Ønsker anbefaling MiniDSP vs. DSpeaker ?

Jakey

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2019
Innlegg
155
Antall liker
25
Sted
Sandnes
Ønsker og få kalibrert oppsettet mitt og lurer på hva som er og anbefale. Har blitt anbefalt disse 2, men er jo litt prisforskjell.

MINIDSP DDRC-88A BALANCED DSP KIT 8×8 EKSTERN MED DIRAC LIVE + BASS MANAGEMENT eller DSPEAKER ANTI-MODE 2.0 DUAL CORE

På forhånd takk.

Mvh.
Jarle
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
De har helt ulike bruksområder også.

Hvor mange kanaler trenger du?
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.325
Antall liker
8.372
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Til ett, det vi aller et vanlig stereo system hadde jeg vel gått for DSPeaker antimod 2.
En genial boks, med en ganske god DAC.
 

Jakey

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2019
Innlegg
155
Antall liker
25
Sted
Sandnes
gsaudio.one: Ok, takk.

Retep: og være ærlig så har jeg ikke så mye greie på hverken den ene eller den andre. Hva mener du med hvor mange kanaler jeg trenger?

Steinost: Ok, takk

Det begynte med at jeg ville anskaffe meg en sub og så ble jeg heller anbefalt og prøve og endre plasseringer osv. Og få anlegget skikkelig kalibrert før jeg tenkte på og kjøpe en sub. Så det er slik dette har kommet inn i bilde. Har ingen peiling på kalibrering eller hvordan de boksene fungerer osv.

Oppsettet mitt i dag er:

XTZ Divine 100.49
Dynamic Precision 6000H
Dynami Precision C1B (S) (kun balansert inn og ut)
Auralic Vega

Så har jeg tv, pc, cd-spiller og platespiller koblet til
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Jakey : Hvor mange høyttalere skal du korrigere. Ser det er to.
Vil du ha mest mulig automatisk eller vil du ha større mulighet til å gjøre ting selv?
 

Waqar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.08.2016
Innlegg
98
Antall liker
52
Med såpass gode høytalere som reflekterer kvaliteten på utstyret koblet til, hadde jeg selv gått for og har gjort det en Minidsp Shd, lydkvalitet på et virkelig høyt nivå, les testen av den på audiosciencereviews hvor den måler meget godt blandt de øverste, pluss den har Dirac, fleksibel med sine plugin og gode muligheter for tilkobling av subber, pluss den er en streamer som er roon klar og har volomio også. Har hatt dualcore denne er bedre på flere faktorer. Kan kjøper rett. I fra Minidsp.
 

Jakey

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2019
Innlegg
155
Antall liker
25
Sted
Sandnes
Retep: Har de 2 høyttalerne, så vurdere jeg en sub kanskje i tillegg. Hvis du tenker på kalibrering så er vel automatisk sikkert det som er best for meg, med tanke på lite kunnskap om det. Vet ikke om det var det du mente?

Waqar: Ok, takk for info får eventuelt vurdere Minidsp SHD også.

Men hva er egentlig forskjellen på Minidsp og DSpeaker jeg trodde jo bare det var merke forskjell?
 
Sist redigert:

Waqar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.08.2016
Innlegg
98
Antall liker
52
Retep: Har de 2 høyttalerne, så vurdere jeg en sub kanskje i tillegg. Hvis du tenker på kalibrering så er vel automatisk sikkert det som er best for meg, med tanke på lite kunnskap om det. Vet ikke om det var det du mente?

Waqar: Ok, takk for info får eventuelt vurdere Minidsp SHD også.

Men hva er egentlig forskjellen på Minidsp og DSpeaker jeg trodde jo bare det var merke forskjell?
Jeg anbefaler deg å lese deg opp på begge, kun du som kan avgjøre hva de forskjellene er som du kan rettferdiggjøre. Men igjen Minidsp shd er anbefalt for et såpass avslørende og av kvalitet anlegg:)
 
Topp Bunn