Mitt nye lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• hank

Fersking
    Ble medlem
    23.06.2003
    Antall liker
    0
    Hei!

Har holdt på med hifi i ca 12 år nå og begynner å bli fornøyd med lyden, akkkurat bygget meg nytt
    hus hvor jeg har klart å lage meg et 35 kvm stort lytterom som er totalt avskjermet i fra resten av huset. Så unger kan sove selv om pappa spiller som det "Ljomer" på drømmerommet sitt. Det skal også sies at rommet er 95% ferdig listing å lydøren kommer inn denne uken, deretter begynner arbeidet med tuning av rommet.

Litt teknisk om rommet, siden jeg liker veldig godt å se film også vil det nok med tiden komme en hjemmekino her men som sagt det er hifi som står i fører setet. Så prosjektoren er bestillt, så her blir det HD kvalitet men vet ikke om bildet blir på langvegg som nå eller kortvegg. Interne trekkerør er lagt i veggene så det er bare å finne ut hvilken vei anlegget skal stå. Håper at det skal bli slik det står nå men det er det lyden som bestemmer. Ellers kan lyden beskrives som utrolig homogen, ikke snakk om skarpe s er eller noe slikt. men bedre skal det bli med mer møbler og demping av rommet. Til nå så har jeg bare satt ut none dempe plater for å ta det værste av ekko nå. men som sagt rommet er ikke fedig, håper på noen kommentarer med tips eller lignende..

Mvh

Hank

Vedlegg

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei og velkommen på sentralen!

Tenk å kunne boltre seg på 35 kvadrat uten innblanding. Du er heldig.

Elektron

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.516
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Velkommen ja :)

Flott oppsett du har der og mye snacks i kabler også ser jeg.
    I ditt rom har du flotte utfordringer å jobbe med, sånt er artig og kos. Det areal du har til rådighet er imponerende og skulle kunne gi deg de beste forutsetninger.
    Her blir å følge med videre og lykke til ;)

gismo

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.294
    Torget vurderinger
    4
    Heldig, ja det skal være sikkert og visst. Eget lydskjermet rom, det hadde vært noe...
    Vil tro at komponentene dine spiller bra sammen.
    Hvilken sub er det du bruker? Amphion?

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Eget rom er vel det som står høyest på min ønskeliste om dagen.

Gratulere, for vi flere bilder etterhvert....

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.777
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

Dette så veldig bra ut! Har et lignende prosjekt på gang selv - så jeg er veldig nysgjerrig på hvilke løsninger du har valgt og slikt - og ikke minst om du er fornøyd med resultatet!

Mvh
    OMF

hank

Fersking
    Ble medlem
    23.06.2003
    Antall liker
    0
    kjoenik skrev:
    Heldig, ja det skal være sikkert og visst. Eget lydskjermet rom, det hadde vært noe...
    Vil tro at komponentene dine spiller bra sammen.
    Hvilken sub er det du bruker? Amphion?
    Hei

Jeg har lagt mye tid ned i planlegging av det nye huset, å rommet begynner å bli bra.
    det er Amphion sub jeg spiller på, må vel si at dette er noe av det bedre musikalske sub som jeg har prøvd. Den er ekstremt kjapp og i nydelig utførelse. sammenlignet den med subber til dobbelt av prisen. Prisen på den var vel 12500,- det er et 12" element med en 500 watt forsterker. Det skal komme mer bilder og tekniske detaljer..

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.785
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Velkommen! Blir spennende å følge tråden din videre.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn