Gjest
baluba skrev:
Jeez, jeg visste vi var ganske nerdete her inne. Men tydeligvis er vi en klasse mer hardcore enn det jeg trodde. Det ser ut for at Sheldon Cooper har tatt bolig i enkelte av våre medlemmer. Kanskje den BBT-skjorten jeg nevner i tråden for T-skjorter kanskje passer bedre på noen andre enn meg (og sluket...).
Som du ser har jeg også lang erfaring med å leve i fantasiverdener. ::)

Sheldon er forøvrig en artig skrue han.

Assi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2010
Antall liker
13
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Assi skrev:
Observerer noen kamerater som har begynt og spille noe som heter Rift!
Minner om WoW sier de.. Kanskje du kunne testet dette?

http://www.youtube.com/watch?v=K_9oiBivg-g&feature=fvst

http://eu.riftgame.com/en/

Ser litt kult ut, gjerne gi det et forsøk selv.
Takk for tips. Signet opp for betaen, så vi får se om jeg kommer med. Pleier å gå bra.
Signet meg selv opp for beta nå.
Får se hvor lang tid det tar før invite dukker opp eventuelt.

T

timc

Gjest
baluba skrev:
Ekte mannfolk spiller ikke dataspill.
Ekte mannfolk sitter ikke inne å hører på musikk. Ekte mannfolk er ute i skogen og hogger ved.

M

Morpheus

Gjest
baluba skrev:
Har sett i andre tråder tidligere at du kan være ganske hårsår med tanke på fordommer folk har... kansje du bør gå litt mer i deg selv?...

T

timc

Gjest
Morpheus skrev:
baluba skrev:
Har sett i andre tråder tidligere at du kan være ganske hårsår med tanke på fordommer folk har... kansje du bør gå litt mer i deg selv?...
Det var da åpenbart ironisk ment, var det ikke?

M

Morpheus

Gjest
jeg så ingen smiley's der.... Slike innlegg er alltid skrevet for å få en reaksjon, evt oppmersomhet. Jeg var egentlig bare hyggelig som responderte. Jeg lider heldigvis av svært få komplekser basert på mitt maskuline kjønn, og om noen faktisk skulle mene i fullt alvor at det å spille dataspill ikke er mandig... ja.. so what??

T

timc

Gjest
Morpheus skrev:
jeg så ingen smiley's der.... Slike innlegg er alltid skrevet for å få en reaksjon, evt oppmersomhet. Jeg var egentlig bare hyggelig som responderte. Jeg lider heldigvis av svært få komplekser basert på mitt maskuline kjønn, og om noen faktisk skulle mene i fullt alvor at det å spille dataspill ikke er mandig... ja.. so what??
Jeg oppfattet det som en spøk. Men likevel, så er det jo en viss sannhet i det..........

G

Gjestemedlem

Gjest
timc skrev:
Jeg oppfattet det som en spøk. Men likevel, så er det jo en viss sannhet i det..........
Jepps. "Ekte mannfolk" vet sannsynligvis ikke hvordan en datamaskin opereres en gang. Langt mindre bruke den til noe mer avansert enn å legge kabal på Facebook. De er nok alt for opptatt med å rote rundt i nedi skitne bilmotorer, se på fotball på fjernsynet, kjøre langtransport eller koste i fjøset.

Assi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2010
Antall liker
13
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Assi skrev:
Observerer noen kamerater som har begynt og spille noe som heter Rift!
Minner om WoW sier de.. Kanskje du kunne testet dette?

http://www.youtube.com/watch?v=K_9oiBivg-g&feature=fvst

http://eu.riftgame.com/en/

Ser litt kult ut, gjerne gi det et forsøk selv.
Takk for tips. Signet opp for betaen, så vi får se om jeg kommer med. Pleier å gå bra.
Jeg fikk invitasjon nå, hva med deg?

" The RIFT beta continues this weekend with the next beta event, Planar War, which is set to begin Friday, Feb. 4, 2011 at 10:00 AM PST (18:00 GMT), and run through 10:00 AM (18:00 GMT) on Monday, Feb. 7, 2011 "

G

Gjestemedlem

Gjest
Assi skrev:
Jeg fikk invitasjon nå, hva med deg?

" The RIFT beta continues this weekend with the next beta event, Planar War, which is set to begin Friday, Feb. 4, 2011 at 10:00 AM PST (18:00 GMT), and run through 10:00 AM (18:00 GMT) on Monday, Feb. 7, 2011 "
Jepps, det lå en i postkassen til meg også. Kommer sikkert til å prøve det i helgen. :)

Assi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2010
Antall liker
13
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
1
He-he, det samme her!
Bare komme meg hjem fra jobb først, regner med det er noen gb å laste ned.

Topp Bunn