Mistet tilgang til harddisk!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.943
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Har akkurat oppgradert til Windows 7 på hjemme PC. Byttet ut systemdisken og installerte på denne, mens jeg lot "data" disken sitte i.

Når jeg nå har fått maskinene opp og gå igjen - så finner den disken, men jeg har ikke tilgang til den.
Jeg har forsåvidt greid å titte litt på properties....og når jeg skifter properties på filene så lagrer den alle filene.-....så filene ligger der - det er bare det at jeg åpenabrt ikke har tilgang!

mvh
OMF

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Har du satt owner? Eksisterende owner står sikkert "scrambled" i hex format, det betyr at det er owner fra før som er current owner. Prøv å sett den til din nye, nåværende bruker istedet.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.943
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hvor setter jeg owner...?

Mvh
OMF

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
OMF skrev:
Hvor setter jeg owner...?

Mvh
OMF
Under Security -> Advanced -> Owner -> Edit
Da kan du markere den owner du vil sette på alle filer / mapper.
Husk å markere "Replace owner on subcontainers and objects"
OK -> OK -> OK -> OK
:)

N

nb

Gjest
Nolfi skrev:
Under Security -> Advanced -> Owner -> Edit
Da kan du markere den owner du vil sette på alle filer / mapper.
Husk å markere "Replace owner on subcontainers and objects"
OK -> OK -> OK -> OK
:)
...og ta deg en kaffi om det er mye filer på disken ;)

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.943
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Fant ikke den menyen så lett i Windows 7 Ultimate......

Mvh
OMF

N

nb

Gjest
OMF skrev:
Fant ikke den menyen så lett i Windows 7 Ultimate......

Mvh
OMF
Bør finnes om du høyreklikker på disken/katalogen og velger "properties/egenskaper". Da er det en tab som heter "Security"

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Status please :p

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.943
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Vel...fikk det ikke til men hadde jo back up så da formaterte jeg og kopierte inn igjen!

Mvh
OMF

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Det er en god grunn til at jeg kjører Window XP på en maskin fra ca 2004...og har en extern USB data harddisk.

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Sleiven skrev:
Det er en god grunn til at jeg kjører Window XP på en maskin fra ca 2004...og har en extern USB data harddisk.
Ja, den eksterne disken er en god ide :)

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.943
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
OK - da har jeg kommet meg et steg videre!

Kjører nå Windows 7 Ultimate på alle maskinene.....

Men på LYDPCen så opplever jeg litt merkelige ting med Audiolense. Fikk ikke lisensfilen til virke, og fikk en ny HW lisen fra Bernt.
Men når jeg åpner Audiolense mappen fra Explorere - så synes ikke filen. Men npår jeg skal prøve å lagre den nye lisensfilen der - så ser jeg at det ligger en annen lisensfil der også!

Det er kun meg som knoter på den maskienne og jeg har ingen interesse av å ha restriksjoner på noe....er dette disse latterlige brukerbegrensningene...hvordan fjerner jeg det....?

Har også Ultimate 7 på laptopen...noen som kan linke til en greid instrusjon på hvordan man setter opp remote desktop....?

Mvh
OMF

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Har opplevd så mye problemer med Win7 ute hos kunder at det skal ta LANG tid før det blir innstallert på mine egne maskiner...ikke at det hjalp deg noe OMF. Gudd løkk! :)

N

nb

Gjest
Du slår av UAC (adgangskontroll) under

Control Panel -> System and security -> Action Center

Velg Security, User Account Control er da litt nede på siden, og du kan slå den av.

Det sagt, det er ingen grunn til at du skulle trenge å slå den av etter min mening. Det tyder på at noe er gjort litt lite hensiktsmessig hos deg, men på en annen side skader det ikke så mye heller, særlig ikke så lenge PCen bare skal snurre musikk og brukes av deg.

Bruker du JRiver er det muligens mer elegant å la f.eks laptopen din være fjernkontroll for en stasjonær PC. En installasjon av JRiver kan styre en annen, det er ganske snasen funksjonalitet som kom i versjon 14. Til musikkstyring synest jeg det er en mye bedre løsning enn Remote Desktop i alle fall.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.943
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Takker!

Fikk Audiolense til å virke igjen i går.....det er noe rart der, jeg kan ikke se filmappen selv om den er der!

Fjernkontrollen fungerer greit på JRiver, men kunne veldig godt tenke meg å ha tilgang til resten av maskinene fra stuen også....og da tror jeg remotedesktop er bedre enn ulike varianter av "logmeIn"...

Mvh
OMF

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.968
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
control panel - system - remote settings - "allow remote assistance connections **" - select users

Topp Bunn