Mine Hi-Fi uvenner..

K

kathrine

Gjest
Hei!
Thule IA-100, Hegel H1MkII og Yamaha NS-777
Vh
S
 

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
884
Antall liker
3
Torget vurderinger
15
Tact 2.2x. Fabelaktig produkt, men tok fokuset vekk fra musikken.
Et eksempel på at man kan eie Tact men ikke tone?

Men fra spøk til alvor, du kan faktisk ha vært utsatt for et av disse ekstremt sjeldne og farlige tilfellene når det bare blir så bra at alt blir borte! Det kan skje når bestandelene - musikken og lyden- går opp i en høyere enhet som er så fullkommen at alt som er tilbake bare er et slags sublimert oversinnlig ekstrakt, nesten som et slags Intet i buddistisk forstand. Medisinsk sett kan man si at sanseorganenes nerveimpulser da vil være blokkert i forhold til hjernens kognitive sentra, med fare for persistent receptorisk kollaps på synaptisk nivå.
Sagt med andre ord: Det vil alltid være en risiko for at man ikke er i stand til å komme tilbake! Ikke bare lyden, men også lytteren kan bli borte! Gone with the wind, så å si. Vi lever i en verden som består av lutter ufullkommenheter og vi bør ikke å tukle for mye med selve dette grunnlaget! Hi End er kan fort bli The End. Dr.No
 
T

theStig

Gjest
Får rakke ned på noen produkter som ikke finnes lenger jeg da... være litt snill liksom

Proceed PDP-3 DAC - svinedyr og grumsete
Teac P500 CD-drive - leseproblemer? what???
Audioquest pickup avmagnetiserer - totalt verdiløst produkt
 
O

omholt

Gjest
Aiwa minianlegg som jeg overbeviste min mor å kjøpe. Dette hadde to ekstra mini høyttalere og mulighet for å ha 3 CDer i. Derfor mente jeg hun burde kjøpe dette fremfor et ok JVC anlegg. Fortsatt dårlig samvittighet for det, det låter mildt sagt dårlig.

Min Thule IA350B er både en venn og uvenn. Hovedkortet røk og kostet meg mye, men lydkvaliteten liker jeg i produktet.
 

Humdinger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2004
Innlegg
150
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
Mine hi-fi uvenner... Det må nesten bli dem som må få utløp for sine frustrasjoner med å spre møkk om mangt og meget, og som må rakke ned på superbe kabler bare fordi de avslører hvor dårlig resten av anlegget er ;D ;D ;D
 
K

kbwh

Gjest
Joda, men jeg foretrekker slike vennligsinnede. Forresten tror jeg vi kan bli venner etterhvert. Vi må bare bli bedre kjent.
 

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
72
Antall liker
0
Får rakke ned på noen produkter som ikke finnes lenger jeg da... være litt snill liksom

Proceed PDP-3 DAC - svinedyr og grumsete
Teac P500 CD-drive - leseproblemer? what???
Audioquest pickup avmagnetiserer - totalt verdiløst produkt
He he, nå klarte du å fornærme meg! Jeg har en Proceed PDP3 dac, er vel ca fra begynnelsen av 90 tallet. Ved AB testing er det faktisk veldig vanskelig å høre forskjell på denne og en nyere Linn Unidisc! Men kanskje Linn`n også er grumsete? Nei, nå må høvdingen slette!! :D
 

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Innlegg
319
Antall liker
0
Det skrives faktisk CV (Cerwin Vega) ;-)
Mine erfaringer med CV er delte, har hatt en XL12D sub som var morsom. Har også hatt en CV professional forsterker og det ligger en CV 15" i kjellern et sted.
Disse produktene syns jeg er og var ganske bra, men litt av greia med CV er at man kan ikke forvente all verdens av dem, de har fokuset sitt på høy effekt og ikke lydkvalitet, jeg syns de har lykkes med dette ganske godt ::)
Jeg har også svært dårlige erfaringer med CV høyttalere, men mye av disse kunne kanskje vært unngått med bedre matching av elektronikk og plassering?

Cerwin Vega er et merke som det er lett å hate, men jeg tror noe av misnøyen kommer av litt for høye forventninger.

A
Siden du tok deg bryet med å nevne skrivemåten (v/w) så vil du se at jeg har skrevet det riktig i mitt første innlegg. :)

Jeg har hørt mange CV høyttalere jeg, de fleste seriene fra både 80, 90 og 00 tallet. Jeg tror jeg vet hva man kan forvente.. 50% av det de har laget i denne perioden er likefullt forferdelige produkter. Du kan matche og plassere så mye du vil, men er produktet gjennomført dårlig så er det nettopp det.. dårlig altså..
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Billig = dyr kjøpt erfaring?



Siden du tok deg bryet med å nevne skrivemåten (v/w) så vil du se at jeg har skrevet det riktig i mitt første innlegg. :)

Jeg har hørt mange CV høyttalere jeg, de fleste seriene fra både 80, 90 og 00 tallet. Jeg tror jeg vet hva man kan forvente.. 50% av det de har laget i denne perioden er likefullt forferdelige produkter. Du kan matche og plassere så mye du vil, men er produktet gjennomført dårlig så er det nettopp det.. dårlig altså..
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Hei....hva gjorde du med det da....?

Må si at jeg fremdeles er i startgropa med denne, men den har gitt meg en del verdifull informasjon om frekvensrespons......

