- Ble medlem
- 24.10.2007
- Antall liker
- 6
Har du aldrig hørt om Fulltoner? Eller bredbåndselement.....
Nope. Trodde ikke dette lot seg gjøre jeg. Må undersøkes nærmere!government skrev:Har du aldrig hørt om Fulltoner? Eller bredbåndselement.....
Det er en tretommer, men fulltoneelementer finnes i både 8" og større.sinep skrev:Nope. Trodde ikke dette lot seg gjøre jeg. Må undersøkes nærmere!government skrev:Har du aldrig hørt om Fulltoner? Eller bredbåndselement.....![]()
Oi!Gammeln skrev:Magico Q1
Da bør du også take a note på BS 243 ACTIVE fra Elac; den har sågar optisk inngang:pahf skrev:Aktive høytalere med dac er jo meget spennende da for min del et anlegg nr 2 bør ta minst mulig plass. *note taken*
absolutt! jeg har hørt 12tommere spille til 10khz med en lyd du neppe hadde troddsinep skrev:Nope. Trodde ikke dette lot seg gjøre jeg. Må undersøkes nærmere!government skrev:Har du aldrig hørt om Fulltoner? Eller bredbåndselement.....![]()
pahf skrev:Aktive høytalere med dac er jo meget spennende da for min del et anlegg nr 2 bør ta minst mulig plass. *note taken*
pahf skrev:1. Dette er høytalere som har et formål "Formidle spilleglede og ha det gøy" enten det værer seg musikk, film, spill etc etc.
Uansett skal de ha en spilleglede av en annen verden, litt typisk klipsch så RB51 er absolutt vurdert.
[...]
4.Pris! Dette er lowcost, men finner jeg noe som virkelig rører meg så vet jeg at jeg driter i pengeboka!
De er vel dog ikke i billigkategorien jfr. min skala, i hvert fall ikke Gallo Strada og Spendor SA1.pahf skrev:Her var det mange gode alternativer, spesielt er jeg fysen på og få hørt de dynaudio 110, Gallo stradoene, AP og Spendor.
Trondheim hadde da en del andre alternativer på andre halvdel av 1980-tallet.pahf skrev:Litt stygt sagt, men alt av HFK sin produkter blir litt kjedelig, er vokst opp med HFK trondheim som eneste alternativ så det virker som et steg tilbake.
Ta en kikk på disse. Innebygd DAC og bra utseende (etter min smak). De har en modell som er litt mindre også, se f.eks. på www.prolyd.no.pahf skrev:Aktive høytalere med dac er jo meget spennende da for min del et anlegg nr 2 bør ta minst mulig plass. *note taken*
Siden du var åpen for noe dyrere høyttalere og likte Gallo Strada, begynte jeg å tenke på Bang & Olufsen i dag morges. De har i hvert fall 3 som er aktuelle i forskjellige prisklasser:pahf skrev:Her var det mange gode alternativer, spesielt er jeg fysen på og få hørt de dynaudio 110, Gallo stradoene, AP og Spendor.
BeoLab 4CDWMcInSpots skrev:Jeg er ute etter høyttalere som kan plasseres over en rimelig stor skrivepult (85 x 200 cm(?)) som er plassert mot en vegg. Jeg skal lytte til dem ved skrivepulten (altså nærfelt) og fra andre enden av rommet (normal lytteavstand). Rommet er rektangulært og ca. 10 kvm. Musikksmaken er allsidig og lyttenivået høyst moderat.
Jeg gjorde et søk her på Hifisentralen og fant en del positive/rosende erfaringer. Jeg begynte å samle sitater i et innlegg, men så trykket jeg på noe jeg ikke burde og mistet alt.pahf skrev:B&O er et merke jeg har sett mye av, men hørt svært lite av.
Men de er kanskje i litt dyreste laget i forhold til størrelse, dog skal man aldri skue hunden på hårene. Bør få tatt meg en tur til trondheim og få sjekket ut de. Eventuelt tatt en tur til hamar og fått hørt svigerfars 8000 system.
