Ming Da Mc-2a3 forforsterker- Noen med (gode) erfaringer?

hexachordia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2005
Innlegg
172
Antall liker
19
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
5
Er det noen som har denne forsterkeren og som kan gi noen tilbakemeldinger på den? Jeg har 805 monoblokkene fra Ming Da fra før som spiller knall etter biasjustering og med nye rør fra Motron. Jeg har BAT Vk-300 Se som forforsterker nå som spiller bra, men kunne tenke meg å frigjøre litt kapital ved å selge den. Noen som har sammenlignet Ming Da med litt "seriøse" rør-forforsterkere? (CJ, AR, etc)Takker for alle svar..

hexachordia
 

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.506
Antall liker
2.945
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg har hatt denne hos meg en ukes tid tidligere.
Sammenlignet da direkte med min tidligere Cary SLP2002.

For å gi en kort versjon:
Mc-2a3 rocket mer.
Og jeg vet om en som besitter en som preamp nr 2 i et megaoppsett og som mener det samme.
Men den hadde ikke de samme allroundegenskapene som SLP2002

Angrer på at jeg ikke slo til på et kjempetilbud på den tiden :(

Mc-2a3 er ikke nødvendigvis heeelt tyste alltid er det meldt i en annen tråd tidligere...........
 

hexachordia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2005
Innlegg
172
Antall liker
19
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
5
emotikon skrev:
Jeg har hatt denne hos meg en ukes tid tidligere.
Sammenlignet da direkte med min tidligere Cary SLP2002.

For å gi en kort versjon:
Mc-2a3 rocket mer.
Og jeg vet om en som besitter en som preamp nr 2 i et megaoppsett og som mener det samme.
Men den hadde ikke de samme allroundegenskapene som SLP2002

Angrer på at jeg ikke slo til på et kjempetilbud på den tiden :(

Mc-2a3 er ikke nødvendigvis heeelt tyste alltid er det meldt i en annen tråd tidligere...........
Takk Emotikon.
Jeg prøvde SLP2002 for ca 4 år siden. Den rocket definitivt ikke i mitt anlegg med overdriven fokus på mellomtone og tung slapp bass. (Dengang sammen med Bryston 4BSST).

Noen flere kvalifiserte synserer der ute?

hexachordia
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.506
Antall liker
2.945
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
hexachordia skrev:
emotikon skrev:
Jeg har hatt denne hos meg en ukes tid tidligere.
Sammenlignet da direkte med min tidligere Cary SLP2002.

For å gi en kort versjon:
Mc-2a3 rocket mer.
Og jeg vet om en som besitter en som preamp nr 2 i et megaoppsett og som mener det samme.
Men den hadde ikke de samme allroundegenskapene som SLP2002

Angrer på at jeg ikke slo til på et kjempetilbud på den tiden :(

Mc-2a3 er ikke nødvendigvis heeelt tyste alltid er det meldt i en annen tråd tidligere...........
Takk Emotikon.
Jeg prøvde SLP2002 for ca 4 år siden. Den rocket definitivt ikke i mitt anlegg med overdriven fokus på mellomtone og tung slapp bass. (Dengang sammen med Bryston 4BSST).

Noen flere kvalifiserte synserer der ute?

hexachordia
Det var den komboen jeg også hadde. :)
Men overdreven mellomtone og tung slapp bass......kjenner ikke igjen den beskrivelsen i det hele tatt. :eek:
Så her har nok rom og høytalere spillt noen av oss et puss.......
Hvilke høytalere prøvde du med og hvilke rør stod i SLP2002?

SLP2002 spillte mye mer oppløst og elegant enn 2a3, som var litt tyngre i mellombassen og med det hadde litt mer smekk der. Derfor opplevde jeg at den rocket mer.
 

hexachordia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2005
Innlegg
172
Antall liker
19
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
5
emotikon skrev:
hexachordia skrev:
emotikon skrev:
Jeg har hatt denne hos meg en ukes tid tidligere.
Sammenlignet da direkte med min tidligere Cary SLP2002.

