Mine Hi-Fi uvenner..

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Innlegg
319
Antall liker
0
Siden det er dannet så mange venne og verneorganiseringer i forhold til bestemte merker her på sentralen, velger jeg å starte en tråd hvor vi kan rakke ned på det utstyret vi har hatt som ikke innfridde forventningene.

Cerwin Vega AT-40 (?) Grusomme !! Bassen var hverken massiv eller dyp, i kombinasjon med en mellomtone og diskant som kunne skapt materialtretthet i de mest rigide konstruksjoner har man ikke akkurat oppskriften på en vinner..

Nordost Flatline høyttalerkabler (husker ikke type/r) skranglete og upraktisk jallakabel
 
O

om.s

Gjest
Pulsar Points! (Alu), dårligste tweaket jeg har eid....

mvh
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Koselig tråd :D.

Jeg bidrar med Forsman VSS III. Forferdelige greier. Fikk Diana Krall til å høres ut som en våt papptallerken på to bein.

Artig dette :D.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.720
Torget vurderinger
1
Jeg føler meg nesten fristet til å slette hele denne tråden, men jeg gjør selvfølgelig ikke det da det ikke er noe direkte regelbrudd.

Likevel så skjønner jeg ikke hvorfor det har blitt så populært å fokusere på det negative hele tiden.

Denne tråden kan fort utvikle seg til å provosere både de som har utstyr som blir nevnt, forhandlere som selger utstyret, og det hele er basert på enkeltes subjektive meninger. Jeg sier ikke at det ikke skal være tillatt å komme med egne negative erfaringer, men det er vel strengt tatt ikke nødvendig å lage en "liste" på denne måten.

Her oppfordrer jeg brukerne til å frastå fra sine meninger, men tråden får stå i fred.

Mvh
Høvdingen :mad:
 
K

kbwh

Gjest
Hybelkaninene. Fettflekkene på mine Concerto Domus. De dynamikkomprimerte CDene.

Greit, Chief?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.720
Torget vurderinger
1
Her har vi en som har skjønt det. Humor er alltid velkommen. ;D
 

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Innlegg
319
Antall liker
0
Å kom igjen nå, ikke vær så humørløs.. Vi bruker jo penger på alt mellom himmel og jord her i livet, om vi ikke engang skulle kunne snakke nedlatende om utstyr vi faktisk har betalt gode penger for, hvordan skulle vi da kunne diskutere musikk, film o.l. ?

Smaken er som baken.. men når det svir såpass på pungen med et feilkjøp som det gjør, så er det vel på sin plass å "snakke ut" om tingene ?
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.071
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Meningsløs tråd. Støtter høvdingen her.

Kan jo være en ung og lykkelig eier av ett av de produktene som blir slaktet av dere, som han/henne er godt fornøyd med på nåverende tidspunkt.

Smaken er forskjellig.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.603
Antall liker
3.140
Torget vurderinger
0
Siden det er dannet så mange venne og verneorganiseringer i forhold til bestemte merker her på sentralen, velger jeg å starte en tråd hvor vi kan rakke ned på det utstyret vi har hatt som ikke innfridde forventningene.

Cerwin Vega AT-40 (?) Grusomme !! Bassen var hverken massiv eller dyp, i kombinasjon med en mellomtone og diskant som kunne skapt materialtretthet i de mest rigide konstruksjoner har man ikke akkurat oppskriften på en vinner..

Nordost Flatline høyttalerkabler (husker ikke type/r) skranglete og upraktisk jallakabel
Hvor lenge var du den "lykkelige" eier av nevnte produkter - før "sannheten" kom for dagen ???

Eierens manglende evner til å oppleve nevnte og kommende produkters kvaliteter - er vel den riktige betegnelsen på utstyr som blir nevnt i denne tråden ;)
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Tja... det viktigste å tenke på er å bruke tid. Et produkt kan både bli bedre og dårligere med tiden. Heldigvis pleier det å gå førstnevnte retning!:)


MVH
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.022
Antall liker
6.255
Mission Cyrus One - jeg ga opp å få den reparert flere ganger da jeg fant den billigere på brukbørsen enn en reparasjon koster... ;D

Men brukbar lyd hadde den, så vidt jeg husker.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Luxman D-109, Helius Aureus, Nad 106, EC-nettkabel, grønne ringer.
 

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Innlegg
319
Antall liker
0
Hvor lenge var du den "lykkelige" eier av nevnte produkter - før "sannheten" kom for dagen ???
Høyttalerne - ikke så lenge.. impulskjøp gitt - hadde et sett helt greie 2-veis høyttalere samtidig. Dette var vel 15 år siden. Når det gjelder kablene kunne jeg vel nevnt mange andre også, men flatline kablene var rent praktisk veldig irriterende, lydmessig like skuffende som alle andre kabler..

Eierens manglende evner til å oppleve nevnte og kommende produkters kvaliteter - er vel den riktige betegnelsen på utstyr som blir nevnt i denne tråden ;)
Tja.. jeg likte nok overskriften min bedre gitt..
 

