Minutten's tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Spiller for tiden på:
    Naim CDS3/XPS2/Phonosophie BI-STAGE 2 TWIN /POWER CONTROL 2 PSU /Bi-Control 1/ Naim Superline(riaa) og Spendor s8e.

    cds3.jpg
    naimsuperline.jpg
    phonosophie_produkte_300.jpg
    Rega P9 Turntable [large view].gif
    S8e_CH.jpg


    Disse to er på vei inn:

    TW Raven one / Garrard 401

    GARRARD_401_DETAIL_1.jpg
    twacustic_raven1_l.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Har noen plater på vei fra Bee Jazz, denne er en eneste som har blitt levert:

    Edwin Berg Volum II

    volII1.png


    Volume II | Beejazz in english
    Spotify link: Edwin Berg – Volume 2

    "On to the acoustic trio of Edwin Berg, and a totally different vibe, Jarrett with touches of Bill Evans, thoroughly swinging and a simply stunning recording, this record would have been huge in the late 60's. Edwin Berg has done a few great records on Bee Jazz, and this latest is a prime example of modern acoustic jazz not far removed from Brad Meldau, but at a more elevated level, not just of virtuosity, but of feeling and of being in the zone. The bass sound on this is room rattling, big natural deep bass, and the trio concept here shows just how far European jazz musicians have come in eclipsing the 'Berklee" clinicalness of so much U.S. jazz today. These guys aren't the four-square, boxed in and unimaginative Euro players of the 60's, they have absorbed the idiom as their own, and given it their own traditions and conceptions. Hugely recommended for acoustic trio fans and anyone who loves great music."
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Fint å se din egen anleggstråd, Minutten.
    Vi vet jo du har mye fint å vise til, ikke minst musikk og vinyl, så dette blir kjekt å følge.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Noen har det veldig godt, og siden jeg har fulgt med en stund vet jeg det er mengder av ypperlig musikk i mange genrer som skal glede Minutten. At han velger å glede oss med detaljer om besettelsen er bare å ta i mot!
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Blir nok mest fokus på musikk i diverse sjangere men og litt hw, må jo snart få satt opp platespillerne!
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Vet dere er begeistret for Naives Vivaldi serie, jeg har disse to i bestilling Naives klassisk avdeling:

    boulez2.jpg
    ravel.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Har for mange platespillere allerede, men kunne tenkt meg en slik.

    thorens 124.jpg
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Blir ikke så mye stiligere enn en TD-124 II i Schopper Zarge. Armen (Ortofon?) er i overkant ortodoks for min smak, tror heller jeg hadde gitt den et armbrett i Panzerholz og satt på en Ikeda 407 eller SME 3012 R.

    For øvrig egenartet og spennende forsterkning du har, synes godt du kunne spandert noen originalbilleder på oss :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Synes det ødelegger litt av estetikken på disse med 12", og denne er blant de bedre jeg har sett.

    TD_2501_b.JPG
    TD_2504_c.JPG
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Når det gjelder armer så kom jeg over denne i dag, repilca av Ortofon rf-297, synd denne ikke passer plinten min. (er vel en 12"?)

    ortofon.jpg


    ortofon rf-297.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Nye utgivelser fra Heavenly Sweetness.

    Heven Blue note.PNG
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Fin tråd! Long overdue...
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Er det noen vet hvordan lyden er på disse opptakene? Coltrane himself lyder som regel strålende, men på en del plater høres det ut som Tyner spiller på et lektøy….
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    En gammel SME vil vel ta seg godt på denne Garrard 401 eller hva den nå heter. Husket godt denne:) mvh.Guit
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Fikk siste bundel fra Rune Grammofon i går, litt overasket over at Jenny Hval og Bushman's Revenge er utsolgt før Motorpyscho selv det er gitt ut litt flere eksemplarer av disse (alle er utsolgt nå).


    RLP3143 - Motorpsycho - Still Life With Eggplant - white vinyl 300 copies

    RLP3142 - Jenny Hval - Innocence Is Kinky - white vinyl 100 copies
    RLP2144 - Bushman´s Revenge - Electric Komle, Live! - with 7" single 200 copies
    RLP3124 - Motorpsycho - The Death Defying Unicorn - numbered marble vinyl, 300
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Første plate fra Mofi sin Silver Label serie var dessverre en skuffelse. Duke Ellington at Newport hadde riper på side1, disse kunne jeg leve med da jeg ikke merket noe på lyden, på side 2 var det dropouts og forvrengt lyd som ikke er å leve med.

    Heldigvis så var denne desto bedre, er vel den av Sundazed platene som jeg har vært minst fornøyd dem mht vinyl/lyd kvalitet. Denne kan absolutt anbefales.

    dylan_bringing_all_back_home1.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Ny King Crimson re-utgivelse på gang. (21/5-13)

    KC RED.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Fikk et par av av disse i dag, lever personlig av C._Alshus som kjørte til Sandnes med dem! Det må kalles sevice, takk!

    ibl.jpg
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Stilig. Gleder meg til å lese om hvordan du opplever dem.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Det virker som styrken helt klar er på rytmisk musikk, det svingte veldig bra på Sonny Rollings på middelmådig lydkvalitet på Verve vinyl. Mangler litt oppløsning på roligere musikk med akustiske instrumenter/stemmer ala The Hunter fra Tori Amos. Skulle gjerne ha kjørt de aktivt, så jeg får lete etter et aktivt delefiler til forsterkeren.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Har kjøp relativt lite jazz cder de siste årene, men desto mer vinyl. Har vel det meste fra denne boksen fra før av på lp og cd men klarte ikke la vær å kjøpe den til under kr.200. I motsening til lpboksen som innholder original lpene så er denne boksen organisert etter innsillingsdato, slik som impulseboksen. Dette er en nyutgivelse og boksen er av typen som er ca. 2X en valig cd i tykkelse. Har du snev av jazzinteresse så bør du ha denne musikken imo.

