Min "nye" DAC

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
2.074
Sted
Sjælland. Danmark.
:) :) :)

:D
Indvendig er kabinettet farvet med grafitmaling. Under det er der malet med ledende lak og der er brugt blyplader under igen og til sidst træ. Trækabinettet har været smurt i lindolie flere gange. Kabinettet er temmelig tung og det hviler på skrivebordsfilt.
Bøsningerne er Duelunds.
Der sidder flere Black Gate VK kondensatore og andre gode sager.
Det var ting der var gjort da jeg købte apparatet.
Det blev så straks modificeret for her var muligheden for at komme i mål.
End del af modificeringen er kablerne imellem de 8 stk. Jensen 4 - poler er forbundne med NLE 2,5 kvt. (Rent sølv belagt med guld). Med 2,5 kvt. skulle der ikke ske begrænsning.
De uldne kabler er Duelund kabler.
Mvh. Sven Palvig

U

utgatt19288

Gjest
Hei Svein - godt å se at noen holder i hevd prinsippene fra Duelund, mht til chassis og plast....Under de rådene forhold her på sentralen blir man jo fort stemplet som imbisil ved å forfekte en slik material lære......

Uansett - er dette en DIY DAC eller har du bare omplassert en kommersiell DAC i nytt miljø? Hvis så er tilfelle hvordan er du fornøyd med lyden etter miljø skifte?

Ser du bruker RC filter i strømforsyningen – har du prøvd LC?

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
2.074
Sted
Sjælland. Danmark.
Hei Svein - godt å se at noen holder i hevd prinsippene fra Duelund, mht til chassis og plast....Under de rådene forhold her på sentralen blir man jo fort stemplet som imbisil ved å forfekte en slik material lære......

Uansett - er dette en DIY DAC eller har du bare omplassert en kommersiell DAC i nytt miljø? Hvis så er tilfelle hvordan er du fornøyd med lyden etter miljø skifte?

Ser du bruker RC filter i strømforsyningen – har du prøvd LC?
Tak for dit svar. Ja jeg holder principperne i hævd fordi de dur. Ingen af mine apparater indeholder plast. De højttalerkabler jeg bruger, indeholder dog teflon, men jeg vil en dag skifte det til silke/lindolie.
Ja blind test mig her og der, kan bremse meget udvikling.
Det er en LC Dac, der er blevet ombygget af Hans Nielsen.
Jeg er ikke meget for netfiltre, da de begrænser dynamiken. Det gør plastik osse. Jeg bruger denne strømrenser, "The Black Hole" da den er mageløs. Jeg er dog holdt op med at bruge den til mine effektforstærkere, da de begrænser dynamikken noget. Men de bruges på resten.
Jeg har ikke afprøvet LC.

Jeg er bare så fornøjet med lyden, så jeg synets at nu er jeg i mål. To af mine venner, der altid har kunne finde lidt kritisk at sige, siger osse, at nu er du í mål. Så det er jo dejligt.
Jeg har så fået den modificeret, og den har fået ekstra en rigtig god strømforsyning, to c-kerne trafoer (venstre - højre), ringkernen bruges til resten, skiftet en modstand til de kritiske men særdeles gode Vishae modstande, som erkulfibermodstande.
Mvh.
Sven Palvig

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
2.074
Sted
Sjælland. Danmark.

Her et billede af de to trafoer. 250 kr. kostede de, så det er ikke der man skal spare. Men havde de været i et apparat, man havde købt fint og færdigt, havde det været dyrt. Man når rigtig langt ved DIY.
Mvh.
Sven Palvig

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
2.074
Sted
Sjælland. Danmark.
Billede taget oppe fra. Man kan se, at der sidder en LC Audio XO3 klokke udover de to store print fra LC.

Det hvide kabel fra indgangen til trafoer er 2,1 kvt. Duelund
Mvh.
Sven Palvig

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
2.074
Sted
Sjælland. Danmark.

De to trafoer er på hver 72w og det er E kærne.
Der er 138000 uF til hver kanal.
Hvad min det ville have kostet, hvis det skulle have været et færdigt produkt? Noget købe udstyr!
Jeg har siddet op til kl. 1. hver nat og bare nyt musikken. Hver cd jeg hiver frem, dukker der nye detaljer frem. Samtidig er den musikalsk.
Oprindelig var det en ZAP Player, en cd spille, der fik fjernet drevet, hvilket skulle gøre den bedre. Så fik den en bedre kasse og udskiftning af kabler , bøsninger, kondensatorer og jeg gav den så, da jeg købte den, en heftig strømforsyning og kraftigere kabler.
Mvh.
Sven Palvig

Topp Bunn