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Innlegg
319
Antall liker
0
Tja... det viktigste å tenke på er å bruke tid. Et produkt kan både bli bedre og dårligere med tiden. Heldigvis pleier det å gå førstnevnte retning!:)
MVH
Hvis du har erfaring med at CW sin 15 år gamle AT serie ble bedre med årene så er det bare å komme med det ! ;D
 
P

Parelius

Gjest
Helt ok tråd. Vi har skrytetråder, og det er det ingen som reagerer på. Hvorfor i all verden skal vi ikke få lufte våre dårlige erfaringer, like så vel som de gode? Her er du ikke bare på jordet, Høvding, men på feil jorde. At du føler deg fristet til å slette denne tråden, er ikke bra. Forhandleres følelser er ikke vårt ansvar (så lenge vi ikke bedriver personangrep og annen nedrighet)!

La all negativitet komme, vi trenger å bli informert om det også!

(Om det er "objektiviteten" en er redd for skal mangle, så er den tilstede i like stor utstrekning i negativiteten som i positiviteten.)

Tillegg: Selv har jeg ingen særlig dårlige erfaringer, når en ser bort fra alle de kronene jeg har kastet ut av vinduet på for dyre kabler. Men det er min egen feil. Jeg vil ikke klandre komponenter for mitt eget selvbedrag. Og det tok litt tid å komme til klarhet i det.
 
N

nb

Gjest
50Hz brum. Er kvitt det nå, men var ingen positiv opplevelse de par timene jeg hadde det før jeg gadd finne problemet og fikse det.
 
B

Back_Door

Gjest
Hva gir den største nytteverdi for den potensielle leser: Fokus på det negative, fokus på det positive eller en form for balanse?
Det kan jo være unødvendig trist for en stolt eier å se sitt utstyr i gapestokken ::)
I denne tråden bør man i hvert fall være nøye med hvordan man formulerer seg. Grunnlaget for mange av de endeløse krangler på dette forum, er behovet hos den enkelte for å forsvare sine egne valg og investeringer ;)
 

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Innlegg
228
Antall liker
1
Nad 216 thx: ok mellomtone og diskant men hadde ein merkelig måte å kutte all info under 250hz.
ec 4.5: God lyd men dårlig komponent kvalitet
ec aw60ftt: God lyd men usannsynleg lite krefter ( kjørte brokobla 2stk)
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Det er vel forskjell på å snakke stygt om et produkt, og på det å snakke negative erfaringer om et produkt. Det siste synes jeg er helt ok, det siste synes jeg er litt skumlere. Produsenten bryr jeg meg ikke noe om, tenker vel mer på de som evt. nettopp har handlet nevnte produkter. Ikke at faren for at det skjer er stor men... :)
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.071
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Mange hi-fi interesserte har startet med Cervin Vega i sin ungdom. Kanskje sitter det noen nå som er lykkelige eiere av disse og leser" hyllesten" dere kommer med.

Stå på
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Hvis du har erfaring med at CW sin 15 år gamle AT serie ble bedre med årene så er det bare å komme med det !  ;D
Jeg har vel streng tatt ingen erfaring med CW. Tror faktisk AL 1000 (Riktig produktnavn?) kan vere en morsom høyttaler med riktig elektronik.

Poenget med mit første innlegg er at man må prøve seg frem og tilbake. Dette gjelder spesielt vist du kan prøve produktet sammen med forkjelige komponenter.

Min Jungson var langt bedre med passiv forforsterken enn fatter's Esound. Men med aktiv...*sukk* :-[


MVH
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Tact 2.2x. Fabelaktig produkt, men tok fokuset vekk fra musikken.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Som sagt tidligere, de fleste CD,ene utgitt mellom 1983 og 1985. Bare en satist ville gjort noe tilsvarende :mad:, men må nok være enig med mange her på forumet at mange av dagens utgivelser (komprimert til å passe MP 3, Ipod og annet) er sinnsykt dårlig og sinnsykt høyt innspillt, men hva kan man forvente når ungdommen synes at mobil tlf. har "god" lyd?

Det sto faktisk et inntresangt stykke om dette i det nyeste DVD hjemmekino, og der var også målingene trykket, ikke rart man synes at musikken høres rar ut. Topp og bunn er jo fjernet?
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.919
Antall liker
1.924
Sted
Sortland
I utgangspunktet enig med høvdingen, men en god slakt er alltid morsomt. Det finnes helt sikkert produkter, tweaker eller prosjekter der ute som vi noviser bør frarådes!
Å basere seg på enstavelsesord blir imidlertid litt infantilt og det har i grunnen begrenset underholdningsverdi. ;)

mvh, etc
 

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Innlegg
319
Antall liker
0
Jeg har vel streng tatt ingen erfaring med CW. Tror faktisk AL 1000 (Riktig produktnavn?) kan vere en morsom høyttaler med riktig elektronik.
Å sammenligne AL serien med AT serien er som å sammenligne en '74 LADA med en ny bmw i 7 serien.. :)

Poenget med mit første innlegg er at man må prøve seg frem og tilbake. Dette gjelder spesielt vist du kan prøve produktet sammen med forkjelige komponenter.
Jeg skjønte nok det, men noen ganger er et produkt bare elendig, eller faller helt utenfor personlig smak. Jeg har "handlet ting", solgt ting og konstruert litt ting opp i gjennom årene, men konklusjonen er nok uansett at enkelte produkter rett og slett er relativt dårlige..
 