Fikk nettopp koblet opp disse fra en iPod (3. gen? Den såkalte iPod Photo, tror jeg), drevet fra hodetelefonutgangen fra podden og inn i de analoge inngangene. Etter et kvarters lytting så må jeg si at skuffelsen er stor: Relativt til ATC (som jeg kjører den samme musikken på, dog ukomprimert) så er det som å høre på lyd i en tønne fylt med vatt. Manglende dynamikk, meget dempet i diskantområdet og uten glød. Skummelt kjedelig.Parelius skrev:Fikk endelig rotet meg til å hente ELAC AM 150.
[zip]
Hvordan de lyder? Aner ikke. Neppe som ATCene.
Jeg fortsatte letingen på Hifisentralen og fant følgende tråder og innlegg (usortert):CDWMcInSpots skrev:Jeg gjorde et søk her på Hifisentralen og fant en del positive/rosende erfaringer. Jeg begynte å samle sitater i et innlegg, men så trykket jeg på noe jeg ikke burde og mistet alt.:'(
Begynn med disse trådene:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,53027.msg1004379.html#msg1004379
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,9965.msg406826.html#msg406826
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,48556.msg929945.html#msg929945
Søkeord:
Hifisentralen: Beolab 3
Google: site:hifisentralen.no "Belolab 3" OR bl3
Det er jeg fullt klar over.Dazed skrev:Jeg har ikke lest hele tråden, med de misforståelser det måtte medføre, men jeg tror ikke du skal bedømme noe etter hvordan det låter fra hodetelefonutgangen på en iPod.![]()
Men da er det vel en fordel å ta ut linjesignal fra kontakten i bunnen/rompa istedenfor hodetelefonsignalet hvis jeg ikke har misforstått alt for mye(?) Apples egen lille (relativt rimelige) dock gjør vel nettopp det?Parelius skrev:Det er jeg fullt klar over.Dazed skrev:Jeg har ikke lest hele tråden, med de misforståelser det måtte medføre, men jeg tror ikke du skal bedømme noe etter hvordan det låter fra hodetelefonutgangen på en iPod.![]()
Kommer til å legge til et tillegg inne i meldingen etter å ha koblet opp til mer State of the Art kilde.
På den annen side er faktisk ett mulig bruksområde for disse høyttalerne nettopp å drive dem fra podden.
Må ut hodetelefonutgangen for å få en volumkontroll. Det er riktig nok muligheter for innstilling av nivå bak høytallerne, men det er ikke tenkt brukt som volumekontroll.CDWMcInSpots skrev:Men da er det vel en fordel å ta ut linjesignal fra kontakten i bunnen/rompa istedenfor hodetelefonsignalet hvis jeg ikke har misforstått alt for mye(?) Apples egen lille (relativt rimelige) dock gjør vel nettopp det?Parelius skrev:Det er jeg fullt klar over.Dazed skrev:Jeg har ikke lest hele tråden, med de misforståelser det måtte medføre, men jeg tror ikke du skal bedømme noe etter hvordan det låter fra hodetelefonutgangen på en iPod.![]()
Kommer til å legge til et tillegg inne i meldingen etter å ha koblet opp til mer State of the Art kilde.
På den annen side er faktisk ett mulig bruksområde for disse høyttalerne nettopp å drive dem fra podden.
Parelius skrev:Må ut hodetelefonutgangen for å få en volumkontroll. Det er riktig nok muligheter for innstilling av nivå bak høytallerne, men det er ikke tenkt brukt som volumekontroll.CDWMcInSpots skrev:Men da er det vel en fordel å ta ut linjesignal fra kontakten i bunnen/rompa istedenfor hodetelefonsignalet hvis jeg ikke har misforstått alt for mye(?) Apples egen lille (relativt rimelige) dock gjør vel nettopp det?Parelius skrev:Det er jeg fullt klar over.Dazed skrev:Jeg har ikke lest hele tråden, med de misforståelser det måtte medføre, men jeg tror ikke du skal bedømme noe etter hvordan det låter fra hodetelefonutgangen på en iPod.![]()