Mine nye venner er på vei !!!!

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Å rattefykkern!

Det er altså så vakkert. Selv foretrekker jeg å lukke øynene når jeg lytter. Tror den vanen hadde stått for fall med slike i stuen!

kos deg inderlig!

mvh
Sniff
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.861
Antall liker
8.856
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Slenger meg på med gratulasjonene her!
Penere trearbeid skal man lete lenge etter....og lyden skal jo være like bra....

Håper du skriver noen ord om lyden når du får de inn i heimen!

Mvh
OMF
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei GFE!
Fint at du har valgt de "røde", slik sett så har du en kjøper så fort du finner ut at det er de grå du bør ha ;D
Bare si ifra når du "skal" selge ;)
Mvh.KW
 

jferk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2004
Innlegg
116
Antall liker
23
Sted
Åkrehamn
Vakkert.

Har aldri lyttet til SF. Hvordan kan lyden fra dem beskrives? Signatur, fordeler, ulemper.
Hva slags musikk passer og passer ikke til SF.

Oppfatter dem som litt skikkelige, gjør ting veldig riktig og fint, men kanskje den mest rocka høyttaleren. Er det noe i den retningen eller er jeg "far out"?
Det er vel noe forskjell på hvilken modell man velger, jeg hadde Respons Art før jeg kjøpte Amati.

Forskjell hos meg var at Amatiene var mye mere engasjerende i mellomtone/diskant men noe snillere i bassen. Presiserer at Responsene som jeg hadde er erstattet med oppgradert versjon i dag (har ikke hørt dem). Det var forresten uten tvil en svært god høytaler det også.

Amatiene er uten tvil det beste jeg har hørt i vokal område og er svært oppløst/detaljerik.

Jeg kan ikke si at høytaleren er spesielt "rocka", alle tester favoriserer jo klassisk musikk (som jeg ikke spiller)
Dire strait type musikk er supert for å prøve å sette et noenlunde felles ord på det, jeg bruker de forsåvidt også til noe "tekno", får ikke håpe at dette var "som å banne i kjerka" ;D

Mvh Jostein
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Takk for svar.

Det er vel noe forskjell på hvilken modell man velger, jeg hadde Respons Art før jeg kjøpte Amati.
Det regner jeg med, men tenkte de kanskje hadde en rød tråd som ble varierte i kvalitet med de ulike klassene.

Dire strait type musikk er supert for å prøve å sette et noenlunde felles ord på det,
Er Dire Straits optimalt kan det jo ikke bli bedre. :)
Kanskje SF blir min neste høyttaler når jeg kommer så langt.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.532
Antall liker
35.407
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Gratulerer.. Hvis du blir lei dem så kan du bytte mot min psb image t6.. ;)
 
H

hobby

Gjest
Gratulerer! Sonus Faber kan virkelig dette med å bygge både vakre og vellydende høyttalere!
Dette var en høyttaler jeg selv også vurderte litt tilbake.

Blir veldig spennende å høre dine lytteinntrykk !!
 
Topp Bunn