Har forøvrig ikke greid å få det til å spille like bra med den i kjeden som uten....

Noen tips...?

Mvh
OMF
Det er et TacT-forum på Yahoo, var med der en stund. De hadde en del targetkurver til nedlasting og en del gode tips. Da jeg har to passive subber, fikk jeg også lekt meg litt med delefilteret i RCS'n. Testet litt forskjellig bratthet og frekvens. Men det blir liksom sånn at du aldri blir helt fornøyd og dermed sitter mesteparten av tiden på pc'n. Så jeg solgte den, og ble fornøyd ;D
Men for all del, TacT'n er meget god..............
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Har hørt seriøse folk anbefale denne til meget seriøse hi-fi interesserte med seriøse anlegg og enda mer seriøse romproblemer. Samtidig har de fått beskjed om å nappe ut et seriøst antall deler i Tacten og bytte de ut med mer seriøse deler.

Har selv ingen erfaring med Tact, og mulig det er snakk om en annen modell, men jeg har altså fått ett inntrykk av at Tact kan gjøre undere i problemrom, men skal den benyttes i hi-end anlegg må den tweakes kraftig.
TacT'n er morsom den, men du får aldri lagt vekk pc'n, stadig en frekvens el. kurv som må justeres ;D
Lydkvaliteten var meget god, også uten noen form for tweaking..............
 

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Innlegg
172
Antall liker
1
Jeg er en sterk uvenn med klokkeradioen min når jeg av og til må stå tidlig opp om morran........
 

are_e

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
200
Antall liker
3
Siden du tok deg bryet med å nevne skrivemåten (v/w) så vil du se at jeg har skrevet det riktig i mitt første innlegg. :)

Jeg har hørt mange CV høyttalere jeg, de fleste seriene fra både 80, 90 og 00 tallet. Jeg tror jeg vet hva man kan forvente.. 50% av det de har laget i denne perioden er likefullt forferdelige produkter. Du kan matche og plassere så mye du vil, men er produktet gjennomført dårlig så er det nettopp det.. dårlig altså..
Jeg sier jo ikke at CV lager bra høyttalere, har blitt torturert med CV endel ganger jeg også, takk ::)
Men som sagt så er CV et merke som er lett å hate fordi man forventer bedre lydkvalitet fra en såpass stor aktør. Det er jo ganske tydelig at lydkvaliteten er ofret til fordel for effekttålighet hos CV ;)
Derfor burde forventningene fra CV dreie seg om hvor høyt (og forferdelig) kan høyttalerene spille, ikke om de kan spille bra :D Alle vet jo at CV ikke spiller bra uansett hva man gjør med dem...

For å bidra litt til tråden så vil jeg gjerne nevne Denon POA-6600, disse monoblokkene spilte så ufattelig blodfattig og dårlig i mitt anlegg at jeg syns nesten det er flaut å si at jeg har hatt dem. Jeg tok heldigvis til vettet og solgte dem igjen fort... Er visst mange som bruker denon POA forsterkere på CV, tør ikke tenke på hva resultatet blir :-X

A
 

Fisken_Bob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.05.2006
Innlegg
147
Antall liker
0
I utgangspunktet enig med høvdingen, men en god slakt er alltid morsomt. Det finnes helt sikkert produkter, tweaker eller prosjekter der ute som vi noviser bør frarådes!
Å basere seg på enstavelsesord blir imidlertid litt infantilt og det har i grunnen begrenset underholdningsverdi. ;)

mvh, etc
Enig med Hansern her. Så lenge man snakker saklig om produktene, må det vel kunne forsvares at man advarer hverandre om hi-fi-kalkuner.

Jeg vil også hevde at maksimal "hi-fi" i ordets rette forstand ikke alltid er det som er målet, nødvendigvis. F.eks. kan det jo være sjarmerende med en knitrende radio på hytta i påska, eller noen brølende Cerwin Vega til å markere territoriet overfor en like plagsom nabo  ;)

Cerwin Vega kan vel aldri bli helt stuerent i hi-fi-kretser - i alle fall får disse fram et litt nedlatende og nesten medfølende glis i ansiktet mitt - men du og du så morsomt det kan være å høre på! I moderate mengder, såklart  ;)

Jeg glemmer aldri første gangen jeg hørte AT-80 på Hi-fi Klubben i Grimstad, mange år siden. I ett eller to vettskremte sekunder ropte instinktene mine at jeg måtte kaste meg ut av rommet, for det føltes plutselig som om Terje Rypdal var en trailer som kom kjørende mot meg i full fart. Hi-fi? Sikkert ikke, men for et kick!
 
U

utgatt60135

Gjest
Hadde egentlig tenkt å la være, men la gå..

Selgerene i Dronningensgate..
Hei!
Thule IA-100, Hegel H1MkII og Yamaha NS-777
Vh
Enig! (IA 150B, dårligste forsterker jeg har prøvd. H1 var god men med en ulevelig klang).

Overgangen mellom diskant og mellomtone i Focal cobalt. Men det var en meget lærerik og en erfaring jeg ikke ville vært foruten :).
 
C

Cyber

Gjest
Hehe, Cobalt 816s-ene jeg hadde var meget pågående i enkelte øvre fløyer. Trist, fordi mellomtone og bass var konge.
 
Topp Bunn