MiniDSP Dirac Live DDRC-22D

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.620
    Torget vurderinger
    2
    Flott Geiren,
    Du kan bruke "overlays" og gå inn på tannhjulet og juster offset, Da vil du kunne sammenlignekorrigert og ukorrigert i samma plot og akser, Gjør det letter å se forskjellen. Her er mitt rom med Foobar MathAudio korreksjon i lilla og ukorrigert ei grønn.
    Vurdert å plassere deg ut av de dippene? Å heve så mye dipper kan sluke enormt med headroom..
    Hvordan synes du det låter?

Dette var et forsøk med kraftig korreksjon for å merke forsljellen tydelig. Har IKKE hevet dalene men reduserte toppene, og derettet hevet hele nivået. dermed ser det ut slik det gjør, Høres OK ut men vil tune mere, Tenker å anskafte meg Dirac'en du har, trenger da en CD transport også....

REW simulering og måling stemmer i hovedsak

Vedlegg

Sist redigert:

thohaug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Flott Geiren,
    Du kan bruke "overlays" og gå inn på tannhjulet og juster offset, Da vil du kunne sammenlignekorrigert og ukorrigert i samma plot og akser, Gjør det letter å se forskjellen. Her er mitt rom med Foobar MathAudio korreksjon i lilla og ukorrigert ei grønn.
    Vurdert å plassere deg ut av de dippene? Å heve så mye dipper kan sluke enormt med headroom..
    Hvordan synes du det låter?

Dette var et forsøk med kraftig korreksjon for å merke forsljellen tydelig. Har IKKE hevet dalene men reduserte toppene, og derettet hevet hele nivået. dermed ser det ut slik det gjør, Høres OK ut men vil tune mere, Tenker å anskafte meg Dirac'en du har, trenger da en CD transport også....

REW simulering og måling stemmer i hovedsak
    Jeg bruker ikke dirac. Hos meg benyttes det kun manuell korreksjon med jriver per nå. Planen er å prøve audiolense i fremtiden på oppsettet for å få FIR i delefilter.

Det virker som du har et ganske bra utgangspunkt å jobbe etter siden simulering og faktisk respons er såpass lik.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn