Minor Majority....

O

om.s

Gjest
Noen som har fått anledning til å lytte på deres siste skive "reasons to hang around"?

Bestillte den i dag og ser med en viss forventning på denne utgivelsen, den forrige var etter min mening en liten perle.

mvh
 
B

bamsemann

Gjest
Noen som har fått anledning til å lytte på deres siste skive "reasons to hang around"?

Bestillte den i dag og ser med en viss forventning på denne utgivelsen, den forrige var etter min mening en liten perle.

mvh
Har ikke fått hørt den siste, men er helt enig med deg om.s.... Den forrige "up for you and i" var en perle..

Skal ha den nye ja, fått veldig skryt, her blir det nok en del seksere...

M.V.H.

Bamsemann....... ;)
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.804
Antall liker
363
Torget vurderinger
3
Vinyl-utgaven kommer med bonuslåt i februar. Venter på den.

Forøvrig har alle de 3 skivene til MM førsteklasses lyd på vinyl. CD'ene kjenner jeg ikke, men sikkert OK.

De to første er presset i Tsjekkia, mens Up for You and I er presset i Tyskland. Til dem som ikke har disse: Sprint ned til Big Dipper og kjøp alle 3!

FZ
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Har nettopp vært ute og kjøpt konsertbilletter til Minor Majority, og var samtidig innom Platekompaniet og plukka opp den siste CD'en. Sitter og hører på den nå, og må si at jeg liker det jeg hører så langt. Samme oppskrift som før, og det fungerer fremdeles bra synes jeg...
 
O

om.s

Gjest
Har nettopp vært ute og kjøpt konsertbilletter til Minor Majority, og var samtidig innom Platekompaniet og plukka opp den siste CD'en. Sitter og hører på den nå, og må si at jeg liker det jeg hører så langt.  Samme oppskrift som før, og det fungerer fremdeles bra synes jeg...
Betryggende lesning, "why change a winning team" :)

mvh
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Jeg venter på vinylen. Jeg har ingen hast.
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
924
Antall liker
312
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Har nettopp vært ute og kjøpt konsertbilletter til Minor Majority, og var samtidig innom Platekompaniet og plukka opp den siste CD'en. Sitter og hører på den nå, og må si at jeg liker det jeg hører så langt.  Samme oppskrift som før, og det fungerer fremdeles bra synes jeg...
Behagelig musikk! Og de er veldig bra live ;)
 
O

om.s

Gjest
Jeg venter på vinylen. Jeg har ingen hast.
Hvor ligger Big Dipper i Oslo, om man skulle rote seg opp dit engang?

Beskriv gjerne ifht noe...

mvh
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
498
Antall liker
77
Hvor ligger Big Dipper i Oslo, om man skulle rote seg opp dit engang?

Beskriv gjerne ifht noe...

mvh

Torggata. Ift Lyric ligger det ca 50 meter i retning grunerløkka, på samme side av gata.
 
O

om.s

Gjest
Torggata. Ift Lyric ligger det ca 50 meter i retning grunerløkka, på samme side av gata.
Da burde jeg absolutt finne det, var når jeg bodde i Norge/Tønsberg meget regelmessig på besøk hos Lyric, så da har jeg det klart for meg.

Takker for hjelpen!

mvh
 

Othor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Er det noen andre som merker litt kompresjon fra en av mikrofonene på denne platen.
Utrolig irriterende.

Ove
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Er det noen andre som merker litt kompresjon fra en av mikrofonene på denne platen.
Utrolig irriterende.
Har ikke lagt merke til dette. Noen spesielle steder du mener at det kommer bra frem?
 

Othor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Har ikke lagt merke til dette. Noen spesielle steder du mener at det kommer bra frem?
Spor 7 var vel mest fremtredende, Jeg begynte å lure på om det var en rød tråd gjennom hele platen for å få litt "gammel"lyd. (slik som Jim Stærk).
Mulig jeg har fått en ødelagt cd, men hadde vært kjekt om flere kunne hørt etter.


