Mira Craig

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.728
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Mira Craig - MIRA MIRA
*ALRAMPRISEN for årets nykommer*

- Bare for å ta det med en gang, så antar jeg blir anklaget for å være hjernedød som i det hele tatt nevner en slik plate, men gjør det alikevel.

Liste-pop er på ingen måte noe jeg kjøper til daglig, men denne vurderer jeg sterkt å kjøpe selv. Dette albumet kom som et frisk pust i en ellers kjedelig hverdag. Gode utgivelser har latt seg utebli i det siste. Debut albumet til Mira Craig er kanskje ikke perfekt, men noe gjør hun jaggu bra. Det trøkker bra og det er driv i låtene. I motsetning til andre pop-album, har denne en rekke gode melodier som er engasjerende å høre på. Det eneste som egentlig er å trekke, er antall ganger ordet "mira" blir brukt...

En liten oppgave til de som har mulighet til å høre plata; Det er en dyp-dyp basstone et sted på albumet... Hvor? (låtnr - sekund)

mvh Kai

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
ja ja.. Noen måtte jo bringe dette albumet fram i lyset, og da får jeg vel si min mening om det:

Dette albumet er heller dumt å bruke pengene på. Blir rett og slett for dumt og håpe på at dette skal gå bra med hun. Til og med de i idol mente at back up-koreren til mira var bedre enn hun, og hun kunne heller ikke synge, hva sier det? ::) Hun gjør stemmen sin alt for til, og det vises på de sangene som hun har kommet ut med... ;D ::)

Oppsummering: dritt musikk!

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Mira Craig - MIRA MIRA
*ALRAMPRISEN for årets nykommer*

- Bare for å ta det med en gang, så antar jeg blir anklaget for å være hjernedød som i det hele tatt nevner en slik plate, men gjør det alikevel.

Liste-pop er på ingen måte noe jeg kjøper til daglig, men denne vurderer jeg sterkt å kjøpe selv. Dette albumet kom som et frisk pust i en ellers kjedelig hverdag. Gode utgivelser har latt seg utebli i det siste. Debut albumet til Mira Craig er kanskje ikke perfekt, men noe gjør hun jaggu bra. Det trøkker bra og det er driv i låtene. I motsetning til andre pop-album, har denne en rekke gode melodier som er engasjerende å høre på. Det eneste som egentlig er å trekke, er antall ganger ordet "mira" blir brukt...

En liten oppgave til de som har mulighet til å høre plata; Det er en dyp-dyp basstone et sted på albumet... Hvor? (låtnr - sekund)

mvh Kai

Ja absolutt ett bra album. Vurderer sterkt å kjøpe det selv også. spørs om ikke det blir nissen på lasset ved neste plate bestilling online.

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Don't u quit on me..

vel da har ho vel et budskap. Men jeg står over til uviss fremtid.

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
Nei nei.. og atter nei :D. Dette er jo Shakira++ Hvorfor ialle dager skal det være så mye bedre bare pga at det er norskt :). Systern har kjøpt plata.. NOOOOO.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Hvis dette er et friskt pust, så foretrekker jeg heller en nitrist hverdag.

<no phun intended>

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.728
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Som sagt ;D

Må vel kanskje sende oppgaven videre til AVforumet, kanskje det er noen der som tar utfordringen :) (Her på HFS er det kanskje 1% som har kapabelt utstyr til å gjenngi denne bass'n, og de samme 1% vil ikke legge denne plata i spillern sin, noe svar er vel langt unna her...)

mvh Kai

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10
Hun er et stort gjesp........

8)

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Hun er et stort gjesp........

8)
Støttes... Litt små-lubben også.. ( Noen sier hun er så fin.. Skjønner ikke helt hva de ser.. ??? )

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
Støttes... Litt små-lubben også.. ( Noen sier hun er så fin.. Skjønner ikke helt hva de ser.. ??? )

Altså, for meg virker det ut som at folk syns folk er kjekkere bare pga at de blir kjendiser. Mira er da rimelig normal. Men men.. slik er det vel bare :D.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Vil heller ha Maria Mena hvis jeg må velge!..
Hvis det går an å sammelikne da. Er vel ikke helt det samme....

mmmmariiiiaah..

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Vil heller ha Maria Mena hvis jeg må velge!..
Hvis det går an å sammelikne da. Er vel ikke helt det samme....

mmmmariiiiaah..
.....hva med Kari Bremnes? ::)

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
ja ja.. Noen måtte jo bringe dette albumet fram i lyset, og da får jeg vel si min mening om det:

Dette albumet er heller dumt å bruke pengene på. Blir rett og slett for dumt og håpe på at dette skal gå bra med hun. Til og med de i idol mente at back up-koreren til mira var bedre enn hun, og hun kunne heller ikke synge, hva sier det? ::) Hun gjør stemmen sin alt for til, og det vises på de sangene som hun har kommet ut med...  ;D ::)

Oppsummering: dritt musikk!
...tja,... ta en tur i skogen, spis litt grønt,.......eller ta en r.nk. Det blir sikert bedre ;)

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
Er vel mer klæsstilen som får frem ulven i oss mannfolk her. Selv er da ikke hun noe unik?! eller?