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Innlegg
319
Antall liker
0
Mange hi-fi interesserte har startet med Cervin Vega i sin ungdom. Kanskje sitter det noen nå som er lykkelige eiere av disse og leser" hyllesten" dere kommer med.
Stå på
Jeg føler meg nok rimelig sikker på at en kar med ny-innkjøpt CW ikke vil endre oppfatning av eget utstyr basert på at jeg ikke likte mine egne CW høyttalere for 15 år siden..
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.856
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Tact 2.2x. Fabelaktig produkt, men tok fokuset vekk fra musikken.
Hei....hva gjorde du med det da....?

Må si at jeg fremdeles er i startgropa med denne, men den har gitt meg en del verdifull informasjon om frekvensrespons......

Har forøvrig ikke greid å få det til å spille like bra med den i kjeden som uten....

Noen tips...?

Mvh
OMF
 
E

Einstein

Gjest
Koselig tråd :D.

Jeg bidrar med Forsman VSS III. Forferdelige greier. Fikk Diana Krall til å høres ut som en våt papptallerken på to bein.
Hvorfor bebreider du de stakkars høyttalerne?

Klarte de å løfte dama til papptallerkennivå, er jeg imponert.
 
I

ijustpop

Gjest
Tact 2.2x. Fabelaktig produkt, men tok fokuset vekk fra musikken.
Har hørt seriøse folk anbefale denne til meget seriøse hi-fi interesserte med seriøse anlegg og enda mer seriøse romproblemer. Samtidig har de fått beskjed om å nappe ut et seriøst antall deler i Tacten og bytte de ut med mer seriøse deler.

Har selv ingen erfaring med Tact, og mulig det er snakk om en annen modell, men jeg har altså fått ett inntrykk av at Tact kan gjøre undere i problemrom, men skal den benyttes i hi-end anlegg må den tweakes kraftig.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Enig med deg ang. tilpasninger til mp3 og ipod flinkgutt! Er bl.a. en del utgivelser i metalverdenen som komprimerer veldig når det dras til på doble basstrommer, ekstremt irriterende!! Vi må nok gå til streik.. ;D
 

tmork

Medlem
Ble medlem
19.11.2006
Innlegg
37
Antall liker
0
Jeg føler meg nesten fristet til å slette hele denne tråden, men jeg gjør selvfølgelig ikke det da det ikke er noe direkte regelbrudd.

Likevel så skjønner jeg ikke hvorfor det har blitt så populært å fokusere på det negative hele tiden.
Hva er mer negativt enn trusler om å slette en hel tråd etter tre uskyldige innlegg?

Selv kan jeg ikke si at jeg var spesielt godt fornøyd med en eller annen cd-spiller fra Hitachi. Har sikkert noe med at jeg kjøpte den i 1984/1985, og at det var noe tidlig ;D
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Etter å ha hørt på POA-6600 blokkene til Denon ble det straks et uvennskap mellom oss tre.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Posten! Får alt til å ta litt ekstra tid! :( ;)

PK
 

are_e

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
200
Antall liker
3
Jeg føler meg nok rimelig sikker på at en kar med ny-innkjøpt CW ikke vil endre oppfatning av eget utstyr basert på at jeg ikke likte mine egne CW høyttalere for 15 år siden..
Det skrives faktisk CV (Cerwin Vega) ;-)
Mine erfaringer med CV er delte, har hatt en XL12D sub som var morsom. Har også hatt en CV professional forsterker og det ligger en CV 15" i kjellern et sted.
Disse produktene syns jeg er og var ganske bra, men litt av greia med CV er at man kan ikke forvente all verdens av dem, de har fokuset sitt på høy effekt og ikke lydkvalitet, jeg syns de har lykkes med dette ganske godt ::)
Jeg har også svært dårlige erfaringer med CV høyttalere, men mye av disse kunne kanskje vært unngått med bedre matching av elektronikk og plassering?

Cerwin Vega er et merke som det er lett å hate, men jeg tror noe av misnøyen kommer av litt for høye forventninger.

A
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Meningsløs tråd. Støtter høvdingen her.

Kan jo være en ung og lykkelig eier av ett av de produktene som blir slaktet av dere, som han/henne er godt fornøyd med på nåverende tidspunkt.

Smaken er forskjellig.
What`s hell for you, may be heaven for me.....
 
O

OldBoy

Gjest
...... hvor vi kan rakke ned på det utstyret vi har hatt som ikke innfridde forventningene.
Aldri i verden om noen skal få meg til å innrømme at jeg har dårlig vurderingsevne!!

:) :) :)
 
Topp Bunn