- Ble medlem
- 11.02.2002
- Antall liker
- 1.023
Vurderer å sette inn takvinduer i pulttak på 17,2 grader. Men det må være mulig å se igjennom vinduene når man ser rett på dem fra andre etasje; noen som praktisk erfaring?
|
Jeg har takvinkel på 15 grader. Ingen horisont i sikte gjennom mine takvinduer. Knapt noe annet, heller - stort sett bare himmel. Såvidt toppen av noen høye grantrær - det er alt. Ganske oppskrytt, takvinduer.....Prøver igjen hehe; klarer man å se ut av takvinduer montert i tak med vinkel 17 grader? Å se stjernehimmelen er ikke noe problem, men hva med horisonten?
du har jo lyset som slipper inn. Dette er ofte en grunn nok for at takvindu monteres.Jeg har takvinkel på 15 grader. Ingen horisont i sikte gjennom mine takvinduer. Knapt noe annet, heller - stort sett bare himmel. Såvidt toppen av noen høye grantrær - det er alt. Ganske oppskrytt, takvinduer.....Prøver igjen hehe; klarer man å se ut av takvinduer montert i tak med vinkel 17 grader? Å se stjernehimmelen er ikke noe problem, men hva med horisonten?
Hva trenger du av informasjon? Eller for å snu på flisa; hva må til for å få dette til? Altså i forhold til størrelse på vindu og pris? 10 meter takvindu i ett stykke høres dyrt ut.Jeg forstår ikke at vi har fått nok informasjon om muligheter eller begrensninger til å trekke noen konklusjon.
Siden du i annen tråd har sagt at du ikke er interessert i mine råd er det sikkert best jeg holder meg unna. Rett nok har vi flyttet, men vi er samme gjengen.Hva trenger du av informasjon? Eller for å snu på flisa; hva må til for å få dette til? Altså i forhold til størrelse på vindu og pris? 10 meter takvindu i ett stykke høres dyrt ut.Jeg forstår ikke at vi har fått nok informasjon om muligheter eller begrensninger til å trekke noen konklusjon.
Hehe, la merke til det.Siden du i annen tråd har sagt at du ikke er interessert i mine råd er det sikkert best jeg holder meg unna. Rett nok har vi flyttet, men vi er samme gjengen.Hva trenger du av informasjon? Eller for å snu på flisa; hva må til for å få dette til? Altså i forhold til størrelse på vindu og pris? 10 meter takvindu i ett stykke høres dyrt ut.Jeg forstår ikke at vi har fått nok informasjon om muligheter eller begrensninger til å trekke noen konklusjon.
Du kan "skjøte" flere vinduer etter hverandre slik at den fulle tykkelsen på taket (som skygger for utsyn) kun kommer over det øverste vinduet og under det nederste.Ja, har ringt Velux og de lager dessverre maks 180 vinduer. Bøckmann tok ikke tlf., men skal prøve igjen.
Andre tips om leverandører?