Oppsett, så se etter kabler..
Rocknrolla har nordost og vdh kabler. (slankt lydende.)
Bruk av taralabs sier RR var ett steg i rett rettning, da har vi en indise på att bass/middbass er for slank med nåværende kabler..
Når rommet blir større vil hans høyttaler bli slankere i midbassen.. (det vet jeg er særegent for Audiophysics design, ettersigende)
Dette kan føre til att romfølelsen eller slippevene i ett større rom enn før blir lidende (kan føre til..)
I'm theorising.. I don't know.. for sure.
Kanskje flytte høyttalerne, sitter nermere dem, sette dem mer ifra hverandre er en oppskrift.. Sette dem nermere bakvegg - eller lenger ifra.., maybe.. Vinkle dem mer slik att de treffer ett punkt si 50cm til en meter bak huet(der han sitter), som siktepunkt? Altså, å prøve å ikke "se inn i diskantene, men att de peker på utsiden av øra.."
Knerte iallefall siderefleksjonen... fra veggene. Henge opp noen form for demping der, i first reflection points..
Audiophysics (oppsett tweaking) er ikke mitt felt altså, bare så det er sagt.. men jeg skriver lell...

Det med treffpunkt ca 1meter bak huet, det er Audiophysics "anbefaling" altså!!! Bare så det er sagt. Factory advice!!!!
Det var snakk om en murvegg... Henge ett tykt teppe på den veggen kanskje. Dette gir jo hard refleksjon.. uten teppe.
Mer varme, lyden ut av høyttalerne, mot lytteren. Det høres ut som B&W Diamond det for meg altså...
Det kan jeg tenke meg er mer "like it" for RocknRolla...
Skulle jeg råtippe på ett oppsett til 100/100++: Varme, dynamikk og trøkk...
Chapter Paperback Foreword (cd-dac-pre) (27k?) - W4S ST-500(13k?) - B&W 803 Diamond(72K?) + prøve først med nåværende kabler..
B&W 803 Diamond er særdeles bra og nøytral, litt på den varme siden, kaster lydbildet innover i rommet og er lettdrevet..
Skal funke perfekt plassert sånn i rommet de er på det bildet (som jo er oppsettet til OMF om jeg ikke tar feil?)
Jeg ville om ikke annet hatt de på hjemlån om mulig sett fra Rocknrollas synspunkt... 803 Diamond altså...
+ at B&W liker Tara labs kabler..
mvh