Mvh.
Ove
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Spor 7 var vel mest fremtredende, Jeg begynte å lure på om det var en rød tråd gjennom hele platen for å få litt "gammel"lyd. (slik som Jim Stærk).
Mulig jeg har fått en ødelagt cd, men hadde vært kjekt om flere kunne hørt etter.
Synes det høres klart og fint ut jeg...
:p
 

Othor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Synes det høres klart og fint ut jeg...
:p
Har nok vært uheldig med platen, har nå prøvd med Thomas Dybdahl og Jack Johnson, og det er kun Minor Majority platen som "skurrer".
Får ta en tur til platekompaniet å bytte den.

Ove
 

Othor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Jeg lagde en kopi av platen nettopp, den er fri for ulyder.
Merkelige greier.
Noen som har vært ute for lignende med andre plater???

Ove
 
O

om.s

Gjest
Da kom den endelig, skal lytte litt mellom jobb øktene...
Gleder meg litt faktisk ;D

mvh
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.004
Antall liker
1.330
Torget vurderinger
5
Fin plate, og bra releasekonsert på Blå i går :)
 
K

kiwi

Gjest
har hatt den i hus et par dager nå :) en kjempefin plate, de har også med seg Maria Solheim på en av låtene og hun har en kjempefin stemme etter min mening " løp og kjøp" ;)
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Skiva har gått none runder nå, og jeg syns den siger mer og mer inn.

Konklusjon - Det er en rolig - melankolsk og fin plate.

8)
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Syns noen riff på denne skiva minner meg om Neil Young....

Mulig jeg tar feil....

!!
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Har bare hørt det tre ganger i bilen.. Den forrige er etter min mening noe bedre, men jeg angrer ikke på kjøpet :D
 
O

om.s

Gjest
Har bare hørt det tre ganger i bilen.. Den forrige er etter min mening noe bedre, men jeg angrer ikke på kjøpet :D
Jeg tenderer også til det samme som deg ang den nye kontra den forrige.....

mvh
 

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Innlegg
408
Antall liker
4
I kveld gjester Minor Majority Folken, og jeg burde vel egentlig vært tilstede, men Idol kom visst i veien :p

Jeg er en stor beundrer av MM som har klart å finne en oppskrift som har fungert på hele 4 album.

Synes de "smaker" like godt nå som da jeg først oppdaget dem, men min rangering av albumene er som følger.
1. If i told you, you were beutiful
2. Reasons to hang around
3. Up for U and I
4. Walking home from Nicole's.

Lin som ser fram til en ny og melodiøs kveld med Minor Majority
 
O

om.s

Gjest
I kveld gjester Minor Majority Folken, og jeg burde vel egentlig vært tilstede, men Idol kom visst i veien :p

Jeg er en stor beundrer av MM som har klart å finne en oppskrift som har fungert på hele 4 album.

Synes de "smaker" like godt nå som da jeg først oppdaget dem, men min rangering av albumene er som følger.
1. If i told you, you were beutiful
2. Reasons to hang around
3. Up for U and I
4. Walking home from Nicole's.

Lin som ser fram til en ny og melodiøs kveld med Minor Majority
1,2. Up for U and I
3,4. Reasons to hang around..

...og det var de som gjorde mest inntrykk ;)

mvh
 

Bortne

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
90
Antall liker
0
Jeg skal på Minor Majority konsert i morgen, har ikke de store forventningene. Det blir litt for rolig og "kjedelig" for meg. Men en fin opplevelse med litt pils/rødvin blir det nok.
 