For å gi en kort versjon:
Mc-2a3 rocket mer.
Og jeg vet om en som besitter en som preamp nr 2 i et megaoppsett og som mener det samme.
Men den hadde ikke de samme allroundegenskapene som SLP2002

Angrer på at jeg ikke slo til på et kjempetilbud på den tiden :(

Mc-2a3 er ikke nødvendigvis heeelt tyste alltid er det meldt i en annen tråd tidligere...........
Takk Emotikon.
Jeg prøvde SLP2002 for ca 4 år siden. Den rocket definitivt ikke i mitt anlegg med overdriven fokus på mellomtone og tung slapp bass. (Dengang sammen med Bryston 4BSST).

Noen flere kvalifiserte synserer der ute?

hexachordia
Det var den komboen jeg også hadde. :)
Men overdreven mellomtone og tung slapp bass......kjenner ikke igjen den beskrivelsen i det hele tatt. :eek:
Så her har nok rom og høytalere spillt noen av oss et puss.......
Hvilke høytalere prøvde du med og hvilke rør stod i SLP2002?

SLP2002 spillte mye mer oppløst og elegant enn 2a3, som var litt tyngre i mellombassen og med det hadde litt mer smekk der. Derfor opplevde jeg at den rocket mer.
Jeg husker ikke annet enn at rørene var nye NOS-rør. Jeg lånte preampen av Audio Solution på Kolbotn utenfor Oslo som solgte den for en kunde. Høyttalerne var Proac Response 2.5 den gangen og Dynabel Exact.

Poenget mitt er at om 2a3 ikke er i en helt annen klasse en Cary'en, er det neppe noe for meg. Cary'en støyet og hodetelefonforsterkeren var ubrukelig....Poenget mitt er at det er flere på nettet som hevder at denne forforsterkeren er helt i toppklassen etter rørbytte, på nivå med feks Conrad Johnson CT6. Acoustic research Ls 26 osv....Det virker ikke helt sannsynlig....

hexachordia
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Ved å lete litt bør du finne igjen 2A3 tråden som dukket opp for en stund siden. Den jeg hadde hos meg var "helt" tyst. Tror jeg oppga data for støynivå i den tråden. Jeg vet noen har hatt støyproblemer (ikke brum) som har ordnet seg ved bytte av rør.
 

hexachordia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2005
Innlegg
172
Antall liker
19
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
5
Det må da være noen som har moddet denne forsterkeren og sammenlignet den med andre "oppegående" forforsterkere? Skal etter sigende være meget nøytral....
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
hexachordia skrev:
Det må da være noen som har moddet denne forsterkeren og sammenlignet den med andre "oppegående" forforsterkere? Skal etter sigende være meget nøytral....
Fant du ikke noe om det i den tråden da?
Jeg byttet ut alle koblingskondensatorene til Mundorf Supreme silver in oil. Signalrørene ble byttet til Golden Dragon.
Andre jeg har snakket med som har hatt sus eller andre ulyder har blitt kvitt dette ved å bytte rør slik jeg har nevnt.
 

hexachordia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2005
Innlegg
172
Antall liker
19
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
5
Audiomix skrev:
hexachordia skrev:
Det må da være noen som har moddet denne forsterkeren og sammenlignet den med andre "oppegående" forforsterkere? Skal etter sigende være meget nøytral....
Fant du ikke noe om det i den tråden da?
Jeg byttet ut alle koblingskondensatorene til Mundorf Supreme silver in oil. Signalrørene ble byttet til Golden Dragon.
Andre jeg har snakket med som har hatt sus eller andre ulyder har blitt kvitt dette ved å bytte rør slik jeg har nevnt.
Takk Audiomix. Jeg mener også å ha lest en slik tråd for en tid tilbake med mange bilder og detaljert info om oppgraderinger. Finner ikke den igjen ved å søke på "2A3". Noen som har en link?
Jeg er nok mest interessert i tilbakemelding fra noen som har sammenlignet denne forsterkeren med andre kommersielt tilgjengelige forforsterkere med rør som feks Conrad Johnson, Cortese, Audio Research produkter...Noen?
 
Topp Bunn