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
hvis hun har middels utseende og kropp så lurer jeg på hvor dere som synes det bor! Da flytter jeg dit!

Ellers liker jeg når hun bjeffer :p

Tøff jente!

Plate?

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Som sagt ;D

Må vel kanskje sende oppgaven videre til AVforumet, kanskje det er noen der som tar utfordringen :) (Her på HFS er det kanskje 1% som har kapabelt utstyr til å gjenngi denne bass'n, og de samme 1% vil ikke legge denne plata i spillern sin, noe svar er vel langt unna her...)

mvh Kai
Hei, jeg har dessverre ikke hørt noe basstone som utmerker seg, men har heller ikke hørt plata på annet enn lavt volum.

Synes det er en veldig bra plate!

Til kritikerene, så blir mye av dette for dumt, særlig å la idoldommerene avgjøre hvem som kan synge eller ikke! :D

At dere ikke liker plata er greit nok, har ikke bestemt meg for om jeg liker den selv, men det er ikke dårlig musikk. :mad:

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Kan det være låta bogeymann?
Husker ikke helt,men trur det begynner ganske tidlig i sangen,i den karakteristiske bassgangen som ligger på dette sporet.

Eller er jeg helt på jordet...
Er vel et par uker siden jeg hørte plata.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
fin dame,kunne gjerne tatt ho jeg,men plata synes jeg ikke noe om.. ;-)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.728
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
... Litt små-lubben også.. ( Noen sier hun er så fin.. Skjønner ikke helt hva de ser.. ??? )

Bidrar til off-topic selv, men ja... skikkelig ekkelt å se på! ::)

mvh Kai

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Antall liker
49
Sted
Akershus
Spor 2 har en del subsonisk bass.

Spor 6 er ekstremt holografisk, bare glem alt dere har hørt av Qsound og lignende, dette sporet tar kaka. Jeg har lyd flere meter bak meg i rommet, og alle vegger er forsvunnet. Så ren 3D finner man ikke uten bruk av bakkanaler.

Ellers er skiva grei, og dama er fin.

Støtter det en sier om bruken av ordet/navnet Mira...

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Antall liker
49
Sted
Akershus
Ellers er det flere spor som har en tøff bassgang, og flere spor som er ekstremt holografiske.

På spor 7, starter det ved 2:16 en liten bassgang som går nokså dypt.

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10
Hei, Hei, Hei.....folkens....
Jeg snakker om musikken......... stort gjesp...
Ikke hvordan hun ser ut.........
Dama er jo nydelig......

8)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg synes Pavarotti er litt smålubben jeg...god nok grunn til å ikke like han?

S

slowmotion

Gjest
Rart dette med forskjellig smak , gitt.

Av det jeg har hørt på bilradioen oversvømmes vi
av intetsigende syngedamer for tiden.
Etter min mening er det 2 som skiller seg ut litt posistivt,
det er Maria Mena og Mira Craig.
Alle de andre er jo dønn like og
ganske så kjedelige.
Men det var det med smaken, da.

Hvordan de ser ut er vel uvesentlig,
alle kan jo sminkes opp til å se pene ut nå for tiden.

Et godt eksempel er vel Katie Melua,
pen dame, men musikken er jo så intetsigende
og "13-på-dusinet" at det er uforståelig at hun skal være så populær.

Ja, ja, smaken er som baken osv ;)

;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det har du helt rett i, synes også at både Mira Craig og Maria Mena lager OK musikk, og blir litt provosert av disse verdensmesterne som "vet" hva som er god og dårlig musikk...
Får inntrykk av at det er noen som føler seg bedre enn andre ved å rakke ned på musikk som mange liker.
Hva er god og dårlig musikk? Hvem kan påstå at de har bedre musikksmak enn andre? At man ikke liker noe er en ærlig sak, men man kan ikke dømme andres musikksmak til å være dårligere enn sin egen.

tomzern

Fersking
Ble medlem
12.02.2006
Antall liker
0
Det har du helt rett i, synes også at både Mira Craig og Maria Mena lager OK musikk, og blir litt provosert av disse verdensmesterne som "vet" hva som er god og dårlig musikk...
Får inntrykk av at det er noen som føler seg bedre enn andre ved å  rakke ned på musikk som mange liker.
Hva er god og dårlig musikk? Hvem kan påstå at de har bedre musikksmak enn andre? At man ikke liker noe er en ærlig sak, men man kan ikke dømme andres musikksmak til å være dårligere enn sin egen.
Helt enig der!! Alle har forskjellig musikksmak, og utseendet burde egentlig være uvesentlig når det er snakk om en musikkartist...At dem ser bra ut på evt. musikkvideoer og konserter er bare en bonus, det er MUSIKKEN som teller, og alle kan ikke like det samme!

Personlig syns jeg ikke så veldig mye om Mira Craig ut ifra det lille jeg har hørt, mulig hun har endel bra på albumet..Helt grei musikk i mine ører.

Topp Bunn