Mitt møte med frey!

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
314
Torget vurderinger
1
Har lang erfaring med både WireWorld (Gold 3+ og 5) og Nordost (Red Dawn og SPM).

Er på grunnlag av dette svært skeptisk til Nordost da jeg alltid har syntes WireWorld er mye bedre. Cardas synes jeg er nokså likt WireWorld. Har f.eks. et sett med Cardas Neutral Reference som er meget bra.

Men tilbake til WireWorld. Gold-kabelen mener jeg er noe av det beste man kan få tak i. Jeg tipper du må opp på Valhalla i Nordost serien før vi kan begynne å sammenligne kvalitet (men da er jo ikke akkurat prisen lik...)

Høyslutt
Driver og sammenligner frey cardas gold og wireworld gold nå jeg. Blir spennende. På oppløsning og dynamikk må w og c se seg slått da. Men d er jo flere parametre :)

K

kjetilt

Gjest
Men hva med "klinisk" og "spiss" lyd? Jeg har jo ikke hørt de nye Nordost kablene, men mulig de avviker en del fra de gamle modellene?? Venter på tilbakemelding.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Hei!
Jeg har tidligere nevnt her på HS. at en (person) har fortalt meg at EMC 1 ikke er "ekte" balansert (kun koblet til XLR kontakter ut) som også er gitt et høyere utgangsnivå ::)
Jeg fikk aldri noen (til)svar på hvorvidt dette er riktig eller galt.
Det bør vel kunne være noen der ute som kan avkrefte/bekrefte dette.
Jeg har sjøl eid en slik, men vet ikke hva som er riktig bortsett fra at det er et høyere utnivå når en benytter XLR utgangene.
Jeg har også hørt det samme fra en hifipusher som hevdet han hadde det fra en som jobbet hos EC. Han sa at utgangen er ballansert, men at den "mates" fra et SE-basert system.

Jeg har åpnet min kun en gang, og kan ikke huske at det var doble PAR av alt, slik det nødvendigvis blir i et ekte ballansert system.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.544
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
en Audio Dharma Cable Cooker koster ca $600 i innkjøp.
virker utvilsomt veldig bra.
latterlig å betale for innbrenning av en kabel fra leverandør; de burde vært innbrent på fabrikk og utstyrt med datostempel.

ang cardas golden reference er det den beste kommersiellt tilgjengelige kabel jeg har hatt hjemme,men ifht.0,3x3 mm flatvalset sølv i bomullstrømpe,lyder den litt grainy og flisete i toppen.ellers noe daffere dynamikk enn uskjermet diy versjon.
bruker nå hardtvinnet uskjermet fra pu til sluttrinn; ikke støyproblemer
mvh
Leif

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Antall liker
114
Sted
Sør-Trøndelag
Hvordan sjekker jeg dette med fasing i støpslene og gjør dette rett...??
Har dette noe betydning i ett anlegg med originale strømkabler(hittil) der anlegget (ennå) ikke er i luksus Hi-End klassen...?

Topp Bunn