O

om.s

Gjest
Jeg skal på Minor Majority konsert i morgen, har ikke de store forventningene. Det blir litt for rolig og "kjedelig" for meg. Men en fin opplevelse med litt pils/rødvin blir det nok.
Best blir det om ikke forventningene er størst.....som regel.....

mvh
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

anbefaler MM andre album "if i told you you where beutiful" dette er et smykke av en plate og har glimrende lyd/produksjon.synes den nye "reasons" er bedre en "up for you and i"

mvh
 

Bortne

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
90
Antall liker
0
Gleder meg veldig til konserten, men har ikke de største forhåpningene, og som du sier er det ofte best.
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
754
Antall liker
2
the Dark Half fra Up for U and I er heilt fantastisk bra, -vil nesten si den beste låta til MM. Fenomenal subtil og dyster. De små variasjonenen i klang og nerve gir en sjelelig opplevelse av de sjeldne...
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Har sett omtale av dette bandet tidligere her på HFS, bortsett fra det - helt ukjent for meg.
Snoket på Limewire og lastet ned noen kutt, og neste nå blir en tur til platebutikken. Dette syns jeg er utrolig bra!!

Artig når man finner nye musikalske skatter!
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Du tar nok ikke så feil, på en konsert med de jeg var på lovet Angelskår en øl til den som kunne gjette hvilken av Neil Youngs plater de var inspirert av, han nevnte bare at plata var fra 74'

Syns noen riff på denne skiva minner meg om Neil Young....

Mulig jeg tar feil....

!!
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.804
Antall liker
363
Torget vurderinger
3
FZ skrev:
Vinyl-utgaven kommer med bonuslåt i februar. Venter på den.

Forøvrig har alle de 3 skivene til MM førsteklasses lyd på vinyl. CD'ene kjenner jeg ikke, men sikkert OK.

De to første er presset i Tsjekkia, mens Up for You and I er presset i Tyskland. Til dem som ikke har disse: Sprint ned til Big Dipper og kjøp alle 3!

FZ
Det tok to år før denne skiva kom på vinyl, men nå er den her på 3! platesider inkludert en bonuslåt.....
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
FZ skrev:
FZ skrev:
Vinyl-utgaven kommer med bonuslåt i februar. Venter på den.

Forøvrig har alle de 3 skivene til MM førsteklasses lyd på vinyl. CD'ene kjenner jeg ikke, men sikkert OK.

De to første er presset i Tsjekkia, mens Up for You and I er presset i Tyskland. Til dem som ikke har disse: Sprint ned til Big Dipper og kjøp alle 3!

FZ
Det tok to år før denne skiva kom på vinyl, men nå er den her på 3! platesider inkludert en bonuslåt.....
Jeg har plaget Andreas og Bjørn nesten hver gang jeg har vært der: Når kommer den? Når kommer den? Kommer Minor Majority snart? Til slutt krøp de til korset. Da Reasons To Hang Around kom, var det en gledens dag. 8)
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.804
Antall liker
363
Torget vurderinger
3
quad_lars skrev:
Jeg har plaget Andreas og Bjørn nesten hver gang jeg har vært der: Når kommer den? Når kommer den? Kommer Minor Majority snart? Til slutt krøp de til korset. Da Reasons To Hang Arong kom, var det en gledens dag. 8)
Jeg slutta å spørre etter den etter noen måneder... Har du fått noen forklaring på hvorfor de somla i over to år for å få ut denne i 500 ex?
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
FZ skrev:
quad_lars skrev:
Jeg har plaget Andreas og Bjørn nesten hver gang jeg har vært der: Når kommer den? Når kommer den? Kommer Minor Majority snart? Til slutt krøp de til korset. Da Reasons To Hang Arong kom, var det en gledens dag. 8)
Jeg slutta å spørre etter den etter noen måneder... Har du fått noen forklaring på hvorfor de somla i over to år for å få ut denne i 500 ex?
Nei, egentlig ikke, Andreas og Bjørn har aldri gitt noen god forklaring. De har skyldt på bonussporet, men den kjøper jeg ikke. Når den endelig er her, har jeg sluttet spørre.
 
Topp Bunn