    John+Coltrane+-+The+Heavyweight+Champion+-+The+Complete+Atlantic+Recordings+-+BOX+SET-378692.jpg
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Etter at Complete Coltrane på Atlantic var i boks, så gikk denne i handlekurven, Complete Monk på Prestige.

    Monk prestige.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Her måtte jeg passere 200 grensen men jeg "måtte" ha denne også, complete Riverside 16 cder.

    Monk riverside.jpg
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Fantastisk tråd,minutten.
    Jeg gleder meg virkelig til fortsettelsen.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Takk for det, impulse. Jeg blir vist aldri ferdig med å kjøpe Miles Davis plater så denne er også på vei:Miles Davis The Complete On The Corner Sessions 6-CD album set.

    miles on the corner.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Holderpå og spiller meg gjennom Beethoven symfonier for tiden, i dag er no.4., og det går hovedsaklig i disse to boksene.

    beethoven chally.jpg
    beethoven jochum.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Har vært litt lei hele hifi styret i det siste og har hatt "hifi fri" siste halve året. Fikk for meg sist uke at jeg skulle flytte mine Spendor s8e høyttalere som spilte greit nok men ikke mer på Cyrus anlegget mitt. Flyttet dem over til kortveggen i stua og det ble betraktelig bedre og har spilt mer musikk i det siste en på lang lang tid, og jeg har enda ikke koblet til platespiller :). Disse små "skoeskene" fra Cyrus spiller jo riktig så bra nå, selv når jeg har sammenliget med 3-4 ganger så dyrt utstyr. Kombinasjonen med cdspilleren cds3 fra Naim og Cyrus settet fungerer enda litt bedre en den innbyggde dacen, men så koster jo cdspilleren dobbelt så mye som hele Cyrus settet også da.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Har spilt fra denne fantastike boksen i dag. Denne hadde jeg ikke fått med meg og plukket den opp etter tips fra Vidar P (må si jeg savner han her). Den var allerede oop når jeg ble oppmerksom på den men jeg fikk tak i en ny for relativt grei pris. Sjekket på Amazon.com nå og det var 2 nye tilgjengelig til $790 og $3770!!!

    Norman Granz.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Hifi interessen har våknet litt igjen etter at jeg endelig fikk Spendorene til å spille OK i stuen, så da fortsetter jeg og prøver å få litt bedre lyd på musikkrommet også.
    Har hatt lyst å prøve siste versjon av Reference serien til Kef eller Harbeth. Har faktisk hatt noen Kef før, Coda 7 sammen med NAD 304 og Q65 sammen med Yamaha 890 og begge disse kombinasjonene fungerte imo veldig bra ref. prisklassen. Kjøpe noen brukte Reference One i vår og de var en stor skuffelse og ble solgt så fort det var mulig. Er litt spent da på hvordan 201/2 som jeg har kjøpt nå vil fungere..
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Er noen måneder siden jeg har vært på en klassisk konsert men fikk en viktig påminnelse om hvordan instrumenter og orkester "egentlig" låter. Har begge anleggene (ikke platespiller) i stua p.g.a opprydding på musikkrommet og jeg syntes at Cyrus spilte litt friskere en Phonosophie settet. Men det var ikke noe tvil om Phonosophie er nærmere lyden i konserthuset en Cyrus. Jeg hadde en av de bedre plassene i hallen og ble igjen minnet på hvor "mørkt" og lite hifi det egentlig låter i en god konsertsal. Er ganske sikker på at flere audiophile hadde ment at det manglet litt luft og detaljer samt at det var litt lite bass om de hadde fått presentert samme lyd fra et "state of the art" stereoanlegg.

    stavanger konsert kus.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Måtte finne frem og spille min første Lou Reed plate nå jeg oppdaget at han døde i dag, RIP.

    lou-reed-newyork.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Dette er en liten favoritt for tiden, blir ikke noe dårligere av at det er virkelig bra lyd på denne Audio Wave utgivlesen.


    the cat walk stor.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Vurderte å kvitte meg med det ene anlegget og kun ha et i stua, men det var liten respons på annonsene mine så jeg kommer nok å fortsatt til ha to. Er nå tilbake slike det har vært tidligere og fått koblet opp platespilleren igjen. Sliter med støy fra riaa så nå bruke jeg den interne i pre, men jeg overlever det. Gjorde en liten test cd vs lp i dag, der cdspilleren fikk stå på Fraim og platespilleren på Frislev, platen var Baggs meet Wes! Cden var fra Keepnews Collection og lpen en rimelig re-utgivelse fra 86'. Det er ikke det at Naim cds3/xps låter dårlig det er bare det at det låter bedre og mer engasjerende med Regaen, selv med riaaen i pre. Godt å spille vinyl igjen!

    wes milt.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn